{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Min hund er en kylling {{forumTopicSubject}}

Min engelske bulldog på 1 1/2 år, er en dejlig og velfungerende hund.
Overfor børn, andre hunde og mennesker generelt, er hun dejlig, venlig og fuld af gå-på-mod smiley Det er jo skønt.
Men problemet er, at hvis vi så meget som rykker rundt på en stol herhjemme, og den ikke står hvor den plejer, ja, så vil Zindy absolut ikke ind i rummet. Vi fik for noget tid siden, en ny fryser, som står i gangen, mellem stuen og køkkenet. Hun nægtede at gå forbi den, i over en uge. Og hvis det var nødvendigt for hende, ja, så piskede hun forbi den, som havde hun set fanden selv. Vi prøvede med stor tålmodighed at sidde ude ved fryseren, med yndlingsguffer, og andet, men lige meget hjalp det. Hun har nu endelig vænnet sig til den, men vi kan jo ikke gå det igennem, hver gang der sker en lille ændring i hjemmet. Det er det samme, hvis der feks lige ligger en plastikpose eller andre "mærkelige" genstande i rummet.
Nogle der har nogle gode råd og erfaringer at dele, for det er da synd at det lille pus skal gå at være bange for sådanne ting hele tiden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er en kylling
  • #1   12. jun 2012 I sad ude ved fryseren med guffere, for at lokke hende derhen............... På den måde viste I hende, at det var et frygteligt farligt uhyr, der var kommet ind i huset.........Så I bekræftigede hende faktisk.
    I stedet for, kunne I har taget hende i en line og- i rask tempo- gået forbi fryseren flere gang....Uden at rose eller lokke på nogen måde.
    Det samme skal I blot gøre, når I har flyttet rundt på nogle møbler, og hun udviser den frygtsomme adfærd.


  • #2   12. jun 2012 Orh lille pus, har du/i prøvet før i tager en ny ting ind i rummet at "smøre" godbider ud på det så når tingende kommer ind så har de en velkendt duft som de hvertfald ved IKKE er farlig, Min "store" hund er også en kylling over for rigtig mange ting, jeg har også prøvet alt!!
    Det der har virket bedst er simpelthen at smøre godbidderne godt ud på f.eks fryseren og når i skal i fryseren sørg for at i roser og giver godbider hele tiden
    Min hund var MEGET bange for min symaskine, som i VIRKELIG bange han var umulig hvergang jeg tændte den, så begyndte jeg at "lege tosse" Og begyndte at ae min maskine og sagde den var dygtig så han syntes den var interresant, så han kom kom tættere på den, når jeg så satte den igang sad jeg og roste både ham og maskinen med guffer ( og nej maskinen spiste ikke haha)
    Men det har hjulpet, det tager TID, men det KAN lykkes..
    Håber det bedste for jer smiley


  • #3   12. jun 2012 Lea: Det var jo slet ikke det første vi gjorde. men jeg ved ikke... måske du har ret. Har bare hørt at man skal få dem til at forbinde de "farlige" ting med noget godt?

    Og det der med at gøre det ved ting vi flytter rundt... Så må jeg tilstå, at jeg ikke har tid til at gå rundt med min hund i en line, hver gang jeg stiller en plastikpose, en stol eller andet, et andet sted end lige der hvor det plejer at stå smiley Tænker om det måske er et tegn på manglende selvtillid fra hendes side? Men så igen, der er ingenting med andre mennesker/hunde...


Kommentér på:
Min hund er en kylling

Annonce