{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Vælg en hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste og jeg står i et lille dilemma, vores tæve fødte 2 smukke hvalpe d. 4/7, vi skal vælge en hvalp som skal blive, og vi har lidt svært ved at blive enige.
Hvis vi havde mulighed for det, så havde vi beholdt begge hvalpene, men det har vi desværre ikke.

Vi var sikre i starten på at det skulle være den hvide vi skulle beholde, og det er jeg stadig, men kæresten hælder nu mere til den creme.

Hvordan vælger i?

I kan se hvalpene her: http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/69912-chicas_hvalpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælg en hvalp
  • #1   14. jul 2012 Jeg ville slet ikke vælge før hvalpen var 7-8 uger gammel for i har ingen ide om hvordan den udvikler sig før, jeg valgte heller ikke Bazil før han var 7½ uge, for det første skulle han være egnet til udstilling og så var det vigtigt at han passede til mig i tempermentet, så jeg synes det er meget useriøst at vælge hvalp så tidligt smiley

• #2   14. jul 2012 De ser dejlige ud begge to smiley
    Jeg kan kun sige, hvordan jeg vælger som hvalpekøber og jeg ville meget nødigt skulle bestemme mig, når hvalpene ikke er større, jeg vil gerne vente til de er mindst 6 gerne 7 uger.

Jeg er til hunde med drift og krudt i måsen, så hvalpens aktivitetsniveau, interesse for jagtlege og lyst til at udforske verden er vigtige parameter for mig.
    Dernæst kigger jeg på hvalpens bevægelser og bygning, alt dette i samarbejde med opdrætter.

Kan jeg ikke få lov til at vente med at vælge hvalp, køber jeg et andet sted.

• #3   14. jul 2012 Nadja
    Vil lige sige det skam ikke er spor useriøst, og der er heller ingen der siger vi behøver at være sikre lige nu, men blot har brug for nogle råd til at vælge hvalp så vi kan blive enige, da vi slet ikke er enige, og vi skal jo finde frem til en måde at blive enige på, før man får set sig om, så er tiden gået, så vi er nødt til at få nogle råd, så vi kan være enige om hvordan vi vælger hvalpen smiley

Kirsten H
    Ja der er vi heller ikke helt enige, Chica er en meget aktiv hund, hun elsker at putte men vil gerne lege så meget som muligt, så jeg synes hvalpen skal være mere rolig, hvor kæresten synes det vil være fint hvis den også har krudt bagi smiley
    Vi er dog enige om at vi vil på udstilling med hvalpen, så det er vi selvfølgelig nødt til at tage højde for når vi vurderer smiley

• #4   14. jul 2012 Jeg ville helt sikkert også vente til de var noget ældre, som de andre skriver 6-7 uger. Men den er svær. Jeg var så "dum" da vi havde hvalpe at jeg ville have en tigret tæve. Der var en så der var ikke så meget at komme efter der. MEN hvade jeg haft noget røv i bukserne, så var det slet ikke hende jeg skulle ha haft. Hun er sød og dejlig ingen tvivl om det, men med udstillingsbrillerne på, så er hun den dårligste, og viste det nok godt da de var 6-7 uger gamle, men der var den anden tæve som der var i kuldet afsat. Ikke så langt væk da det er til min søster, men alligevel.

Jeg ville hvis jeg var jer, selvfølgelige tage højde for adfærd ( stille og rolig eller en med go i ) og så ville jeg stille dem op min 1 gang om ugen fra de er 3½-4 uger gamle, tage en masse billeder og kigge på dem, nu hvor I gerne vil bruge hende til udstilling. Og så vælge den vej. Om man vælger rigtigt er jo svært at sige når man ikke kan få lov til at kigge lidt ind i fremtiden smiley

• #7   14. jul 2012 Uhh pomser hvalpe:) jeg ville også vente til man kan se deres personlighed lidt mere/ adfærd... Og hvis det er udstilling i skal bruge til, skader det jo heller ikke at vente er sikker på den anden hvalp nok skal blive afsat med det samme alligevel:) håber du vil følge op med nogen billeder på de små dejlige skatte basser!! Elsker pomeranians de er bare skønne, kærlige med krudt i numsen, rigtig livlig hund og super intilligent

• #8   14. jul 2012 Hvis hvalpen skal udstilles så vælger jeg ikke før i sidste sekund.

Jeg havde 4 hvalpe, en han og 3 tæver. Jeg besluttede inden for få dage at hvis hanhunden eller så okay ud så skulle han blive her, men samtidig havde jeg i baghovedet at jeg muligvis skulle beholde en tæve i stedet. Da hvalpene var 7½ uge gav jeg besked til min hvalpekøber at hun kunne få den hun gerne ville, da de andre 2 tæver faldt mere i min smag og hvis jeg skulle ændre mening så var det ikke den tæve jeg ville beholde. Min veninde fik en af de andre tæver og nu står jeg med Bastian som heldigvis er helt perfekt og Bønnen, den sidste tæve, som er den bedste i kuldet efter min mening.
    Hun er dog solgt og flytter om en uge, de er 3½ måned nu.

Jeg har udstilling og opdræt for øje, så jeg ville aldrig vælge for de er mindst 8 uger

• #9   14. jul 2012 Jeg valgte Silje da hun var 4-5 uger. Jaja, bare kald mig useriøs, men jeg kunne ikke have valgt en bedre hund. smiley Jeg kigger efter den hvalp med mest krudt i røven. smiley Den som selv kommer over og snakker med en, og ikke bare bliver henne i den trygge kurv. Som udgangspunkt: en nysgerrig hvalp. smiley

• #13   14. jul 2012 Hvis du skal bruge den til videre avl og udstilling, skal du vente så lang tid som muligt med at vælge.

• #14   14. jul 2012 Tak for alle de gode svar smiley

Vi har i mange år ledt efter den helt perfekte hvide Pomeranian, så det er derfor jeg er så hooked på det skal være hende, og da de blev født var den hvide også den pæneste, men efterhånden som dagene gik, så er den creme også blevet rigtig flot.

Kæresten ændrede holdning fra hvid til Creme, da hun kan se snuden bliver helt sort, og der er hun noget i tvivl med den hvide.
    For mig betyder udstilling ikke så meget, men kæresten vil meget gerne på udstilling, derfor skal det selvfølgelig være den som er bedst på udstilling vi skal vælge.
    Avl er ikke på tale, vi kan ikke sige hun ikke skal have et kuld, men vi kan heller ikke sige hun ikke skal, det må tiden vise. Som det ser ud lige nu, så er det ikke en hvalp der skal have hvalpe smiley

Vi har ikke travlt med at få solgt den ene hvalp, men ½ år det er alligevel for længe, da der står i lejekontrakten vi kun må have 2 små Pomeranian, 12 uger er dog ikke noget problem.
    Udlejeren er blevet informeret om allerede før min tæve fødte, at hvalpene vil være meget små, og der derfor godt kan gå 12 uger før de er klar til deres nye hjem, hvilket han accepterede, så 12 uger er intet problem smiley

Vi har fået nogle gode svar, og har nu noget at gå ud fra, takker endnu en gang smiley

Kommentér på:
Vælg en hvalp

Annonce