2.831 visninger
|
Oprettet:
Ondt i det ene ben! :0(. {{forumTopicSubject}}
Min lille schæferhvalp har fået ondt i benet, og hun går og halter rigtig meget! Hun piver også!
Hun har gået meget, og har også løbet en del, så jeg ved ikke om det kan være derfor? Hun har pevet i et par timer nu, og sovet rigtig meget.. :0( Vi var ude ved nogle trapper idag, hvor vi bare hende nedad for at skåne hendes ben..
Er der nogle der har oplevet noget nær det samme, eller er der nogle som ved hvad vi kan gøre???
Det er det ene forben!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2012
Tror du evt. bare det kan være overbelastning, og at jeg lige skal se tiden an til i morgen evt? :0)
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 26 Svar: 74
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Hvad mener du med at den har løbet meget i dag? i leg, gå tur, ved siden a cykel?
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
I sidste uge haltede Humle også, det startede dagen efter en lang dag på skue, så vi troede først, det var overanstrengelse. Næste dag haltede han stadig, og da han nægtede at spise vidste vi, at noget var galt. Fra om morgenen, hvor vi bestilte tid hos dyrlægen, til om eftermiddagen, hvor han var afsted, hævede hans ene tå til 3 dobbelt størrelse....Det betød røngten for at udelukket at noget skulle være brækket - det var det heldigvis ikke. Det viste sig at være klobetændelse - og han fik et skud smertestillende og penicillin til 14 dage...Dagen efter begyndte hævelse heldigvis at fortage sig...
Hvis du ikke kan se noget i trædepuderne - eller mellemtrædepuderne, og hun stadig piver og halter i morgen, ville jeg bestemt tale med dyrlægen...
maj 2012
Det var ude på en sportsplads, hvor min kæreste lige skulle ned til en skraldespand, så løb hun efter ham :0)
Trine B:
Jeg synes jeg har tjekket trædepuderne - men et dobbelt tjek, sker der jo nok ikke noget ved. :0) Vi har lige oplevet for 3½ time siden at hun ikke spiste eller drak, som hun skulle (lige nu fodres hun fast 3 gange om dagen, og plejer altid at spise, ved sidste måltid - hvilket hun undlod). Men, det kom til at gå lidt bedre ved at prøve at fodre hende udenfor, føler lidt det er gået i en lille smule bedring nu til aften.. Hun piver stadigvæk meget, og har vist stadigvæk meget ondt - men nu spiser hun, og drikker som hun plejer!
Men, som du selv skriver, hvis det stadig er slemt i morgen, så ringer jeg til dyrlægen, vil bestemt ikke have at hun skal være skidt tilpas igennem længere tid!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Hvis du eller dine børn havde brækket noget og havde så ondt så i græd, ville i så også vente til imorgen med at tage til læge?
Ja jeg kan ligeså godt sige at jeg ikke havde ventet, men vil da håbe for din lille pige at det bare er fordi hun er blevet overbelastet selvom jeg synes det lyder for voldsomt...
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 72
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
maj 2012
Hun piver stadigvæk lidt, men hun er begyndt at gå rundt i vores lejlighed, så det virker som om det går meget bedre med hende nu :0) Hun logre også med halen, igen nu - så jeg har set store fremskridt over natten, mig og min kæreste har aftalt at vi vil se på hvordan det går med hende i løbet af dagen, og hvis det bliver værre, igen, så ringer vi til dyrlægen :0)
aug 2008
maj 2012
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Men jeg havde godt nok da skiftet dyrlæge med det samme hvis de nægtede at tage en hvalp ind med de symptomer som du har beskrevet, jeg fik trådt min hvalp over benet i forgårs og jeg snakkede med dyrlægen efterfølgende fordi hun ikke holdt op med at halte inden for kort tid, og hun foreslog at vi tog et røngten billede, det på trods af hunden ikke pev mere bare var meget halt og trykket. Da vi kom ud på vejen begyndte hun dog at grave, og så bestemte vi os for at tage en slapper.
Jeg vil bare sige at hvis hunden går tre dage med et brækket ben uden der bliver gjort noget ved det, alt efter hvordan bruddet er, så kan det få store konsekvenser for behandling og hundens helbred.
Jeg havde envidere en plag, og selvom det ikke er en hund, så gik den faktisk med et brækket griffelben uden vi opdagede det før en dyrlæge tilfældigvis opdagede en benydannelse på det ene bagben. Den havde bare været halt nogle dage, og når en hest er lidt halt er det ikke unormalt at man ser tiden lidt an, det var jo så ikke så smart af os..
Jeg havde nok stadig krævet at de tog et billed af benet, med det som du beskriver, men hvis i er trykke så er det jo det vigtigste.
God bedring med det lille kræ
maj 2012
Men nu ser jeg, med det samme dyrlægen åbner, så tager jeg derop og får smertestillende med hjem til min lille pus.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
maj 2012
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
feb 2012
maj 2012
Men er det ikke ligemeget hvem jeg ringer til i det her område, jeg bliver vel stillet om til den samme?
maj 2012
Jeg føler mig bare alligevel så trist, selvom jeg jo godt ved at hun ikke ligefrem dør af smerter i benet..
feb 2012
maj 2012
aug 2008
Hvad skal de 2000 kr dække? Synes det lyder meget mærkeligt hvad dyrlægen har sagt, er det fordi hun gerne vil have sin ferie i fred, eller?
maj 2012
aug 2008
maj 2012
Ondt i det ene ben! :0(.