Symptomer på HD? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Beklager det bliver langt
Først vil jeg lige skynde mig at sige at jeg har fået taget røntgen af Milles hofter og ja, af ALT incl ryg osv! - dog blev billederne taget uden bedøvelse.. De viste en a og en b hofte som jo så Måske kan være en c eftersom det blev taget uden hun var bedøvet.. Hun er iøvrigt en fransk bulldog (man plejer at sige at de bære dårlige hofter godt pga deres stærke muskulatur) omend hun ikke er helt så overdrevet muskuløs som nogle franske er men stadig har hun en pæn muskulatur.
Mille har lige siden jeg fik hende lavet gadedrenge hop når hun går (på hver tur og det er ikke sjældent på hver tur).. Og det gjorde min mors gamle hund der havde slem HD og hendes nuværende der har HD (d hofter i narkose).. Derfor har jeg været bekymret over om det er pga HD hun laver de gadedrenge hop..
Men smertestillende ændre det ikke, ej heller ser jeg forskel på når hun får led tilskud eller ikke gør - Jeg giver det forebyggende..
Nogle herinde har tidligere sagt det simpelthen bare kan være sådan hun går/lunter og en vane men ja (er oftest når hun går i et bestemt tempo) og virker umiddelbart til at være sådan et jævnt niveau dvs hun virker ikke til at ha gode og dårlige dage - men det kan være virkelig svært at sige 110% sikkert at der INGEN forskel er da jeg har total kemo hjerne stadigvæk (dårlig hukommelse)..
Hvad er de symptomer på HD egentlig i praksis I oplever og hvordan kommer de til udtryk?
Hun har også været tilset af en kiropraktor flere gange (vores egen dyrlægeklinik har en dyrlæge som også er uddannet kiropraktor) som intet kunne finde og ja, både ryg og albuer, skulder, knæ er 110% i orden, som sagt er der blevet taget røntgen af ALT..
Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal gi flexadin advanced, men det er måske også lidt overdrevet på nuværende tidspunkt eller? Jeg ved det virkelig ikk.. Vil jo også gerne passe rigtigt godt på hende og forebygge at det evt ender med smerter.. Men altså i og med at hun allerede får et godt ledprodukt (riaflex) så kan jeg være i tvivl om jeg skal vente med flexadin til senere, hvad tænker I?
Jer der gir flexadin, så I forskel på symptomerne på almindelig ledpulver eller først da i kom på flexadin advanced?
Tak fordi du læste med
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Men ja, nogen hunde hår bare sådan. Min mors JRT gør det, når han går på visse typer underlag, bl.a. grus. For ham handler det om følelsen under tæerne, ikke om noget fysisk problem i kroppen.
mar 2007
Men hmm.. Har faktisk aldrig overvejet om det kan være underlaget - dog mener jeg at huske hun gør det på flere slags underlag MEN.. Hun er ret kilden/følsom omkring sine poter så hvem ved om sådan noget kunne være årsagen eller en del af det
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
Hvis alle de profesionelle du har talt med ikke kan se et problem, så er det jo også muligt, at der ikke er et problem
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Han var meget underlig, for han gjorde det også hvis han havde trådt i en vandpyt (ligegyldigt hvilket ben der trådte i vandpytten så lavede han gadedrenghop på samme bagben), han kunne også finde på at starte på det hvis han blev bange for noget eller hvis vi gik en anden vej en han havde lyst til. Han er blevet tjekket i hoved og røv mange gange og de finder intet.
For ham havde åbenbart sat sig som en vane, for vi fandt ud af at han ikke lavede de hop hvis vi kørte et sted hen og gik, men stadig gjorde det når vi gik tur herhjemme. Han er nu stoppet efter vi fik brudt vanen ved at køre af sted for gåture i en periode og nu gør han det ikke mere.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Han er idag 10, og har aldrig været hæmmet af det.
Da vi var ved kiropraktoren første gang påpegede hun netop, at han var meget låst/spændt omkring den ene hofte.
Hvis det var mig, så havde jeg bare kløet på med gode tilskud
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 376
Til gengæld hat min den ene hanhund (Bichon Havanais) lavet gadedrengehop i nogle år når han bliver ivrig. Han har A hofter, men pga hoppene er han røntgenfotograferet flere gange - stadig med samme resultat. PL er det heller ikke. Smertestillende ændrer ikke på det.
Konklusionen fra dyrlæger er, at han bare er medlem i Klubben for gakkede gangarter
Efter at have hørt mig for, har jeg fundet ud af, at flere med racen oplever det samme.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 296
mar 2007
mar 2007
mar 2007
mar 2007
Symptomer på HD?