{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

endnu en gang sterilisation Nova {{forumTopicSubject}}

hvor længe og hvor meget synes I jeres hunde var ømme/havde ondt ???

har ikke rigtig vendt Nova o og kigget på hende før nu, jo har kigget efter rødme men nu her vendte jeg hende o og kiggede godt efter.... lod en finder røre på huden omkring såret, IKKE på såret og hun virker bylde øm... hun er så rar en hun, hun nappede ud efter mig, jeg trykkede ikke på nogen måde.....

har talt med dyrehospitalet i dag og de sagde at hun sagtens kunne gå sært nogle dage og at mavemusklerne er ømme, men at hun er så hud berørings øm er det normalt, jeg synes der ser roligt og normalt ud omkring såret . .. men hun går virkeligt sært, og hun sætter sig hele tiden, og jeg tænker det tro da pokker hvis bare det at huden berøres meget meget let sender smerte ind.....

måske er jeg bare for pylret´??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endnu en gang sterilisation Nova
  • #1   19. apr 2012 Lua opførte sig normalt igen efter to døgn. Såret var kun ganske lidt rødt i kanten og ved stingene, men ellers ikke. Hunde reagerer forskelligt, så der behøver ikke være noget galt hos din Nova. Vores race skal nærmest være døende før de viser smerte.

• #2   19. apr 2012 Får hun rigeligt smertestillende?

• #3   19. apr 2012 Syntes altså stadig det lyder underligt. Zenta havde et hårdt forløb og til trods for hun blødte og lå på bordet i 3 timer var hun altså sig selv om aftenen nærmest. Hun var svær at holde i ro. Hun fik smertestillende de der 2-3 dage og dyrlægen så ingen grund til at forlænge.

Jeg kunne røre hendes ar (Jeg skulle holde øje med det da det var læææææææææææænge om at hele). Der endte os med at gå rødme/irrittation i det men først efter 10-12 dage.

Zenta gik ikke underligt overhovedet.

• #4   19. apr 2012 Kan se jeg har været meget heldig med Troja, hun var fuldkommen sig selv dagen efter, og fik kun smertestillende i 2 dag

• #5   19. apr 2012 Tak . . jeg har faktisk lidt på fornemmelsen at hun ikke er smertestillet godt nok.... synes ikke der er den store forskel på når hun har fået piller eller ej.... vi har fået af vide at vi må sætte hende på på 3 x ½ codi magnyl om dagen, før fik hun 2 x ½ . .. .. puha jeg synes det er træls...skammer mig næsten over at udsætte hende for det, men hun var virkelig løb-påvirket til det ekstreme....

Jeg synes også det er fint at gå lidt ude med hende, men hun bliver hurtigt træt, er hun i haven ( er med) så sætter hun sig hurtigt, det er bedst når hun er i snor.... men tænker også at bare græsset rører den mave så øm hun synes at være det må være forfærdeligt....

• #6   19. apr 2012 Lilly havde ondt i 2 uger efter. Den første uge var rigtig træls for hende, selvom hun var på smertestillende. Men hun havde også lige haft et kuld hvalpe og det var alt for tidligt hun blev steriliseret efter dem.

• #7   19. apr 2012 Har os Previcox, men kan se hun bor i Øst Jylland smiley

Hun skal helt sikkert have noget ordentligt smertestillnede.

• #8   19. apr 2012 @ flatrunner, sådan mener jeg også det var da vi fik den forrige steriliseret... og da jeg en dag for nogen tid siden var på dyrehosp for at aftale dette indgreb, der gik der en retriever rundt ude ved pigerne ved skranken, den logrede og ville nusses og gik helt normalt, og pigerne fortalte at den var blevet steriliseret dagen før, så jeg var meget fortrøstningsfuld.... nu er det 3½ døg siden, og udover at hun spiser godt og maven fungerer, så er hun absolut ikke som den hund hun var inden....

• #9   19. apr 2012 Hanne du er nød til at få noget ordentligt smertestillende til hende når hun har så ondt.

• #10   19. apr 2012 ja har lige givet codi for en time siden, så skal vel ikke give andet nu... ringer i morgen og beder o noget der virker er det der Previco det bedste ???

er så skuffet over de dyrlæger de skal f.... give mig det bedste til min hund

• #11   19. apr 2012 @ Mamma du kan roligt regne med jeg hører efter hvad de siger.... jeg får fat i noget straks i morgen tidlig.... det er så synd for hende og det er mig der har truffet beslutningen for hende : (((

• #12   19. apr 2012 tusinde tak for den kærlige opsang, endnu engang tårer i øjnene : )

• #13   19. apr 2012 @ alfisten... INTET af nogen art, ingen plaster, ingen piller med hjem.... hun er så syet med indvendige selvopløselige tråde, så der bliver ikke noget med at fjerne sting...

Skal lige selv opereres i fingeren i morgen (tju hej hvor det går her), men ja ringer i morgen inden jeg selv ligger mig under kniven og så må vi derop når vi kommer tilbage... hun skal klart dækkes ordentlig....

@kathrine hvis du med maven iorden mener at det gik fint med spisning og afføring, så har det fungeret fra dag 1, trods alt.....

• #14   19. apr 2012 @ kathrine, alfisten, nu som medløber og mamma.... ja det kommer han til i morgen, det her skal hun ikke blive ved med.....

• #15   20. apr 2012 sidder nu med højre arm i slynge og hakker mig igennem med venstre hånd.... er blevet op i tommelfingerens grundl led og hånden skal hels være i slynge i morgen med ellers hæver den...

ringede i morges og sagde at hun skulle smertestilles bedre... og at andre havde fået både morfin og daglige sprøjter osv...

har fået udleveret rimadyl vet som skulle være både mere effektivt og så er der noget i til forebyggelse af inflamation står der... går ud fra det er betændelse der menes.... et tablet i døgnet sammen med mad så hun får den til aften,har givet codimagnyl 2 gange idag,,, det går lidt bedre med bevægelsen synes jeg, men har ikke været her meget....

• #16   20. apr 2012 tak begge... nej han har ikke sagt vi skal fortsætte, det gør vi heller ikke, det var bare indtil vi kunne hente det andet, og fordi på det stod der at man bedst forebyggede bivirkninger ved ikke at give det på to mave, så ville give det med aftensmaden... derfor valgte jeg codi til morgen og middag for at hun ikke skulle få endnu mere ondt og begynde at gå og spænde.... fra i aften er det kun det andet....

• #17   20. apr 2012 Lyder godt Hanne, dejligt du fik hentet noget smertestillende til hende. God bedring til både dig og Nova.

Det skal nok gå alt sammen.

• #18   21. apr 2012 lidt up-date herfra.....

Vil sige at indtrykket af Nova er at hun nu er bedre smerte stillet end før.... sådan som hun opfører sig, så er det som o selve det der er operationens og dens årsag, det virker helt fint, hun virker frisk og alt fungerer, såret ser fint ud ingen rødme osv..... hun går klart bedre... men det der sker er at både når hun gerne vil lege lidt, bare går, eller spiser så er det som om at røres/bevæges et bestemt stk af maven så farer hun sammen.... vi har et par gange haft hende vendt om og nusset hende så hun falder til ro, så vi kunne se ordentlig på området.... det der sker er at hun gerne vil nusses, og kløs f der hvor pels nu vokser ud igen..... en kommer man tæt på sår området, selv med somerfugle let berøring, så spænder hun, huden sitrer, og hun vil ikke have det... et par steder er der lidt meget lidt so en væske under.... har haft min medicin studerende datter til at se på det, og vi taler om der kan være tråde der er indkapslet i væske, og at hun i nervebaner er meget meget følsom, og det også er derfor hun ikke er normal når hun bevæger sig, selvom alt andet peger på at hun er frisk og klar....

Hun er simpelthen hyper sensitiv i huden omkring.... nogen der har erfaringer med dette....kontakter dr.dyr igen mandag, men vil lige høre.....

har erfaret at når hun har bodystocking på så har hun det lettere, så det har hun noget mere nu, det der ekstra lag mellem fx græs og mave er åbenbart rart for hende... så har lige købt et par stk mere....

Kommentér på:
endnu en gang sterilisation Nova

Annonce