{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Dygtig Bella!- Men!?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG .

Min hvalp Bella på 8 mdr. var med jeg selv, min kæreste og hendes "bror", inde i byen idag. Det gik bare super super fint og hun tog det så flot. Vi bor udenfor byen (kragerne ER vendt) og hun er ikke vant til alt det postyr. Vi fandt et godt sted at sidde efter en times gåtur i byen, her sad vi så 4 på stribe og betragtede Viborgs indbyggere....

MEN!- Hver gang der kom nogen for at hilse så hoppe bella frem og piver og nærmest "skriger", af glæde eller af angst er jeg meget i tvivl om! - Hun bliver helt "hypet" og kan slet ikke styre sig selv. Buster, vores hanhund på 1.5 år sidder bare og kigger stille og roligt. Jeg har trænet meget med ham og min kæreste har efter vi har fået Bella overtaget Busters træning fuldstændig. Så jeg skal altså nu koncentrere mig om en helt anden slags hund, og hvordan forholder jeg mig lige til det??

Bella er energisk og hun lystrer ekstra godt hvis der er gode hapsere i vente! smiley

Hun er god til at sætte sig og se på mig, men så snart nogen vil hilse bliver hun helt vild, hvad gør jeg??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dygtig Bella!- Men!??
  • #1   11. maj 2012 Hvis de kommer hen for at hilse synes jeg ikke du kan forlange pt at hun holder øjenkontakten, men er det blot når de passerer synes jeg godt du kan, og så er det jo med at snakke i lyst toneleje og rose rose rose for at få hende til at holde kontakten og/eller for at afbryde piveri'et og tage øjenkontakt.

    En anden mulighed er at have et stykke spændende legetøj og få hende til at fokusere på det når folk passerer


  • #2   11. maj 2012 Ingen får lov til at hilse på vores, netop pga af sådan noget der. Jeg gider ikke en hund der flyver rundt, jeg siger NEJ til dem, for jeg vil ikke have det der.

  • #3   11. maj 2012 Jeg har det også lidt sådan efterhånden at man må bare sige nej. Det er svært at sige nej til folk der spørger om de må sige hej til ens hund syntes jeg. De kigger på en som om man har opfostret en dræbermaskine..?

    Specielt fordi vores Buster er en olde victorian bulldogge. Og får nogen ville han måske se meeeget farlig ud. (han er verdens mest tumpe dumpet bamse).


  • #4   11. maj 2012 Jeg syntes egentlig heller ikke de får ret meget ud af at hilse på fremmede mennesker hele tiden. Bella bliver virkelig kørt op i en spids af det og Buster bliver bare forvirret...

  • #5   11. maj 2012 Jeg siger nej til alle, oss børn. Jeg gider ikke det der med at hunden flyver rundt.

    Da Musashi var hvalp ville alle hilse på ham, men jeg sagde nej. Jeg vidste jo at nogle måneder senere ville folk flygte fra ham, så ville det oss være synd for ham at de pludselig gjorde det.

    Hvis vi går forbi folk og hunden trækker mod dem, ja så bliver de gennet ind på plads igen. De skal gå ordenligt.


  • #6   11. maj 2012 hvordan træner du generelt "gå pænt" når der foregår så meget andet rundt om? smiley

Kommentér på:
Dygtig Bella!- Men!??

Annonce