{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

Min hund er nervøs {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har en 11 mdr gammel Engelsk Bulldog som er meget nervøs/bange. Han farer ofte sammen ved lyde, bliver bange for et tæppe, en stol eller lign. Han tør ikke gå ud hvis der ex står en trillebøre som han ikke lige kender.

Til info skal siges at han i sine 6 første måneder voksede op med vores han boxer (som nu er død). Kan det have betydning for hans mod?

Han er ikke aggressiv overhovedet - bare en bange lille fyr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er nervøs
  • #2   18. jun 2012 Nej slet ikke

• #4   18. jun 2012 Det er meget normalt at hunde i den alder, viser lidt nervøsitet.
    For at hjælpe din hund, skal du vise at der ikke er noget at være bange for.
    Lad vær med at lokke eller tale i en bekymrede tone. Hvis hunden er i line, går du/I blot forbi den ting din hund virker nervøs for.
    Hvis det er en ting i hjemmet, han viser nervøsitet overfor, tager du bare fat i tingen- du behøver ikke sige noget til din hund samtidig

• #5   18. jun 2012 Ja er det ikke bare den overgang hvor de er 'bange for deres egen skygge' ? smiley

• #6   18. jun 2012 Jo, Kim. Det er også det jeg tror. Men det er så også der, man er nød til at vise dem, at verden altså ikke er farlig (og man IKKE behøver at ha en guffer, hver gang der er et blad der bevæger sig, i vinden). Man kan komme til at fastholde hunden i sin frygt, og så står man med en hund, der til sidst ikke tør noget som helst.

• #7   18. jun 2012 Tak for jeres svar:
    @Krumme - jamen desværre er vi jo nok tilbøjelig til at pylre om ham eller lokke ham hent til "den ting som han er bange for"
    Har bare aldrig oplevet det med vores boxer (eller også kan jeg ikke huske det) og havde regnet med at den Engelske Bulldog skulle have endnu mere mod end fx. en boxer.
    Sagen er nok også den at man glemmer at det stadig er en hvalp fordi den nu vejer 25 kg og ser "farlig" ud.

• #8   18. jun 2012 Akita var rædselslagen for poser, da manden ikke lige havde tænkt sig om da hun var hvalp og havde lavet et smæld med den lige ved siden af hende. Vi gjorde det at vi tit "tabte" en pose og lod den ligge lidt, vi vidste hende tit en pose når vi skulle skifte skaldeposen ud og snakket med hende i en venlig tone. Det har hjulpet, hun kan stadigt ikke lide at det giver et smæld så det undgår vi jo så så godt som vi kan.

Kommentér på:
Min hund er nervøs

Annonce