{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

dyrelæge sjusk`? regnig fair? {{forumTopicSubject}}

godmorgen smiley

jeg var ved dyrelægen med min hund i går da den havde blod´i urinen om morgnen, blev vi bekrymrek og fik hurtigt en tid....

der bliver taget en urin prøve som bliver undersøgt og vi får afvide der ihvertfald ikke er blærebetændelse eller anden infektion (at få undersøgt prøven koster ca 500 kr , oven i det andet ) hun foreslår vi skal scande den for der kunne jo side noget i blæren , det er vi self med på ... , hun scaner og siger der sidder et elelr andet, vi får besked på at det kan være alt muligt alvorligt, kræft , syster osv.... og jeg begynder at tude .... men hun er lidt urtyk med scanneren og derfor vil hun gerne at bella skal ses af en anden af deres dyrelæger som har en konsultasion ca 30 km væk .. vi betaler for det her ca 1500 kr og køre over til den næste dyrelæge , her skal den scannes igen og han får lige for en sikkerheds skyld en urin prøve som jeg så også skal betale , denne gang næsten 600 kr for at få¨undersøgt ... efter en time er der svar , DET ER BLÆRE BETÆNDELSE OG INFEKTION, og han giver udtryk for han slet ik forstår ikke hvorfor de ikke kunne se det første gang på den anden klinik .... skal hente medicion osv her når de åbner kl 8 , er det ik fair de på en elelr anden måde refundere det den første prøve kostede , de har jo ikke gjort det ordenligt åbenbart ??? ....

eller er det bare mig der er sippet ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrelæge sjusk`? regnig fair?
  • #1   25. maj 2012 Nej det er bestemt ikke dig.
    Jeg ville også forlange pengene retur - ellers kontakter du forbrugernævnet.

God bedring til din hund.

• #2   25. maj 2012 også selv om jeg kun betalte for en scaning? selv om jeg fik den 2 steder..... men er alligevel kommet af med 2200 kr for at inde ud af hun har blærebetændelse ....

• #3   25. maj 2012 og tak for svar:)

• #5   25. maj 2012 tak , men tror bare jeg prøver spørger efter de penge , hvis de så nægter så må jeg finde mig en anden dyrelæge , det er trodalt lidt meget for 500 kr.... meeen på den anden side havde jeg aldrig skulle betale for den første scaning hvis de bare havde opdaget det ... eller plejer man scane for blærebetændelse?

• #6   25. maj 2012 Jeg ville klage over hele regningen, sagde du ikke 1500,- ved første dyrlæge ??

• #7   25. maj 2012 Jeg ville mene du ska klage over hele beløbet.. Og så ellers finde di en ny dyrlæge.. Når de ka sjuske med det, hva ka de så ellers ikk os sjuske med..

• #8   25. maj 2012 Du skulle vel aldrig have været en tur i sommersted og blev så senere sendt til Rødding?

• #9   25. maj 2012 Før der går hetz i den herinde, det sker nemt.. Så husk at dyrlæger også kun er mennesker og fejl sker. Det kan være tragisk, men faktum er at ingen er perfekte.
    Jeg syntes du skal tage en fornuftig snak med din dyrlæge om dette, ikke råbe bål og brand og erstatning med det første, men spørg hvad der er gået galt. For noget er gået galt hvis de har startet med at lave en urindyrkning der var negativ. Hun havde ikke scannet hvis urinprøven havde været positiv, måske er der noget galt med hendes udstyr...

Naturligvis skal du have noget af beløbet tilbage, men det tror jeg også du får

• #10   25. maj 2012 Ja dyrlæger er også mennesker men vi klager jo også hvis en håndværkers regning er for høj eller han har kludret i det.

Mener bestemt du skal klage

• #11   25. maj 2012 Jeg ville forsøge at få en del af pengene igen fra det første sted, men omvendt vil det ikke være meget du kan få. Urinprøven bliver ikke refunderet, da der er blevet brugt utensilier i forbindelse med det, og selve konsultationen vil de nok heller ikke tilbagebetale, da der stadig er gået noget af dyrlægens tid, men scanningen ville jeg helt sikkert forsøge at få tilbage. Men ja, dyrlæger er mennesker, og de nyuddannede skal lige vænne sig til udstyret, og alt andet lige har det også utrolig meget at sige hvordan hunden står/ligger under scanning. Hvis den ikke ligger stille er det tilnærmelsesvist umuligt at få et ordentligt billede:)

• #12   25. maj 2012 Jeg siger det Calle skrev: "Ja dyrlæger er også mennesker men vi klager jo også hvis en håndværkers regning er for høj eller han har kludret i det."

• #13   25. maj 2012 Jeg ville kontakte klgenævnet for dyrlæger og forelægge dem sagen, det er absolut ikke en rimeligt behandling

• #14   25. maj 2012 har I kigget på hvad det koster at kontakte klagenævnte for dyrlæger ?

• #15   25. maj 2012 Jeg elsker.......
    Hvorfor kontakte klagenævnet før man taler med dyrlægen? Det kan jo være han/hun godt kan indse sin fejl og tilbyder en form for kompensation.
    Tit kommer man altså længst og nemmest til en fornuftig løsning ved at tale fornuftigt om tingene, har jeg erfaret hen ad vejen.....
    Hvis man så ikke når et fornuftigt resultat, så tager man fat i klagemulighederne, hvis man vurderer omkostningerne/besværlighederne er fornuftige i forhold til klagesagen.

• #16   25. maj 2012 Tal med dyrlægen først. Det kan jo være at de selv synes at det er lidt pinligt og tilbyder at gøre det godt igen helt uden dikkedarer.

• #17   25. maj 2012 Naturligvis skal hun klage, det ville jeg dælme også.. Men der kan være en logisk forklaring

• #18   25. maj 2012 så fik jeg snakket med dyrelægen ,,, desværre ingen hjælp at hente der, overhovedet ... hun sagde hun aldrig havde prøvet sådan en situation før og syntes også det var underligt hun hverken kunne se blærebetændelse eller krystaller , når en anden læge kunne se det 1 time efter , og at det måske var fordi det var svært at se blærebetændelsen fordi det var en "rigtig" prøve jeg afleverede til hende, frem for den ham den anden læge tog med en sprøjte ... men det var godt nok ik noget hun havde oplevet før .. men ingen godtgørelse eller refundering smiley øv øv ....

• #19   25. maj 2012 men self det vigtigste er jo at der er fundet ud af hvad der er galt og jeg har fundet ud af at jeg skal skifte dyrelæge smiley

forstår bare ik hvorfor hun ikke bare selv tog den prøve til at starte med istedet for at piske en stemnig op med kræft osv ... blev pisse bange smiley

• #20   25. maj 2012 Hvis ellers hunden har andre ting, der tyder på blærebetændelse, ville min dyrlæge først forsøge med pencilling, inden scanning og henvisning til en anden. Det lyder meget overreageret fra hendes side. Mine hunde er aldrig blevet scannet ved første blærebetændelse, så er det først hvis det ikke går væk igen. Så jeg ville klage over hende, ikke kun for de 1500,. men også for at andre ikke skal stå i samme situation. En blærebetændelse er jo som regel en ganske uskyldig ting.
    Jeg stod til påske med en hund med blod i urinen, prøven viste heller ikke noget, men hun fik pencillen og i løbet af kort tid gik det over.

• #21   25. maj 2012 ja den reaktion havde jeg også ønsket fra hendes side ..:S hun må være ny eller noget i den stil

Kommentér på:
dyrelæge sjusk`? regnig fair?

Annonce