hund nr to. {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt i lang tid, jeg gerne ville have hund nr to. Vi har en cocker spaniel tæve på 1 år. Hun er lege syg og har evig energi. Vi ville gerne finde en legekammerat til hende, en anden cocker tæve. Hun elsker være sammen med andre hunde. Vi passer nogle gange hendes søstre og hun elsker når de kommer på besøg. Dog er de ikk så legesyge som hende.
Hvis vi skulle have en hund mere skal hun være meget legesyg og aktiv. Da en hund nr 2 skal være til hendes glæde.
Min kæreste og jeg skal ud at kigge på en cocker tæve i morgen, hvis vi køber hende og lader den møde og de ikke kan lide hinanden hvad så?
Jeg er kommet i tvivl her i nat og bange for jeg gør det forkerte ..
Hjælp hjælp
De eneste hunde vi har oplevet som hun ikke kan lide er store hunde der løber hurtig hen til og ikke kan lade hende være i fred. Selvom hun brokker sig og hvor ejer ikke kan styre sine hunde.
Tror i hun ville kunne lide en hvalp? Som lege kammerat.
Håber på svar inden 11 i dag.
Og hvad gør vi hvis de ikke kan og hun er købt
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 14
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 157
måske i skulle overveje at få en ung-hund istedet for en hvalp?? på 2 år eller derover.Hvis det er en hund der skal omplaceres kan man tit få den på prøve..Ik at man "bare" skal få en hund på prøve, for det skal selvfølgelig være fordi man er sikker, men man kan jo aldrig vide når man har en i forvejen..
Personligt ville jeg abseloute vente med en hund nummer to til min egen var 2år eller derover , jeres er jo stadig hvalp og der kommer jo stadig nogle trodsige perioder, kunne godt forstille mig det kunne blive hårdt, hvis der så os er en lille hvalp.
Tænker os lidt, at hvis du er det mindste i tvivl, så er det nok bedre at vente..Ved godt det nok ik er det svar du havde håbet på ,men det er en kæmpe beslutning ,hvor man skal være sikker ..
Men kan godt følge dig i ,at din hund ville ha godt af en at lege med, min Enzo ELSKER at lege og tumle med andre hunde, han ved ik noget bedre, har os selv tænkt tanken om vi skulle ha en nummer to hund engang med tiden.Cockere en jo utrolige legesyge..
Håber du kommer med en opdatering om hvad den endelige beslutning er blevet.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Men jeg kan SÅ godt følge dig i at det ville være herligt for alle parter hvis i har 2 hunde, jeg har selv 3 :o)
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
For en del år siden (tror jeg var 8-9år), havde vi en DSG tæve som vi også gerne ville finde en ven til (og ja så ville vi alle jo have en hund mere). Vores DSG tæve var vidst 2-3år gammel og vi fik så en hvalp hjem (kan ikke huske racen).
Der var DSG'en faktisk med til at lære hvalpen hvad man måtte og ikke måtte.
+ hun fik en lidt sjov, men også dejlig "vane" imens hvalpen endnu ikke var 100% renlig. Hver gang den så småt begyndte at søge efter et sted at tisse eller hvad den nu skulle, så begyndte hun at gø. Så der slap vi også for de der "skønne" uheld indenfor.
Min dreng fyldte 2år d. 20/05, og jeg får hund nummer 2 hjem i midten af Juli. En lille tæve (også en Lhasa Apso).
Amen jeg glæder mig virkelig som et lille barn til jul.
Glæder mig til at hører hvad jeres beslutning bliver.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Det skal hovedsagligt være for jeres skyld ikke for jeres hunds at i får
Hund nr 2
Det er dobbelt så dyrt og dobbelt så meget arbejde da hundene også skal aktiveres og opdrages hver for sig
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Og hunde kan godt lide at lege, men de tænker ikke legekammerater som mellem mennesker.... desuden skal I huske ta hende I har nu bliver hurtigt mere rolig og voksen, nok med den næste løbetid, eller ihvertfald med den 2. fra nu....
Har 2 tæver, der var store problemer med indkøring, den ældste elskede bestemt ikke den lille...
Nu går det fint..
Men ja aldrig mere 2, tror jeg og ihvertfald ikke med under 2 års mellemrum
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 141
Det bedste vi har gjordt.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Her spørger TS i forhold til 2 af samme køn, der er der meget ofte rangordens problematik, og jo kortere alder der mellem hundene jo større risiko for at de ikke kan få fundet d af hvem der bestemmer og dermed konstant udfordring, det er meget svært at få til at fungere.... men er hund nr 1 helt voksen både psykisk og fysisk så mindsker man denne risiko væsentligt.... derfor anbefales minimum 2 års aldersforskel på 2 hunde af SAMME køn....
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 14
og begge vores hunde er vidunderlige.
De kan ikke undvære hinanden i for lang tid og elsker at lege sammen og gør det ofte.
Så er glad for vi købte hund nummer to
hund nr to.