{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

klager over hund {{forumTopicSubject}}

vi borg i et boligselskab, og kontoret har lige sendt en pæn seddel ud til alle beboer om diverse klager de bliver med at få, og en af punkterne er at der klages over flere hunde der står og gøer, og at det må de ikke da det er til gene for naboerne, og der føler jeg mig lidt truffet, fordi jeg ved at min hund er iblandt dem der sikkert bliver klaget over..

det er sådan at ser Malou en anden hund komme gående forbi vores have som ligger ud til et fortov, så hidser hun sig op, og ja, jeg vil da heller ikke have det godt med at gå forbi en have hvor hunden står og gøer.. men hvad kan jeg gøre ved det, har prøvet ik længe og aflede hendes opmærksomhed, stille mig foran hende, klappe høj med hænderne for at få hende til at kigge væk..

men hvad kan jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klager over hund
  • #1   2. maj 2012 Gør hun når hun er ude eller inde?

  • #2   2. maj 2012 Kan du ikke afskære hende for at have mulighed for at se ud af vinduet? En baggang eller noget su kan indrette med hende kurv, men hvor hun ikke kan se ud mod gaden?

    En adfærd der optræder når ikke man er hjemme er meget svær at komme til livs


  • #3   2. maj 2012 hvis hun er i haven , så prøv at lave hegnet så hun ikke kan se ud... måske det hjælper...

  • #4   2. maj 2012 det er både når hun er inde og ude, og jeg ved ikke om hun gøer når vi ikke er hjemme men hun gøer jo også når vi er hjemme..

  • #5   2. maj 2012 Hvis hun gøer ude må du være ude sammen med hende, og så gå ind hver gang hun gør. Husk at rose hende når hun ikke gør.

    Inde er sværere, Jeg ville nok gøre som Tina siger, lukke hende inde i et rum hvor hun ikke kan se ud når hun er alene.


  • #6   2. maj 2012 Vores blev smidt ind hver gang de gøede i haven. I den ældste sidder det så dybt at hun selv går ind hvis hun kommer til at gø af naboens kat haha...

    Jeg bliver selv bims af vedvarende hundegøen, så kan godt forstå at folk der ikke selv har hund virkelig ikke gider høre på det...


  • #7   2. maj 2012 nu bor vi i et række hus hvor køkken og stue høre sammen, og med udsigt ud til haven, med et KÆMPE vindues parti, og hvis jeg sætter mørklægningsgardiner op, vil der blive meget mørk der hvor vi opholder os, udover det store rum, har vi et badeværelse, et soveværelse og en lille entre, og vil aldrig i livet spærre hende inde i de rum, lige pr kan vi slet ikke komme i haven pga vi er ved at ligge nyt græs, men derfor står hun stadig og gør herinde, og det kan de høre ude på fortovet.. da det ikke var er et lille vuf hun kommer med, men det lyder som galskab, ej, men hun lyder virkelig farlig..

  • #8   2. maj 2012 Der er ikke noget så irreterende som hunde der gøer som sindsyge af alt og ingenting.
    Kan godt forstå den slags giver klager.


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #9   2. maj 2012 Hvis din hund er til gene for naboerne er du jo som ansvarlig ejer nød til at gøre noget ved det. Der er sådan set 3 muligheder.
    1 - Opdrag hunden til ikke at gø. Det tager tid og tålmodighed, ikke mindst fra dine naboers side.
    2 - Sæt hunden i et rum uden den udsigt, når i ikke er hjemme. Det er bestemt ikke synd for hunden den "kun" har 10-15kvm plads. Den mindre plads kan endda ligefrem gøre den mere tryg.
    3 - Skil dig af med hunden.


  • #10   2. maj 2012 Hvad er grunden til du ikke vil lukke hende væk fra vinduerne? Som jeg ser det har du ikke rigtig andre muligheder for at løse det nu - det er ikke nødvendigvis en straf for hunden at være "lukket inde" hvis ellers i indretter rummet til hende

  • #11   2. maj 2012 Jeg har det samme problem, jeg har sat mørklægningsgardiner op og sat noget for så de ikke kan skubbes til side. Hvis det er en mindre hund kan du få noget klister til vinduet og sætte det på i den nederste del af vinduet. Så kan der stadig være lys uden at hunden kan se ud. smiley

  • #12   2. maj 2012 jeg har set i et progrem med victoria stillwill (staveplade) at man skal tage hunden med ind når den gør. og når den så falder til ro igen, ud igen.. gør den igen. så ind igen..
    Indenfor kan du tage hunden ind i et andet rum, og falde til ro der, og så må den komme med ind i stuen igen.. gør den, så det igen ind i et andet rum..
    Det hjalp dem i tv programmet smiley

    - vi afleder dem med godbider, når de begynder at gø, kalder vi på dem, og får dem til at sitte eller ligge sig, når de så tier stille får de en godbid smiley .. det er et langt sejt løb at lære en alarm hund ikke at gø... oh my god.. men det kan lade sig gøre smiley !


  • #13   2. maj 2012 Nu er det ikke så stor en hund, du har.

    Hvad med at sætte noget film op nederst på vinduerne, så hun ikke kan se ud, men I stadig får lys ind.

    Når hun er stoppet med det pjat, kan du tage filmen af igen.

    http://www.bolius.dk/alt-om/vinduer-og-doere/artikel/selvklaebende-film-og-belaegninger-paa-dine-ruder/


  • #14   2. maj 2012 Tja, Vaks blev klaget over, fordi han gøede i 15 minutter.
    WÅW, right?

    - Men i hvert fald. Vi er begyndt at få ham ind, når han gør. Han ved, han ikke skal gø, når han er ude i haven. Når han så gør det, så er det ind. Selvom vi nogengange giver ham chancer i det gode vejr, lol.

    Vi har i hvert fald ingen klager fået igen.
    Tilgengæld er der kommet flere hunde, og er du gaaaaal hvor gør de meget.


  • #15   2. maj 2012 Oh - Og han gør ikke, når han er alene. Alle vindueskarme er adgang forbudt, alle stole er adgang forbudt, og han ligger for det meste og sover oppe på mit værelse.
    - Så der ville jeg måske foreslå, at du kunne lukke hende lidt væk, måske i et rum, som ikke går ud til der, hvor hun gør.


  • #16   2. maj 2012 god ide med at sætte sådan noget folie foran de nederste vinduer, og så må vi jo bare sætte et hegn op ude i haven, så hun ikke kan se ud på fortovet.

    tror jeg vil forsøge mig med det folie først, da hun jo ikke kan komme i haven den næste måneds tid smiley



  • #17   2. maj 2012 vil lige gøre opmærksom på at malou ikke er i stolene osv, men hun kan se ud i haven fordi vinduet går fra gulv til loft.. men da hun er en lille hund, så kan jeg jo nøjes med bare at sætte folie over den nederste del af vinduet som man alligevel aldrig kigger ud af smiley

  • #18   4. maj 2012 Hvis hun gør når i er hjemme, jamen så går i ud og stopper hende (evt henter hende ind). Der er mange med hunde der får lov at stå og gø i haven her hvor jeg bor og det er hamrende irriterende. Jeg lufter ofte hundene ret sent om aftenen, og trods et ellers ret lækkert område at gå ture i, så er der mange "ruter" jeg ikke tager til aftenturen, fordi jeg VED at det sætter gang i gøhelvedet bare jeg går forbi på fortorvet -og en ting er at hunden siger vov, men når ejerne ikke stopper det, så hundene gør i halve og hele timer, er det dælme træls.

    Når i ikke er hjemme, kan i self ikke stoppe hunden -men så må i jo afskære den fra at kunne se folk der går forbi.

    men som sagt -når i er hjemme må i stoppe den. Jeg kan jo kun tale for mine egne hunde, men begge er af gøende racer, den ene osse ret vogtende (og har tidl boet i hus med have osv). Jeg bor i lejlighed og deler opgang med andre. Begge har ret hurtigt fundet ud af at der ikke skal gøes når der er nogen i opgangen osv, ganske enkelt ved at de er blevet stoppet hver eneste gang.
    Jeg har kaldt på dem eller bedt dem udføre en øvelse de kender godt (sit e.l. som man er rimelig sikker på de kan udføre trods distraktion) og så er der self blevet belønnet for det.

    Udendøre virker det ofte at hunden tages ind hver gang den begynder at gø -så er det altså knapt så sjovt at gø af folk, for så må man jo ikke være ude;o)



Kommentér på:
klager over hund

Annonce