Klager fra underboen over hunden! {{forumTopicSubject}}
Hej Hundergalleri!
Vi er et par med en dejlig lille hvaps på 9 mdr. som er en blanding af en labrador, og 1/16 del dalmatiner. Han er en herlig lille sag med meget krudt i röfen Desværre! Er vores underbo KNAP så glad for den lille... Vores hund gør meget lidt. Måske 5-10 gange om dagen.
Han er bare meget glad for at lege med sit legetøj, og det "rumler" nede ved dem. Altså sammenlagt på en dag har han nogle flip hvor han render rundt med sit legetøj i munden ca. 5-10 minutter. Det er alt. Og deres hund gør 8 timer i streg om dagen.... Kan de klage over at vores lille hvalp leger? Og kan det have konsekvens for os? Ser frem til at svar!
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Snak med din underbo, om I ikke kan finde ud af noget, nu hvor deres hund også larmer meget. Og tag en snak med boligforeningen, om hvordan du står i alt det her. Det vil du få bedre svar af. :o)
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
En mulighed er jo at lære vapsen at det er udenfor der skal leges vildt. Jeg bor i lejlighed med to aktive hunde, og dete r sådan jeg har valgt at gøre det. Det betyder ikke at de aldrig leger inde, og her ligger da osse bamser o.l. fremme som de af og til tosser rundt med. Men "hårdt" legetøj (f.eks. kong, knudetov o.l.) får de kun udenfor, og så går jeg ud med dem, når de af og til får de der "flip" -så tosser de af udenfor, og er klar til igen at slappe af inde (eller i hvert fald hygge noget mere roligt)
Men det kræver self at man faktisk giver dem muligheden for den vilde leg ude, for det er jo synd helt at fratage dem muligheden for at give den gas og have det sjovt
mar 2014
mar 2014
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
Det er meget lydt her og jeg sørger så vidt muligt for at alt leg med Mille foregår udenfor. Indenfor får hun intet legetøj, da jeg ikke vil generer min underbo.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Da vi boede på 2 sal havde jeg fat i naboen, for at høre om vores hunde larmede for meget, når de fik deres flip med at løbe frem og tilbage, men det var slet ikke noget han lod mærke til. Men jeg var stadig meget obs på, at de ikke havde noget legetøj, som ville larme vanvittig meget på gulvet. Altså f.eks ikke noget i plastik, det det larmer forfærdeligt, når det ramler hen af gulvet osv, der er gummi, skum osv bedre ( massiv gummibolde kan så til gengæld larme af H til, når de rammer gulvet) .
Men altså jeg tænker også, at når man bor et sted hvor der er dyr tilladt, så må man altså også være forberedt på at man ind imellem kan høre der bor dyr. Selvfølgelig skal hunde ikke stå og gø døgnet rundt osv. Men et enkelt vov i ny og næ, et pivdyr i ny og næ osv, det må man altså tage med. Når man vælger at bo så tæt, må man altså også være lidt rummelig, og acceptere at man ind imellem kan høre naboer/under og overboer.
Vi bor i rækkehus nu, og har derfor kun naboer, men dem høre vi altså også. Den ene høre vi dagligt, når han enten spiller på et af sine utallige instrumenter ( oftest cello eller klaver) , eller når han spiller musik på anlægget. Men jeg tænker ikke så meget over det, kun når han pludselig bestemmer sig for at spille efter midnat, så er jeg altså mindre begejstret
Men samtidig tænker jeg også, at så giver det også bare os mere luft, for så kan han ikke tillade sig at brokke sig over vores hunde i ny og næ siger vov, for han er den der larmer mest
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.736
Jeg ville nok stoppe de flip og ta dem udendørs...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Men reelt kan man jo klage over det, så snart man føler sig generet -så må boligforening/udlejer se på om det er en reel klage der skal gøres noget ved eller ej.
Når man bor i lejlighed må man jo altså forvente at man ikke er den eneste der bor der, og derfor at man af og til vil kunne høre naboens musik, fjernsyn, gæsterne osv. det er vilkåree når man bor tæt, og kan man ikke leve med det, så må man jo finde sig et hus e.l. hvor der ikke er naboer på den anden side af væggen.
Hvor meget udlejer blander sig oplever jeg som MEGET forskelligt når det er privat. Her hvor jeg bor nu, er eg lige ved at tro vi skulle sætte ild til huset e.l. før udlejer blander sig. vi kan stort set gøre hvad vi lyster og er der problemer må vi altså selv løse det med hinanden.
Har boet et andet sted hvor udlejer nærmet troppede op med det samme hvis nogen så meget som blinkede forkert.
I første omgang ville jeg prøve at snakke med underboen. prøve at forklare at hunden altså ikke tumler rundt, men bare bevæger sig.
Men samtidig er det jo ikke en dårlig ide at stille med et par forslag til løsning, herunde at i f.eks. vil prøve at få hunden "dampet af" ude. Men de bor i lejlighed -de MÅ forvente at naboens trods alt bevæger sig lidt engang imellem
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Jeg bad ham lægge gulvtæpper på og fjerne højtalerne fra gulvet eller lægge noget stød/lyd absorberende under dem.
Jeg tror ikke folk er klar over hvor meget selv en lille smule larmer for en underbo, med mindre de selv har prøvet at bo nederst
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
derudover kan I vel ikke andet forsøge at lære hunden ikke at gø indendørs, vi kæmper med at vores ikke må gø i haven ... at en hund i den alder leger kan I ikke gøre så meget ved, nu bliver det jo forår og sommer, måske I kan være mere ude med den, og den dermed er mere træt og rolig inde ...
mar 2014
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Har du prøvet at sige til din underbo, at din hund altså bare bevæger sig rundt, og at hans egen hund larmer en hel del selv?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.765
Hvis ikke han er klar over at hans egen hund gør, så kan han jo selvklart ikke gøre noget ved det, men høre jo nok kun jeres hund når han så er hjemme.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Heldigvis er min underbo helt fantastisk og tog det endda i stiv arm da m9n ene tæve fik hvalpe "6stk.s", så jeg havde 10hunde rendende legende rundt i alle døgnets 24 timer i små 3mdr., fordi at hvalpene sov på skift så der hele tiden var nogen af dem der var i legehumør, PS.jeg fik heller ikke selv spor søvn i de mdr. men heller ingen klager.. Så god idé at tale med underboen. Held og lykke.
Klager fra underboen over hunden!