15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Håber godt nok at folk bliver klogere {{forumTopicSubject}}
Ja de sidste par dage... uges tid har da godt nok været nogle uheldige episoder med tæver, som skal have hvalpe.... og ja vi skal tale/skrive pænt til hinanden... og ja det lader til, at alle tæver bare skal have den skønne oplevelse af, at få hvalpe.
Og nej man må ikke skrive.... HVAD SAGDE JEG.... men helt ærligt...
Det er de stakkels hvalpe og tæver det går ud over.... ejerne tager ikke til dyrlægen selvom deres tæve tydeligvis ikke kan klare opgaven selv.. nej nej dyrlægen siger jeg bare skal vente... Helt ærligt altså.
Og hvem der lige vover at skrive noget, som tæveejeren ikke er enig i.... så er man jo skyld i at personen sletter sig fra HG.
Men forsæt endelig med at avle selvom man ikke har en fis forstand på det.... det er jo bare tæven og hvalpene det går ud over..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Jeg synes godt nok at der er hvalpeboom herinde, hvor alt går galt, i øjeblikket:-(
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Derfor er det bedre at forsøge bide sig selv hårdt i læben eller banke hovedet i væggen og forsøge på den mest pædagogiske måde at hjæpe dem igennem den situation som de har sat sig i og krydse alle fingre for at de lærer noget så det ikke sker igen. Vi kan ikke ændre på mennesker , kun på hvordan vi lader det påvirke os selv. Alle kan fejle 1 gang, anden gang er det dumhed :-))
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Det kan nærmest ikke siges mere klart og tydeligt...
men NEJ, jeg tror desværre ikke folk bliver klogere, og lader være med at avle, selvom de har set hvor mange det er gået galt for herinde den sidste tid! :O/
Det er så typisk dansk at tænke, det sker iKKE for mig, kun for naboen!
Mht de dyrlæger der bare afviser folk der ringer med drægtige tæver, så kan det faktisk hidse mig gevaldigt op at det sker.
jeg kender f.eks til en situation som jeg personligt fulgte meget tæt. hvor tæven gik over tiden, og da der ikke var nogen form for tegn på fødsel på dag 67, rådede jeg til at dyrlægen blev kontaktet.
Denne dyrlæge.. samt den næste der blev ringet til, svarede begge at det kunne vente til efter påske.... så da tæven endelig blev tilset af en dyrlæge var det på dag 71... og ved scanningen viste der sig at være EN meget stor hvalp... kejsersnit blev foretaget, og hvalpen var for svag til at overleve... HVORFOR... jo fordi den havde ligget for længe derinde!!!
Jeg ved ikke om det var påskefrokost for dyrlægerne den dag, men rasende er jeg sgu godt nok!!
Og her er det så jeg tænker...
rigtig mange anser dyrlægen som en autoritet de IKKE engang så meget som overvejer at sige i mod, og rigtg mange roder sig ud i avl de ikke har sat sig nok ind i inden de lader det gå ud over deres tæve... MEN de ved jo heller ikke hvornår det rent faktisk er tid til at tænke selv, og KRÆVE at dyrlægen tilser hunden... Og her går ALT så galt!!!
Så vi har flere grupper i denne sag.. De som forsæger at gøre noget, men som afvises af dyrlægen...
De som ikke lige finder det nødvendigt at ringe efter dyrlægen, pga prisen eller andet...
Og så er der den undelyneme også de som når det så ER gået galt, lige får et lynkursus i at sondemade de meget svage hvalpe der er kommet til verden før tid...
Jeg må erkende at jeg snart ikke kan indeholde mere af den slags, og jeg ville virkelig ønske at det var strafbart at avle uden at have deltaget i et eller andet form for opdrætter kursus!!
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Har bare gået og bekymret mig..
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
ja tina og hendes hvalpe er okay, der er i tråden hvor der krydses fingre for Tina, også et link til billeder af de små og Tina
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Folk er jo ligeglade med deres hunde, og det er dem som ønsker hvalpe... koste hvad det vil... ikke tæven...
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Håber godt nok at folk bliver klogere