{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Chihuahua - vægt {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en chihuahua på et tidspunkt - lige pt. er pengene ikke til det. Men det skal nok komme

Jeg vil inden gerne lige have undersøgt det hele.

Jeg har i forvejen en Lhasa Apso og en alm. huskat.

Spørgsmålene jeg vil stille er

Hvor lavt/meget på en chihuahua veje? (jeg vil gerne have en lille hun)
Hvilken stamtalvle bør den have?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua - vægt
  • #1   24. jun 2012 En chihuahua ifølge standarten er vægten 1,5kg til 3,0kg
    Og hvilke tavle er jo hvad du selv syntes om og leder efter hos tavlen, men vil anbefale DKK.

• #2   24. jun 2012 Min lille Ludwig er med dkk stamtale, også det jeg selv foretrækker. men så kommer prisen jo også derefter.

Fx hvis man finder en hvalp som ikke har stamtavle, men det har moderen og faderen og det er hos ddk..

så er det vel ok?

• #3   24. jun 2012 Så må du jo så stille dig selv det spørgsmål om hvorfor hvalpen/hvalpene ikke har tavle når forældrene har...

Og jeg ville ikke rode mig ud i ikke tavlehund/anden tavle når man allerede har DKK hund, og frostår heller ikke hvorfor.
    så om det er ok, er der nok delte meninger om.

• #4   24. jun 2012 Men så skal man vel kigge lidt på hvorfor mon hvalpene ikke har tavle hvis begge forældre har i samme klub smiley

• #5   24. jun 2012 Tvivler på at man kan finde noget hvor begge forældre har stamtavle hos DKK og hvalpene ikke har. DKK plejer at være den mest seriøse klub...

Men du må gøre op med dig selv om du vil have stamtavle på. Du kan evt. kigge på avl og udstillinger, derfra kan du finde ud af om det er noget du bliver tiltrukket af smiley

Alt i alt, er det altid godt at have stamtavle på en hund smiley

• #6   24. jun 2012 Forresten
    Hvis du nu skulle vælge uden stamtavle, så husk at forældrene skal være testet for bl.a. patella, som er meget udbredt blandt små hunde!

• #7   24. jun 2012 Det kan man vel godt hvis avlerne vælger at avle på forældre der ikke er avls godkendte eller hvordan ?

• #8   24. jun 2012 LP .
    Nu skal jeg ikke gøre mig gammelklog smiley
    DKK har (desværre) fjernet den regel om at hundene skal være avlsgodkendte før de kan avle, så dette kan sagtens ske uden nu....

Dog mener jeg bestemt IKKE man må avle uden stamtavle hvis man er indenfor DKK, du må heller ikke blande en DKK med en DRU hund smiley

• #9   24. jun 2012 Nej er helt klar over at du ikke må blande tavler , bliver du i så fald smidt ud af DKK hvis tæven eller hanhunden til hvalpene har DRU ? ..

Mh jamen hvordan sikre man sig så at hunden lever op til ja det ypperste inden for netop sin race ? altså det er jo desværre ikke alle der går op i det samme , heller ikke inden for DKK ..

• #10   24. jun 2012 L.P .
    Jeg er heller ikke 100% inde i tavlerne, dette er hvad jeg har læst mig frem til herinde fra :o)
    Men ja, man bliver smidt ud af DKK hvis de opdager man har avlet udenfor DKK tavlen, mener jeg bestemt!

Ja... Der var mange (inkl. mig) som synes det var super ærgerligt de har fjernet avlsgodkendelsen som et krav, dvs. du kan stadig få den lavet (hvilket de fleste seriøse DKK opdrættere gør), men det er ikke et krav mere.

• #11   25. jun 2012 Så jeg kan høre at det bedste er at få en Chihuahua med DKK stamtavle ? Så er man jo i hvert fald på den sikreste side, medhensyn til at undgå sygdomme og svindel.

Hvad ligger en chihuahua i pris når den har dkk stamtavle? alt fra ? og til ?

• #12   25. jun 2012 Ja det er bedst at købe en med DKK tavle..

Tja prisen ligger vidst i DK alt mellem 9.000kr-14.000kr

• #13   25. jun 2012 Det er ikke nok at hunden har DKK tavle. Man skal via tavlen sætte sig ind i om forældrer og forfædrer lever op til ens sundhedskrav. Men jo der er lidt bedre garanti gennemDKK

Mener chihuahua ligger fra 9000 til 13000 med DKK tavle

• #14   25. jun 2012 Og som Claus skriver kan de nok også blive dyrere.

• #15   25. jun 2012 Min hund Ludwig er med dkk stamtavle og der er alt i skønneste orden. Men ja det er nok bedst lige at sikre sig at alt er som det skal være. Chi'er er jo nogle skrøbelige hunde, specielt fordi de har stor tendens til Petella. (har haft en kat med dette)

Der er ikke andet for at spare op så smiley

• #16   25. jun 2012 Nix smiley
    Held og lykke med at spare og finde den helt rigtig lille chi

• #17   25. jun 2012 Enig med Ida, selve tavlen er ikke det vigtigste men derimod er det meget vigtigt at forfædrene er tjekket for diverse racerelaterede sygdomme og det gøres lettest når hunden har DKK tavle. Læs en masse om Chihuahua og deres race sygdomme og kontakt flere opdrættere for at høre mere og husk at se beviser for at alle de test er lavet og at resultaterne er tilfredsstillende.

• #18   25. jun 2012 Jeg så en chi hvis forældre havde stamtavle, men det havde hvalpen ikke selv. Der stod dog at begge forældre var testet fri for petella. Er det så ok? :S

• #19   25. jun 2012 Som en anden siger så er racestandarden 1,5-3 kg. har dog alligevel set chi'er med tavle over 3 kg. Jeg er så mere til DRU end DKK, så det er lidt en smagssag, men som en anden siger så kan det være en god ide at tage med til udstillinger og se hundene og evt. opdrættere og høre hvad folk lægger vægt på osv. En anden ting du også evt. skal være opmærksom på er biddet, men kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge hunden til, men nogle chi'er har underbid.

• #20   25. jun 2012 Ludwigs mor
    Man kan så undre sig over HVORFOR hvalpene ikke har stamtavle? Det kan jo KUN være "opdrætterne" ikke er inde for samme klub, eller at der er mangler som gør de rent faktisk ikke må avle.. Uanset hvad har de ikke levet op til nogle krav siden hvalpene ikke har stamtavle, så derfor synes jeg bestemt IKKE du skal købe sådan en hvalp....

• #21   25. jun 2012 Fordi a forældrene er testet 0/0 for patella kan hvalpene sagtens få det og der ingen garanti for ikk a få patella fordi det er tavle på...

Kommentér på:
Chihuahua - vægt

Annonce