{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælg selv, vil du købe med eller uden
  • #1   30. aug 2010 .. og således er der mange der snydes til at tro at de har en hund der kunne have haft tavle

• #2   30. aug 2010 Kenneth T

Der er det galt i det, at man ikke kan vælge en stamtavle fra. En stamtavle laves når kuldet er få uger gamle, og skal derefter følge hunden resten af dens liv..

ydermere koster det nogle hundrede at lave, og ikke flere tusinde..

Det er simpelthen en dårlig undskyldning for, at hunden ingen tavle har.

• #3   30. aug 2010 Nå ja, den stamtavle kan man jo altid få senere. ikk.
    Og hvad der er sparet er tjent. Og endelig,
    Folk hopper stadig på den.

• #4   30. aug 2010 Giver absolut ingen mening. HVIS jeg skulle støde på en opdrætter der gav mig valget, så lå der da ret hurtigt en besked ved DKK.

Og hvis opdrætter ellers har sit på det rene -hunden er avlsgodkendt, testet for relevante lidelser og hvad har vi, -så giver det da absolut ingen mening at sælge hunden uden tavle for så meget mindre.
    Tavlen i sig selv er jo det mindste ved avlen -den koster altså ikke ret meget. Det er bestemt ikke den alene der gør at hvalpen bliver 2000kr dyrere

Så i første omgang ville jeg da nok tænke at så har forældrene slet ike været avlsgodkendte og hvalpen har aldrig haft en tavle. Sælger regner blot med at ved at sige sådan, vil køber self vælge den billigere løsning

• #5   30. aug 2010 Det er det smarteste snyde-trick fra sælgers side..

Mange aner jo intet om, at hunden aldrig vil have mulighed for at få en gyldig stambog når den ikke har en allerede.

• #6   30. aug 2010 Hov -og hvis hvalpen rent faktisk HAR en tavle, så er det en skidt forretning for sælger.
    For så kan køber bare kontakte DKK ved senere lejlighed, sige tavlen er blevet væk, oplyse chipnr osv, og få udstedt en ny (self mod et gebyr -men det er billigere end de 2000 ekstra for hvalpen)

• #7   30. aug 2010 Kenneth - Kan ikke lade være med at smile over du tror din hund er blandet med F1 labrador.. Det er (endnu) en misforståelse; en lab kan ikke være F1 uden stamtavle - og giver man så meget for at få en hund med de rette jagtlinjer, så tvivler jeg stærkt på at denne får lov at humpe den første og bedste muskelhund der er i løb =)

Det er ikke ment groft, blot at sælgeren du har købt hos har bildt dig noget ind =)

.. Ligesom mopse-ejeren her TROR at hendes hund KAN få stamtavle..

• #8   30. aug 2010 En stamtavle koster da ikke 2000 kr. Nu kunne jeg da ikke finde på at sælge en af mine hvalpe uden stamtavle. Men et tænkt eksempel ville være at den var 500 kr. billigere.

• #9   30. aug 2010 Gitte -ja ellers ville du da hurtigt få solgt alle dine hvalpe uden tavle. For det er da absolut billigere at give f.eks. 5000 for hunden, og så betale gebyret på hvad, 6-800 måske? for at få en ny tavle, end det er at give 7000 for hunden.

Så jeg tror ganske enkelt ikke på de hunde nogensinde havde kunnet få en tavle i første omgang

• #12   30. aug 2010 Rollo - Det kan da også godt være at det er F1 hunden er blandet med siger blot at det er usandsynligt..

En F1 er ikke "hvilken som helst stamtavle"; det er bestemte linjer fra jagthunde fra irland og england.

F1 bliver brugt som betegnelse for små sporty sorte hunde, der måske kunne være labrador.

.. Og så mange hunde kan der jo heller ikke være blandet med netop de rette linjer =)

Men rigtigt, måske er det en ægte F1 jagtlije-hund der har været på den muskelhund. Jeg tvivler bare meget på det er rigtigt =)

• #13   30. aug 2010 Rollo -F1 er engelske/irske jagt- og markprøvelinier. Når man blander på kryds og tværs herhjemme, er det ikke længere engelsk/irske jagt- og markprøvelinier, og altså ikke længere F1.
    En F1 er det udelukkende i kraft af sine aner, og altså er en hund uden tavle ikke F1. Og da slet ikke når der er blandet på kryds og tværs.

• #14   30. aug 2010 Og så er jeg ret sikker på at de folk der importerer dyre jagthunde fra england, godt kan finde ud af at holde deres tæver og hanhunde adskilt når tæven er i løb

• #15   30. aug 2010 Michelle, jeg forstår ikke helt det du har skrevet i sidste afsnit: Så jeg tror ganske enkelt ikke på de hunde nogensinde havde kunnet få en tavle i første omgang.

Er det generelt du mener det eller?

• #16   30. aug 2010 Man kan da ikke fravælge en tavle og spare penge på den måde. Enten har hele kuldet stamtavle eller også har ingen af dem.

• #17   30. aug 2010 Den har jeg også tit hørt.

Så sent som i sidste uge.

En mand der havde købt en Fransk Bulldog og valgt tavlen fra, fordi at den skulle de alligevel ikke bruge til noget.

• #18   30. aug 2010 Gitte -det var bare sådan generelt. Ikke henvendt til dig:o)

• #20   30. aug 2010 Gitte> Og hvis du i dit tænkte eksempel tog højde for at det du så havde gang i, var imod dkk's regler - så havde de ikke stambogsførte hvalpe nok istedet været 5.000 kr. dyrer! end med..
    Du skal jo have dækket din risiko ved at snyde klubben og risikere udsmidning og avlsforbud m.m.!!!

• #21   30. aug 2010 Ginne, jeg kunne aldrig drømme om at sælge uden tavle. Det var for at forklare at en hund IKKE bliver 2000 kr. billigere ved fravalg af tavle.

• #22   30. aug 2010 Gitte> Det ved jeg! - derfor jeg skrev videre på dit tankeeksperiment - for netop at synliggøre at en dkk opdrætter faktisk risikere hele sin hobby og tilværelse ved sådan et stunt... Hvem er DUM nok til det??!!! Derfor vil det aldrig kunne give en billigere hund, hos en seriøs opdrætter! smiley
    De hunde har simpelthan aldrig haft en stamtavle..

• #23   30. aug 2010 Debbie> De ville sikkert gå ind på deres computer og skrive et A4 ark med diverse navne ud... Evt. ville de laminere det....

• #24   30. aug 2010 Min kenzo og hans bror er de eneste 2 ud af et kuld på 11, som ikke har DKK tavle.. De er " aflivet" pga de afviger fra nogle standarder. Jeg har intet at bruge tavlen til, og for mig er det ligegyldig om han opfylder div krav, han er dejlig som han er!
    Kenzo blev kastereret som 10 mdr, så jeg risikere ikke at han laver nogle hovsa hvalpe..
    Men sidder nu og tænker, gad vide om der var tavler på kuldet eller om det bare var snak!
    Kenzo har dobbelt ulveklør, det skulle være derfor han ikk fik tavlen

• #25   30. aug 2010 Bettina - uanset skavanker, alle hvalpe i kuldet får tavle hvis de lever på 5. uge..

• #26   30. aug 2010 Bettina -hvis det er sandt, så burde det gives videre til DKK, for det er et klart brud på DKK's regler.

ALLE hvalpe i kuldet SKAL stambogsføres. Har hunden fejl der gør at den ikke kan avlsgodkendes, så vil den jo ganske enkelt ikke kunne bruges i avl.
    Typisk vil hvalpe med f.eks. fejlfarve e.l. sælges til reduceret pris og med avlsforbud. Men de får tavlen med. Det SKAL de!

Så endten er du blevet snydt, eller osse er opdrætter dybt useriøs og burde meldes til DKK.

Hvis man kun stambogsfører de "gode" hvalpe, vil det jo give et helt forkert billede af racen. Det svarer jo til når man kun sender HD-billederne ind på hvalpe med A og B-hofter -så bliver de dårlige resultater jo aldrig registreret (det kan man så heldigvis ikke mere, eftersom papirerne til DKK skal bestilles inden man fotograferer).

• #29   30. aug 2010 Jeg har i aften snakket med en der har en tæve fra samme kuld.. Hun har DKK tavle på hendes hund...
    Tror jeg ringer til DKK i morgen, ikke at det betyder noget for mig om Kenzo kan få tavle ell ej, han er i mine øjne den bedste rotte dreng i verdenen, men jeg kan da ikk tage folk som snyder og bedrager !
    Men en anden sag er at jeg kender 2 der har GD, de snyder sgu også så det fløjter, de melder at de har fået 4 hvalpe og sælger de resterende 6 UDEN papire

• #30   30. aug 2010 Bettina

Det skal dælme også meldes, for det er noget svineri. Ud af klubben med de mennesker.

• #31   30. aug 2010 Bettina -den slags skal helt bestemt meldes. DKK kan jo kun gøre noget ved det, hvis de ved det foregår, og det kræver at man melder det når man oplever den slags.

Sådan nogen opdrættere skal bare ud af vagten og det kan kun gå for langsomt.

• #32   30. aug 2010 Jeg har den opfattelse at det er et meget kendt "trick" med GD'er ! Ikke jeg ved det, men det er den opfattelse vi har fået, f.eks. var jeg chauffør da hun hentede hendes tæve, hos en stor opdrætter, som meget frit tilbød mig en hvlalp, uden tavle, da hendes tæve havde fået 5 flere end den måtte have ?!?
    Prøver lige at ringe til DKK i morgen, tror ikke jeg angiver dem, men vil lige høre hvordan verdenen hænger sammen.. Måske skal jeg give DKK en chnce, har dog MEGET dårlige erfaringer med dem, pga en Breton som vi havde engang...
    Må se hvad samtalen ender ud i morgen....

• #33   30. aug 2010 Der er ikek noget der hedder at hunden har fået flere hvalpe end den må. Der er ikek restriktioner på hvor mange hvalpe en GD må få i et kuld. Men nogen opdrættere vælger at reducere i kuldet hvis der er mange, ganske enkelt for at skåne tæven, fordi det jo er meget hårdt for den at skulle tage sig af f.eks. 10 hurtigtvoksende GD-hvalpe.

• #35   30. aug 2010 Ulla - velsagtens fordi man interesserer sig for avlen for ens egen race..

Interessespørgsmål ser jeg det som, intet andet.

Jeg kan da også finde på at spørge hvor folk træner, hvad de fodrer med, om hunden har haft hvalp... Spørger du aldrig om noget når du falder i snak med en hundeejer? =)

• #36   30. aug 2010 Jeg spørger næsten altid hvor en hund er fra. Hvis vedkommende har en hund med tavle kan det nogle gange være at jeg kender/har hørt om opdrætteren, og så kan man snakke lidt om det.

Det er bare en isbryder, og især interessant at vide hvis man synes at hunden er pæn - for det er altid rart at have nogle opdrættere i baghovedet hvis man nu gerne vil lære lidt mere om de forskellige racer. Har den ikke tavle, jamen så er det ikke det vi snakker om.

• #38   31. aug 2010 Ren interesse i den mops hvalp jeg mødte.
    Hvor er den fra, har den tavle..... skal du udstille... måske vi kan følges smiley Alt dette for at starte en samtale smiley

Kommentér på:
Vælg selv, vil du købe med eller uden

Annonce