{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Er det akut? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Her i morges da jeg var ude og gå med mine hunde, den ene har ikke ville spise her til morgen og spiser en del græs på vejen. Pludselig skal hun skide og det vælter ud med tynd afførring!
Jeg går selvfølgelig hen og kigger nærmere, synes den ser underlig ud og roder i den med en pind. Finder deri 2 lange orme!!!
Se billeder her:
http://dl.dropbox.com/u/31838752/Crap/WP_000060.jpg
http://dl.dropbox.com/u/31838752/Crap/WP_000066.jpg
Er det noget akut med orm? Skal jeg kontakte dyrlægen akut nu eller kan det vente til over pinsen?
Skal man afførringsprøve med til dyrlægen eller er billederne her "beviser" nok?
Og er det noget der smitter videre til mennesker? Tænker især på det når jeg har et lille barn på vej smiley

Håber i kan hjælpe mig!!

Kærlige hilsner Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det akut? Hjælp!
  • #1   27. maj 2012 Jeg ville nok ringe til mindyrlæge smiley
    Men mest fordi den ser anderledes ud end de orm jeg har set, de plejer at ligne små hvide spaghettier.. Men det kan være andre ved noget smiley

• #2   27. maj 2012 Hvis du ikke ser andre symptomer, Vil jeg ikke mene det er akut, og kan vente til tirsdag. Tag en afføringsprøve med til dyrlægen, og behandl begge/alle dine hunde.

• #3   27. maj 2012 Enig med Kathrine, min dyrlæge er altid ærlig og siger altidhvis hun mener det kan vente smiley

• #4   27. maj 2012 Tak for hjælpen alle sammen, det sætter jeg stor pris på!

Jeg har sendt billeder og ringet til dyrlægen. Hun sagde det IKKE var orm!
    Det var højst sansynligt noget slimhinde masse fra hendes tarmsystem, som er forårsaget af en mild tarminfektion.
    Hun har nu fået noget Pro Kolin+
    Hun kunne sagtens gå hele dagen uden mad, hun skulle bare have massere af væske

HVIS hun fik det dårligere skulle vi selvfølgelig bare ringe og hvis der begyndte at løbe noget ud af numsen på hende..

Men hvordan får jeg en hund der ikke er den vilde drikker, til at drikke mere i denne varme? Har som sagt været ude og gå med hende osv, der kom hun ind og drak en lille smule vand. Ellers ikke...

• #5   27. maj 2012 Du man prøve at blande noget yoghurt naturel med vand, så det smager lidt smiley
    Og det var da rigtig sødt af din dyrlæge at hjælpe, god bedring smiley

• #6   27. maj 2012 Ned og købe et par kyllingefiletter. Kog dem i RIGELIGT vand. Lad vandet køle HELT af. Brug kødet sammen med ris kogt i en time. Og vandet til at spæde det kolde drikkevand op med.

• #7   27. maj 2012 Hvis hunden ikke er vant til mælkeprodukter, er det ikke en god ide, det kan gøre det værre.

• #8   27. maj 2012 hej..jeg synes de ser meget mærkelig ud,har ik set sådan noget før og har ellers set flere forskellige orme, og når den også har diarre,i den her varme ville jeg ringe til dyrlægen..god bedring.

Kommentér på:
Er det akut? Hjælp!

Annonce