{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Fodring til to hunde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hunde, hvoraf en er hvalp. Den voksne hund gør helt hysterisk hver gang jeg skal fodre dem. Det har hun aldrig gjort før. Hvalpen er "lydløs" men fysisk urolig. De kommer op at slås hver gang jeg står med to mad skåle.

Jeg har set programmer hvor to hunde sidder pænt og venter på deres egen mad skål. Hvordan træner jeg dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring til to hunde?
  • #2   23. jun 2012 Enig - det lyder til at de skal spise hver for sig.

• #3   23. jun 2012 Vil så gerne have de spiser roligt og pænt.. Også hvis vi besøger folk jo. Men jo måske er det en ide at træne. Da de godt an sidde pænt når der er godbid. Men ikke mad.

• #4   23. jun 2012 få hundene til at sætte sig og giv den store først eller sæt skålene ned samtidig men selvfølgelig skal den store sidde pænt uden og gø og den lille sidde pænt stille og vente på du sætter skålen. det fungere når jeg besøger min kammerat der har en hvalp af min tæve. og det samme når vi besøger hendes "hunde kæreste"

• #5   23. jun 2012 mine fik altid mad i hver sit rum og det fik foder så de ikke skulle fordi hinanden hvis den ene blev hurtigere færdig end den anden. den lige var altid først færdig og ventede pænt en meter fra den gamle og gik først i hendes skål når hun fik lov. jeg har tit lave skåle klar og lade dem stå på bordet, og jeg tog altid skåle op på bordet når de var færdig, så de ikke forbandt skålen kun med mad. og så fik min den ældste altid først for hun var flok leder.

• #6   23. jun 2012 Måske kan det være en god ide at lære hundene at sidde pænt og vente. Een ad gangen. Og når de så begge to kan det så skal de lære at sidde og vente sammen.Jeg tror at det er nemmere end at lære dem det begge to på een gang. Arh.Håber at det giver mening.

• #7   23. jun 2012 Jeg ville fodre dem i hver deres rum.

• #8   23. jun 2012 Ja det nok smartest... smiley altså træne dem i at vente. Tak HG

• #9   23. jun 2012 Vores to spiser hver for sig.... ikke fordi de ikke kan spise lige ved siden af hinanden.... men fordi jeg synes de skal have ro smiley

her er aldrig ballade omkring spisetid smiley og hundene sidder for øvrigt også pænt på deres dertil indrettede indtil de får lov smiley

• #10   23. jun 2012 Jeg var også tvunget til at lære min hvalp at ligge roligt i stuen mens jeg satte madskålene ned. Hvalpens i køkkenet og den gamles i stuen.
    Hvalpen lærte det meget hurtigt for hvis hun rejste sig før der blev sagt "værsgod", så forsvandt hendes mad.
    Jeg er nød til at lukke døren mellem køkkenet og stuen indtil den gamle er førdig med at spise og den gamle fik også "mad" 3 gange om dagen i starten.

• #11   23. jun 2012 Her er det den store der ikke kan opføre sig pænt... Hvalpen venter pænt. Bortset fra når den store snapper, så snapper den tilbage og der ender der galt. Men jeg tror jeg træner dem i at vente, hver for sig, og senere hen i samme rum men hver sin ende, så senere ved siden af.. Altså med en meters mellemrum. Så så burde den store have lært det!

• #12   23. jun 2012 Jeg har aldrig haft problemet, men mine hunde har også fri adgang til deres tørfoder og kan spise, når de har lyst. (Og nej, ingen af dem er for tykke af den grund).

Om aftenen får de vådmad.
    De får det på hver deres tallerken på samme tid. Jeg siger deres navn, når jeg sætter tallerkenen foran dem (med god afstand).

Buster sluger sin mad i løbet af 0,5, mens Holly spiser langsomt, og så nærmer han sig forsigtigt hendes skål.
    Et nej, det er Hollys, får ham til at gå væk.

Kommentér på:
Fodring til to hunde?

Annonce