{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Øv, så blev hun skræmt :-( {{forumTopicSubject}}

Ja, her til aften da vi var ude at gå tur kom vi forbi købmanden som vi så ofte gør - ude foran sidder to unge og en tredje cykler rundt. Ham på cyklen vælger så at komme HELT hen i hovedet på Gia, lave hjulspæn og hæve cykel (altså så den står på et hjul) - Gia blev simpelthen SÅ bange og hvis ikke jeg havde holdt godt fast i hende var hun faret afsted og resten af turen var hun bare så skræmt, trak helt vildt og halen mellem benene så vi gik hurtigt hjem igen. Vi har så lige prøvet nu her at gå derop ad igen for at se hvordan hun tog det og allerede inden vi nåede der op vidste hun jo godt vi snart var derhenne og gjorde flere stop på vejen og ville ikke derop.. Men vi kom derop og hun brød til ikke specielt meget om det... Øv øv øv øv øv øv ØV ALTSÅ smiley Håber virkelig ikke den oplevelse har ødelagt min hund!

Vil ikke ha hun skal blive bange for at gå op mod købmanden i fremtiden, så tænker vi bare skal tage det stille og roligt og gå derop de næste par dage her for at vise hende der ikke er noget at være bange for?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, så blev hun skræmt :-(
  • #1   2. maj 2012 Ingen ynk eller noget som helst. Bare gå i raske skridt mod købmanden. Som leder skal du træde i karakter og vise at her er der intet at frygte.. Masser af godbidder når i er på vej derop og når i står LIGE der hvor det skete. Din hund er altså ikke ødelagt over det. Bare vær selvsikker og gå i rask tempo derop, ros ros ros og masser af lækre hapser.. smiley Så har hun snart glemt alt om dumme stejlende cykler smiley

• #2   2. maj 2012 Som Trine siger, din hund kan mærke at du bliver nervøs over om hun bliver nervøs - og derfor bliver hun det automatisk smiley

• #3   2. maj 2012 Det prøvede vi også da vi gik der op. Men godbidder gad hun slet ikke tage imod. Men vi må prøve igen imorgen. Det bare en øv oplevelse. Men ja, vi må tage turen med raske skridt, endnu mere ros og nogle uimodstålige godbidder smiley Hehe

• #4   2. maj 2012 Jeg må indrømme , at jeg ikke fatter pointen med , .... at man skal give hunden masser af godbidder på turen NU......
    Hvorfor ikke bare gå turen normalt..... bare gå forbi købmanden som i plejer.... ..
    Jeg mener det må være forvirrende for hunden , hvorfor den pludselig skal have godbidder når i går forbi købmanden NU.... når den ikke plejer at få det.......... her mener jeg man forstærker dens angst.....
    Jeg tror hunden opfatter , der er noget galt , når man pludselig gør tingene anderledes , end man plejer.

Jeg ville bare gå forbi købmanden , som jeg plejer.... men uden godbidder og overstadig ros..... ..:o)

• #5   2. maj 2012 Aaaaah NITTIB - Hunden bliver nok ikke direkte forvirret over at få godbidder smiley Det er selvfølgelig kun hvis hunden (mod mine forventninger) er direkte skræmt af at gå forbi stedet. Så kan man vise hunden på den måde at der er SKØNT lige her!

• #6   2. maj 2012 Og ingen har sagt noget om overstadig ros. Jeg siger jo ikke at hun bevidst skal opildne hunden eller forstærke uønsket adfærd. Blot agere normalt og rose når hunden gør som "den plejer".

• #7   2. maj 2012 Gå til købmanden fuldstædig som du plejer og ignorer hunden hvis den bliver umulig.

En hund kan ikke gå i stykker af sådan en oplevelse, det var ikke sjovt nej, men ødelagt - aldrig nogensinde.

Hvad der til gengæld er mange hunde der bliver gak i låget af er ejere der bekræfter dem om og om igen i deres usikkerhed/overraskelse at det en dag bliver til reel frygt eller angst fordi hunden konstant får at vide at den bør være rædselsslagen....

• #8   2. maj 2012 Ja NB... Endelig ikke ynke smiley

• #9   3. maj 2012 Nej ynke ved vi godt kun har den modsatte effekt, så det gør vi heller ikke. Men ja, hun skal nok klare den. Det var bare en øv oplevelse men de er der jo desværre nogle gange smiley

Kommentér på:
Øv, så blev hun skræmt :-(

Annonce