1.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Min Pomeranian er for tynd. Min Pomeranian er for tynd.

for 3 uger siden var jeg ved dyrelægen fordi min hund havde tynd mave og kastede op, hun fik en kur og er frisk igen. Jeg spurgte min dyrlæge om hun ikke var for tynd, hvilket hun ikke ville men. Hun sagde dog at hun lå i den tynde ende men bestemt ikke var for tynd. Hun var en sund og rask lille en.
Hun vejer 2,5 kg. men er også en lille en af racen.
Hun får kost til små hunde. - men jeg synes heller ikke hun spiser særlig meget nogle gange. Hun har selvfølgelig lige været på skånekost og det er nok lidt mere spænende end tør kost. Især når det er første gang man prøver andet en tørkost. Hun er 15 mdr.

Problemet er: jeg vil gerne have at hun tager på og får lidt mere at stå imod med, hun fælder også en del for tiden reder hende en gang om ugen og dyrlægen siger det er meget normalt nu hvor hun er 15 mdr. at hun smider den sidste hvalpe pels men det bekymre mig.
Hvilken kost skal jeg give hende. Jeg bruger så meget tid på at bekymre mig. Håber i kan hjælpe med råd og fif smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Pomeranian er for tynd.
  • #1   10. jun 2012 Kan du ikke søge råd hos opdrætter? :o)

• #2   10. jun 2012 hvor høj er hun? min poms vejer også kun ca 2,5 kg, og han er ca 23 cm høj. det er helt normalt smiley

• #3   10. jun 2012 alle hunde fælder pt mere eller mindre. Det er jo sommer og svinger en del vejrmæssigt. Mht til hun ikke spiser meget - prøv at skifte foder.

• #4   10. jun 2012 hunde elsker lakseolie. eller det vil soge vores gør. han er holdt op med at få det da han blev for tyk. men vi pruger det til hestene,- selvom det altså er til hunde- og Olfert slikker det glædeligt af fliserne bagefter. men jeg ved altså ikke om hvalpe kan tåle det. søg på: http://www.dogshop.dk/shop/lakseolie-1-liter-2663p.html
    lad dig ikke narre af farven. det er lyserødt, og ikke brunt i virkeligheden.:)

• #5   10. jun 2012 Sille, jeg har sendt pb med din tråd til en, håber hun kommer i tråden senere :o)

• #6   10. jun 2012 tror også( til mit andet indlæg) at det kan fås billigere.:D

• #7   10. jun 2012 Så kom hun :o)

• #8   10. jun 2012 Tak for jeres opmærksomhed lige hvad mine bekymringer havde brug for.

Anne r : Hun er ca. 23 cm. smiley
    Så lige du har en af topsy's hvalpe, Min Mysse er datter af topsy's Kewin, verden er lille smiley Og Tak kan også bare godt være jeg bekymre mig for meget. Hvilken foder giver du lille Bailey?

Line p :Har faktisk lige lagt lakseolien i kurven håber det vil hjælpe smiley Tak for tippet.

Aino K : Tak, håber jeg også smiley

Sarah: jeg har tænkt om jeg skulle skifte til den foder fra Royal C. der er lavet til indendørs hunde hvor der faktisk er et billede af en poms uden på.

• #9   10. jun 2012 CA-Savner C. : De lyder godt nok gode vil lige prøve af købe nogle af dem for at afprøve dem. Og jeg er 100% enig i af de skal være nogle små kompakte troldeunger men det er hun ikke. men jeg må forsøge med de der nuggets og lakseolie så hun kan blive en mere robust lille pige. Tak for hjælpen, det er sådan nogle trælse bekymringer at have.

• #10   10. jun 2012 Bliver kurven ikke temmelig ulækker med lakseolie i? hehe helt forkert billede jeg lige ser for mig nu ;oP

• #11   10. jun 2012 Vi bruger Orijen smiley Startede med puppy, og gik over til Original Red og 6 Fisk efter han blev 1 år. Det er super godt foder! smiley Kan varmt anbefales.

Ej hvor skægt! Har de så samme slægtninge - ellers ku de få nogle hvalpe sammen engang? hehe :b

• #12   10. jun 2012 anne r, det er nok ikke så smart hvis de har samme Far eller Mor ;o)

• #13   10. jun 2012 anne r, plus det ikke bør være noget man bare gør, der er alt for mange hunde til salg :o/

• #14   10. jun 2012 Bailey er ikke i familie med Kewin smiley Topsy er bare navnet på opdrætterens kennel smiley

• #15   10. jun 2012 Taak smiley
    Ja .. Hehe ! det kommer an på hvor i kæden Bailey befinder sig i forhold til Kewin smiley

• #16   10. jun 2012 hej Cille ja spørg opdrætter siger h.g. folket....det har du da vist sprunget over......
    hun slægter nok sin farmand på han er kronisk lidt for tynd, men sund og rask.
    han får tørkost og lidt hvalpefoder oveni da det er godt for ham...det er royal canin junior.....hilsen gamle madmor Ane ps. har 1uger gamle hvalpe med moster Ditte som mor og far Kewin, så det er nær familie.....

• #17   10. jun 2012 Det er jo det CA, der er så mange ting man bør undersøge/få viden om, inden man beslutter sig på at springe ud i avl.

• #18   10. jun 2012 Det har du styr på CA, jeg har ikke da det jo ikke er den race jeg har ;o) men man bør altid passe rigtig godt på sin tæve, et kuld hvalpe kan meget nemt ende helt katastrofalt som man jo har læst herinde mange gange, hvor der "bare" er lavet et "hyggekuld" :o/

• #19   10. jun 2012 Foderskift skal ske over en periode hvor man blander det hunden er van til sammen med det nye :o)

• #20   10. jun 2012 CA hvordan kom du ind på min Kewin til parring med andre end mine tæver ved jeg ikke han bruges KUN her hos mig til familien Rødtop.....iøvrigt er det Dalmynnis Gambino der er far til Bayley.... hvis det var det du mente?

• #21   10. jun 2012 Jeg går ikke med tanker om Avl.

Madmor Ane tak for rådet, My og jeg er jo fløjet fra reden smiley så vi ville prøve det selv. og du har nemlig nævnt det overfor mig med hvalpe kost og evt. A38 men det hjælper ikke rigtig på prinsessen, så vi villel lige prøve og høre om der var andre råd. smiley Men men ja, jeg er også bange for hun slægter ham på, dyrelægen sagde nemlig at hun var en meget langbenet, elegant og slank bygget poms.
    Og tillykke med de små - ihh det er dejligt!

• #22   10. jun 2012 Er Bayley ikke fra dig Ane?

• #23   10. jun 2012 Tænker at CA nok så på den måde troede Kewin var far, når du bruger ham til dine tæver :o)

• #24   10. jun 2012 Det var nemlig også min tanke hehe

• #25   10. jun 2012 Jeg mener Bailey er fra Topsy

• #26   10. jun 2012 Eller hov..... nu tror jeg at jeg forstår, Bailey er lavet samme sted som Kewin kommer fra ikk?

• #27   10. jun 2012 Ja det var der misforståelsen vist skete ;o)

• #28   10. jun 2012 ja, Aino og sille Bayley er fra kennel Topsy....og det er Rødtop og Kewin jo også, men vidt forskellige slægter.der er jo et væld af år mellem de to så de gamle aner er døde og borte, altså Rødtops..

• #29   10. jun 2012 CAs. Hun er nemlig en lang benet hun bliver kaldet frk. Frølår smiley
    Og jeg vil prøve med lidt lakseolie 1 gang om ugen til at starte med. og ellers følge dit råd med hensyn til levertran. Og nej det går ikke at hun går hen og bliver en lille tyk trold. Men vil gerne at hun havde mere at stå imod med for hun er meget sart smiley

• #30   10. jun 2012 Ja præcis det jeg mente Ane smiley Og Ja Aino nu er du med smiley

• #31   10. jun 2012 Sille, men bliver hun for tung, så er det ikke godt for hendes knogler - led tænker jeg, håber det går godt med det du er blevet rådet til :o)

• #32   10. jun 2012 topsy'sKewin er far til min lille My og fam. rødstops Jessieka er mor, og Anne S har topsy's Baily og det synes jeg var hyggeligt - verden er jo lille.
    Derfor Kewin kom ind i samtalen. Og lad os så lade den med avl, topsy og fam rødtop ligge.
    Dette er en tråd om god kost til vores små pomser smiley :)

• #33   10. jun 2012 Sille, min Tobi (Shih Tzu) bliver kaldet for "Fætter lavben" fordi han har korte ben, sjovt med sådan kælenavne ;o)

• #34   10. jun 2012 Tusinde tak for alle jeres super gode råd. dejligt at vide man ikke er alene om bekymringerne smiley Tusinde tak ! god søndag til jer alle smiley !!! TAK

• #35   10. jun 2012 Hahahaha Sille havde det nu været en han du havde haft, så kunne den havde været kaldet for "Fætter Højben" ;oP

• #36   10. jun 2012 Tak og i lige måde Sille :o)

• #37   10. jun 2012 Frk. Frølår & Fætter Lavben - det lyder som titlen på en børnebog fuld af ballade smiley

• #38   10. jun 2012 Sille Lol ja det gør det faktisk ;oP

LOL CA, ikke sætte sådan billeder i mit hoved ;oP

• #43   10. jun 2012 Jeg vil slet ikke råde, da jeg ikke har den race, men har Shih Tzu ;o)
    Vil mene dem der har poms må være bedst til at råde Sille :o)

• #45   10. jun 2012 Stine, Så hvis en hund kan spise f.eks. barf uden at få dårlig mave så kan en anden også? og med tørfoder er der heller ikke forskel på hvor mange gange i døgnet hundene skider selvom de får det samme?
    Det kan jeg så fortælle dig, at det er der ;o)

Og bare fordi jeg kan tåle stærk mad betyder det ikke f.eks. min Mor kan ;o)

• #46   10. jun 2012 Ja, du har pæne pelsbomber CA, det kan jeg da "skrive under på", har jo set dem :o)

• #47   10. jun 2012 Stine, blev lige nysgerrig og lurede din hund, han ser sød ud, men vil sige (kan ikke skrive da jeg jo har slettet mine hunde pga. det nye site skulle komme) at han bør sættes ind under "Blanding af racer" som andre også er søde og påpege :o)
    Jeg lavede samme nummer i sin tid da jeg skulle oprette Blis der er Shih Tzu og 1/4 Cavalier, jeg oprettede hende under Shih Tzu for jeg kunne ikke finde "gadekryds" lol men en bruger som læste i hendes profil og så jeg havde skrevet hvad hun var blanding af var venlig og fortælle mig den hed "Blanding af racer" hvilket jeg så rettede det til :o)

Jeg har hørt fra ST opdrætter foder fra regalpetfoods.dk skulle være rigtig godt, så det drøner vi over på som forhåbentlig vores første og eneste foderskifte på hundene :o) i stedet for at fodre med Eukanuba da det vist ikke er samme kvalitet som få år tilbage. Vi har forsøgt med råt, det havde ingen interesse.

• #48   10. jun 2012 Altså det rå var ikke foderskifte, men supplerende/prøve om de gad det, men nej.

• #52   11. jun 2012 Stine, nogen hunde gider ikke spise det samme som andre, nogen hunde fungere godt på noget andre ikke gør (gentager jeg ikke mig selv nu, hm det tror jeg) ;o)

Vi har alle forskellige syn på forskellige ting, men lige i den her situation ville jeg personligt selv vælge at lytte til en der har samme race :o)

Kommentér på:
Min Pomeranian er for tynd.

Annonce