{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Marie C
Marie C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37

Ny hundeejer, hvor længe alene og hvordan? {{forumTopicSubject}}

hej alle.
Ja jeg har desværre aldrig selv været hundeejer, og min storebror står i den situation at han lige har købt hus og overvejer at få hund men mangler nogle gode råd fra nogle med erfaring. Så jeg tænkte på dette forum, da folk plejer at være søde til at dele ud af sin erfaring smiley

Men min bror er alene og har lige købt hus. Han kunne godt tænke sig at få hund, men er i tvivl om det er muligt for ham. Han arbejder 8-17 alle hverdage og deri består problemet. Hvis man laver stor hundegård med tilhørende hus så hunden selv kan bestemme om den er ude eller inde er det så okay at den er alene så længe? En anden mulighed vi snakkede om var hvis han f.eks. fik 2 hunde og stadig hundegård om de så ikke ville føle sig ensomme, men samtidig er det første gang han får hund, så jeg ved ikke om det bliver en for stor mundfuld med 2 hunde til at starte med?
Han er et aktivt menneske og har derfor også købt i hus i natursmukt område, så aktivering og lange gåture når han kommer hjem vil helt sikkert indgå i hverdagen, det er mere spørgsmålet med de mange timer alene han gerne vil finde en løsning på.

Håber at få nogle gode råd od ideer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hundeejer, hvor længe alene og hvordan?
  • #2   15. apr 2012 Altså mange hunde er jo alene i en del timer hver dag smiley

Mine er i 7-8 timer i hverdagene. De er inde i huset.

Hvis han ønsker to hunde skal det nok ikke være to hvalpe, for DET er nok for stor en mundfuld.

• #3   15. apr 2012 I min verden er 8-17 en lang arbejdsdag, og hvis han vil have hund, så ville det i min verden betyde.

1. Din bror tager min. 3 ugers ferie, når han skal have hvalp... måske kunne han starte med en voksen hund?

2. Når han har fri fra arbejde, så er det direkte hjem til hunden, og så skal den IKKE være mere alene den dag.

3. Hundehus ville være ok i min verden, men med adgang til hus, og så vælge en race, som ville passe til en hundegård, og denne skulle KUN bruges, når han er på job.

4. ALDRIG starte med 2 hunde på en gang... han er hundens flok, og man køber ikke hund nr. 2 fordi hund nr. 1 er ensom. 2 hunde er dobbelt så meget arbejde.

• #4   15. apr 2012 og hold da op jeg er langsom... altså smiley

• Marie C
    Marie C Tilmeldt:
    jan 2012

#5   15. apr 2012 Tak for alle de gode råd, lyder rigtig godt.
    Jeg ved at han har lidt en kærlighed til schæferen, men ellers generelt er åbent for bud på hunderacer, det skulle gerne bare være en med lidt "gang" så han f.eks. kunne løbe ture osv. med den.

Det med en voksen hund vil jeg helt sikkert foreslå ham og kun 1 hund tror jeg også var hans 1. prioritet.

Han største bekymring var om den ville blive ked af det når den var alene så lang tid om dagen.

• #6   15. apr 2012 Jeg ville finde en voksen hund smiley Se evt. min profil, kun Zenta har været her fra hvalp, de andre er omplacering.

• Marie C
    Marie C Tilmeldt:
    jan 2012

#7   15. apr 2012 Hundegården var forresten også bare et forslag for at hunden ikke skulle blive skør af at gå inde. Jeg ved ikke hvad der er bedst. Min bror vil ligeså gerne lade den gå inde i huset om dagen, men vil bare det bedste for hunden, så hvis hundegård er et bedre alternativ når den skal være alene de timer om dagen så er han også villig til at få det bygget.

• Marie C
    Marie C Tilmeldt:
    jan 2012

#8   15. apr 2012 Nu som medløber DKK snob.. ->
    Kan se du har mange schæfere, er det en ok race for en ny hundeejer?
    Fordele og ulemper ved racen?

• #9   15. apr 2012 Altså en hundegård hvor hunden både kan være ude og gå ind er jo fin. Jeg er ikke til hundegårde, men hvis hunden skal være alene i 9 timer om dagen er det måske meget rart den når det er godt vejr kan være lidt ude os.

Men jeg ville helt sikkert bruge begge dele, både lade den være inde i huset og ude i hundegården lidt på skift, så den lære begge dele og som lidt afveksling.

• #10   15. apr 2012 Jeg syntes jo det er en perfekt race. Jeg fik selv min første schæfer som hvalp og set i bakspejlet skulle jeg nok have startet med en voksen, for det var ikke en dans på roser med en schæferhvalp og fuldtissarbejde og jeg var selv kun 19 og boede alene.

Men altså samtidig, jeg klarede det jo smiley

Men tingene er bare nemmere med en voksen. Der er en del voksne schæfere med tavle til omplacering på Schaeferhunden.dk.

Altså jeg kan jo ikke få øje på ulemperne ved racen. Hehe

Man skal bare vide hvad man går ind til.

• #11   15. apr 2012 Vil sige som flere af de andre: en voksen hund vil nok være det bedste valg.
    Måske er der også en nabo, som savner en hund, og som gerne vil gå en tur med hunden i løbet af dagen.

• #13   15. apr 2012 Selvfølgelig skal man være obs på helbredstilstanden og arvelige sygdomme.

• #15   15. apr 2012 Enig med Schæfertossen omkring Schæferhunden.dk, der er mange gode hunde imellem, med tavle og tit og ofte passet med alt og tjekket.

• Marie C
    Marie C Tilmeldt:
    jan 2012

#16   15. apr 2012 Det vil jeg helt sikkert give videre til ham smiley
    Tak for alle de gode råd.

Kommentér på:
Ny hundeejer, hvor længe alene og hvordan?

Annonce