{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Tisser op ad alting {{forumTopicSubject}}

Hej Alle i kloge hoveder smiley

Jeg har en dejlig hanhund på snart 32 uger/lidt over 7 mdr. Jeg har bare det problem, at han hele tiden tænker på at mærke af, der er problemer til hundetræning, hvor der står paller rundt omkring, som han synes han skal tisse op ad. Han har én gang tisset på ad en af trænernes ben, han prøver at strinte op ad alting. Heldigvis har vi endnu ikke oplevet problemer når vi besøger andre, men der er desværre kommet problemer ét sted derhjemme nu smiley det er virkelig træls, at når jeg er til træning, ikke kan have ham gående andet end midt på gulvet, og at han ikke kan øve slalom uden at tisse op ad dem osv.
Derhjemme fangede jeg ham en gang og skældte ham ud, fordi han lige havde været ude og gå en lang tur, så der var ingen grund til at gøre det, og det så ud til han forstod det. Og der har ikke været noget siden.
Har i tips/ideer til hvad jeg kan gøre ved dette? Jeg tænker selv kasteration, men han er allerede en meget stille type, der er meget underdanig, så det er jeg nervøs over.

/Maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser op ad alting
  • #1   28. mar 2012 Særligt ser jeg det som et problem, fordi jeg har et ønske om at gå til agility med ham engang, og det kan jeg se som et stort problem, hvis jeg ikke får det stoppet, da jeg så skal bruge al tiden på at rengøre efter ham, samt hans koncentration er et andet sted smiley

• #2   28. mar 2012 Når du er på træning skal du være god til at få ham tisset af steder han gerne må tisse inden træning så han ikke har trang pga. at blæren er fuld.
    Der ud over må du i en periode være meget opmærksom på at han ikke komme for tæt på paller, ben eller andet som kan være fristende at tisse op af. Min egen hund gjorde det også da han var omkring den alder og der blev 3 gange tisset op af trænerens ben.
    Hvis han bliver taget i det skælder man hurtigt ud og igennem afledning og at holde koncentrationen hos dig behøver han ikke tisse op af ting når I træner.

At kastererer vil måske hjælpe, men som du siger at han er meget stille og underdanig så vil jeg ikke bruge det som en løsning. Måske en kemisk kasteration hvis det skal prøves af, men det kan være at det slet ikke hjælper.

Ved at være konsekvent i dine forventninger til ham og være utrolig opmærksom på hvis han vil tisse på noget han ikke må at få det afbrudt, træk ham væk og sig nej. Men går ikke og vær sur på ham bagefter, så må træningen fortsætte..

• #3   28. mar 2012 Mange tak for dit svar smiley
    Han bliver altid luftet en tur inden træning, hvor han tisser hele vejen, men alligevel skal han gøre det til træning. smiley

• #4   28. mar 2012 Maja T: Det samme gjorde min hund, det gælder bare om at være super opmærksom og så få brudt den vane som han er ved at komme ind i. Det er helt okay at fortælle hunden at det ikke er iorden at tisse op af mennesker, og ellers skal man huske at vi som ejer skal være super opmærksomme og fjerne vores hunde fra det som er set som tisse sted.

Kommentér på:
Tisser op ad alting

Annonce