Er det okay med en pause? {{forumTopicSubject}}
Jeg har i længere tid følt mig frustreret, over at jeg ikke har følt at jeg har kunnet leve op til mine egne forventninger om hvorvidt en hundeejer skal være...
Det har stået på i længere tid, da jeg har følt dårlig samvittighed over at min hund har skullet være alene i 9,5 timer nogle dage! Dernæst får han udslæt på kroppen, og der viser sig at være en eller anden form for allergi. Så han kommer i behandling hos dyrlægen.. Det har været så frustrerende! Samtidig var han ikke sig selv mens denne behandling har stået på.
Jeg fik ham, da jeg havde været et længere forløb igennem med depression, og hold nu op han har været skøn... Men den seneste tid har jeg konstant gået med dårlig samvittighed, grædt, og følt mig frustreret.. Jeg har det med til tider at pådutte ham nogle menneskelige følelser, så jeg spekulere rigtig meget. Magter ikke arbejde med ham for tiden desværre, måske fordi at det hele har drænet mig lidt for energi... Selvfølgelig kommer han ud og gå tur og leget også med ham, på trods af den følelse!
Mit spørgsmål er, om det ikke kunne være en idé at lade ham komme ned til mine forældre på "landet". De har en fransk på alder med ham, og han er også selv fransk. Han kender dem og deres hund, og er dernede når vi f.eks. rejser. De er lidt volsomme og leger ret vildt de 2 første dage... Og så falde de ligesom til ro. Så ved jeg godt, at de nok lige skal give hinanden nogle "huk", for at finde ud af hvem der bestemmer. Og når han så får for meget af hende, så vil han vel som hund sige fra! Vil gerne give ham godt.. Dernede har han en anden hund, min familie er i gennemsnit væk 6-7 timer om dagen, og der er en have de kan lege i. Jeg ved at det ikke vil blive til en masse gå ture, som jeg gør.. Men der vil være leg, altså vil han blive aktiveret og det vil ikke blive mange timer alene. Når han er hos mig, bliver han hurtigt min "baby"... Hos dem er det gode, at han vil få lov til at være hund.
I første omgang tænker jeg at han bare skal derned i 2 ugers tid - måske 3.. Bare for at se hvordan det går, og hvis han har det rigtig godt dernede - så vil jeg overveje, om det måske er det bedste.
Er det fuldstændig hul i hoved?
Eller vil han komme til stille og roligt at falde til?
- Jeg kommer og besøger dem, vil han mon føle nederlag, når jeg så går? Eller omvendt glæde ved at have sin legekammerat?
Kunne godt bruge lidt hjælp:-S
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Jeg syntes sagtens du kan prøve og se hvad der sker.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Din hund vil hurtig finde sig til rette hos dine forældre og du ved, at den er et godt sted! Håber det bedste for dig - knus:)
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 58
Line - der tager du fejl. Jeg kender mig selv, og jeg synes nu at jeg tager ansvars så godt jeg nu kan. Jeg har meget store forventninger til mig selv, og det bliver en kæmpe frustration hele tiden.. Netop fordi at jeg vil ham det bedste!
Nu som medløber: Tak, jeg tror jeg vil prøve.. Der kan jo ikke ske andet end hvis han ikke har det godt, så kommer han da hjem. Og når det er sagt, så starter jeg bare lige med at det er en ferie for ham og en aflastning for mig - alt efter hvordan det går... Må vi tage den derfra. Tænker jeg.
Jeg har da ikke tænkt mig, at få mig en ny hund.. Synes du skære alle over en kam. Jeg gør det jo ikke fordi at jeg ikke vil ham, men fordi at jeg føler frustration og afmagt. Jeg synes netop at jeg tager ansvar, ved at tænke på hans og mit bedste. Og han kender jo mine forældre og søskende. Men hver sin mening, der er bare altid nogle der skal dømme andre herinde, på trods af at alle ved at vi mennesker ikke styre alt her i livet!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg læser det som om du er ved at være der hvor du bare slet ikke kan overskue hverken hund eller dig selv, og sådan skal det naturligvis ikke være.
Jeg synes det lyder som en rigtig rigtig god ide at din hund flytter ud til din familie med den anden franske, forudsat naturligvis at de også er med på ideen.
Det behøver jo ikke være en permanent løsning.. Men det er noget du må aftale med dem.
Held og lykke.. Håber du får det bedre
apr 2011
Jeg føler ikke overskud for tiden, hverken til ham eller mig selv - og det er i bund og grund derfor jeg står med valg lige nu.. For han kan jo mærke at jeg er lidt trist, at der ikke bliver leget i så høj grad for tiden, at han ikke kommer i parken som før.
Jeg har gjort et godt stykke arbejde, og jeg synes da at det er ansvarsfuldt at lade han komme hen et sted han kender, med en hund han kan lege med - hvis man ikke føler at det går så godt for en for tiden. Mit liv handler jo ikke kun om ham, og hvis jeg skal have overskud kræver det jo at jeg selv har det godt.. Og det har jeg bare ikke rigtig for tiden.
Jeg kunne heller aldrig finde på, at hive ham hjem hvis han får det rigtig godt - selvom jeg får det godt igen, og får noget mere overskud! Men samtidig, ville jeg heller aaldrig lade ham blive - hvis det viste sig, at han bare ikke fungere dernede.
Men jeg tror jeg giver det et forsøg. Og den første uges tid bliver nok lidt hård for ham, medmindre han kun tænker leg.. Men han er jo en hund, og han skal jo nok indordne sig.
Men tro ikke, at jeg bare vil af med ham. Sådan hænger det ikke sammen. Det er bare ikke rart med konstant dårlig samvittighed.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Når det så er sagt lyder det som en god løsning her og nu. Så syntes I skal forsøge det
apr 2011
Men jeg synes ikke at det er fair overfor vores hunde, at man i længere perioder ikke har overskud til dem.
Jeg har det på samme måde som dig, med at man må tage både det gode og dårlige med - medmindre man har andre muligheder.
Så når mine forældre siger "du skal ikke være så hård mod dig selv, lad ham da komme ned til os" - skulle jeg så sige "nej, mit valg og ansvar af få ham, så på trods af mit dårlige humør, dårlige samvittighed og manglende overskud så må han blive nødt til at være her.. Og ikke rigtig lave så meget, andet end 3 gå ture og ellers resten af tiden sove i sin kurv"? Ej det synes jeg ikke.
Så må man efter min mening bide stoltheden i sig, og tænke på at man kun er et menneske.
Der må vi så være uenige.
apr 2011
Så derved kan man jo vende den om og sige, skulle hele livet og dets oplevelser stoppe fordi at man får sig en hund??
Vil da mene at størstedelen af hundeejere, har fået deres hund passet 1-2 uger, hvis de har valgt at tage på ferie.
Han kender stedet, er der en gang imellem når vi er på weekend dernede. Så han opfanger nok ikke, at det er en pause for mit vedkommende..
- og at jeg så tænker lidt længere, at hvis han falder til efter et par uger.. Så vil jeg da ikke hive ham væk.
Er det okay med en pause?