1.281 visninger
|
Oprettet:
HD - symptomer? {{forumTopicSubject}}
Hej... har tidligere lavet et indlæg om Zeus... nu vil jeg bare gerne høre mere om symptomerne på HD... er nemlig bange for at det er den vej det er gået...
min store glade drengerøv har ondt og han holder alligevel hovedet helt højt... han springer dog over hver 2. tur når døren går op... det er ikke helt ham at springe over noget som helst... han giver tegn hvis vi prøver at bøje ham på højre bag og han halter på højre for... der er aftalt tid ved dyrlægen, men vil godt have mere viden med på vejen... for er det HD er hans liv snart slut... om 9 dg præcis! huha huha...
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
En indeklemt nerve i ryggen kan jo også give helt modbydelige smerter, en mindre skade i bagbenet kan gøre, at han aflaster/overbelaster de andre ben, så han får ondt i (et af) dem.
Det vigtigste er, at han bliver undersøgt og i får en afklaring, også så han evt. kan blive smertedækket, det kan nogle gange være det der skal til for at en evt. af-/overbelastningsskade skal hele op.
I får lige nogle krydsede fingre med herfra.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Og er det ikke, kan i så få undersøgt hvad der så kan være årsagen til problemerne
jan 2008
har tidligere haft en hund med HD men det er 17 år siden hun blev aflivet nu, så husker ikke de præcise symptomer på hende der gjorde at vi tog hende til dyrlægen...
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Jeg har selv lige haft min hund til gennemrøntgen pga halthed på forben.. der var så ingen skader.. men det betød så ro og smertestillende i uger og først nu er hun begyndt gå normalt igen.. og havde hende også til hunde kiropraktor og fik hende rettet så hun ikke havde ondt flere steder..
Håber det bedste for jer!
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
mar 2008
jan 2008
jan 2008
Han er nu tjekket og der var en lille "byld/bums" under huden på den
ene trædepude på højre forben... Synes ellers jeg har tjekket og tjekket men har altså ikke opdaget den...
Han er 100% haltfri allerede...!
Kunne ikke lade ham gå sådan så dyrlægen kom ud til os istedet...
Han er konstateret smertefri på bagbenene, men skal til doktoren torsdag i næste uge og have taget billeder af hofter og albuer, bare for at være sikker!
Skal jo ikke risikere at han skal have ondt igen... ikke hvis vi kan forebygge, hvis der er noget!
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
jan 2008
Tror nu ikke der er noget, og dyrlægen var enig... vi skulle dog være ekstra opmærksom på at holde ham varm... så han beholder jakken på et stykke tid endnu, og har sat svigermor til at sy en nattrøje til ham... :O)
Og skulle der være noget i hofterne, så håber vi at det kan holdes i ave med et "sundt" medikament... Men vi er optimistiske...!
mar 2008
Jeg prøver så vidt muligt at forebygge, så mine får mineraler og glucosamin både via foder og tilskud, selvom de er unge. Og selvom jeg ikke påtænker at avle, så skal de alligevel under røntgen, så jeg ved, hvad vi har med at gøre rent ledmæssugt, så jeg forstår godt, at du vil gøre det samme. Hvis der så er noget, så kan man "arbejde" ud fra det.
Better safe than sorry!
Krydser fingre for, at dine billeder viser nogle fine og sunde led.
HD - symptomer?