{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

To spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Har lige to spørgsmål jeg håber i kan svare/kommentere på !

1. Hvornår begynder en hvalp at signalere at den skal tisse, altså ved at gå hen til døren eller andre ting ? Vores hvalp gør det ikke endnu, jeg tager hende stadig ned når jeg ca tror hun er trængende eller hun har leget, sovet, spist osv. smiley

2. Kommer det naturligt at en hvalp lærer orderende når man øver tricks. Altså så man ikke behøver at holde hånden ned mod jorden når man il lave dæk osv. Sådan at den bare forstår et tegn og lyd oppe fra ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To spørgsmål :)
  • #1   21. jun 2012 1. Måske lige pludselig kan din vaps gå hen til døren og pive, eller kradse på døren, så er det bare med at skynde sig ud med vapsen. Og husk at rose smiley
    Det er forskelligt fra hund til hund, hvornår de begynder at signalere at de gerne vil ud. smiley

2. Ja, hvis du øver det længe nok smiley

• #2   21. jun 2012 Sophia: Får hvalpen selv lov til at gå hen til døren når i skal ud, eller løfter du den op fra der hvor den befinder sig og så hen til døren?
    Det skal nok komme - vi har aldrig rigtig brugt håndtegn, men kun kommandoer via lyd

• #3   21. jun 2012 1: Bine er nu 4 ½ år, og har aldrig sagt til... Men det er så også sjældent at hun er inde mere end 8-10 timer, så hun har aldrig haft behov for selv at sige til. Når hun har sovet/været inde 8-10 timer uden at blive aktiveret på nogen måde, rækker min samvittighed ikke længere... Så skal der ske noget.

2. Ja, det plejer stille og roligt at komme smiley

• #4   21. jun 2012 1) Anubis viste fra dag et af, at han gerne ville ud. Han har aldrig haft uheld indenfor.
    Ikke alle hunde vil vise hvornår de gerne vil ud. Hverken Isis eller Igor har vist at de gerne vil ud (lidt løgn, for hver aften, efter aftensmaden, står Igor og tripper ved døren.............Det er åbenbart hans ynglingstur smiley ).
    Da hundene var hvalpe, sørgede jeg for, at de kom ud konstant og hele tiden. Hen ad vejen, kan man strække tiden, og til sidst, har man kun de faste ture på programmet.
    2) Hvis nu du øver fek `dæk` rigtig, rigtig mange gange i træk.....altså hvor du viser hvalpen med hånden (og evt godbidden) ned mod gulvet......så kan hvalpen lige pludseligt huske hvad ordet betyder. Men man skal være tålmodig.
    Og når så man tror at NU kan hvalpen/hunden de forskellige kommandoer, så kommer den lige i et stadium, hvor den på ingen måde kan "huske" hvad de forskellige kommandoer betyder............Og her er det så man må gå tilbage til hvalpetræningen, i stedet for at skælde ud

• #5   21. jun 2012 1) Det er meget forskelligt fra hvalp til hvalp, hvornår de selv finder ud af at sige til, når de skal ud... og ikke mindst hvordan. Min Basil er meget "stilfærdig" (han går bare hen til døren) og begyndte faktisk først på dette, da han var omkring 6 måneder gammel. Men omvendt kender jeg hvalpe, der har kunnet sige højlydt til allerede fra 8 ugers alderen... så det er meget individuelt.

2) Hvis du indlærer på den korrekte måde og træner regelmæssigt så ja; så vil hvalpen efterhånden lære kommandoerne. Men hav tålmodighed - det kan tage tid. smiley

• #6   21. jun 2012 I kan hjælpe hvalpen på vej smiley hver gang vi skulle have vores ud, bankede vi på døren og sagde - skal vi ud og tisse? - så lærte hun ret hurtigt at det var den vej ud, når hun skal tisse smiley så sidder hun og piver derude

• #7   21. jun 2012 Tak for alle jeres svar. Jeg må vente og se om hun selv signalere kan jeg godt se , der er en del forskel på hundene smiley

Og hun kan nogle tricks som sit og twist uden jeg skal "vise" hende det !

Rikke P: I starte fik hun ikke, da hun tissede lige ude på vores dørmåtte (vi bor i lejlighed), men er begyndt at lade hende gå ud selv nu og så tage hende op og gå ned ad trapperne og så får hun selv lov til at gå ud af hoveddøren smiley

• #8   21. jun 2012 Megs&Foxi det kan være jeg skal prøve det, hvis det ikke er forsent at lærer hende, min opdrætter kom faktisk med et godt trick nemlig at hænge klokker lige ved døren og så ringe med dem når man gik ud for at tisse smiley kunne være jeg skulle tage det i brug, hvis bare jeg vidste hvor man køber klokker henne ?

• #9   21. jun 2012 Dem kan man vel købe i føtex' hobby afdeling eller sådan noget:)
    - vi kom også først sent i gang med at vanke, synes bare vi havde prøvet alt, en hun forstod hurtigt konceptet smiley

Kommentér på:
To spørgsmål :)

Annonce