klager over hund {{forumTopicSubject}}
vi borg i et boligselskab, og kontoret har lige sendt en pæn seddel ud til alle beboer om diverse klager de bliver med at få, og en af punkterne er at der klages over flere hunde der står og gøer, og at det må de ikke da det er til gene for naboerne, og der føler jeg mig lidt truffet, fordi jeg ved at min hund er iblandt dem der sikkert bliver klaget over..
det er sådan at ser Malou en anden hund komme gående forbi vores have som ligger ud til et fortov, så hidser hun sig op, og ja, jeg vil da heller ikke have det godt med at gå forbi en have hvor hunden står og gøer.. men hvad kan jeg gøre ved det, har prøvet ik længe og aflede hendes opmærksomhed, stille mig foran hende, klappe høj med hænderne for at få hende til at kigge væk..
men hvad kan jeg gøre ?
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
En adfærd der optræder når ikke man er hjemme er meget svær at komme til livs
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 42
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Inde er sværere, Jeg ville nok gøre som Tina siger, lukke hende inde i et rum hvor hun ikke kan se ud når hun er alene.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Jeg bliver selv bims af vedvarende hundegøen, så kan godt forstå at folk der ikke selv har hund virkelig ikke gider høre på det...
okt 2011
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Kan godt forstå den slags giver klager.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
1 - Opdrag hunden til ikke at gø. Det tager tid og tålmodighed, ikke mindst fra dine naboers side.
2 - Sæt hunden i et rum uden den udsigt, når i ikke er hjemme. Det er bestemt ikke synd for hunden den "kun" har 10-15kvm plads. Den mindre plads kan endda ligefrem gøre den mere tryg.
3 - Skil dig af med hunden.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
Indenfor kan du tage hunden ind i et andet rum, og falde til ro der, og så må den komme med ind i stuen igen.. gør den, så det igen ind i et andet rum..
Det hjalp dem i tv programmet
- vi afleder dem med godbider, når de begynder at gø, kalder vi på dem, og får dem til at sitte eller ligge sig, når de så tier stille får de en godbid .. det er et langt sejt løb at lære en alarm hund ikke at gø... oh my god.. men det kan lade sig gøre !
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Hvad med at sætte noget film op nederst på vinduerne, så hun ikke kan se ud, men I stadig får lys ind.
Når hun er stoppet med det pjat, kan du tage filmen af igen.
http://www.bolius.dk/alt-om/vinduer-og-doere/artikel/selvklaebende-film-og-belaegninger-paa-dine-ruder/
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 370 Svar: 10.693
WÅW, right?
- Men i hvert fald. Vi er begyndt at få ham ind, når han gør. Han ved, han ikke skal gø, når han er ude i haven. Når han så gør det, så er det ind. Selvom vi nogengange giver ham chancer i det gode vejr, lol.
Vi har i hvert fald ingen klager fået igen.
Tilgengæld er der kommet flere hunde, og er du gaaaaal hvor gør de meget.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 370 Svar: 10.693
- Så der ville jeg måske foreslå, at du kunne lukke hende lidt væk, måske i et rum, som ikke går ud til der, hvor hun gør.
okt 2011
tror jeg vil forsøge mig med det folie først, da hun jo ikke kan komme i haven den næste måneds tid
okt 2011
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Når i ikke er hjemme, kan i self ikke stoppe hunden -men så må i jo afskære den fra at kunne se folk der går forbi.
men som sagt -når i er hjemme må i stoppe den. Jeg kan jo kun tale for mine egne hunde, men begge er af gøende racer, den ene osse ret vogtende (og har tidl boet i hus med have osv). Jeg bor i lejlighed og deler opgang med andre. Begge har ret hurtigt fundet ud af at der ikke skal gøes når der er nogen i opgangen osv, ganske enkelt ved at de er blevet stoppet hver eneste gang.
Jeg har kaldt på dem eller bedt dem udføre en øvelse de kender godt (sit e.l. som man er rimelig sikker på de kan udføre trods distraktion) og så er der self blevet belønnet for det.
Udendøre virker det ofte at hunden tages ind hver gang den begynder at gø -så er det altså knapt så sjovt at gø af folk, for så må man jo ikke være ude;o)
klager over hund