948 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua - vægt {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Luca er 9 en halv uge idag og vejer 920gram.
Jeg synes han ser meget tynd ud efter ribbene og han har heller ikke spist de 50gram han skulle have, kun 2 gange.
Han går heller ikke selv over til maden og spiser, jeg skal gøre ham opmærksom på maden og sætte mig ned ved siden af og se ham spise, ellers rør han det ikke. :S
Er det bare mig der er pyldret?
Hvor meget vejede Jeres chihuahua da han/hun var 9 uger?
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Paya er jo en blanding, men hun vejede 7-800 gram som 9 ugers og vejer 3,5 kg idag.. : )
Men prøv evt at hælde lidt A38 eller lignende over hans foder. Paya fik ihvertfald A38 og kogt kylling blandet i sit tørfoder i starten, og dét røg ned.
- Er det dét foder du fik med fra opdrætter, eller er du startet op på noget nyt?
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 103 Svar: 501
Jeg fordelte maden i starten, men han rør det ikke alligevel.. :S
Den første dag spiste han knap 10gram og næste dag heller ikke ret meget mere, så jeg blødte det op 2. dag om aftenen og der røg det ned, men slet ikke det hele.
Og så har jeg ikke blødt det op siden..
Men tror da jeg vil prøve med lidt a38.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
for ikke at stå og koge lever eller kylling hver dag, koger jeg det hele på en gang og skærer det ud i små stkker jeg skal bruge på en dag ,fryser det løs ,og der efter i en pose så kan jeg lige tage det op jeg skal bruge ,og de kan få nyt hver dag i maden ..
apr 2009
Måske han har reageret ved ikke kan kunne samle sig til at spise og fandt alt muligt andet mere interessant?
Men gør maden så attraktiv for ham som muligt - Og prøv evt at lade som om du selv spiser det mens du siger ''Mmmm'' - Sådan kan jeg få mine til at spise næsten alt :')
Du skal jo fremstå som floklederen, som gør det rigtige - Og hvis du synes det er lækker mad vil han (højst sandsynligt) også synes det : )
Blot en idé du kunne prøve - Men ja, prøv med A38, det virker hér : )
Uanset hvad skal han have noget mad i sig, om det så er kogt kylling og ris eller sit tørfoder..
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 18
evt kan du hælde lidt kogende vand over og når det er blødt lidt op og vandet er suget op i maden blander du det med A38 og fodrer ham mens maden er lunken :o)
Har endnu ikk mødt en hund der ikk vil spise det :o)
Mine får det stadig i ny og næ som extra guf måltid..
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
kan høre du ikke har mødt min nala , lige nu får hun royal canin til chihuahua og til valpe samt hill til valpe og så lige noget fra royal canin til sarte maver ,får hun kun det så spiser hun intet , vis det stod til hende leve hun af hundekiks eller det foder vi bruger til vors schæfer der kan hun godt stå og slikke skål ....
min barnebarn kalder hende for en diva
mar 2008
Her til aften vil jeg blande det op a'la Jeanette G.
apr 2009
Godt dét råd kunne bruges - Og opblanding af maden er endnu et godt træk! : )
mar 2008
apr 2009
Men hvis han spiser sit tørfoder nu, uden opblanding kan du vel egentligt godt undlade at blande det op endnu?
Så hvis han eventuelt kun gider spise det nogle dage, så blande det op dér?
Men det skader jo ikke at blande det op, lidt kræs er altid godt.. Problemet er bare hvis han kun for smag for det når det er opblandet med andet, for så virker tørfoderet ikke rensende på tænderne jo.. : )
mar 2008
Men selvfølgelig, hvis han ikke hopper i igen, vil jeg prøve og blande det op.
Chihuahua - vægt