Pomeranian pels filtre Pomeranian pels filtre
Et spørgsmål til pomeranian folket! Eller andre hvis hunde har en tæt underuld...
Min ene pomeranian har så kraftig og tæt en underuld at han filtre konstant. Jeg børster og børster men han filtre virkelig hurtigt til igen. Det er aldrig et problem med den anden pomeranian vi har.
Har I gode fif til evt produkter eller noget andet man kan gøre??
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 2.999
Ellers klip ham ned og red ham grundigt hver dag til det voser helt ud igen det har jeg gjort nole gange i Kewins levetid ( han er nu 13 år gammel)
jeg (vi) har haft mange pomeranians i tidens løb men kun hans pels har drillet.
okt 2022
Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 96
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.262
Pelsen bliver kedelig af klip synes jeg .
okt 2013
Men tak for svar!
okt 2022
Jeg købte min på denne side.. Jeg tror ikke den fåes andre steder i DK.
sep 2017
Følgere: 534 Emner: 151 Svar: 10.638
Et glimrende alternativ er i øvrigt denne https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/boerster_trimmere/strigler/181878 eller https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/boerster_trimmere/kamme/1407966?zootopia_rec=true&cn=initial&si=21&pn=web_pdp&pr=container_1&strategy=51920183&rk=1-2&slot=1&pi=1407966&rri=032e0ec1-c4db-4e65-b442-d7039612a3f5
Er hunden neutraliseret? Det kan jo gøre lidt ved pelsen
jun 2007
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.935
okt 2022
Den er nok den bedste investering jeg har gjort i forhold til Cookies pels i fæld, netop fordi den ikke skærer i pelsen, som vil give huller og grim pels når den igen vokser ud.
okt 2013
Og tak for links
sep 2017
jun 2011
Det er rigtig at den er bedre end mange af de billige modeller, og laver et pænt resultat, men at sige den ikke skærer er altså forkert.
Hvis den bare trækker pelsen ud, kunne man jo ligeså godt bruge en kam, det er jo netop fordi den skærer det, som ikke lader sig hive ud forsigtigt, at den er mere effektiv og mildere end at stå og trække i filter med en kam.
Men den er ikke filterknuserskarp. Hvis det er en rigtig knude kan man ikke redde den ud med sådan en, det ville jeg klart mene er vildt synd.
Personligt klipper jeg knuderne ud. Gider simpelthen ikke bøvle med dem mere og er man bare lidt effektiv med en saks kan man klippe de fleste knuder ud så det ikke kan ses.
jun 2007
sep 2017
Som AS sætter jeg også bare en skrap saks ned i de svære filterknuder, og “skærer” den ud, uden at klippe den af. Skal jeg fjerne underuld, bruger jeg den fra Trixie, som er absolut det mest effektive jeg nogensinde har prøvet. På den langhårede børster jeg efter med en almindelig menneske hårbørste, og på den korthårede med en karte. BTW også den billigste karte, som fulgte med et trimmesæt jeg engang købte i Lidl (og som er 100 gange bedre end den fra KW).
okt 2022
Jeg har netop købt den for at lette arbejdet med en langhåret hund i fæld.
Den billige fra Trixie skærer huller i dækpelsen hvilket er totalt no go for mig, selvom han ikke udstilles.
sep 2017
Hvordan skærer den huller? Jeg forstår ikke?
okt 2022
sep 2017
Så jeg forsøger og forstå hvad du mener - hvad DU har oplevet, som andre tilsyneladende ikke oplever.
okt 2022
Så hyg dig med det.
sep 2017
Men er det forkert hvad AS skriver, at Twinking er meget skarp? Og hvis den er skarp, skærer den så ikke?
okt 2022
Derfor valgte jeg at købe en der ikke skærer. Twin king skærer ikke i Cookies pels. Der er detren uld der ryger af.
Så er den ged vist barberet.
Og så skal vi vist næppe snakke om hvem der bliver spids og til tider pænt modbydelig når man ikke er enig.
jun 2011
Det sagt så er jeg helt bevist om at opdrættere og trimmere går meget op i at de her redskaber ikke skærer, men det er jo bare fordi man på et tidspunkt er blevet "bange" for det at pelsen bliver skåret. Det er det samme med trimmeknive, der har jeg også altid fået at vide at man ikke må skære pelsen, men det er jo 1:1 det sådan en kniv gør. Så er det vigtigt hvordan man gør, så det ser pænt ud, men skærer gør den jo.
(Og fordi man er så bange for om de her redskaber skærer eller ej, så består en stor del af firmaernes promotion i at understrege at netop deres produkt ikke skærer...)
okt 2022
Jeg kan ikke bruge den på cookies ryg for her er hårene længere og mere stridere, den er ikke til at få igennem. Jeg ved ikke hvad det er for en Twin King du så har. For min kan ikke skære hårene af.
sep 2020
Følgere: 27 Emner: 44 Svar: 922
okt 2022
Har du den samme eller en af dem med metalskaft..?
sep 2017
Men den tager ulden, og ingen dækpels. Jeg købte den i håbet om at den faktisk kunne tage dækpelsen, fordi Bella ikke fældede den. Men det kunne den ikke - den kunne tilgengæld fjerne al Dorits underuld på ganske kort tid. I december. Og kostede mig dermed et dækken, så hun ikke skulle rende rundt i bar røv
Jeg forstår nok stadig ikke forskellen på de to. Og ellers er det bare to vidt forskellige børster. Dunno
jun 2011
Jeg kender ikke noget til opdrættere af langhårshunde, jeg har kun erfaring med trimmehunde og kun talt med dværgschnauzeropdrættere angående trimmeredskaber.
Ved ikke hvorfor du læser en helt masse ukorrekt ud af mine indlæg..
okt 2022
Jeg har altid opfattet det sådan at de dyre er skarpere end de billige, hvilket resulterer i at de laver et naturligt cut hvor der er brug for ift små filter. De billige er ikke skarpe og rykker af den årsag netop pelsen af ved rod fordi de ikke bare skærer pelsen over.
Deraf forvirringen. Men det er måske ikke Twin King du taler om her, som jo er dyrere.
jun 2011
Og det vil helt klart ikke undre mig, hvis Louise skriver at trimmeknive ikke skærer i pelsen, som jeg skriver, er det min opfattelse at det er den gængse holdning blandt fagfolk og opdrættere.
Men hvis det reelt er sandt, hvorfor laver man så trimmeknive så vanvittig skarpe? Hvorfor sender man sine trimmeknive til slibning, når de bliver sløve? Hvorfor er det vigtigt at en trimmekniv er skarp, for at fungere godt, hvis den ikke skal skære?
jun 2011
jun 2011
Jeg er helt enig i at mit brug af pronominer istedet for at præcisere gør læsningen sværere, derfor har jeg også redigeret det oprindelige indlæg nu:)
okt 2022
Det er dit eget skriv og opfattelse at de dyre er skarpere og skærer og de billige rykker pelsen af da de ikke er skarpe. Det har du altså selv skrevet i #23. Så at putte den på mig er altså temmelig mærkværdig.
Jeg undrer mig så over hvordan du kan konstatere at en Twin King er skarp hvis ikke du har en.
Men du mener så at det er bedre at de er vildt skarpe så de skærer pelsen af, eller er det igen forbeholdt trimmekniv som jo altså ikke er en TK. Det er jo lidt underligt at opdrættere af langhårshunde jo ikke vil have noget skarpt men gerne noget der tager underulden.
jun 2011
Anyway, da jeg oprindeligt skrev, var jeg overbevist om at jeg har en Twin King, da den ligner den jeg har. Nej, den er ikke købt på den hjemmeside (som jeg btw aldrig ville købe fra, den har næsten alle tegn på at være et scam, men fint hvis andre har oplevet at den ikke er). Den er købt ved en som jeg stoler på og som anbefalede den. Og geg har ærligt ikke gidet at tjekke i kassen med trimmeting, det er simpelthen ikke så vigtigt for mig.
Har du tænkt dig at svare på mine spørgsmål forresten? Eller laver du en typisk HG og forholder dig kun til de ting, hvor du er rimelig sikker på at du kan få mig til at fremstå som idiot?
jun 2011
Men ja, det er da langt at foretrække at de her redskaber er skarpe og relativt nænsomt kan skære pelsen igennem, når man trækker den igennem en tyk pels med underuld. Ellers kunne man jo ligeså godt bruge en fintandet kam, hvilket jeg også tidligere har skrevet, så ikke noget nyt der heller...
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.365
okt 2022
Jeg aner intet om trimmeknive hvis det er det spørgsmål drejer sig om.
Den side er langt fra et scam som er pænt nemt at se da både navne på de 2 danske opdrættere osv står under about.
Der sælges jo også kopier af TK.
Men du kan jo tro hvad du vil om at det er sådan en du sikkert har og at den er skarp osv.
Det er for mig totalt ligegyldigt.
Jeg er ude af denne tråd alligevel efter at have givet mit besyv med og det er endt i ævl og kævl. Man kan bruge den eller lade være. Simple as that.
jun 2011
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.204
Deler pelsen i sektioner og børster med børsten i en vinkel ned ad.
jun 2007
Trimmeknive skærer af h..... til, når de er nye. Alle kan stå med en trimmekniv og få masser af pels af. Det har jeg set som instruktør på mange kurser. Folk er lykkelige. Problemet er at man Ikke må skære med en trimmekniv. Tror man at man skal skære med en trimmekniv, så har man opfattet det hele forkert. Kunsten er at bruge en kniv korrekt. En trimmepels fældes ikke som fx hos en Labrador. Hårsækkene afstøder ikke hårstråene, men løser dem. De er døde og skal ud. Dem trækker man ud vha. fingre, trimmesten eller knive. Knivene bruge til at få et fast greb om hårstråene og ikke til at skære dem over. De skal ud med rod. Lidt simpelthen forklaret skal der trækkes et hårstrå før der kommer et nyt. Skærer (eller klipper) man pelsen, så kommer det døde pels ikke ud, og der kommer intet nyt. Ulden tager over og pelsen bliver lidt mat og bliver blødere. Skærer man i en pels der fælder, så vil det skårede pels bare falde af ved fældning og nyt fint pels komme ud. Derfor ser I ingen huller.
jun 2007
sep 2017
Louise, har du selv prøvet den, siden du ved hvad der ender på trimmebordet? Det er jo svært at diskutere faktum, hvis man ikke har selv har erfaring
jun 2007
Den fungerer slet ikke i mit daglige arbejde. Den ødelægger pelsen i længden. Igen der er forskel på pels typer og graden af skade der kan ske.
sep 2017
*fisker efter om det nu er heeeeeeelt rigtigt, at den er prøvet*
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 666 Emner: 124 Svar: 7.236
har ikke selv brugt den men kan se folk med spidser ofte sværger til metoden
jun 2007
Kunne det tænkes at jeg prøver værktøj på egne hunde først?
Kunne det tænkes at jeg stoppede, når jeg registrerede at den ødelagde pelsen, og ikke blindt bare ordner en hel hund, og først bagefter tænker hmmm?
Min opfattelse er, at den skærer i pelsen, og det er absolut no go i en trimmepels. Jeg gentager at i en pels der er selvfældende vil det ikke give varige skader.
Pomeranian pels filtre