{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Mundkurv - Jeg hader den!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen nødt til at komme ud med nogle frustrationer, for det er virkelig ved at ødelægge min lyst til at have hund smiley

Jeg har 2 Amstaff damer, på 3,5 og 6,5 år..
Nu er det snart 2 år, vi har skulle gå med mundkurv på dem, og ØV hvor jeg hader det.. smiley

Det hele startede så godt.. Begge tøser blev gjort trygge ved "kurvene", og de vidste at mundkurv = gå-tur.. Så langt så godt...

Men alle de problemer det har medført, er snart ved at ødelægge min lyst til at have hund.. smiley

Alle de mange tilråb, som "dyrmishandler", "psykopat-hunde", "dræber-hunde" osv, kan jeg sagtens abstrahere fra - og havde det bare været det, skulle jeg nok klare den..

Men 3 gange er mine tøser blevet overfaldet af løse hunde, hvor deres ejer ikke greb ind.. Jeg har - bogstaveligt talt - måtte sparke løse møghunde væk fra mine hunde.. smiley Heldigvis er der ikke sket fysiske skader på mine hunde.. Men man kan så tydeligt mærke på dem, at det giver psykiske skrammer, at de er helt passificerede via deres mundkurve.. smiley

Forleden dag, gik jeg tur med Elvira. Vi stod og ventede for rødt i et kryds, da en bil kom kørende forbi os. En mand stak hovedet ud, råbte "psykopat-hund" efter os og sluttede af med at kaste flasker efter os.. Jeg var så paf at jeg ikke nåede at tage reg nr på bilen smiley

Jeg kan virkelig ikke mere.. Er på grådens rand, hver gang jeg kigger på de forpulede mundkurve..

Hvad skal jeg gøre, og hvad gør i andre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv - Jeg hader den!!
  • #1   10. maj 2012 Hold da op smiley Er der virkelig nogen der gør sådanne ting smiley Forstår godt du har det sådan

• #2   10. maj 2012 Puha, en kedelig en smiley

Omvendt kan man sige ,mht. de overfald du skriver om, havde dine hunde ikke haft mundkurv på og forsvaret sig, så var der nok blevet problemer ved politianmeldelse.

Fatter ikke man skal råbe efter hinanden på den måde, der er jo em regel en meget god grund til en hund bærer mundkurv

• #3   10. maj 2012 Gå efter mørkets frembrud, og steder hvor der ikke kommer mennesker. Og så tag den af, det gjorde jeg med Kongo.

• #4   10. maj 2012 EIJ! smiley

For helved hvor findes der mange tåber derude!

• #6   10. maj 2012 kan godt forstå du er frustreret.... Du er en af dem der lever op til hundeloven og så udsættes du og dine hunde alligevel for hetz.... hvad kan man siger der er idioter alle vegne, levede du ikke op til loven blev du også hængt ud....

Jeg kan sipelthen ikke forstå de der vil være det bekendt....

Mht overfaldene er det så i det samme oråde, og kunne du evt gå andre steder...
    Synes når man læser om overfald så er der måske steder/områder der er mere belastede af dette end andre....

• #7   10. maj 2012 Jeg ville nu heller aldrig miste lysten til at holde hund af den grund. JA det er træls og JA nogle folk er sku for åndsvage.

Men se da bort fra det, vær glad for du har dine dejlige hunde, vær glad for du overholder loven.

• #9   10. maj 2012 Når jeg tænker det rigtigt igennem, ville jeg jo heller aldrig kunne undvære mine hunde.. Ej heller at have hund igen, når de engang ikke er her mere..
    Er bare så led og ked af at det skal være så hårdt/ubehageligt.. smiley
    Jeg ved godt at overfald også sker for andre, og jeg har uden tvivl ligeså ondt af jer andre..

Jeg ville så gerne flytte, men økonomien tillader det ikke pt, så det er ikke en mulighed..

Jeg forsøger så vidt muligt at bevare roen når vi møder løse hunde.. Starter med at råbe til ejeren at h*n skal få sin hund i snor.. Men her hvor jeg bor, er folk åbenbart bedøvende ligeglade.. smiley

• #10   10. maj 2012 Det er desværre lige omkring min lejlighed, overfaldene er sket.. Så når ikke engang at komme "andre steder hen".. Altså jeg kan ikke undgå de dårlige steder...

• #11   10. maj 2012 Tak for jeres roser, fordi jeg har mundkurv på dem.. Men det behøver i nu ikke.. Følger jo blot loven.. smiley

• #12   10. maj 2012 Prøv at råbe til ejeren næste gang: "Skal jeg tage mundkurvene af, eller får du styr på din hund?" smiley

• #14   10. maj 2012 LOOOL Natascha! smiley

• #15   10. maj 2012 Jeg ku godt finde på det smiley

• #17   10. maj 2012 Haha True! smiley

• #18   10. maj 2012 Hader også de mundkurve, synes det er den værste gang lortelov.
    Respeckt for at du bruger dem, men føler med jer i de situationer hvor folk bare fatter hat af at i følger lovgivningen og kører hetz på jer.

Hvordan reagere dine hunde når i bliver overfaldet ?
    Her har tøserne lært at dække pænt bag mig , og at de kan stole på at jeg tager de andre hunde og hoved og røv og får dem væk.
    Det er noget nemmere at få fat i den fremmed hund når begge tøser bare ligger og bliver liggende indtil anden komando bliver givet .

Men lad for guds skyld være med at true med at du tager kurven af og slipper dine, desværre så er der der lagt op til klambolage, så hellere råb at dine har kennelhoste/skab og de smitter det kan få de fleste til at tænke sig lidt om, og hive køterene retur

• #19   10. maj 2012 Ved hvordan du har det..... Krammer

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #20   10. maj 2012 Ja, jeg har det så lige omvendt.Ser jeg nogen med mundkurv har de min respekt.Det har de fordi at det i mine øjne viser at man holder af sin hund og tager ansvar for samme.Nu råber jeg ikke det til folk men tænker mit og det opdager folk med de her hunde jo ikke.Så fat mod,der er med garanti mange flere som mig der tænker positive tanker når de møder dig en du tror.

Det med løse hunde er en anden sag.Jeg ville blive stik tosset såfremt min hund bliver overfaldet,mundkurv eller ej.Jeg vil ganske enkelt ikke finde mig i det og det skal du heller ikke.Meld det til politiet hellere en gang for meget en for lidt.Nu er du ikke den enste der har problemmer med løse hunde og så længe at folk mener at de og deres løse hunde skal være her og vi andre må være her bliver det nok ikke anderledes

• #21   11. maj 2012 Hader også det lovkrav, og synes generelt set hundeloven burde revideres. Mht hvad jeg ville gøre i samme situation. Gør mod dem hvad de gør mod dig princippet. De ville melde dig hvis din hund trådte så meget som 1 cm ved siden af, så hvis en løs hund angriber din hund så meld dem for guds skyld. Uanset hvilken race man ejer, er der INGEN undskyldning for ikke at gribe ind hvis den ikke kan opføre sig ordentligt overfor andre hunde! De har ikke immunitetskort bare fordi de ejer en ikke listehund!

• #22   11. maj 2012 Enig med Mamma..--> "Jeg hopper på Allergisks råd som heppekor her. Måske iblandet lidt Natacha-råd ;-D . "

Synes det er så skammeligt at folk opfører sig på den måde.. At man bliver skudt med pile på, uanset hvad man gør :-(((

Jeg føler med dig... smiley

• #23   12. maj 2012 Tusind tak for støtten.. Det luner smiley

Kommentér på:
Mundkurv - Jeg hader den!!

Annonce