1.183 visninger
|
Oprettet:
Gravid og ilder hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle. håber i måske har lidt gode råd. jeg er lige gået hen og blevet gravid og vores ene hund er meget ilder og er lidt for vild med børn og vil hele tiden være i centrum. og frygter lidt vi ender med at skulle af med hende når babyen engang kommer.. har i måske nogle gode råd som kan hjælpe mig lidt.
på forhånd tak
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 115
jan 2012
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
aktiver den mentale også f.eks spred maden ud over haven/gulvet så den skal bruge tid på at snuse det op
lad vovse hilse på den lille de ener sikkert som bedste venner.
jan 2012
Rigtig gode råd! - specielt det med gåtur, tag vovse med på gåtur med baby, det ville han da elske
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Når man vælger hunderace skal det være ud fra ønsker, behov og fremtidige planer. Din race er aktiv, men samtidigt glad for sin flok.
Der er flere tråde herinde med gode råd. Du skal miljøtræne din hund, så den er klar til omvæltningen.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
det var skønt at kunne stille liften der og vide at hundene ikke kom til at træde på hende i kådhed
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Til ts: Når det er en så lille hund og det kun er fordi den er frisk, at den hverken er agressiv eller udadfarende, ja så kan jeg absolut ikke se nogen grund til at tage sorgerne på forskud. Det synes jeg lyder helt vildt. Der vil jo envidere gå et pænt stykke tid hvor i kan vende jer til situationen før din baby vil begynde at gå eller kravle, og der vil ske mange andre ting end at din hund måske får skubbet en smule til dit barn til den tid, det vil det absolut ikke blive skadet af, så ville børn slet ikke overleve at komme i vuggestue eller dagpleje hvor det altså sket at de større børn skubber eller andet..
Noget helt andet er, at det er en god ide at besøge nogle baby med din hund eller få dem på besøg, hvordan reagerer den med hvalpe? Så den er bedst muligt forberedt, og i ved hvordan den reagerer.
Man ved aldrig hvordan det vil gå når babyen kommer hjem, det kan gå i begge retninger. Den af vores hunde vi var mest bekymrede for og som vi havde lavet aftale om hvis det ikke gik, ja han tog vores søn til sig og passede på ham, faktisk så meget at vi var nødt til fysisk at fjerne ham, for ingen måtte komme i nærheden af min søn andre end Kim og Jeg. Og vores tæve som vi havde regnet med der ikke ville blive nogen problemer med fordi hun elskede børn, ja hende gik det helt af sporet med. Det er mit indtryk at det farligste er de usikre hunde.
Og så er det nok ikke nødvendigt at sige... Men du må ALDRIG lade dit barn ligge på gulvet eller på anden måde være inden for rækkevidde af din hund uden at du er i barnets umiddelbare nærhed.
Til sidst har jeg bare at sige: Held og lykke med familieforøgelsen, det er den største gave man kan ønske sig...
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
Til TS:
En kravlegård er guld værd, indtil baby selv kan komme omkring. På den måde kan du lægge den lille fra dig, uden at skulle fjerne hunden først.
Herhjemme syntes hundene, at det var skønt, at jeg pludselig var hjemme hele dagen og vi kunne gå lange ture med barnevognen.
Da pigerne blev lidt større, lærte vi dem, at lade hundene være; nu er de 2 og 4 og rører dem faktisk kun, hvis vi sidder ved siden af. Vores hunde har aldrig interesseret sig for pigerne, så her er det gået ret nemt.
Vi har så også en have, så vi ikke altid skal med ud, når de skal tisse...
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
apr 2010
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Trådstarter kan sagtens have både hund og barn, hvis hun er opsat på det. Det er et stort arbejde, men man kan hvad man vil. Som jeg skrev før, er der mange gode råd at Google sig frem til.
God fornøjelse.
apr 2010
apr 2010
Og hold da op, jeg var slet ikke klar over at dagplejemødre ikke måtte have hund og børn sammen, min gæstepleje har da hunde, og de kom os da i møde den ene dag vi var der, og har da indtryk af de er en del af samværet en del af tiden. Det har jeg da godt nok ingen problemer med så længe at det er søde hunde.. Man lærer da også børn der ikke har hunde, at det er nogle væmmelige nogen hvis de bliver sat væk når børnene kommer!
aug 2011
Jeg kan da sige, at jeg heller aldrig selv har brugt kravlegård el. lign. Har heller aldrig gjort noget større ud af at vænne hund og baby til hinanden. Jeg mener, at det som oftest kommer helt naturligt.
Når jeg anbefaler kravlegård, er det fordi TS er nervøs for hundens reaktion, og så ville jeg være mere forsigtig...
aug 2011
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 16
det er en jagt hund vi har og har derfor meget energi, men en meget følsom hund så derfor også svær at træne.
nov 2008
nov 2008
nov 2008
nov 2008
Nete E. tager også alle de gode råd med mig. og håber da hun falder til ro.
Gravid og ilder hund