2.021 visninger
|
Oprettet:
Folk der går tur i De Gamles By KBH {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
En psyko har hængt dette op.
Og nej, jeg går heller ikke ind for løse ustyrlige hunde, hvor der slet ikke må være løse hunde...
Men... Dette er virkelig sygt :S
Hvis nogen ved hvem han er, kunne det nok være smart at give politiet et tip, for at lemlæste og dræbe andres hunde eller true med det, er ikke rigtig lovligt - Heller ikke selvom den er løs.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Hundene skal ikke løbe nogen i møde og de skal ikke have lov til at løbe i møde selv om man kan kalde dem til sig på halvvejen. Der er mennesker som oprigtigt ikke bryder sig om hunde og de skal vel også have lov til at gå i fred og nyde deres omgivelser.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.722
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
jan 2012
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Han dækker sig jo lidt ind, ved at skrive han ikke er hunde kyndig og endda bange for hunde, så dermed kan han jo ikke læse hundenes sprog?
Det er en syg seddel, det er jeg HELT enig i!
Men ja.. Ejerne når jo langt blot ved at overholde loven..
nov 2011
så hvem er ikke normal her ????
nov 2011
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
kan godt forstå at han reagere - det er voldsomt skrevet dog !
nov 2011
jan 2012
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Hvis beskeden havde været lidt mere "beskeden" (fik I den? ;)) Så synes jeg ikke der var noget galt med den
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Jeg er enig med Mamma del osv .. han forsøger at få folk til at reagere, ikke andet.
Jeg har altid været fortaler for løse hunde - men efter at have set og hørt en masse herinde bl. andet har jeg selv taget konsekvensen og holder nu mine hunde i snor ALLE steder hvor der er risiko for at møde andre mennesker.
Ærgerligt, men jeg har rykket mig fra at være på hundeejernes til at være på ikke-hundeejernes side .. ganske enkelt fordi der tilsyneladende ikke hersker den mindste forståelse hos hundeejere for, at ikke alle synes deres Fido er det 8. vidunder, og derfor ikke fatter at de skal holde deres hund VÆK fra andre end dem selv.
Trist udvikling .. men et eller andet sted uundgåelig
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Indtil jeg selv blev hunde ejer mente jeg helt alvorligt (og det gør jeg faktisk stadig) at hunde ejere er det mest egoistiske og ubetænksomme folkfærd på denne jord
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Jeg syns også er måske er liiiige lovlig grum ;o) men ja - er sikker på han ganske enkelt har fået nok! NU! :o)
Jeg fatter ganske enkelt heller ikke at hundeejere kan have SÅ svært ved at forstå et "hund i snor" skilt! Det er både tegnet OG stavet - så der burde jo egentlig ikke være noget at tage fejl af, vel?
jan 2012
nov 2011
og det virker næsten samtlige hundejere kommer op af stolen så må man bare håbe sedlen virker
nov 2007
Der er ikke én eneste hundeejer der udtaler noget om at nå ja manden har jo et eller andet sted ret - måske jeg sku tage min hund i snor.... næ nej - hellere true med at slå ham ihjel i stedet for at se lidt på det man selv gør forkert.....
nov 2007
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
jan 2012
Laila, jeg har aldrig læst om nogen der vil knuse hver ben og slå kraniet bla bla, ej heller på FB har jeg venner der skriver i et sådant sprog for at udtrykke deres frustration.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Jeg forstår godt han ikke vil have løse hunde i hovedet, det er møg belastende når folk ikke kalder deres dyr til sig - MEN den detaljerede måde han skriver på, hvordan han uddyber den måde han vil dræbe hunden på, det tyder på at der er noget galt - og medmindre hunden er aggressiv, så ville det da være den største synd at lade det gå ud over hunden - at ejer ikke kan styre den.
jan 2012
jun 2010
Hunde ejere tag hensyn til jeres omgivelser.
Snor på hunden.
Saml op efter hunden. Også i skov og hæk.
Tag hensyn. Tag hensyn. Tag hensyn.
Så sker den slags ikke.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
feb 2007
Og igen, sådan en detaljeret smørre er bestemt alvorlig og dybt foruroligende i mine øjne/ører.
Jeg kan forstå hvis hundene havde bidt hans datter, men ellers, nej - det er møg irriterende og ulovligt med løse og ustyrlige hunde - men det berettiger ikke ham til at gå ned på det niveau der!
feb 2007
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 245
På hver eneste grønne plet her i KBH løber der løse hund rundt, når man kommer gående sker det i 95% af tilfældende at de kommer løbende over i hovedet på en. Oftest på en ikke særlig rar måde, altså gøende og på stive ben og høj hale. Jeg ved ikke hvordan man skal nå ind til disse hundejere, jeg får dagligt en hund i hovedet, den løber gerne over befærdede veje eller 200-400 meter foran ejeren for at stå truende foran mine hunde. Ejeren, ja han mener det er mig der har et problem for hans hund kan lide alle, så derfor skal jeg altså affinde mig med at få hans truende lorte køter i hovedet flere gange i ugen.
I sidste uge mødte jeg en flok børn der legede på grønt område, hvor der tydeligt er skildet med at hunde skal føres i snor. Men det længe har været indtaget af en flok hundejere, der sidder på bænken, mens deres hunde lufter dem selv. Børnene løber og spiller bold, en hundejer kommer til og slipper sin hund, den løber straks efter børnene og gør af dem og napper efter deres ben, ejeren siger ingen ting. Børnene løber ud af det grønne område, og hunden løber over til mine hunde, ejeren reagere stadig ikke. Men ene hund løber om den og den bliver vælter af snoren og får en tur i græsset, så kan jeg lige love for at ejeren reagere, ved at råbe og skrig af min og kalde mine hunde sindsyge!
Hvad gør man når hundejerne ikke hører efter, politiet har ikke tid til at hjælpe, så længe ingen kommer til skade så gør de ikke noget.
I stedet for at blive harm over mandens fustrationer, burde hundejere kigge lidt indad og tænke over hvorfor han er nået der til og måske lige oppe sig og få lært sin hund indkald og tage hensyn til sine omgivelser.
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Dog meget grimt forsøg, efter min mening.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
feb 2007
Der er sgu mange ting jeg er utilfredse med, og som ikke lige går efter loven - men jeg kunne aldrig finde på at ødelægge/dræbe, eller enda true af den grund. Vold er ikke vejen frem efter min mening, og slet ikke imod uskyldige væsner!
( Undskyld stavefejl og usammenhæng. Jeg har ikke sovet i nat, så er død træt , haha )
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Ja, hans sprogbrug og beskrivelse er meget malende, men det er jo den eneste måde at få nogen op af stolen og reagere.
Men det undre mig ikke at hundeejerne reagere med at de vil slå manden ihjel, for de hundeejere som lader deres hunde gå løs og løbe folk i møde, er egoistiske og respektløse overfor andre mennesker.
Egentlig var det mennesket bag hunden som burde sparkes godt og grundigt, men det rammer dem hårdere hvis det er hunden som trues på livet.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
At manden så har en pointe med de løse hunde, er en hel anden snak
jun 2010
1 Den hund var ikke rar. Ejer langt mindre. Ejer havde skylden der.
2: Den mand som denne tråd handler om er ikke mere syg i roen end du som truer med at slå et andet menneske ihjel. Du mener altså at det at aflive en hund er være end at aflive et menneske?
Din prioritering vierker syg på mig. Ergo er DU syg eller noget?
jan 2012
Tværtimod tror jeg at det trigger disse klaphatten til at sige, det skal han ikke bestemme og hvis han sparker min hund banker jeg ham. Det er bevist utallige gange at vold avler vold. Han burde istedet forsøge at forklare dem det når han møder hunde ejere der ikke har snor på deres hund, tror at de fleste vil lytte hvis han fortæller om hans bekymring for datteren og dem der ikke vil , kommer heller ikke til at have snor på uanset hvor mange løbe sedler han laver.
feb 2007
Problemet er måske at han ikke tør gå tæt på disse hundeejere og virkelig få en snak om problemet med at være bange for hunde, af frygt for at hundeejerens hund også skulle finde på at komme hen til sin ejer mens de snakkede.
Hvis man virkelig er bange for hunde, så er det ikke en situation der tiltrækker.
jan 2012
Jeg forstår at han er bange og jeg er enig i at hunden skal være i snor, men så bliver jeg nok ikke mere enig med ham.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
feb 2007
Som det ofte ses bla. her på HG så er folk enormt gode til at overdrive ting når man sidder og skrivert. Jeg tvivler nu på at han vil gå så voldsomt til værks hvis situationen virkelig opstod. Det er let at være kæphøj i munden, men IRL er de fleste mere afdæmpet.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg kom eksempelvis engang cyklende med min hund, hvor vi var ved at blive kørt ned af en bil, der kom med 200 km/t ned af en lille smal vej... Hunden fik revet sig fri, i det vi væltede ind i en bygning.
Jeg var altså blevet godt ked af det, hvis nogen havde slået hende ihjel det, selvom hun ikke måtte være fri det sted... Hun var temmelig chokeret, så det tog lidt tid at indkalde hende.
Hunde KAN komme løs. Og det er sgu ikke ok at lemlæste eller true med at gøre det af den grund.
Jeg forstår også udmærket at man er pissed over løse hunde... Jeg har selv slået ejerene ihjel mange gange i mine tanker... Altså i tankerne ;o) Og der bliver det. Løse hunde var en af grundene til jeg flyttede fra KBH.
Men dertil, til at true folk. Og så svært er det ikke at snuppe den løse hund og smide den på nærmeste politistation =)
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
apr 2005
Jeg render da ikke rundt og sætter sedler op, hvor jeg truer folk med at jeg vil sparke deres katte ihjel eller andre grusomheder. Hvis jeg gjorde ville folk da tro der var noget galt på første etage.
Hvad er forskellen?
Når jeg har mødt kattens ejer, der som ofte bare griner af det - ber de mig lade hundene "give deres kat en lærestreg" - men ikke engang der får mine hunde lov at gøre dyret ondt. Det er jo ikke hverken katten eller hundens skyld at den har uansvarlige ejere.
Truslen om at pine et dyr til døde som han gør i det brev og ligefrem skrive at han vil nyde det. Det er fanme sygt.
apr 2005
apr 2005
jan 2006
Det er jo bevist ved mere end én lejlighed, at selvom man på en pæn og venlig måde beder folk om at tage deres hunde til sig, sker der ikke noget.
Man må så åbenbart heller ikke true med bål og brand - for så er man en syg stodder og burde slås ihjel eller det, der er værre.
Seriøst - jeg glæder mig til at møde et par af jer hellige, som så kan stå og more jer med at "råbe højt og brokke jer" over mine to lyn-hurtige maller, der spiller bold med jeres små hunde (eller store også for den sag skyld) .. for at forsvare jeres hunde eller jer selv vil I ikke.
Mallerne vil ikke løfte et øjenbryn over jeres skrigeri .. sikke en fest de nu skal ha.
Hold da kæft ....
jan 2012
Forøvrigt skal man ikke true med noget men ikke har tænkt sig at gennemføre, det er umodent og dumt
jan 2006
Jeg er også 100000000000% ligeglad med om hunden kommer for at lege, for at lette ben op af min Mercedes, for at grave et hul som jeg kan skvatte i eller for at slå mine maller ihjel.
De skal bare HOLDE SIG LANGT VÆK fra mig og mine hunde.
Og ret beset .. har han jo heller ikke gjort nogen hund noget endnu, har han ?
Kunne man forestille sig, at han ville råbe alle de uduelige og ansvarsfralæggende hundeejere op ?
jan 2006
Det er helt på månen og den omvendte form for logik, som jeg ser det.
Kan huske en person som beskrev hvordan det generede hende at hun, når hun løb i skoven, oplevede folks løse hunde hoppe op af hende eller løbe efter hende - så hun mente, forståeligt nok, at folk burde holde dem i snor.
Men nææææ nej !!!!!!! Hun måtte da kunne forstå, at når hun formastede sig til at LØBE, ja, så bad hun da faktisk selv om det - og HVIS hun absolut ikke kunne lade være med det der løberi, som enhver jo ved animerer hunde til jagt (!!!!) - så måtte hun da kunne forstå, at hun liiiiige skulle stå stille indtil ejerne af hundene fik dem kaldt til sig !!!!!!!
Hold nu op altså ....
nov 2011
Er enig med dig heeeeeeeeeeeeeeeele vejen igennem
jan 2006
Beklager, jeg er ikke enig med dig.
Hvis du - og andre - sørger for at holde jeres hunde i snor, eller i det mindste gør jer den forholdsvist lille ulejlighed det er, at lære den ikke at løbe hen til fremmede, så sker der intet - og ham manden behøver ikke gøre alvor af sine trusler.
Mht barnets angst - jamen det ved du jo reelt ikke om han ikke gør, forsøger at afhjælpe den. Men når hun nu har det på den måde, bliver det næppe bedre af en masse ustyrlige hunde op i hovedet på hende. Men selvfølgelig .. så kan hun jo bare blive hjemme - for så er der plads til alle de fuckhoveder med deres uopdragne hunde .. og så er vi alle glade, eller hvad ?
Sorry - jeg kan på INGEN måde følge dig lige her.
jan 2006
Mener du seriøst, at fordi man er bange eller utryg ved hunde, så skal man bare finde sig et andet sted at gå tur ??
Sig at jeg tager fejl og at jeg har misforstået dig lige her ... please ....
jan 2006
Nu bliver det sq for alvor interessant !
Han er en stjerne-psykopat fordi han kommer med trusler .. men du er helt normal når du håber han bliver "patruljeret" som du kalder det ?
Uha, du giver ordet "dobbelt-moral" en helt ny betydning ....
nov 2011
Jo hvis hundeejerne er ansvarlige nok til at tage deres hunde i snor hvor der er tydelige skilte og tage hensyn til andre mennesker og ikke opføre sig somom de kan te sig som de vil
jan 2006
Nu vælter jeg kongen ....
Hvis man af en eller anden årsag - frygt, angst, u- eller modvilje, etc - ikke gider at få fremmede hunde "på besøg" når man går tur i byens parker eller skove .. så skal man blive hjemme, for sådan er det åbenbart bare i Dannevang ?
Det er sjældent at jeg sidder tilbage med et WHAT THE FUCK .. men i dit tilfælde .. ja, så .... ja, så vælter jeg sq kongen ....
jan 2006
Jeg har umiddelbart ikke et problem med løse hunde - jeg gider bare ikke de kommer hen til mig.
Men det skal jeg bare acceptere, eller hvordan skal jeg forstå dit indlæg ?
jan 2006
Du ser ganske enkelt SÅ forkert på tingene at jeg ikke magter at diskutere med dig. Du er FOR langt fra dørtelefonen og jeg kan slet ikke tage dig seriøst i denne her debat.
Beklager, men sådan er det.
jan 2006
nov 2011
jan 2006
Okay, så fordi <i>du</i> ikke tager dig af det, så skal <i>jeg</i> heller ikke gøre det ????
Eller også skal jeg kontakte politiet ?
Men at forvente at folk kan holde deres hunde i snor og sørge for at de ikke kommer hen til mig - det er for meget forlangt ?
Men for nu kommentere på dine udtalelser om hvordan andre hunde i andre lande er - løse - så kan jeg da oplyse dig, efter 3½ års ophold på Cypern, at det er helt og aldeles normalt og anses for "i orden" at kyle sten efter, køre ned med vilje, sparke og slå på disse hunde.
Så det er måske der vi skal hen ???
Ser mig stå og lodse til en løs Fido hvorefter jeg henter bilen og kører den ned, mens jeg fortæller ejeren at "sådan er det også i udlandet, så hvad skaber du dig over" ???
Ajmenaltså
jan 2006
Måske du ikke forstod det første gang, så her får du den én gang mere.
Gider ikke debattere med dig - vi er for langt fra hinanden - så du skal ikke besvære dig med at henvende dig til mig yderligere i denne her tråd.
nov 2011
jan 2006
Det har intet med fortolkning at gøre ..
jan 2006
Du skriver at der er løse hunde i udlandet og "vi da herhjemme bare kan se at slappe lidt af" ...
Jeg oplyser dig bare om forholdene for hunde i udlandet, for det har du tydeligvis ikke ret meget styr på - og hvis du vil have os til at tænke på forholdende i udlandet for hunde .. skal vi så ikke have hele pakken med, eller har du en eller anden Disneyland-opfattelse af løse hunde, der pote i pote løber imod solnedgangen til tonerne af violiner i sød symfoni ?
Virker lidt sådan ....
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Må gå ud fra at flere af de folk der tager det nært er folk der ikke har styr på deres hunde.De burde måske kigge på dem selv og se om de ikke kunne gøre det lidt bedre, så alle kunne være her.Mig rører det ikke, for min hund kommer han ikke til at snakke med og hvorfor skulle han det når han ikke ønsker det
jan 2012
Selvfølgelig skal folk holde deres hunde i snor, og selvfølgelig må han være frustreret men ar true ( som også er ulovligt) men en så malende beskrivelse af hvad han vil gøre ved en løs hund der måske endda er sluppet løs ved en fejltagelse er sygt og det eneste han opnår udover lidt presse omtale idag er bare at folk siger han skal ikke slå min hund så skal jeg nok banke ham.
dec 2008
dec 2008
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
er fuldstændig enig med dig .
sgu da ikke hunden man skal straffe men ejeren . hunden gør jo ikke noget forkert . det er ejeren der er forkert på den .
så hvorfor straffe hunden for ejerens dumhed og uansvarlighed ...
jan 2012
jan 2012
Man kunne ønske at politiet laver kontroller som de gør med farten på voes veje, da jeg er sikker på at 1 og måske i nogle tilfælde 2 bøder nok skal lære disse klaphatte at holde hunden i snor, kunne være spændende hvis politiet lavede et forsøg med dette eks i København. Jeg tror at det ville kunne betale sig at bruge et par betjente i nogle uger på det projekt for det ville give mange bøde penge i statskassen.
jan 2012
jan 2012
nov 2007
Og i øvrigt er jeg bare SÅ enig med dig....
Sigdder her og er RYSTET over at der IGEN er en masse folk der nærmest forsvarer de skide idiotiske hundeejere der blir ved og ved og ved med at tro de f!cking selv bestemmer om de vil sætte den skide snor på deres hund! HVA SKER DER LIGE FOR DET!
Og jeg kan da love jer allesammen for at jeg ville sparke, rive, flå, slå, banke, tæske og skrige hvis en løs hund nogensinde IGEN! sætter tænderne i min Sumo!
Indtil man har prøvet at få revet sin lille bitte hund ud af armene af en lortehund der bare har bidt sig fast i nakken på en guldklump tror jeg ikke man ved hvad man taler om :o(
Dengang min hund næsten blev ædt af en lortehund anede jeg ikke hvad jeg skulle gøre - det kom så meget bag på mig at jeg bare holdt fast i min hund mens jeg blev hevet henover vejen og min hund skreg og jeg skreg :o( jeg kommer ALDRIG nogensinde over det! DERFOR går jeg altid steder hvor hunde skal være i snor - og alligevel møder vi alt for ofte hunde uden snor - og når de kommer for tæt på så kan jeg love jer for min fod sidder løst - og jeg råber til ejerne - tag din hund til dig NU ellers sparker jeg den! Det virker..... Men for helvede - det burde sgu ikke være nødvendigt! Hvis I dog bare overholdt reglerne!
Sorry for alle ederne og forbandelserne - men det her går sgu ondt på mig! endnu....
Og ja manden har skrevet en masse dybt grumme ting - men slap nu af - selvfølgelig slår han ikke hunden ihjel! Han er bare skide hidsig.....
Syns det er mere rystende at læse hende der længere oppe skriver hvis han slog hendes hund ihjel så blev hans datter faderløs hahahaha aii altså helt ærligt - og så sidder hun og skriver HAN er langt ude! :o)
jan 2012
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
jun 2010
jan 2012
feb 2007
Hvis folk bare fulgte loven, havde sin hund i snor på steder hvor det rent faktisk ikke er tilladt at have løs hund, så havde dette problem aldrig været der.
Men der er rigtig mange hundejere som mener de er i deres fulde ret til at lade deres hund rende løst overalt, for den skal da have lov at have sin frihed, den har da brug for at gå sine egne veje.
NEJ, den skal holdes i snor i respekt overfor andre mennesker. Og hvis det er så vigtigt at hunden får lov at gå fri, så smut ned i hundeskoven med den, så besværligt kan det da ikke være.
FNYS
jan 2006
Voldsparke glade hunde, der kommer imod ham .. skriver du.
Hvorfor er det tilsyneladende så helt og aldeles umuligt for dig - og andre - at forstå, at uanset om hunden kommer krybende, kravlende, gående på bag- eller forben, glad, vred, hidsig, bærende på en dry martini .. what ever .. så SKAL DEN SKIDE HUND BARE HOLDE SIG LANGT VÆK FRA ANDRE MENNESKER !!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg gider IKKE andre folks hunde - jeg er totusindmillioner gange ligeglad med hvordan de opfører sig .. de interesserer mig ikke, de skal ikke hen til mine hunde, de skal ikke hen til mig. Har du styringsproblemer med din lille øjesten - så sæt snor på den .. hvor svært kan det være ??
feb 2007
Synes godt om
jan 2012
jan 2006
Hjælper det ikke at true ? Dér tager du godt nok fejl !
Jeg har da for længst fået ry som "hende den absolut hysteriske og urimelige højtråbende koleriske kælling, der ikke skyer nogle midler for at få hundene til at lade være med at løbe hen til hendes egne" - og du kan roligt regne med, at folk her i området har fundet ud af, at det smarteste er at holde Fido i snor når jeg kommer gående med mine.
- og det er IKKE pga mine hunde - det er såmænd pga mig .. så jo, trusler virker ..
jan 2006
- og iøvrigt .. engang imellem er man bare nødt til at råbe med store og grimme bogstaver for at få en reaktion og blive hørt ...
Havde han skrevet et pænt lille opslag og appelleret til hundeejernes bedre jeg, var intet jo sket.
Hundeejere er et langt stykke hen ad vejen ligeglade - det er bare mig-mig-mig .. og gide at gøre et forsøg på at opdrage hunden ? Nope, det er jo besværligt og tager tid .. så lettere blot at slippe hunden og blive enormt god til at råbe "den gør ikke noget" ..
No way om jeg nogensinde kommer til at finde mig i den slags hundeejere ...
jan 2012
Jeg møder heldigvis næsten aldrig løse hunde uden kontrol men hvis jeg gjorde ville jeg nok også råbe.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
For pokker hvor har hun ret!!
Hvorfor er det at så snart det drejer sig om at hunde ejere gør noget forkert, så finder rigtig mange at det er iorden??
Så fat dog at det er tid til at træde i karakter som hunde ejer og give manden ret!!
HOLD HUNDENE I SNOR eller NÆR VED JER...
For mig skal de heller ikke komme i nærheden af!!
Jeg forstår til fulde manden!!!
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Og utroligt nok, enig med Martine´s indlæg..... Kan ikke skæres meget mere ud..... =
Hundefolket ligger som de selv har redt......
jan 2006
Jeg føler mig inderligt overbevist om at mandens maleriske beskrivelser af hvad han vil gøre ved den næste hund han får fat i tjener ét eneste formål - at råbe hundeejere op.
Jeg opfatter ham som en mand, der bare har fået NOK ! - og også en mand, der med garanti har forsøgt, ovenikøbet på en pæn måde qva hans datters tilstedeværelse, men på ingen måde har mødt nogen hverken forståelse eller hensynstagen fra modpartens side.
Han har opnået det, som jeg egentlig tror var hans formål, råbt hundeejere op. Se bare herinde - vi har da fået en lang tråd ud af det - facebook har også en del indlæg om "psykopaten" .. så et eller andet sted tror jeg bestemt at hans opslag har haft lige præcis den effekt, som han ønskede det skulle.
jun 2010
Gid du dog boede nær mig. Kunne rigtigt godt tænke mig der kun var skræmte hunde ejere her i området hehe
jun 2010
okt 2007
Hvornår er det også lige at man fatter, at selv andre hunde ejere er trætte af de konstante møder med jeres løse kræ, selv når man vælger at lufte uden for de såkaldte hunde skove, netop for at UNDGÅ Jeres slags??
Hvornår er det så lige at i også fatter, at jeg vælger at sparke en hund for at den skal skride, og undgå at komme mere til skade, fordi den hund jeg går med IKKE kan lide anmassende hunde??
Slå hjernen til og få den snor PÅ!!!
okt 2007
jan 2012
Det er hans måde at få sit budskab frem der genere mig , ikke at man skal have huden i snor det burde være sole klart for ansvarlige mennesker.
Hans maleriske forklaringer til alt det han skal gøre ved hunden går over mine grænser for normalt beteende fra et voksent menneske, men her er vores grænser nok forskellige.
okt 2007
Jeg finder hans frustration og det klare budskab, HELT iorden!!
nov 2007
Tænk jeg har engang herinde på HG oprettet en tråd hvor jeg spurgte ind til hvorfor det er at så mange hundeejere synes det der med snor på hund er noget de helt og holdent selv bestemmer.... Hold da magle - er I klar over hvor mange mennesker der egentlig mener det seriøst er noget de helt selv bestemmer? Og at mennesker som mig - med en skrækkelig oplevelse i bagagen - det er os/mig der er noget galt med!
Fordi jeg skal jo bare se at komme over den oplevelse - og en del tilbød mig endda at mødes med deres helt igennem fantastiske hund som aldrig kunne finde på at gøre noget - for jeg skulle da se at komme over den skræk!
De kan overhovedet slet ikke se at de gør noget forkert! Jeg var og er stadig MÅLØS :o)
Min mand går dagligt i Dyrehaven med Sumo - ude ved Eremitagen - og her SKAL hunde være i snor - men tro det eller ej - han møder efterhånden DAGLIGT løse hunde! Han siger også at det kun er et spørgsmål om tid før han kan komme hjem og fortælle om at han har måttet sparke en hund væk fra Sumo - de har været SÅ tæt på flere gange! Det er sgu bare ikke i orden - hvor skal vi med hunde i snor - os der er bange efter en forfærdelig oplevelse - dem med hunde, der måske bider andre hunde og derfor er i snor - hvor hvor hvor skal vi snart gå hen spørger jeg bare!
okt 2007
Vi kan snart ikke gå andre steder end i vores egen haver... eller nååååh nej, der kan man så også risikere besøg af en af de hunde der så smart lufter sig selv i området!!!
Jeg er SÅ træt af egocentrerede hundeejere, der mener at hele verden drejer sig alene om DERES behov... Og at ALLE andre skal indrette sig efter DEM og DERES!!!
okt 2007
Enig!!!
Det er virkelig så hensynsløst at forlange at ALLE andre skal rette ind efter DERES behov, Magen til snævertsyn, ignorance og idioti skal man lede længe efter!!!
nov 2007
Så sku det vist ikk være til at misforstå...............
For jeg går kun steder med min hund hvor der er skiltet med Hund i snor - læs Dyrehaven og Frilandsmuseet - så hvis der kommer en løs hund hen til mig og min hund - småkage! jeg er parat med pedalen - det kan jeg love jer alle! Min hund skal IKKE bides igen!
Og kære søde hundeejer - hvis du slipper din hund løs et sted hvor der er skiltet med hund i snor - så er du selv ude om at din hund må tage slagene og elelr sparkene - så er DU et mega fjols æv
jun 2010
jan 2006
Hvis jeg en eller anden dag møder en person ligeså hysterisk og kolerisk som mig sker der ikke noget - for folk som mig holder deres hunde til sig.
Iøvrigt - har jeg endnu til gode at sparke til en hund. De fleste fremmede hunde, der løber op til mine - eller forsøger på at komme op til dem - stikker halen mellem benene og forsvinder når de bliver mødt med mine udfald.
Der var dog en som jeg tog med på et par km´s løbetur, da ejeren af den åbenbart syntes det var helt iorden at slippe den løs og ikke kunne kalde den til sig. Jeg for min del mente på ingen måde at det var mit problem - så jeg løb bare videre med mine to hunde - og hans på slæb også - mens jeg morede mig voldsomt over hans skiftevis "Benno KOM SÅ HER" og "aj, stå lige stille så jeg kan få fat i min hund" ...
Ærkefjols !!!
Han har iøvrigt også lært at få snor på lille Benno når han ser mig ....
feb 2007
feb 2007
okt 2007
Flere af mine rotte hanner, har IKKE brudt sig om andre hunde end dem hjemme i flokken, samme gælder mine Boer Boels, Enkelte af mine BullMastifs og min PitBull... Jeg har ALTID valgt at lufte disse hunde steder hvor hunde SKAL føres i snor... netop for at undgå de konfrontationer... Men pga de BÅTNAKKER der er totalt ligeglade med loven, andre mennesker og hunde og udelukkende tænker på sig selv, så stødte vi gang på gang ind i problemet...
Mine hunde har jeg altid været i stand til at dække af, og de blev liggende indtil jeg kunne klare at få den fremmede væk... KUN EN gang er det gået galt, hvor det kom så vidt at den ene hund må til dyrlægen efterfølgende, for den kunne jeg slet ikke få væk fra min hund.. Og hvis i tror det er fedt at stå med to hunde der slås, så tager i fame fejl... Og ejeren... ja sikken dog en skideballe jeg fik, fordi MIN HUND var i snor... Og BED hans hund!!!
Hvis hunde skal slippes løs - når i ikke er 110% SIKRE PÅ AT I KAN KALDE DEM TIL JER straks en anden hund eller et andet menneske kommer til syne, så gør det de steder hvor det er tilladt, så andre mennesker kan få lov at være i fred for jeres hunde... det er faktisk ikke så svært!!!
Der findes faktisk RIGTIG mange mennesker der er BANGE for vores hunde, uanset størrelsen... De skal IKKE føle at vores hunde er en trussel for deres bevægelsesmuligheder...
Og de steder kommer f.eks jeg ikke, med mine hunde... så der løber jeres hunde heller ikke nogen risiko, ihvertfald ikke herfra!!!
nov 2007
Du skriver du er en bange hundemor - DET er jeg også - og jeg er netop bange for alle de skide løse hunde! Ingen af os ville behøve være bange, hvis folk kunne og ville respektere reglerne - så var historien egentlig ikke længere - INGEN af os behøvede være bange.
TÆNK hvor ville jeg ønske og ELSKE, hvis jeg kunne gå trygt og roligt i Dyrehaven UDEN at møde en eneste løs hund - hvorfor spørger jeg bare - hvorfor - er det dog bare ikke muligt???????????
okt 2007
Enig!!
Jeghar gået som vagt i perioder i dyrehaven, i forbindelse med det kongelige teathers årlige show derude... og en af mine største opgaver i de perioder var faktisk at indberette løde hunde og deres ejere til skovrideren!!
nov 2007
men på den anden side - måske holder de meget øje med lsøe hunde og ser bare ingen - måske er det os der er uheldige - men det fame træls! Og det værste er næsten den der underlige måde folk kigger på én på når man surt udbryder - "du ska ha din hund i snor her" - de kigger sgu på én som om det er OS der er noget galt med.... :o)
okt 2007
Har sendt dig en pb med kontakt oplysninger til den skovfoged jeg havde kontakt med da jeg for en hel del år siden gik som vagt derude...
nov 2007
feb 2007
Det var realistisk omkring hvor meget man seriøst tror at manden vil gøre ud af sine trusler. Man har lov at tænke sig om.
Jeg siger også nogle gange til hunden, at "jeg pelser ham" hvis han tager fra bordet eller andet. Men jeg kunne da aldrig aldrig nogensinde drømme om at gøre det.
Og hvis folk bare holdt deres hunde i snor, så ville manden (hvis han virkelig ville udføre sin trusler - hvad jeg rent faktisk ikke tror at han kunne) aldrig nogensinde kunne komme til at efterleve sin trusel.
feb 2007
feb 2007
Præcis og min hund var pelsløs.
Folk der går tur i De Gamles By KBH