{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Børn og hunde! {{forumTopicSubject}}

Ja okay, nu har jeg så brug for nogle flere meninger end min, endnu gang smiley Det skønne ved HG er at her er altid nogle der er frisk på at komme med nogle kommentarer!

Men min skønne hund Anton blev i fredags kastreret, og er derfor stadig temmelig øm, eller i hvert fald hvis man får rørt ved såret. Men på trods af det, så skal han jo ud og lige have lidt luft smiley
Han bærer ikke krave, men et slags dækken/trøje.

Vi kommer gående stille og roligt, da der ud fra et hus kommer 1 pige på omkring 10 år og hendes mor mor. Fra deres dør til fortovet hvor vi går, er der cirka 1,5 meter, og den pigen råber højlydt da hun ser Anton: Neeej se mor! En hundehvalp! (Han er snart 1 år...) hvorefter hun løber direkte frem mod os, sætter sig ned og giver ham et kram! Hun får tydeligvis ramt hans ømme punkt, hvilket fører til at min ellers meget godmodige hund slår sig løs og kommer med ét enkelt vov/hyl. Jeg blev så overrasket over hendes reaktion på Anton, at jeg først der får reageret og ber hende om at fjerne sig fra min hund med det samme da han stadig er øm! Til det får jeg afvide fra moren at sådan skal jeg ikke snakke til hendes datter, og at pigen da ikke kunne vide at hunden var syg.
Der måtte jeg gå hvis mit teenager temperament ikke skulle koge over.

Ja, jeg synes også min hund er skøn, men ikke engang jeg krammer ham ud af den blå luft! Hvis han selv hopper op med forpoterne på mine skuldre, ja så kan han få et "klem" men ellers ikke. Og jeg var dybt rystet over at denne fremmede pige, havde lært så lidt hjemmefra om hunde og hvordan man er sammen med dem, at hun vælger at min skal have et kram!
Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente at alle skal vide lige så meget om hunde som jeg gør, eller skal være vokset op med politihunde i hjemmet og en onkel som hundetræner, men alligevel. Jeg synes da at det er vigtigt at min 2 årige lillesøster forstår hvordan man er sammen med hunde, og har da et eller andet sted en forvetning til at forældre lærer deres børn det allermest grundlæggende. Hvad nu hvis min hund ikke var vant til min søster på 2 år, og han faktisk ikke brød sig om børn? Hvad hvis han ikke havde trukket sig væk, men havde valgt at bide eller knurre? Pigen var blevet bidt og skræmt, og min hund højst sandsynlig aflivet for at bide et barn.
Sådan endte det gudskelov ikke, og møder da også eksempler på børn der sætter sig ned på hug og rækker hånden frem, men bliver bare så ked af det når jeg ser sådan noget...
For så er det jo ikke så mærkeligt at det nogla gange går galt.

Er der nogen herinde der har været ude for noget lignende??

ps. Bortset fra at være øm på såret, har Anton det rigtig godt efter kasterationen og er holdt op med at urinere indendøre! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hunde!
  • #1   11. jun 2012 Havde nok givet moren NOGET af et møgfald!!
    Det er da HENDE der brude lære hendes datter ikke at gå tæt på fremmede hunde og da slet ikke kramme livet ud af den!
    Jeg ville også godt kunne forstå hvis din hund havde snappet ud, pga. han var øm...

NØØØØJ godt det ikke var mig!

• #2   11. jun 2012 Børn er altid velkomne til at hilse på ham, da han elsker børn, men det skal altså være med min tilladelse og især når han er ny-opereret: Meget forsigtigt.

• #3   11. jun 2012 Tja havde hun reageret sådan på mine havde jeg nok fået en mindre hjerneblødning..

• #4   11. jun 2012 Rart at vide at jeg ikke er helt tosset, og er den eneste der bliver gal når sådan noget sker smiley

• #5   11. jun 2012 Herhjemme krammer vi ikke vores hunde, især ikke vores børn.. Efter Emmi har knurret af vores søn på 4 et par gange, har vi måttet revidere vores syn på vores hunde og har sat os ind i hvordan sådan et væsen egentlig fungere..

Var blevet fuldstændig hysterisk hvis min søn løb hen og tog en vildt fremmed hund om halsen, hvalp eller ej!!

Hvad dælen tænker moren da på, det er fulstændig uacceptapel opførsel i min verden. Ved da ikke om hun ville bryde sig om hvis en fremmed kom løbende og sprang om halsen på hende.. Ved godt det er en noget grov sammenligning.

• #6   11. jun 2012 Altså jeg syntes at det er en fejl fra moren og den lille piges side.
    Pigen - Eller moren, brude havde spurgt om hun måtte kæle for den. Det kunne jo som sagt have gået ekstremt galt!
    Tænk nu hvis den kære hund som sagt havde bidt hende.
    Jeg kan også forstå din reaktion, stakkels hund :I

• #7   11. jun 2012 Tine A: Tænker lidt det samme! Hvis jeg var kommet løbende og havde omfavnet hendes børn ud af det blå, så ville hun da nok også blive temmelig tosset! Hvorfor er det, at bare fordi det er en hund, så er det ligegyldigt?!

Minion: Min afdøde Berner på 45kg elskede også is, og huggede engang en ud af hånden på en lille pige. Hun var ret snedig, og gik meget lydigt mod familien, men idet vi går forbi dem, drejer hun hovedet og hugger isen der var lige i mund-højde af hende! Gudskelov var familien helt knust af grin over det, så de sagde ikke rigtig noget, og tilgengæld fik de lov til at lege lidt med min hund og jeg gav en ny is smiley
    Og kan selvfølgelig godt forstå at faren er blevet bekymret, men når du nu undskylder, så bør han kunne se at der ikke er noget ondt i din hud!

Nete: Ja, hvis pigen nu havde spurgt om hun måtte hilse på Anton, kunne jeg sige: Ja, men kun meget forsigtigt og kun foran på brystet, for han er lige blevet opereret, også havde det ikke gjort noget..

• #8   11. jun 2012 Kathrine N: Nu er jeg selv forholdsvis ung, og en af mine største glæder som lille, var at hilse hunde, store som små. Men jeg spurgte altid, og har altid lært at man ALDRIG slår en hund, går efter en hund eller råber af en hund. (Medmindre hunden er ved at stikke af, så råber man til den vender om :b eller så får man benene på nakken efter den! :D)

• #9   11. jun 2012 Minion: Hov! Haha, men godt at vide at du ikke har en ond HUD! smiley Men der skulle selvfølgelig stå huNd:)

• #10   11. jun 2012 Joeh, jeg har prøvet noget lignende... ikke helt så grelt dog, da han ikke var nyopereret...

Buddy var utryg ved at gå nede i byen, da vi fik ham. Så jeg har brugt meget tid på at gå ned på hovedgaden med ham og så dreje væk af en stille sidegade, når det blev for meget.

En gang var der en pige på 7-8 år, der meget pludseligt trådte ud foran os og slog armene omkring Buddy's hals. Jeg blev meget overrasket og det gjorde han også - men der skete heldigvis ikke noget. Men forældre var lige i nærheden og kom meget hurtigt hen og forklarede hende at hun bestemt ikke måtte gøre sådan.

• #11   11. jun 2012 Sarah: Der var der i det mindste nogle forældre der kunne se at de var galt på den, og er glad for at det endte godt smiley

• #12   11. jun 2012 Tror desværre, at uansvarlige forældre der ikke lærer deres børn omgang med dyr tit er skyld i ulykker. Og oftes er det uheligvis hunden der får skylden, selvom den ikke har en chance for at sige fra.
    Må ærligt indrømme, at vi ikke gjorde det godt nok med især vores yngste søn, da vi fik Emmi. Men det fik vi heldivis øjnene op for inden der skete noget .Emmi elsker vores børn, men de SKAL respektere hende og at hun skal ha fred i kurven osv .Vi har ALTID lært vores børn, at man ikke rører fremmede hunde inden man har spurgt om lov. Ved ikke, men synes næsten det er overgreb at fare om halsen på hunde, og især hunde man ikke kender..

Sådan en episode du beskriver her kan pisse mig helt af.

• #13   11. jun 2012 Min lillesøster får også afvide en del gange i løbet af dagen, at hun skal lade Anton værre, og være sød ved ham. Simpelthen for at hun bedst muligt kan lære det smiley
    Nogle gange vælger han så selv at hoppe op til hende i sofaen eller smidder sig lige ved siden af hende på gulvet. Men så er det også på hans primisser smiley

• #14   11. jun 2012 Jeg har heldigvis endnu til gode at opleve børn, der bare "kaster" sig over min hund... måske pga. hans størrelse. Derimod oplever jeg tit hysteriske forældre, der flår deres børn væk og sender mig særdeles onde "hvordan-vover-du-at-gå-her-med-den-store-grimme-hund" øjne, når Basil og jeg kommer gående (naturligvis i snor) hen ad gågaden, og Basil kommer til at dreje hovedet og kigge lidt på poden. Det er ærligt talt også irriterende... vi skal bestemt nok lade være med at komme i nærheden deres dyrebare poder, for jeg gider slet ikke, at Basil skal klappes og nusses osv. af en masse forskellige mennesker, når vi er ude at gå.

• #15   11. jun 2012 Jeg havde reageret helt som dig smiley uanset om han så var nyopereret eller ej. Så krammer man ikke fremmede hunde. Ville heller ikke selv bryde mig om der kom en vildt fremmede over og krammende mig. Medmindre han havde en slående lighed med Mads Mikkelsen ha ha smiley

• #16   11. jun 2012 Når vi vælger at have en hund i snor, er det vigtigt at føreren har kontrol. Ikke bare på hunden men også på de farer vi møder. Hunden skal kunne stole 100% på at personen i enden af snoren. Det er ikke nok at en unge førerer kan styre hunden, de skal også kunne se farer i form af løse hunde og børn. Kan de ikke det bør der være en voksen med på turen.

• #17   11. jun 2012 Selvfølgelig skal man have kontrol over hunden, men ind imellem sker tingene så hurtigt og uventet at det kommer helt bag på os. Man kan ikke forudse alt. Det er ikke forbudt som forældre at være lidt på forkant.. Er både mor og hunde ejer så kan bestemt se det fra begge sider, men i lige det her tilfælde synes jeg nu ikke ts kunne nå at gøre noget for at forhindre det der skete..

• #18   11. jun 2012 Det er svært at sige om episoden kunne været undgået, hvis der var en voksen fører.

• #19   12. jun 2012 Housebuster: Jeg kan ikke lade hver med at føle mig stødt, over at du mener (eller sådan læser jeg det i hvert fald, ret mig hvis jeg tager fejl) at bare fordi jeg er ung, så er jeg ikke lige så god en hundeføre/leder, som en voksen ville være. Det er sådanne fordomme jeg har kæmpet med lige siden jeg fik min første hund. Jeg er udemærket klar over at mange teenagere/børn siger: Mooooaaar må jeg ikke få en hund, de er så nuttede! Og så tror de bare det er det, og går ikke op i meget mere, sådan vil jeg helt sikkert mene at jeg IKKE er. Jeg passer ALTID på min hund, og jeg holder altid øje med trusler, uanset om det er en stor larmene lastbil, eller små børn. Men forventer du helt seriøst at jeg skal trække min hund væk, eller stille mig imellem, fordi en mor og datter kommer ud af døren? Fra datteren ser min hund, til hun sidder om halsen på ham, tror jeg der gik et par sekunder. Jeg valgte at be datteren om at fjerne sig med det samme, og i stedet for at give mig til at diskutere og skælde ud, valgte jeg at gå. Hvilket er mere end hvad mine forældre ville have gjort. Så nej, min mening er helt klart, at situationen ikke kunne havde været undgået. Og så vil jeg tilføje at der jo ikke skete noget, ja det gjorde ondt på min hund, og ja datteren blev forskrækket over at han trak sig væk, men han knurrede ikke af hende, og jeg råbte ikke af hende. Så det jeg mest bliver gal over, er hvad der kunne havde været sket, hvis min hund havde været bidsk, og at moren så ikke har lært en 10-årig at omgåes hunde.

Alter ego: Vi vil ikke have at verden skal rotere om os og vores hunde. I princippet kan jeg være ligeglad om hendes datter en anden gang bliver bidt. Det er ikke min datter, men det er jeg absolut ikke, da hun på ingen måde virkede som en dårlig pige eller noget. Og kan da følge din tankegang: Var jeg afsted med min søster på 2, og hun blev bidt, så ville jeg være tosset! Men når jeg havde fået lov til at dampe af, så ville jeg allermest være ked af at jeg ikke havde stoppet hende i at løbe frem mod en fremmede hund, som hun godt forstår at hun ikke må.
    Ja, børn lærer af erfaring, men man ville jo heller ikke lære sit barn, at en løve var farlig, ved at smide hende ind i buret... (måske lidt overdrevet, men for at vise hvad jeg mener smiley ) Men er godt klar over at det er noget børn nogle gange gør, og det er ikke noget man kan ændre på, og er da glad for at min hund reagerede som han gjorde smiley

Kommentér på:
Børn og hunde!

Annonce