Ny hundeejer, hvor længe alene og hvordan? {{forumTopicSubject}}
hej alle.
Ja jeg har desværre aldrig selv været hundeejer, og min storebror står i den situation at han lige har købt hus og overvejer at få hund men mangler nogle gode råd fra nogle med erfaring. Så jeg tænkte på dette forum, da folk plejer at være søde til at dele ud af sin erfaring
Men min bror er alene og har lige købt hus. Han kunne godt tænke sig at få hund, men er i tvivl om det er muligt for ham. Han arbejder 8-17 alle hverdage og deri består problemet. Hvis man laver stor hundegård med tilhørende hus så hunden selv kan bestemme om den er ude eller inde er det så okay at den er alene så længe? En anden mulighed vi snakkede om var hvis han f.eks. fik 2 hunde og stadig hundegård om de så ikke ville føle sig ensomme, men samtidig er det første gang han får hund, så jeg ved ikke om det bliver en for stor mundfuld med 2 hunde til at starte med?
Han er et aktivt menneske og har derfor også købt i hus i natursmukt område, så aktivering og lange gåture når han kommer hjem vil helt sikkert indgå i hverdagen, det er mere spørgsmålet med de mange timer alene han gerne vil finde en løsning på.
Håber at få nogle gode råd od ideer
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.211
Mine er i 7-8 timer i hverdagene. De er inde i huset.
Hvis han ønsker to hunde skal det nok ikke være to hvalpe, for DET er nok for stor en mundfuld.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
1. Din bror tager min. 3 ugers ferie, når han skal have hvalp... måske kunne han starte med en voksen hund?
2. Når han har fri fra arbejde, så er det direkte hjem til hunden, og så skal den IKKE være mere alene den dag.
3. Hundehus ville være ok i min verden, men med adgang til hus, og så vælge en race, som ville passe til en hundegård, og denne skulle KUN bruges, når han er på job.
4. ALDRIG starte med 2 hunde på en gang... han er hundens flok, og man køber ikke hund nr. 2 fordi hund nr. 1 er ensom. 2 hunde er dobbelt så meget arbejde.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Jeg ved at han har lidt en kærlighed til schæferen, men ellers generelt er åbent for bud på hunderacer, det skulle gerne bare være en med lidt "gang" så han f.eks. kunne løbe ture osv. med den.
Det med en voksen hund vil jeg helt sikkert foreslå ham og kun 1 hund tror jeg også var hans 1. prioritet.
Han største bekymring var om den ville blive ked af det når den var alene så lang tid om dagen.
aug 2008
jan 2012
jan 2012
Kan se du har mange schæfere, er det en ok race for en ny hundeejer?
Fordele og ulemper ved racen?
aug 2008
Men jeg ville helt sikkert bruge begge dele, både lade den være inde i huset og ude i hundegården lidt på skift, så den lære begge dele og som lidt afveksling.
aug 2008
Men altså samtidig, jeg klarede det jo
Men tingene er bare nemmere med en voksen. Der er en del voksne schæfere med tavle til omplacering på Schaeferhunden.dk.
Altså jeg kan jo ikke få øje på ulemperne ved racen. Hehe
Man skal bare vide hvad man går ind til.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.803
Måske er der også en nabo, som savner en hund, og som gerne vil gå en tur med hunden i løbet af dagen.
aug 2008
aug 2008
jan 2012
Tak for alle de gode råd.
Ny hundeejer, hvor længe alene og hvordan?