1.460 visninger
|
Oprettet:
Min hund er nervøs {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har en 11 mdr gammel Engelsk Bulldog som er meget nervøs/bange. Han farer ofte sammen ved lyde, bliver bange for et tæppe, en stol eller lign. Han tør ikke gå ud hvis der ex står en trillebøre som han ikke lige kender.
Til info skal siges at han i sine 6 første måneder voksede op med vores han boxer (som nu er død). Kan det have betydning for hans mod?
Han er ikke aggressiv overhovedet - bare en bange lille fyr.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
For at hjælpe din hund, skal du vise at der ikke er noget at være bange for.
Lad vær med at lokke eller tale i en bekymrede tone. Hvis hunden er i line, går du/I blot forbi den ting din hund virker nervøs for.
Hvis det er en ting i hjemmet, han viser nervøsitet overfor, tager du bare fat i tingen- du behøver ikke sige noget til din hund samtidig
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
@Krumme - jamen desværre er vi jo nok tilbøjelig til at pylre om ham eller lokke ham hent til "den ting som han er bange for"
Har bare aldrig oplevet det med vores boxer (eller også kan jeg ikke huske det) og havde regnet med at den Engelske Bulldog skulle have endnu mere mod end fx. en boxer.
Sagen er nok også den at man glemmer at det stadig er en hvalp fordi den nu vejer 25 kg og ser "farlig" ud.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Min hund er nervøs