710 visninger
|
Oprettet:
Chinese Crested {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min familie og jeg overvejer at anskaffe os en chinese crested. Vi har brug for en allergivenlig hund, derfor. Og så fordi den ser sååå dejlig ud
Kan nogen her, fortælle mig lidt mere om den? Jeg har googlet lidt, men synes ikke rigtig jeg kan finde de svar jeg har brug for.
Hvad er jeres erfaring? Er det en god familiehund? (Vi har 1 pige på 10 mrd. og 1 på 4 år) Er den god til at være alene hjemme? Gør den meget/lidt? Kan I fortælle mere?
1000 tak på forhånd, søde mennesker
Venlig hilsen Henriette
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Jeg ved ikke vildt meget om CC, men har lige læst en anden tråd om at de er specielle i sindet, - synes du skal kontakte Ginger herinde, finder lige hendes profil til dig;)
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
De kan have svært ved at blive renlige og er fine med børn, hvis børnene respektere deres grænser.
De kan være utrolig forsigtige og hvis dette ikke tages hånd om kan de ende med at blive angste. Det skal man være villig til at arbejde med.
Nogle gør meget, nogle gør ikke så meget. Det er forskelligt. Min egen gør næsten ikke.
Og som Simba siger så find ud af hvor allergien kommer fra, men de fleste allergikere kan tåle dem. Min søster har allergi og havde to hårløse.
Besøg nogle hårløse og find ud af om det er jer før i vælger en. Hvis i bor i nordjylland må i meget gerne komme og besøge Silas
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 26
Har læst at CC faktisk tit kan være ret problematisk for allergikere da den skæller meget!
Et par andre gode bud på superallergivenlige hunde er bomuldshund og lhasa apso.
-Osse gode til børn og afslappede indendøre.
.En mere aktiv allergivenlig hund kunne være en puddel.
Har selv en Lhasa Apso og en datter på snart 2, uden problemer.
Mvh Tanja
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Min egen elsker børn, ja mennesker i det hele taget. Hunde er hun nysgerrig efter, men lidt tilbageholdende når det kommer til stykket. Der skal dog ikke mange møder til, før hun render og hygger sig med dem. Jeg tror ikke, hun ville have det godt med at være HELT alene. Vi har en anden hund, som godt nok ikke gider putte med hende, men den er der jo, når vi ikke er hjemme.
Det er sjældent, hun gør rigtigt. Som oftest fnyser hun nærmere og en sjælden gang hyler hun. I bestemte situationer, er hun begyndt at gø, men hun bor også sammen med en anden hund, der bare elsker at høre sin egen stemme.
Ellers kan jeg bare sige, at hun er det gladeste, nemmeste, mest elskelige lille væsen og jeg kan slet ikke forstå, hvordan jeg nogensinde har levet uden en kineser i huset
apr 2005
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Har også mødt en powder puff... Den var til gengæld vældig snakkesagelig
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Men parrer man ikke altid en hårløs med en powder puff ?
kommer der ikke hvalpe både med og uden hår i samme kuld ?
Er der nogen forklaring på at de hårløse er mere problematiske i sind ?
apr 2005
Silas var på samme måde som hvalp og unghund. Nu hopper han i armene på folk, med mindre han er i "fimsehumør" og det hænder.
Har også mødt utrolig mange angste hårløse som meget gerne ville bide.
apr 2005
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
apr 2005
Camilla: min kan også være alene hvis jeg går med den anden hund, men forskellen ligger i at det ikke er hele tiden og ikke fra hvalp af. De er vant til at der næsten sltid er nogen.
Og du har ret i at det er en aktiv, lærenem, kegedyg og sjov race - når man samtidig arbejder med at forbedre de negative ting
apr 2005
apr 2005
Chinese Crested