{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Surt opstød.. {{forumTopicSubject}}

Æv hvor er jeg bare træt af links til billeder og videoer, hvor hunde slås eller er blevet fuldstændig skamferet. Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at kigge på det og det har jeg også tænkt mig i fremtiden. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor folk sidder og leder efter sådanne billeder og film? Og når de så har fået deres kick, eller hvad end de får ud af det. Så skal vi andre da også lige have lov til at se.. Er der nogen efterhånden der er i tvivl om hvad hunde er i stand til at forvolde af skade?? Nej vel!! Så hold dog jeres klamme billeder for jer selv. Vi har alle fattet det, vores muskelhunde er farlige, så lad det dog være ved det. Det er jo os selv der har valgt at anskaffe os en. Og de folk der aldrig skulle ha haft hund, de sidder nok næppe og følger med i debatterne herinde. Kan vi da ikke bare få lidt fred snart:0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød..
  • #1   15. jul 2006 hulk - jeg looover aldrig at gøre det igen.... snøft..

LOOOL

personligt er jeg ligegl<ad.. jeg vælger bare ikke at se dem..

• #2   15. jul 2006 Det tror jeg desværre ikke Rene.. Når man er ejer af en potensforlægende dræberhund må man finde sig i lidt af hvert... Jeg har for længst lært at gå en stor bue uden om de tråde og glæder mig istedet over at jeg i hvert fald ikke kan sættes i bås...

• #3   15. jul 2006
    Personlig spinger jeg over sådan nogle link... det er simpelhen ikke til at holde ud at se på ! :´(

• #4   15. jul 2006 Luk Kiwa

• #6   15. jul 2006 Og det var ikke for at starte den klassiske diskution.. Det var bare lige en statement.

• #7   15. jul 2006 Helt enig.. Og hvis man ikke snart har forstået det, ja så er man både blind og dum.. Er bare så mega træt af grimme billeder, film og endeløse debatter, som ingen steder når.

• #8   15. jul 2006 Charlotte - jeg tror at mange af disse overfald på andre hunde kunne mindskes hvis ejerne var lidt lidt mere ansvarsfulde.. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at deltage til et hundetræf - hvor 20 hunde slippes løs i en stor forvirring.. Det kan da kun gå galt - også uden muskelhunde..

• #9   15. jul 2006 Tristan er farlig og hvis jeg ikke er påpasselig, kan det ende rigtig galt. Men nu har jeg ikke fået hund, for at den skal løbe løs og passe sig selv. Jeg har været så egoistisk at skaffe ham for min helt egen skyld, for at han skal være min trofaste makker, som altid er der for mig og jeg for ham. Hvor egoistisk kan man være, tsk tsk ;0)

• #10   15. jul 2006 Jeg sad også med en klump i halsen. Det er noget af det grimmeste jeg har set. Men jeg følte ikke afsky ved hunden, den kan jo ikke gøre for at den blev født.

• #11   15. jul 2006 Rene hov hov - det var ikke prvokerende ment.. det var bare for sjov... så tal lige pænt..

• #12   15. jul 2006 Det er svært at vide med folk herinde, hvad der er alvor, sarkasme, eller bare en dårlig joke. Men det kunne jo være at du kunne berige os med en holdning eller noget andet fornuftigt?

• #13   15. jul 2006 Rene - jeg synes det er afskyeligt at der overhovedet bliver lavet dise filk/klip af kamphunde in action.

Hvis nogle herindefra er vilde med at søge efter dem- blodigere og blodigere og vildere og vildere - så må det være deres hovedpine - og lægger de dem herind med advarsel om at det er grove løjer så har jeg gudskelog selv valget om IKKE at klikke på linket..
    men hvis folk bare skriver "se her" og jeg klikker og det er noget svineri med hunde - så kan jeg godt tænde af og blive lidt irriteret..

• #14   15. jul 2006 Jeg er enig Kiwa:o). Jeg synes bare slet ikke at det hører til herinde. Der er jo også børn der bruger siden.

• #15   15. jul 2006 Rene - der er vi også 100% enige.. børn har det med at blive tiltrukket af en advarsel..

men verden er fuld med tosser - også herinde.. folk der ikke tager hensyn osv osv.. man må nok bare lære at leve med det.. :o)

• #16   15. jul 2006 Ja selvfølgelig, det får heller ikke min verden til at styrte sammen:0). Jeg ville bare lige ud med min mening.

• #17   15. jul 2006 Rene - det er jo det et debatforum går ud på..
    og jeg undskylder min dårlige joke.. trængte bare til en opfriskning.. :o)

• #18   15. jul 2006 No worries;0).. Skulle bare lige finde ud af om fløjlshandskerne skulle af eller hvad, he he;0)

• #19   15. jul 2006 Rene - hehe.. kender det godt.. :o)
    din tristan er godt nok en lækkermås.. :o)

• #20   15. jul 2006 Ren underholdning.... har sat dette link ind før, men synes det er super godt, så her er det igen, hvis det skulle være gået nogle menneske og hundesnuder forbi :o)))

(link fjernet)

• #21   15. jul 2006 Takker, det er dine tre godt nok også:0)

• #22   15. jul 2006 Dejligt med sådan nogle film:0). Hvem der bare lige havde en svømmepøl og en frisbee, he he.

• #23   15. jul 2006 Rene - takker.. :o)
    læste lige at du er uddannet massør... kan man komme på massage ophold hos dig? GGGG

• #24   15. jul 2006 Som ejer af 4 hunde, af helt andre racer, har jeg også lige lyst til at give min mening til kende.
    Jeg er enig i at det ikke er hundenes skyld at de bliver som de bliver. Det er helt og holdent ejerens ansvar ikke at "ødelægge" hunden, så den bliver farlig for sine omgivelser. Jeg er også enig i, at det er sygeligt at sidde og se på hunde på "røvsyge" videoer som er tilgængelig her - og går konsekvent udenom.
    Men hvorfor bliver hundene så "ødelagt" - fordi det i dag er alt for let at købe en hund, som man sikkert aldrig skulle have haft, fordi man ikke evner at sørge for den ikke bliver farlig for andre. De mennesker findes sikkert ikke på HG, men de er derude et eller andet sted. Og her mener jeg der skal strammes op. Det er et faktum at 12000 hunde bliver aflivet hvert år - ofte fordi ejeren ikke magter sin hund - det er selvfølgelig ikke alle sammen "kamphunde" - men de er sikkert også i blandt de "uheldige", der er blevet købt af en forkert ejer, og ender med at blive aflivet.
    Løsning: Hundekørekortet må indføres ved lov, og der skal være stramme regler for ejere som påtænker at købe en af de såkaldte kamphunde. De ser søde og rare ud (synes jeg da også, som har valgt helt andre racer), men de har åbentbart et sind som let kan påvirkes forkert, og så bliver den farlig. Det burde være et must, at sådanne potentielle ejere deltager i adfærdkurser inden køb, så de kan se hvad det er det går ind til. Det kan også kun være til fordel for en ejer at vide man har truffet det rigtige valg - efter at have sat sig grundigt ind i racen. Det er ikke altid nok at læse om den - kurser må være løsningen. (Det kunne godt gælde for mange andre racer også). På lang sigt vil det gavne racen, som ikke får det prædikat på sig, at den er farlig. Det må også være en stor tilfredsstillelse for de mange ejere, som i virkeligheden har en dejlig hund, som ikke har tendenser til at udvise "dræberadfærd", at det ry de har forsvinder.
    Det er tydeligt (og forståeligt) at ejerne af disse racer føler sig lidt forfulgt, især på grund af de grusomme uoverflødige videoer. Så de må også være interesseret i at få det ry vasket af sig.
    At jeg har valgt andre racer, skyldes ikke at jeg ikke kan lide racerne. Jeg synes faktisk de ofte er meget pæne, men kender ikke deres sind godt nok til at vide hvordan de er. Men det man hører i medier og presse er ofte den mening man selv overtager, og så kommer de unødvendige diskussioner, ofte på grund af uvidenhed.
    Held og lykke med jeres hunde - og lad os håbe at de som ikke tager ansvar for deres hunds adfærd vil tænke sig bedre om.

• #25   15. jul 2006 Rene... du må bare i gang med at grave :o))) frisbeen er jeg sikker på du kan få i Føtex :o))

• #26   15. jul 2006 Ja klart Kiwa;0)

• #27   15. jul 2006 Rene - helt sikkert.. Gg
    jeg har ferie næste uge.. :oP

• #28   15. jul 2006 De der film med hunde der bliver mishandlet har jeg aldrig oplevet før jeg kom herind... Lever måske i en lidt naiv verden....

Men jeg undrer mig over hvad for slags personer søger efter sådanne film på nettet, for mig virker det sygt at optage dem, men osse at søge/se dem.....

Jeg ser dem aldrig når de kommer herind, det gør simpelhen for ondt...

• #29   15. jul 2006 Jeg har selv set nogle af de videoer som florerer .
    Nu kan jeg kun tale for mig selv men jeg undersøgte hvad det var for noget pga. nysgerrighed . Men jeg syntes faktisk også det var relavant at undersøge hvordan du opdrætter en hund til kamp specielt fordi at jeg ville være sikker på ikke at behandle den forkert da jeg vil ha en familie hund og ikke en kamphund .
    En af DCH´s adfærdsterapeuter kontaktede os fordi de var usikre på om vi vidste hvad det var for en hund vi havde anskaffet os og ja det måtte vi jo sige at vi godt vidste men han havde en masse anbefalinger om hvordan jeg skulle opdrage min hund .
    Og ærlig talt så troede jeg at en sådan person vidste hvad han taler om men det gør han ikke
    Konsekvent opdragelse og hunden måtte ingenting .
    Nu går jeg ind for en del konsekvens men jeg vil ikke tage initiativet helt fra min hund og jeg er glad for at jeg har fulgt mit hjerte i forhold til at opdrage min hund .
    Men stadig har jeg det ok med at jeg undersøgte hvad jeg ihvertfald ikke skal gøre hvad man skal passe på i forhold til at opdrage den så den bliver agressiv.
    Jeg har før haft hunde Scotsh terrier. og jeg har valgt at opdrage min staff ligesom jeg altid har opdraget hunde og jeg har aldrig haft agressive hunde

• #30   16. jul 2006 Jeg gider efterhåden heller ikke kigge på dem! Få det dårligt af at se dem! Jeg synes også det er top underligt hvorfor det kun er videoer og billeder af muskelhunde der bliver postet!

Jeg er sikker på hvis de folk der finder disse sites havde lyst kunne de sikkert også finde en masse med deres egne hunde!

Men helt ærligt jeg er kold over for folks uvidenhed at de ikke kan lide muskelhunde aka kamphunde er deres problem men hvorfor blive ved med at belære os omkring hvor farlige og slemme de er?? de fleste af os der køber dem ved faktisk godt hvad vi går ind til og har læst og om hundene og hørt mere erfarne folk om hvad de mener! Vi belære jo heller ikke folk om at tæppetisser er en lille personligheds svag hund [B](dette er et eks og ikke min overbevisning)[/B]

Kommentér på:
Surt opstød..

Annonce