{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Morglad - hvad gør jeg forkert ? {{forumTopicSubject}}

Min hund er virkelig morglad, han kan stå og pive/græde ynkeligt hvis jeg går fra ham - mest når vi er ude blandt andre.

Min datter var til ringtræning (lidt juniorhandling træning) med ham her til aften og jeg måtte gemme mig, så han kunne koncentrere sig, så hun kunne arbejde med ham.

Jeg oplevede også med min gamle hund Felix, at han var meget morsyg. Hvis jeg f.eks. var på arbejde, men min mand var hjemme og gik og rodede i haven, så blev Felix indenfor, lå og dasede hele dagen i sengen, til tords for at min mand kaldte på ham flere gange for at få ham med ud i haven. Lige så snart jeg kom hjem, så ville han rigtig godt i haven og kunne bruge oceaner at tid derude - også selv om jeg var inde.
Engang min svigermor kom for at slæbe brænde ind i vores brændeskur, nægtede han purre at komme ud overhovedet - jeg var ikke hjemme.

Det er jo både meget sødt, men det kan også være lidt irriterende ind imellem - som f.eks. når min datter nu gerne vil træne med ham jeg har nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Morglad - hvad gør jeg forkert ?
  • #1   1. maj 2012 Jeg tænker at du giver hunden opmærksomhed når den opfører sig sådan? Det betyder jo at du træner den til netop at give den adfærd.
    Du skal ignorere piveri, kradsen på benene, poten mv. totalt.

• #2   1. maj 2012 Det er vel ikke meningen at jeg konstant skal ignorere den, når den vil i kontakt med mig.

• #3   1. maj 2012 Min hund er også ekstremt fører/moarfikseret.

Er jeg til stede er hun ligeglad med alt og alle omkring sig.

Der går et kvarters tid fra jeg går til hun kan koncentrere sig igen men så er hun også 100% på ...

Men ingen kan lokke hende væk fra mig ... og hun har det svært med at jeg forlader hende ved at overlade snoren til en anden eller lign.

Derimod må de meget gerne hente hende herhjemme og så følger hun gerne med på eventyr :o)

Men tror du ikke det er fordi din mand ikke har et stærkt bånd til vovsen? At han måske i en periode skal overtage al kontrol med ressourcerne og rose hunden for enhver kontakt med ham?

• #4   1. maj 2012 Mand/Datter :o)

• #5   1. maj 2012 Jeg følger lige lidt med, Kashmir er også helt ekstremt "morsyg" hvilket til tider både er rigtigt godt, men desværre også noget skidt.

• #6   1. maj 2012 Anne begge mine er på samme måde, grunden til jeg eks ikke har Fluffy med til ringtræning er at hun vil sidde og gø imens jeg træner med Bazil fordi jeg har tilladt mig at gå få meter væk uden hende :-(( Er jeg ikke hjemme nægter hun at gå tur med andre, hun vil ikke med dem ud af huset...

Bazil er det mest når jeg forlader hjemmet der bliver han ked, men han glemmer det hurtigere end Fluffy for hun bliver altså liggende foran døren til jeg kommer hjem igen...

• #7   1. maj 2012 Sanne M
    Det er ikke så slemt fat med Riiini som vi har nu.
    Men dengang med Felix, skal det lige siges at Felix og jeg levede alene de første 7-9 år af hans liv, ingen fastboende kærester eller veninder af nogen slags - kun Felix og jeg.

Riiini som vi har nu, vil gerne med min mand ud i haven og gerne gå tur med ham, også selv om jeg er hjemme eller ikke hjemme. Nogle gange er min mand endda bedre til at kalde ham ind fra haven end jeg er. Og Riiini elsker at ligge i smørhullet - som vi kalder det - i knæhaserne på min mand om aftenen i sofaen. Så det er ikke fordi han hænger over mig konstant og hele tiden. Han er bare ikke vild med at jeg går fra ham hvis vi er nogle steder.
    Og så "græder" han hvis min datter prøver at træne med ham og jeg sidder og kigger på.
    Riiini har ikke haft så meget respekt for min datter da hun var yngre, men vi kan mærke at som hun bliver ældre + nogle andre ændringer herhjemme - at han acceptere hende mere og mere, og hun kan gøre flere ting med/mod ham uden han bliver utilfreds og trækker sig.

• #8   1. maj 2012 Najda
    Hyggeligt at hilse på dig her til aften smiley

Jeg oplevede også en udstilling hvor jeg havde både Riiini og Dian med. Jeg skulle gå med Dian (jeg ville jo gerne gå med den hund jeg forventede at vinde) og min veninde skulle med Riiini.
    Riiini kunne slet ikke klare, at jeg ikke gik med ham så min veninde kunne næsten ikke magte ham og han gik mega dårligt.

Det pudsige var så, at dommeren sagde at hun faktisk bedst kunne lide Riiini, men at Dian vandt fordi han gik bedst og Riiini så dårligt.

• #9   1. maj 2012 og kan kun istemme koret, mine whipper er meget morsyge, hvilket er naturligt nok, da jeg arbejder hjemme og er sammen med dem stort set 24 timer i døgnet.

Med hensyn til at din datter gerne vil træne med ham, havde vi samme problem med Ghini og min søn i starten, det er løst nu og hun løber pænt med ham, selv om jeg sidder ved siden af og kigger på.

Vi gjorde det, at vi trænede en hel del, hvor vi brugte mig som "belønning".

Forstået på den måde, at han gik/løb med hende væk fra mig, hun vægrede sig, han lokkede videre med en godbid, men så snart hun løb 3-4 skridt, hvor koncentrationen var rettet mod min søn, vendte de om og bevægede sig tilbage mod mig.
    Hun fik lov at hilse og så startede de forfra.

Langsomt øgede vi kravene, så hun skulle løbe 10-12 skridt, 1 hel omgang osv.
    I dag, er der ingen problemer overhovedet, det tog et par uger med daglig træning, at nå dertil.

• #10   1. maj 2012 Kirsten H
    Det lyder godt, måske vi skulle prøve den version herhjemme. Det ville da være dejligt om jeg kunne stå på sidelinien en dag og se min datter træne eller udstille Riiini uden morsyge.

• #11   1. maj 2012 Anne - Jeg håber i finder en løsning, for det er da dejligt at kunne være med.

• #12   1. maj 2012 Kirsten
    Det håber jeg.
    Men jeg tror også på, at efterhånden som min datter får mere styr på træningen, mere mod, og Riiini finder ud af at hun deler dejlige godbidder ud, at de efterhånden vil finde et bedre fodslag sammen og så vil hun måske blive bedre til at distrahere og holde ham fokuseret på hende og det de skal. Men der skal nok en hel del træning og en hulens masse godbidder til

• #13   1. maj 2012 Anne, jeg har samme problem, med min cocker Lulu. Det er hårdt, og jeg ignorerer hende også. Det bliver kun værre hvis du ikke gør det. Men det kunne også være en god ide, at bede andre i familien om, at give opmærksomhed, når du feks. har lyst til, at nusse hende, så bed din mand om det. Det gør jeg, og det hjælper i langsomt tempo. Men her går det frem, med den metode.
    Det er ikke sødt, det er syndt for dem.
    Jeg kan heller ikke hilse, når jeg kommer ind af døren, ellers tisser de på gulvet af glæde, og det gælder stort set alle mine fire. Det er også svært, når man har tænkt på dem en hel dag, og endelig kommer hjem, så bare gå ind og virke ligeglad.

• #14   1. maj 2012 Kirsten, det var en rigtig smart ide, i har fået med hensyn til træning,
    Tak for den ! Den vil gøre nytte her også.

• #15   1. maj 2012 Mine er også morsyge,
    men ikke i en sådan grad at det er generende. Jarna elsker opmærksomhed fra alle, men ingen af mine hunde lystrer andre end mig... Dét kan være træls! smiley

• #17   2. maj 2012 Felix var på samme måde... Men nu har jeg smidt manden på det hold hvor jeg underviser lydighed og så får han lov til at lege lidt agility og det har virkelig hjulpet smiley nu har vi jo igen have, så når vi går tur så går manden altid med Felix og jeg med Ice og vi er begyndt at gå hver til sit noget af vejen for at give dem et bedre sammenhold og for at Ice skal få lidt mere selvtillid når han ikke gar Felix i ryggen smiley før kunne manden ikke kalde Felix til sig, hvis jeg var i nærheden, det kan han nu smiley

• #18   2. maj 2012 Altså det skal lige siges, at han ikke får sin vilje hver gang han ønsker min opmærksomhed, hvis jeg ikke har tid eller lyst til ham lige på det givne tidspunkt, så bliver han afvist.
    Men at afvise ham kategorisk 100% hver eneste gang han ønsker opmærksomhed, det kan jeg bare ikke gå med til. Han er ikke et menneske, men dyr kan da så absolut også have behov for at blive nusset, klappet eller få opmærksomhed bare fordi den følte trang til det.

Og hvis man læser længere oppe i tråden, så skriver jeg jo at han sagtens kan ligge og nusse med den øvrige del af familien. Han går heller ikke fra foderet hvis jeg ikke er hjemme. Han vil også gerne med i haven hvis jeg ikke er hjemme. Så han er jo ikke 100% mor-fixeret, men mest når vi er ude fremmede steder.

Kommentér på:
Morglad - hvad gør jeg forkert ?

Annonce