{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.971 visninger | Oprettet:

Store hunde med få sygdomme? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri!
Jeg skriver fordi, vi overvejer at anskaffe os en stor hund igen efter at have aflivet vores elskede hovawart Charlie. Det er en meget svær beslutning for os, da vi har været meget uheldige på det seneste med store hunde. Først købte vi en labrador/newfoundlander blanding, som viste sig at have HD. Derefter købte vi en schæfer som viste sig at have en slem hjertefejl. Sidst men ikke mindst købte vi vores hovawart Charlie som havde HD, og som havde brækket et led af sin rygsøjle fra avlerens side.
Det er altså 3 store hunde vi har måtte aflive, inden de blev et år gamle. Derfor går vi lidt på listetæer med ny hund, da det ville være forfærdeligt hvis vi skulle miste en mere.
Vi er en familie på 3, og hunden vil komme til at gå sammen med to dansk svensk gårdhunde, komme ud at gå ture på 6 km ihvertfald 2 gange om dagen + med ud til mine heste, skov, strand osv - så det skal ikke være en for doven hund smiley

Håber på svar.

Mvh. Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Store hunde med få sygdomme?
  • #2   23. jun 2012 Måske hvis I valgte en race, der passede til jer og så undersøgte racen laaangt tilbage i sundhed. Så I valgte en sund linie af den race I gerne vil have?

Nu er de racer, I har haft jo også nogle, der ofte har hofte/ledproblemer..

Men er det en hovawart I vil have, så ville jeg da fortsætte med at finde en sund linie. Undersøg via hundeweb og undersøg langt tilbage. Jeg er sikker på, at der er nogle hundeweb-"nørder", der gerne vil hjælpe, hvis I kommer med nogle emner smiley

• #3   23. jun 2012 Vi vil ikke have en bestemt race, de vi har haft købte vi, fordi vi forelskede os i hunden. Vi vil blot gerne have en stor hund, som forhåbentlig kunne leve et sundt og godt liv; og de skal helst have en rimelig længde pels smiley

• #4   23. jun 2012 Uanset race, så kig forbi en god og seriøs opdrætter - de får forældrene undersøgt for arvelige sygdomme INDEN de bliver brugt til avl.

• #5   23. jun 2012 Havde jo et langt sygdomsforløb med Fie, som var en labrador, kender en del andre labber der også har deres at slås med.

Så da Fie blev aflivet kiggede jeg efter anden race uden alt for mange sygdomme, valget faldt på flatten, deres største problem er så vidt jeg er orienteret cancer, men der er til gengæld ikke meget hd i racen

• #6   23. jun 2012 Det Maj-Britt skrev!

• #7   23. jun 2012 Og Simone F får også lige en tommel :o)

• #8   23. jun 2012 Og Jeanette og Luna * også er jeg "væk" igen ;o)

• #9   23. jun 2012 I ska' finde en seriøs DKK opdrætter, der avler sunde hunde.

Måske kunne en apenzeller sennehund være noget for jer

• #10   23. jun 2012 Beauceron....

• #11   23. jun 2012 Synes altså nogen gange det bliver alt for sort/hvidt i hundeverden...

Find en seriøs opdrætter i dkk, er svaret meget ofte, og det er jo sådan set også rigtigt nok.

Meen vi må jo bare erkende at nogen racer har langt flere race-relaterede sygdomme end andre.....seriøs dkk opdrætter eller ej !

Jeg undrer mig hver gang til udstillingerne over labberne, langt de fleste ligner sgu kommoder, med ben på....

Labben har en del hd/ad og mon ikke det er os mennesker der desværre selv har været alt for medvirknede til dette....og det gælder jo så også tavlehundene

• #12   23. jun 2012 Hvilken opdrætter fik du din Hovawart fra? smiley

• #13   23. jun 2012 Prøv at kigge på Berit's Landseerhvalpe her i annoncerne :o)
    Der er 2 drenge tilbage med DKK stamtavle, og havde jeg ikke allerede haft 3 blandinger deraf i forvejen, så havde jeg helt sikkert snuppet en af dem :o)
    Mine 2 piger er af Berit's tidligere Landseertæve,. Fantastiske hunde, store, dejligt sind og lækker pels :o)
    Og det gør mig ondt at du har været så uheldig tidligere :o(

• #14   24. jun 2012 Det vigtigste er vel ikke at den er stor og ikke kendt for særlig mange sygdomme, men vel derimod at den passer til jer sindsmæssigt?

Jeg er helt klart til en alaskan malamute, der normalt er ret sunde hunde. Men... Deres sind er altså ikke ligefrem det nemmeste, så det er jo kun en hund man skal have, hvis man vil have en hund der pisser på alt og giver sin ejer fingeren :o)

Hvorfor ikke bare finde den race i passer bedst med, og så finde en super god opdrætter?

• #15   24. jun 2012 Jeg ville bestemt først kigge på, hvilken race der passede super til mig og det jeg ønskede og kunne tilbyde... OG så ville jeg gå igang med at lede efter sunde linier og en god opdrætter

• #16   24. jun 2012 Grunden til jeg har lavet det her emne, er for at folk kunne komme med bud ind på nogle forskellige racer; fordi jeg synes det er lidt svært at overskue alle de forskellige racer der er, og ville godt høre hvad folk har af erfaringer..
    Nu nævner mange af jer blot en DKK opdrætter; men vi er dybt ligeglade med tavle osv.. Om det så er et gadekryds er ligegyldigt.. Og nu har nogle hunde jo mere tendens til sygdomme end andre; fx Schæferen har ofte problemer med HD pga deres bagparti "hænger" så meget som det gør smiley
    Derfor leder vi efter en generelt sund hund, til en forholdsvis aktiv familie og der vil komme mange steder rundt. Det gør ikke noget, at den er svær at træne - men den skal kunne trænes; da det er planen at den skal kunne være alverdens steder uden en snor på den smiley

• #17   24. jun 2012 Og til det spørgsmål med hvor vi fik vores hovawart fra, der begik vi desværre den kæmpe fejl at købe af dem der har w www.hovawart.dk - vi vidste godt der havde været bøvl med dem år tilbage, men fik at vide de havde forbedret sig. Det fandt vi så ud af, at de ikke havde smiley

• #18   24. jun 2012 Og jeg vil så også vælge at tilføje at vores schæfer købte vi af seriøst DKK opdræt, og det var desværre heller ikke en succes.

• #21   24. jun 2012 Det er også derfor, jeg spørger til råds. Der er SÅ mange racer, og jeg vil helst høre folks erfaringer; plus det kan være der er nogle racer man ikke kender til, som er mere ideele for os end andre smiley

• #23   24. jun 2012 Jeg har lige lavet et nyt forum emne, da jeg et par steder har nævnt hvad vi ønsker osv, men det er blevet lidt uoverskueligt smiley

• #24   24. jun 2012 Landseer
    mentalitet: Landseeren minder om newfoundlænderen med et meget venligt og imødekommende væsen men den er noget livligere end sin ”fætter”. Den er samarbejdsvillig og lærenem.
    Behov: Tæt kontakt til mennesker, god plads og mulighed for at opholde sig meget udendørs. Svømning er en kærkommen beskæftigelse.
    pelspleje: Selvom pelsen er stor, er den ikke sa° arbejdskrævende, da un- derulden ikke er særlig kraftig. Et par grundige ma°nedlige gennemrednin- ger og et sjældent bad er nok.
    størrelse: Hanner: 72-80 cm. Tæver: 67-72 cm.

• #25   24. jun 2012 Jeg har selv lige måtte sige farvel til min skønne hovawart tæve. Dog var hun 8 og blev hårdt ramt af sygdom. Vi har nu reserveret en flatcoated retriver. Vi har ellers været glad for vores hova men hun var helt klart en en families hund meget vagtsom og reserverende over for fremmede. Derudover var hun ikke glad for fremmede hunde. Flattern har vi valgt, da vores første hun var en flatter den er utrolig social meget lærenem, og aktiv. Udseendet og pelspleje minder om hovawarten.

• #26   24. jun 2012 Keld R : Det er lige præcis derfor jeg er så glad for mine hunde :o) Dog er de ikke renracede Landseere, men har alle de gode egenskaber efter racen og det bliver helt sikkert en Landseer jeg vælger næste gang også :o)

Kommentér på:
Store hunde med få sygdomme?

Annonce