1.375 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal jeg finde på?? - "rastløs" hund {{forumTopicSubject}}
Årrha, min bror har besøg af 8 drenge her til aften, og de er lige gået ud for at spille fodbold. Og der har Balto åbenbart været med ude. De har så lukket ham ind, da boldspil jo ikke ligefrem er det allerbedste for en Border Collie.
Men Balto ved altså GODT hvad en bold er. Så nu sidder han herinde og PIVER, og er virkelig virkelig ked af det! Han vil ikke engang lege me sin allerbedste bamse, Elefantus!
Hvad kan jeg gøre for ham?? Selvom han hverken kan se eller høre drengene er han så klog at han VED de er derude og spiller bold..
Årha, min lille Balto er så ked af det
Hvad kan jeg finde på til ham??
- Julie Erlang
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 64
Prøver med noget hjerneakrivitete
jul 2008
Hop evt i købetøjet / op cyklen, tag selv en tennisbold med og hyg jer i en 30 min - Så tror jeg resultatet bliver bedre
jul 2009
Jeg kunne ikke få ham med på gåtur, han ville KUN om mod haven, så prøvede jeg at bære ham men det ville han slet ikke være med til..
Men nu er jeg i gang med lidt aktivering, ligenu er han i gang med at finde noget i græsset. Det giver pote.
"Problemet" er jo bare at en border collie og en bold ikke er det bedste match
jul 2008
Vil du forklare mig hvorfor bordere og bolde er skidt ?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jul 2009
Balto har da også fået lov til at lege med bolde, men det er OS der skal stoppe legen, for Balto kan ikke.
Jeg har bare altid fået at vide at det ikke er det bedste med en Border Collie og en bold...
Altså, man skal jo altid være lidt forsigtig med en hvalp? Dens led og muskler er jo ikke fuldt udviklet endnu. Har også altid fået at vide at man helst skal vente med at spring til de er 2 år, og løbe/cykle til de er 1 år..
Men det er jo bare hvad jeg har fået fortalt
jul 2008
Min fars blanding er helt skudt i frisbee´s - Bare ordet får hende til at pive af glæde
i starten gik hun efter den når vi holdt den, hun kunne ikke slappe af bagefter fordi vi stadig havde den på os osv -Men nu er legen slut når vi siger det, og hun kan sagtens falde "ned" og lave andre ting bagefter
jul 2008
Og nej jeg ville nok heller ikke cykle med ham endnu - havde ikke lige set hans alder :)
Igen, Alt med måde - tror godt en border kan holde til boldkast i den alder - Men selvfølgelig ikke i flere timer
Se på ham og brug din sunde fornuft til at vurdere om det er nok
Mht til at stoppe legen går der ofte ikke alt for længe før hunden lære at "SLUT" eller "Ikke mere leg" ( vælg selv kommandoen du vil bruge ) betyder at, nu skal vi lave noget andet
jul 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Min ældste tæve elsker trækkeleg. Hun knurrer som en besat, flår ogrusker i genstanden, og jeg trækker hende, skubber til hende, dasker til hende og hiver hende rundt i genstanden som en anden pitbul... Hun har den fedeste fest på den måde og ja, hun kører højt... Men hvis jeg ikke har driften, så bliver det sgu lidt tamt at løbe agility
jul 2008
jul 2008
Hvad skal jeg finde på?? - "rastløs" hund