{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.272 visninger | Oprettet:

Må man skade en hund, der angriber? {{forumTopicSubject}}

inde på et andet forum er der én der spørger: Hej, jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til en hund/ejer der bor lige i nærheden.
Jeg har talt med andre hundeejere i området, og kan forstå, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med den pågældende hund/ejer.
Sagen er den, at ejeren bor i et lille hus, lige ud til vejen (her ligger stort set kun lejligheder, men deres lille hus, har en hoveddør, der svarer til vi andres hoveddør til opgangen).
Ejeren har stort set altid døren åben og hendes hund er MEGET aggressiv. Så snart man går forbi, farer den ud og går til angreb. Det har stået på i de 4 år, jeg har haft min hund. (Ja, den angreb også, da min hund var en lille hvalp)
Jeg har påpeget det overfor ejeren et par gange, hun bliver bare meget sur.
Jeg nævnte det forleden, da den gik til angreb igen. Sagde stille og roligt, at hun var nødt til, at få styr på sin hund, så den ikke angriber.
Hun blev meget vred, og svarede, at det har den da lov til, og det sker der ikke noget ved. Jeg fik også at vide, at det var hysteri, at jeg ikke ville have, at hendes hund angreb min.
Mens vi diskuterede, gjorde hun overhovedet ingenting, for at holde sin hund fra min... hun lod den bare blive ved og ved at gå til angreb, og jeg stod og sparkede den væk, mens jeg holdt ved min egen.
Der er 2 grunde til, at jeg føler, at jeg er nødt til at få gjort noget ved problemet.

1. Min hund er meget venlig og fredelig. Han har ikke fortjent at blive angrebet. Det skal siges, at han har på ingen måde, på noget tidspunkt, deltaget i kampen. Han har ikke gøet, ikke knurret, ikke bidt eller noget som helst andet. Han prøver bare at komme væk.

2. Min hund er en fransk bulldog, og dermed er han altså meget stærk og kan potentielt bide meget hårdt. Jeg er bange for, at han en eller anden dag får nok af den lille køter, og så tør jeg ikke tænke på hvad der kan ske. Hvis han vil, kan han snildt dræbe den lige på stedet. I kraft af al den hetz, der har kørt mod muskelhunde, føler jeg mig overbevist om, at den dag, at min hund svarer igen, vil det blive taget som en selvfølge, at det er min hund der er gået til angreb, og jeg forventer at han vil blive aflivet, og jeg vil få en regning for evt. skader der skal dækkes.

Mit spørgsmål er så: Næste gang den hund bider, hvis jeg tager den i nakken og kyler den af helvede til over på den anden side af vejen, kan jeg eller min hund så blive straffet for det?
Jeg er godt klar over, at hunden er sindssyg, fordi ejeren er sindssyg, og at det egentlig ikke er hundens skyld, men jeg er nået dertil, hvor jeg er ligeglad. Jeg vil bare vide, hvad jeg kan gøre, for at min hund kan være i fred, og hverken jeg eller min hund bliver straffet for det.

Hvad siger HG til dette?
Og nej, det er ikke mig det drejer sig om..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man skade en hund, der angriber?
  • #1   10. jul 2012 Du ringer til politiet og fortæller om den aggressive hund...

Men når det så er sagt... hvis der kom en aggressiv hund hen mod mig og mine hunde (chihuahua og papillon), ja så ville jeg faktisk sk'de højt og helligt på hvis jeg kunne straffes for at give den SÅDAN et los...!

Har jeg gjort en enkelt gang, med en stor hund som kom farende hen mod mine med børsterne rejst.. Den fik en pæn str 38 lige ind i siden... og stak heldigvis af..

• #2   10. jul 2012 har faktisk sammen med min veninde sparket to schæferhunde så de fløj hen af vejen men det var forsvar da vi gik i havnen med vores to små pomeranians og schæferne forcerede et højt hegn og promte angreb os.

• #3   10. jul 2012 For det første forstår jeg ikke at du går hen til hende og hendes hund når du vil snakke med hende, mens du har din egen med, så ber du næsten selv om at den anden angriber

Men var der en hund der angreb en af mine vil jeg gøre alt for at få den til at slippe, og det indbefatter slag, spark, niv , hiv i halen og hvad der ellers skulle til

Men ellers anmeld ejer og hund til politiet, så kan det være de tager en snak med hende

• #4   10. jul 2012 og jeg ser lige det ikke er dig ts der har problematikken smiley

• #5   10. jul 2012 Svaret på spørgsmålet er: Nej man må ikke tage hunden i nakken og smide den over på den anden side af vejen.
    Men siden dyrmishandling ikke straffes hårdt slipper men nok med en bøde.

• #6   10. jul 2012 er nu heller ikke tilhænger af, at man gør dyr ondt. Men må nu indrømme at hvis en hund, angreb min hund, så ville jeg gøre hvad der måtte til, for at få den til at slippe..

• #7   10. jul 2012 Jeg har sparket en hund af helveds til, der sat sig fat i nakken på samson da han var mindre... Jeg er fuldstændig ligeglad!

• #8   10. jul 2012 Min hund blev engang angrabet af en anden hund og hundens ejer gjort INTET!! Vi var i hundeskoven og jeg havde min læderrim om armen den tog jeg i hånden og slog alt hvad jeg kunne ned over ryggen på den hund der havde angrabet min for den stoppet ikke da jeg råbte... Men nej man må ikke skade en anden hund...

• #9   10. jul 2012 godt nok en voldelig tone der er i denne her tråd!!

• #10   10. jul 2012 Lotte O Du ville måske bare stå og se til hvis din blev angrebet?

• #11   10. jul 2012 Kik da på Hr, Assers profil, han har profiler på 3 store bla hunde som ligner noget som er blandet med Labrador og andet...

Hvis det er en lille møg hund som kommer farende ud og den altid gør dette ville jeg nok tage en god kraftig forstøver fyldt med vand og så sprøjte godt og grundigt på bæstet.. Det ville jeg gøre hvergang jeg kom forbi...

• #12   10. jul 2012 anne K Det er ikke noget Asser har oplevet, men en tråd han har kopieret et andet sted fra smiley

• #13   10. jul 2012 Læser man ikke første linie?
    TS spørger ikke om råd. Men refererer til en debat i et andet forum

• #14   10. jul 2012 Hmm, altså for mig lyder det ikke som en hund der angriber, så havde den anden nok haft skader ? Tænker jeg ? Og den med den franske er da lige så uansvarlig som den anden at tage sin hund med over til en hun man ved angriber og har Gjordt det i 4 år ?

Når du siger den anden er lille, hvor lille taler vi så ?

Tag en gang hårlak med og giv den en tur hvis den kommer hen til jer.

• #15   10. jul 2012 Man må gøre hvadder er nødvendigt for at beskytte sig selv og sin hund.....
    Man må dog ikke tage en gang hårlak med, da man jo så har planlagt at bruge dette til våben... Hårlak kn gøre større skade end hvad der er nødvendigt!

• #16   10. jul 2012 Man må tage de midler i brug der er nødvendigt for at beskytte sig selv og sin ejendom (i dette tilfælde hunden)
    Man må ikke gøre vold på hunden når man lige har været hjemme med sin egen hund og episoden længe er overstået, det ville være selvtægt. Men i situationen må man tage de midler i brug der måtte være nødvendige for at stoppe den angribende hund.

Men med det sagt, så forstå jeg ikke at man ikke efter 4 år har anmeldt problemet og på den måde fået det stoppet, istdt for at spekulere i at gøre skade på hunden som jo reelt ikke er skyld i problemet

• #17   10. jul 2012 Det lovligt at bruge en hårlak, det skam råd fra politiet såå, det må du nu godt, og kan ikke se det skulle skade mere end at blive sparket eller kastet med.

• #19   10. jul 2012 Råder politiet hundeejere til at sprøjte hårlak på hunde? Eller er der en dum politibetjent der ikke mener det er skadeligt at gøre det?

• #20   10. jul 2012 Hvis jeg skulle give den person på det andet forum, et brugbart svar, måtte det være følgende...

Skriv et brev til denne ejer, af den angribende hund, hvori problematikken er beskrevet klart og tydeligt.. Send dette brev anbefalet, og send samtidig et kopi af samme brev til det lokale politi!
    Indgiv derefter en anmeldelse på hund/ejer!
    Så er man dækket ind, hvis ens hund en dag tager fat i kræet.
    Men som en anden her skriver..
    Så står der at det er en Fransk bulldog, den rådsøgende part har, som beskrives som stærk og stor nok til at dræbe den angribende hund???!!
    Det lyder så helt forkert i mine øjne, og er der tale om en amerikans og ikke en fransk bull dog, så skal denne føres i line og med mundkurv, da det jo så er en listehund, holder man ikke dette, og ens hund så vælger at hapse den lille angriber en dag, så kan man være sikker på at ens hund bliver aflivet!!!

• #22   10. jul 2012 Housebuster: Ja da det er lovligt at gå med hårlak, og en hund meget hurtigt vil reagere da den har en følsom lugtesans.

Hvordan mener du det vil skade mere end spark/slag ?

• #23   10. jul 2012 Nu bruger jeg ikke selv hårlak. Men hårlak skulle ikke være sundt at få i øjnene. Og sikkert pinefuldt.
    Og jeg har heller ikke anbefalet nogen at sparke eller slå hunde

• #24   10. jul 2012 nu kan angriberen jo være en chi, papillon e.l. størrelse. Hvorfor antage at hunden er ulovlig, det kan jeg da ikke se noget grundlag for?

Og selvom angriberen er en lille hund, så er det o stadig til gene, og osse en lille hund KAN altså lave skade, omens self ikke så voldsom som hvis der var tale om f.eks. en schæfer, ambull e.l. der angreb for alvor.

• #25   10. jul 2012 Min hund blev angrebet helt umotiveret 2 gange inden for 14timer af 2 forskellige hunde for hhv. 3 og 4 dage siden (han var i snor og de andre løb ud af deres haver og angreb ham)..

Jeg hev min hund op på armen, hvor de 2 hunde bliver ved med at hoppe op af mig for at bide min hund imens jeg er på vej væk..
    Begge hunde måtte jeg sparke til for at få dem væk (det var ikke et hårdt los, men hårdt nok til at hundene kom væk fra mit ben)..
    Med den første hund (en Cocker) var det rigeligt med 1 spark/hårdt skub med benet, men med den anden hund (en Pekingeser), ja der skulle 4-5stk til før den løb hjem igen..

IKKE noget jeg er stolt af, men min hunds og min sikkerhed kommer sgu i første række.. Jeg har ikke lige lyst til at blive bidt og jeg har langt mindre lyst til at min hund skal blive bidt..

• #26   10. jul 2012 Hvis man kun ser på loven, så er nødværge, nødret, selvforsvar osv ikke noget man bare kan bruge som undskyldning.
    Man må forsvare sig selv og andre med de midler der er NØDVENDIGE, og ikke mere. Det vil sige man må forsvare sig når man bliver angrebet, men ikke løbe efter en der har overfaldet en, og slå igen.. Det man forsvarer sig med skal også stå måls med angrebet. Dvs at man ikke kan skyde en, der har smidt en sten efter en.
    Og man skal huske på, at nødværge er ulovlig, men straf fri.

• #27   10. jul 2012 Hvis en hund har været til gene i 4 år, og man så skader hunden voldsomt ud af frustration, så er der nærmest tale om selvtægt.

• #28   10. jul 2012 Nej frustation er ikke omfattet af nødværge, Politiet vil muligvis se mellem fingerne med det, men i følge loven er der ikke nogen fripas, og selvtægt er jo nødværge der er gået over gevind.

• #29   11. jul 2012 Selvtægt og nødværge er 2 forskellige ting. Selvtægt er strafbart, underminerende og burde straffes hårdere end den oprindelige forbrydelse.
    Hvilket der også er mulighed for her, da straffen for dyremishandling er højere end straffen for at lade sin hund gå løs uden kontrol.
    Hvis man som i dette tilfælde har en hund som "kan dræbe den lille køter på stedet", så bliver svært kalde det nødværge.

• #30   11. jul 2012 Man må da ikke bare gå rundt med peberspray..?

• #31   11. jul 2012 Nej derfor hårlak smiley hvilket jeg er ret sikker på den ikke tager skade af.

• #32   11. jul 2012 Hårlak kan umuligt være godt for hundens øjne!

Kommentér på:
Må man skade en hund, der angriber?

Annonce