{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Store vs. små hunde i leg.? {{forumTopicSubject}}

Hey HG'ere.

Jeg sidder lidt her i mit stille sind og ser Le Mans og så driver tankerne jo lidt.

Min kæreste og jeg har besluttet os for at den næste hund vi skal have, bliver en Malinois. Og det er ikke den mindste hund. Kan godt være den vejer mindre end en schæffer. Meeeeen den har stadig en hvis størrelse, sådan stang messigt.

Nu tænker jeg så lidt på. Hvad er folks holdning til at lade små og store hunde lege sammen. For da Nicki levede, kunne vi sådan mærke når han lege med andre små hunde, at når der så kom, en større hund. Så blev flere af dem sådan lidt bange og fordømt. Også selv om det var super søde hunde og intet ondt i dem er.

Hvad med jer her inde? vil i lade jeres mindre hunde lege med større hunde. Vel og mærke hunde med sunde sind og og ejere med sund indstilling til opdragelse. I ved hvad jeg mener.

Hvad siger i? smiley

pft.
Jeppe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store vs. små hunde i leg.?
  • #1   16. jun 2012 Nicki legede også med ALLE hunde størrelser. Men kommer nu selv til at have en hund af en større race. Så ville også blot høre smiley

• #2   16. jun 2012 Lulu leger aldrig med små hunde.. Jeg ville være panisk angst for, at hun ville komme til at gøre skade ved et uheld..

• #3   16. jun 2012 Nu har jeg jo en stor hund, og oplever også de hunde ejere som hiver deres lille pjævs op i armene lige så snart de ser os... og dette syntes jeg er HELT forkert!! det er fint nok hvis ikke de tør lade deres hund lege med min, men lad da vær at fortæl den at min hund er farlig som man gør ved at skærme dem på sådanne en måde. men de hunde ejere med små hunde som tør lade deres hund lege med min fungere det rigtig godt. min hund leget stille og roligt med dem så det bliver ikke voldsomt på nogle måde.. og min hunds bedste legekammerart er en Yorkshire de leger bare sååå godt med hinanden og elsker hinandens selskab. smiley

• #4   16. jun 2012 Tjaa
    Min lille mand hygger sig fint med vores "store" hunde hos min far. Uden problemer.
    Og jeg har absolut intet imod at lade store hunde lege med Konrad. Ikke hvis jeg kender dem.
    Jeg har kun oplevet en hund i mit nærvær, jeg slet ikke vil have i nærheden af min hund, og det er min venindes kærestes muskelhund. Hans hoved er større end hele Konrad, og jeg vil ikke engang overveje at lade dem snuse til hinanden. Konrad har vist tænder overfor ham, og jeg skal ikke ende med en død baby!

Men ellers er jeg ikke betænkelig ved situationen. Konrad kan med de fleste smiley Og de fleste kan lide Konrad smiley

• #5   16. jun 2012 Vega leger stort set kun med store hunde. Hun har leget med en grand danois på 70 kg, da hun selv vejede 10 smiley de hyggede sig helt vildt!

Hendes bedste ven er 75% islandsk fårehund og 25% norsk bughund, så han er også lidt større end hende, og de har det SÅ fedt sammen.

Hun leger også super med min mors lab og min fars collie smiley

Faktisk bryder hun sig ikke så meget om små hunde, hun er meget mere til de store smiley men hun er også en stor hund af sind smiley

• #6   16. jun 2012 Mine hunde får lov at lege med hunde af alle størrelser - Bare de passer sammen sindsmæssigt.

• #8   16. jun 2012 Nu har jeg en forholdsvis stor hund (30 kg) og hun leger uden problemer med mindre hunde. Dog skal hunden kunne holde til at hun ved et uheld måske kommer til at trille den rundt smiley

Lige nu er en af hendes bedste legekammerater en beagle/FB og hold op hvor er de altså bare gode sammen smiley

• #9   16. jun 2012 Jeg har to små hunde (dværgpinscher og chi bl.) og en dober.
    Pinscheren gider ikke rigtig lege med andre en den lille chi - Nanna.
    Nanna og Tazz (dober) kan godt lege lidt men gør det ikke så meget.
    Har nogle legevenner til Tazz så han også kan have nogen der gider tumle.

Men altså de må alle sammen hilse på alle størrelser hvis de passer sammen

• #10   16. jun 2012 Hos os er det temperament som er det første vi kigger efter - racen er ligegyldig.

Vores hund er meget sart når det gælder andre hunde, de må ikke røre hende, og må kun lege når hun vil. smiley

• #11   16. jun 2012 Vi har en enkelt stor hund som pigerne leger med - en golden retriever... Men ellers nej! Ikke fordi de er bange eller ikke vil, men fordi en stor hund i kådhed kan skade en lille hund voldsomt

• #12   16. jun 2012 Min Spooky leger med alle, han er en Kinesisk Hårløs og mere hårdfør end han ser ud, hans bedste ven er faktisk en sort labrador smiley Så jeg ser intet galt i, at lade store og små hunde lege sammen smiley

• #13   16. jun 2012 Mine hunde må lege med alle.
    Men er det store kåde hunde sætter jeg mig altid på hug, så mine hunde har et hellested under mig.

Kommentér på:
Store vs. små hunde i leg.?

Annonce