hund nr to, den bedste start? {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg har besluttet at få hund nummer to og har reserveret en hvalp. Min første hund er en hovawart, hund nr to er en landseer. Begge tæver. Begge hunde er jo rimeligt aktive, men ret forskellige af sind, hvilket jeg håber kan fungere sammen?
Vi har aldrig haft besøg af hunde indenfor i vores hus før, kun i haven et par gange, hvor min hund er ret dominerende. Ellers mødes vi ofte med andre hunde og de leger, forskellige størrelser og aldre. Men hun har svært ved at snuppe, når der kommer hunde hen og vil kæles af mig.
Jeg har læst det med at man mødes med hunden på neutral grund og går hjem sammen og selvfølgelig har alene tid med begge hunde, men er det nok, hun vil jo helst have mig for sig selv? Og hvordan løser man ulmende konfliker?
Hvalpen er 12 uger når vi får hende og vant til andre hunde. Jeg har valgt at få hund nr to fordi min hund er glad for andre hunde og den er mere velafbalanceret og mættet efter en dag med andre hunde end når vi bare går selv og hun får lidt udfordringer. Herudover har jeg set mig varm på Landseeren og min første hunds teenagetid er ovre, jeg følger mig klar til hund nr to. Men som sagt har jeg meget brug for vejledning til hvordan jeg giver dem begge den bedste start.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 191
Tror i en mundkurv er fornuftgt i starten, når de får lov at være i samme rum uden hundegitter eller vi skal ud med dem? Hun er jo ret voldsom når hun leger med andre hunde og har lidt svært ved at finde ud af at små hunde altså ikke kan mosles ligeså vildt som store hunde og hun er ikke selv ret pivet hvad der gælder leg, hun har nok helt glemt hvilket lille bange pivedyr hun selv var da vi fik hende 11 uger gammel
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 191
hund nr to, den bedste start?