833 visninger
|
Oprettet:
To spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Har lige to spørgsmål jeg håber i kan svare/kommentere på !
1. Hvornår begynder en hvalp at signalere at den skal tisse, altså ved at gå hen til døren eller andre ting ? Vores hvalp gør det ikke endnu, jeg tager hende stadig ned når jeg ca tror hun er trængende eller hun har leget, sovet, spist osv.
2. Kommer det naturligt at en hvalp lærer orderende når man øver tricks. Altså så man ikke behøver at holde hånden ned mod jorden når man il lave dæk osv. Sådan at den bare forstår et tegn og lyd oppe fra ?
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
Det er forskelligt fra hund til hund, hvornår de begynder at signalere at de gerne vil ud.
2. Ja, hvis du øver det længe nok
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Det skal nok komme - vi har aldrig rigtig brugt håndtegn, men kun kommandoer via lyd
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
2. Ja, det plejer stille og roligt at komme
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Ikke alle hunde vil vise hvornår de gerne vil ud. Hverken Isis eller Igor har vist at de gerne vil ud (lidt løgn, for hver aften, efter aftensmaden, står Igor og tripper ved døren.............Det er åbenbart hans ynglingstur ).
Da hundene var hvalpe, sørgede jeg for, at de kom ud konstant og hele tiden. Hen ad vejen, kan man strække tiden, og til sidst, har man kun de faste ture på programmet.
2) Hvis nu du øver fek `dæk` rigtig, rigtig mange gange i træk.....altså hvor du viser hvalpen med hånden (og evt godbidden) ned mod gulvet......så kan hvalpen lige pludseligt huske hvad ordet betyder. Men man skal være tålmodig.
Og når så man tror at NU kan hvalpen/hunden de forskellige kommandoer, så kommer den lige i et stadium, hvor den på ingen måde kan "huske" hvad de forskellige kommandoer betyder............Og her er det så man må gå tilbage til hvalpetræningen, i stedet for at skælde ud
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
2) Hvis du indlærer på den korrekte måde og træner regelmæssigt så ja; så vil hvalpen efterhånden lære kommandoerne. Men hav tålmodighed - det kan tage tid.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 374
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 186
Og hun kan nogle tricks som sit og twist uden jeg skal "vise" hende det !
Rikke P: I starte fik hun ikke, da hun tissede lige ude på vores dørmåtte (vi bor i lejlighed), men er begyndt at lade hende gå ud selv nu og så tage hende op og gå ned ad trapperne og så får hun selv lov til at gå ud af hoveddøren
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 186
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 374
- vi kom også først sent i gang med at vanke, synes bare vi havde prøvet alt, en hun forstod hurtigt konceptet
To spørgsmål :)