{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

store hunde vs.små hunde {{forumTopicSubject}}

Har kun et enkelt spørgsmål:

Hvorfor siger ejere næsten altid,jeg siger næsten altid ,af store hunde til ejere af små hunde:

Der sker ikke noget,lad dem klare det selv.Når der optræk til lidt "hanhunde" optræden ;;

Så uanset om det er "upædagogisk hunde opdragelse".Så,tager jeg mopsen i snor,og er der en bænk,bliver han placeret der.

Fordi,det gør ondt på ham hvis han bliver bidt
Og det gør bagefter ondt i min pengepung,efter et dyrlægebesøg.

Og,jeg påpeger,at mopsen,sagtens kan "spille" op og blive "højbenet",og nakkefolden vokser,hvis han møder han hanhund,som han anser for en konkurent,af en eller anden grund.

Der bare det,at mopsetænder,af og til er ligesom "kastet" ind i munden,og læberne hænger nedad,så et gengældelsens bid,er ret umuligt for en mops.

Men Verner er en hanhund,med stort HAN.
Så der er bla.derfor,.jeg "smider" ham op på en bænk,hvis der er optræk til noget.

Men altså,igen det evige omkvæd:

Lad dem klare det selv.
Næ,jeg vil ej

hilsen
vibeke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  store hunde vs.små hunde
  • #1   17. mar 2013 jeg ville ikke lade min hund "klare det selv" med nogen racer - ligegyldig hvilken størrelse hun var.
    synes ikke det er hendes , eller andre hundes, job at "klare det selv" - det gavner meget sjældent noget som helst.

Men jeg lader GERNE min mops lege med alle racer så længe de kan finde ud af at tage forbehold for hendes størrelse smiley

• #2   17. mar 2013 Jeg oplever nu ikke at det er noget stor-hundeejere siger til små-hundeejere. Jeg oplever at det er noget der bruges af mange hundeejere (på tværs af størrelser). Hvorfor? Jamen velsagtens fordi det er en udbredt opfattelse at hunde selv skal finde ud af et hieraki, og at man derfor ikke skal blande sig. Heller ikke selvom der er tale om to fremmede hunde som næppe vil mødes igen, og derfor aldrig kommer til at skulle indgå i en flok sammen.

u kommer jeg yderst sjældent steder med mange andre løse hunde, så jeg oplever det ikke ret ofte, men år det sker, gør jeg som du: trækker mig (og min hund) og finder andre at gå med eller går alene. Min hund skal ikke have sat ting på plads med totalt fremmede hunde.

• #3   17. mar 2013 Det er da ikke kun stor contra lille hund. Det er også stor contra stor og lille contra lille.

Og nej, jeg ville heller aldrig lade hundene klare det selv

• #5   17. mar 2013 Krumme - det lyder....... skræmmende forkert !

gad vide hvordan den GD f.eks ender ud med at modtage andre hunde fremover... :S

• #7   17. mar 2013 smiley smiley ved slet ikke hvad jeg skal sige !
    når man kan se at der er hunde der ikke trives i sådan en flok, og man ikke kan gøre noget ved det :S suk !

• #11   17. mar 2013 Ser det faktisk tit omvendt... At ejere til små hunde ikke mener at man skal blande sig. For de er jo så små.
    Men er da faktisk meget sjældent at jeg har set en med en stor hund der ikke blander sig hvis der er optakt til ballade med lille hund. Man ved jo godt at det er den store hund der kan lave mest skade

• #13   17. mar 2013 Jeg er også ejer af en mops, og jeg ved, hvor kække de er. Min er endda hvalp og forstår ikke altid et nej fra den anden hund. Derfor er jeg ekstra obs på de signaler, der bliver sendt.
    Faktisk oplever jeg ofte,at ejerne med store hunde er meget opmærksomme på, om deres hunde er for voldsomme over for Berta, mens dem med små bare synes, de skal klare det.
    Men jeg vil ikke have, at hun får en dårlig oplevelse og bliver bidt, så derfor siger jeg farvel og går.

• #14   17. mar 2013 Krumme: hvor var du til hundeleg??

• #18   17. mar 2013 Jeg har en mellem stor hund (collie), der "kan med alle", og det vil jeg meget gerne han bliver ved med at kunne.
    Derfor afbryder jeg kontakten mellem hundene, hvis jeg vurderer at det virker lidt anspændt. FØR det kommer til markeringer og "hvem kan pisse højest"
    Nogle mener jeg overreagerer og at de skal klare det selv.. " Det er normalt hundesprog"... Og det er jeg pænt ligeglad med.. Min hund skal hverken selv have dårlige oplevelser eller give andre hunde dårlige oplevelser.

Krumme... Seriøst ?
    Hvordan reagerede ejerne til de deltagende hunde ?
    Tænk at betale for at få sin hund ødelagt...

• #20   17. mar 2013 ja ja krumme.Jeg hører også til kæledyrets kompagni.
    Og hvorfor ikke ;;
    Hvis jeg var den "sporty" type.Så havde jeg nok valgt en agillity hund,måske en jagthund,nej DET ville jeg ikke.,men så en anden slags "kondihund".
    Jeg har valgt en mops.Vi hygger,lunter nogen lange lange ture,ude ca.3.timer om dagen.OGSÅ som nu,hvor det er "piss..koldt",så indskrænker vi turene til allerhøjst 2.timer.Og så har både mig ISÆR mig,og mopsen fået nok af kulde.

Og,jeg må give Ida k ret,der er virkelig "krummer" i en mops.
    Man skal ikke "skue hunden på hårene",når det gælder en mops.
    De kan løbe virkelig hurtigt,en kort strækning,men meget hurtigt.
    Og en han som Verner,der tror han er noget,som bliver "højbenet",hormonfolden i nakken vokser,og går brummende omkring en anden hanhund,så er det på tide at smide ham op på en bænk,med en løftet pegefinger,sige:så kan du godt slappe af unge mand.
    For han vil blive den lille overfor en større hormonfyldt hanhund.

Nå,kort og godt jeg ELSKER min mops,og ALLE andre mopser.

hilsen
    vibeke med den højbenet og meget modige mops

• #21   17. mar 2013 Kære Krumme. Jeg er meget nysgerrig hvor du var henne.

Jeg er så ked af, at den slags foregår - og endda hvor der betales for det

• #22   17. mar 2013 Jeg har oplevet begge veje.

Jeg har oplevet kvinden der sparker til en andens hund fordi hun misfortolker leg med slåskamp (ingen af hundene var hendes, hun var tilskuer)
    Jeg har oplevet typer der mener hundene skal klare det selv, men det er sjældent.!
    Som oftest har jeg oplevet folk der hjælper hundene, og standser eventuelle uoverensstemmelser!

Mine egne leger kun med andre hunde de har tillid til, og jo det hænder jeg må hjælpe min tæve fordi en åndssvag hanhund har set sig varm på hende til hundetræning, men det er nu ikke noget der giver store problemer!

• #23   17. mar 2013 Jeg har det lidt som *lb* ..
    Eftersom jeg har en rottweiler, ved jeg godt hvilken hund der som regel kommer mest til skade hvis det skulle gå helt hen i vejret mellem 2 hunde, så jeg stopper uden tvivl også meget hellere min hvis jeg kan se det ved og gå op i en spids, og der har jeg da også hørt flere gange, at det behøver jeg da ikke fordi "så kan "fido" bare lære det" :s

Kommentér på:
store hunde vs.små hunde

Annonce