804 visninger
|
Oprettet:
Hund i lejlighed ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg håber at i vil hjælpe mig lidt..
Jeg har et stort ønske om at få hund og gerne en berner sennen eller en schæfer..
Jeg kommer til at bo i et lille rækkehus nede ved jorden... Jeg kommer til at gå i skole de næste 2 år frem, så jeg er ikke hjemmefra så mange timer om dagen og hunden vil komme ud på en lang morgentur og så Self lange ture når jeg kommer hjem blandet med hvalpe træning, hundeskov osv..
mit spørgsmål er så, er det synd at have hund på de betingelser ? Det er jo intet kæmpe rækkehus, men til gengæld en masse udendørs aktivering og motion.
Jeg håber at i vil komme med jeres input
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Hunde: 2 Svar: 46
Jeg tror faktisk at en hund vil kunne trives på meget lidt plads (selvfølgelig ikke urimeligt lidt plads .. men!) hvis bare den får sit daglige aktivitetsbehov dækket. Bella er ihvertfald træt når vi har været ude på den lange gåtur og leget lidt bagefter Så sover hun nærmest resten af dagen
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg ville ikke anskaffe mig en hund på det grundlag. Men selvfølgelig er det afhængig af antallet af timer.
Da jeg boede alene i det jyske, overvejede jeg at anskaffe mig en hund for at der var en/noget at komme hjem til efter arbejde.
Jeg arbejde fra 6 - 16 mandag til torsdag og så ellers fri. Jeg synes det antal timer var lige i overkanten, så droppede tanken igen.
Så i din situation - det eneste, jeg tænker lidt over, er antallet af timer. Alt andet lyder faktisk ganske godt i mine øjne.
Og så vil jeg da håbe at der kommer nogle Berner og schæferfolk ind i tråden og giver deres besyv med, for det er racer, jeg ikke lige kender så godt og kan ikke udtale mig om de er egnede til dit behov
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Jeg ville ikke selv have så store hunde i en lejlighed. Vi har en fransk bulldog og det fungerer fantastisk, men vi har også have, og hundeskoven lige om hjørnet, samt en anden hund hun dagligt leger med. Pladsmæssigt ville jeg ikke have en større hund i vores lejlighed.
mar 2011
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Selvfølgelig ville en have være optimalt, men der går desværre nok et par år mere, før det lykkes
mar 2011
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
Det fungerede perfekt.... da de jo ikke skal spurte rundt indendøre...
Og du skriver jo de kommer ud og opleve verden flere gange om dagen.
Samtidig tror jeg ,,,, en Berner Sennen vil passe bedst..
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 24
Mht. Antal timer, så kommer jeg til at være hjemmefra fra KL halv 8 til 14, så det er jo ikke så mange alt taget i betragtning
Efter de to år skal jeg i praktik, hvor jeg kommer til at være 2 timer ekstra pr dag, men der er vuffen jo så lidt ældre
Grunden til at jeg har brændt mig varm på de to racer er at jeg elsker deres sind.. Berner sennen fordi det bare er en dejlig venlig og rar bamse, som er en fantastisk familie hund og schæferen PGA dens inteligens og ville gerne, hvis jeg fik sådan en gå til noget forskelligt træning alt efter hvad den synes var sjovt og så deres aktivitets niveau passer godt til mig, da jeg er meget et ude menneske og sjældent sidder stille for længe af gangen
Håber det var svar på jeres spørgsmål
dejligt med alle de input der er kommet indtil videre, kom gerne med flere
mar 2011
Har du planer om at fortsætte til hundetræning efter hvalpetræningen er overstået?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
sep 2011
Ja Self kræver vuffen mere end to gå ture og det får den Self oz... Er ked af hvis det blev misforstået
sep 2011
Vil stadig fortsætte til træning efter hvalpe træning, både for det sociale og så mener jeg at det er ganske fornuftigt at holde det ved lige og man kan altid lære noget nyt
mar 2011
sep 2011
Har godt overvejet det med lektier osv, men det må jeg jo bare rette ind..
Har hest lige pt, som desværre skal aflives her når sommeren slutter så er vant til at rette lektier osv ind efter det.. Ved godt at det ikke helt kan sammenlignes, men det er jo lidt samme princip med bare at disponere sin tid rigtigt
Hund i lejlighed ?