to spørgsmål ! {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kloge åger ;o)
mit første spørgsmål - kan en hund hikke ? det lød sådan for et øjeblik siden ved Sofus ! Det var kun 6 "hik". Men ville lige høre af !
det andet - er min hund ualmindelig doven eller ?
For har nu læst en del indlæg hvori folk spørger om tricks til at aktivere en "damp" hund - når vi er inde ligger sofus under bordet og slapper af ! Han er aldrig hyper - kun når snoren kommer frem ;o) Ynderst sjældent kommer han med sin sok - bamse eller andet legetøj og stikker op i hovedet på os ! Men det er ikke ofte !
Jeg er bange for han keder sig, at vi ikke er gode nok til ham !
De tidligere ejere sagde at han var meget doven ! Men alligevel - vil ham jo det bedste !
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
2: Så er mine hunde også dybt atypiske.........De elsker at arbejde, men når de ikke arbejder, sover de, lusker rundt i haven og leger selv eller råhygger i sækkesengen:-)). Lotus vil gerne lege, når hun har spist, men kun så længe vi gider. Når vi siger at hun ikke skal rende rundt og lege lige efter maden, lægger hun sig ned og snorker istedet:-))
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 1.045
Ved ikke om det er det samme med de voksne hunde???
Men mine hikker nu aldrig.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
i mine øjne skal hunden også slappe af indenfor, det synes jeg bare er tegn på at hunden er velaktiveret.
Kan sagtens mærke hvis min hund ik er blevet aktiveret nok, for så finder han selv på noget at lave:)
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Hun hikkede normalt efter at have spist eller drukket og efterfølgende var meget aktiv.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Hunde hikker ligesom mennesker. Hvalpe og børn hikker oftere end voksne hunde/mennesker.
Hunde er forskellige i deres aktivitets behov. Jeg har en Border Collie der hellere end gerne fiser den af i sofaen. hvor de andre er mere aktive. Den "dovne" er dog ikke doven når vi er ude.
apr 2008
han er også med os næsten alle steder og vi er på træf - leg - skov - vand osv ! Og så har han naboens hund som kæreste og de ses gerne et par gange om dagen !
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 477
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Ang om du stimulere ham nok. Sofus leger aldrig indenfor, kun når vi ligger op til det. Han ligger under sofabordet og sover, kommer reglmæssigt og får et klap oven i hovedet.
Det kan jo også være at du stimulere ham godt nok, så han ikke har et behov for at lege når i sidder og slapper af.
Jeg ville afprøve hvordan han er en to dage hvor han ikke er blevet aktiveret så meget, og en to dage når han er blevet aktiveret meget. Så kan du måske se om han er på samme måde begge gange.
Men det er altid svært med den første hund, for man vil jo kun gøre deres liv så godt som muligt. Vi kommer ange gange til at stille for høje krav til os selv.
apr 2008
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Jeg har dyb respekt for, at nogle mennesker har tid og overskud til, at aktivere/arbejde/træne så meget med deres hunde, men jeg har valgt, at undlade at bruge det som en målestok for, hvad JEG skal gøre med min hund. Jeg læser interesseret med, og bruger de idéer og input, der passer ind i vores liv. Jeg kan sagtens mærke på Choko om hun en dag har fået tilpas aktivering, for megen aktivering eller for lidt aktivering.
Hvis din hund mangler aktivering, så er det min overbevisning, at den ikke viser det ved, at tage en slapper i sofaen Tværtimod.....
apr 2008
dec 2005
Kør ned på dine forventninger til dig selv. Det bliver sjovere for dig selv i sidste ende, og husk din hund mærker når du er frustreret over at du ikke er god nok som hundeejer. FOR SELVFØLGELIG ER DU DET, ELLERS HAVDE DU IKKE LAVET DENNE TRÅD!!!!!
dec 2005
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
1: Ja, din hund kan sagtens have hikke - kan du ikk' det? Det er normalt at hvalpe hikker, men voksne kan også sagtens gøre det. Og ligesom hos vi tobenede, er videnskaben endnu ikke kommet med en endelig orklaring på, hvorfor vi hikker. Men det er ikke skadeligt!
2: Jeg tror da bare I formår at stimulere vovsen, det han har barug for. Nogle hunde har brug for meget mere aktivering og stimulation end andre. Jeg ville sommetider ønske min bare kunne ligge og slappe af, når jeg ikke gider noget....Ej, det er ikke så slemt, hun kan også sagtens ligge og nyde det i timer, når hun har været lidt aktiv.
Jeg synes ikke du skal spekulere så meget over det, med mindre det er noget der pludselig har ændret sig. Hunde er forskellige og mere eller mindre aktive.
apr 2008
kram
to spørgsmål !