første løbetid {{forumTopicSubject}}
Seriøst, nogen gange tænker jeg om jeg da virkelig har haft hunde/tæver før.... eller o jeg bare har glemt alt om løbetider....
Har jo nu voksne Nova og hvalpen Ipsen... mine 4.og 5. tæver...
Har aldrig oplevet løbetids problematikker... men de der har læst om nova ved hun er en stor depression i næsten 3 måneder efter løb, hun er så på vej ud til den normale side nu, og steriliseres nok om ca 2 uger...
Nu er Ipsen kommet i første løb... nu 2. eller 3. dag... hun har været lidt træt i det i dag og lidt små hidsig på de hunde hun ellers elsker at lege med, nok meget normalt, det er hvad jeg forventer....
Men nu her den sidste ½ time ca har hun gentagne gange slikket sig, og har bare ikke kunnet finde ro, drejer lidt rundt om sig selv slikket lidt igen, små piver og sætter sig og ser på mig med store bebrejdende øjne.... det har jeg aldrig prøvet før.... Nogen hvis hunde er sådan ??+
Håber da bare hun lige skal finde rytmen....
Jeg er ikke i tvivl om at hun har elsket at være hel hvalp, og ikke finder dette show med at vokse op og skal til det her løbetids halløj for sjovt ovrhovedet.... hele hendes øvrige attitude viser JEG VIL VÆRE BABY HVALP, IKKE HALVVOKSEN.... og du skal hjælpe mig !!!
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.484
Jo helt sikkert hun kan være påvirket af ikke at forstå, det har jeg bare aldrig troet ville ske ved en hund, troede det var så instinktivt indbygget at de ikke blev forvirret over den slags forandringer....
Ja, nu ser jeg denne løbetid, og nok en mere, men eftersom jeg ikke skal avle hvalpe, så tror jeg at uanset så vil jeg tage de helbredsmæssige gevinst med og steriliesere hende også.... men en af gangen er nok for pengepungen..
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 43
Hende af min er også i sin første løbetid hun sidder også og kigger op på mig og piver og går lidt rundt og piver, tror det er pga det er hendes første løbetid......
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
min er også i hendes første løbetid og hun tager det meget stille og rolig og er meget omhyggelig og at gøre sig ren... syntes at hun er som hun plager at være... men tisser bu bare lidt mere ind hun plager for at makere sig ....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.484
så forleden aften var nok begynder vanskeligheder.... Nu er den voksne så begyndt at ville hjælpe med rengøringen og det går ikke.... Har tidligere haft 2 tæver sammen, den ældste var meget hjælpsom med det lige fra start med det resultat at den lille aldrig selv fik det lært ordentligt, så da den ældste ikke gad mere og efter dens død, da var det et værre svineri når den anden ko i løb....
Men ja ser hvad der sker....
første løbetid