{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.982 visninger | Oprettet:

DKK SBT-opdrættere? {{forumTopicSubject}}

Har siddet og rodet lidt rundt på DKK's hjemmeside og kan kun finde to opdrættere af SBT!?! Og det er vel at mærke når jeg søger i hele danmark! Jeg ved at der er flere end de to og ventede egentlig at finde en bestemt opdrætter, for lige at se om h*n stadig var medlem af DKK.

Hvordan tjekker man om en opdrætter er medlem af DKK?

Jeg ved ikke om jeg må skrive og spørge om det her, men jeg har hørt en masse snak om at Kennel Purestaff ikke længere er medlem af DKK og vil lige høre om nogen ved om de er det?

Jeg vil gerne påpege at det IKKE er jeres meninger og holdninger til denne kennel jeg søger og beder derfor om ikke at ytre jer om dette, da jeg ikke ønsker udhængning af kennelen.

Og sidste spørgsmål... Hvilke kenneler af denne race, findes der på sjælland?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK SBT-opdrættere?
  • #1   22. mar 2012 Du kan checke kennelnavne her:
    (link fjernet)
    men her kan uaktive kenneler også optræde.

DKK's medlems register er selvfølgelig ikke offentligt.

• #3   22. mar 2012 SBT Danmark...
    (link fjernet)

• #4   22. mar 2012 Kennel Purestaffs er blevet ekskluderet fra DKK.

• #6   22. mar 2012 der er kennelliste på dansk terrier klubs hjemmeside

der findes en del kenneler her på sjælland

• #7   22. mar 2012 der er osse udstilling i Hårlev slut april, og Roskilde start maj

der kan du komme og snakke med opdrættere og ejere

• #8   22. mar 2012 CC
    At man ikke på nuværende tidspunkt ikke kan lave hvalpe med DKK stamtavle...

• #9   22. mar 2012 ekskluderet betyder smidt ud

• #10   22. mar 2012 Smed netop SBT klubbens liste ind, da det ser ud til at der er en der har rodet for meget med racesiden på DTK, og alt info er væk...

• #11   22. mar 2012 så er det derfor jeg slet ingenting kan derinde

ville ind og finde den, men som altid har jeg problemer med den side

• #13   22. mar 2012 C C
    Sidste info er at der er en verserende sag... Når denne er afsluttet, kommer der nok mere info fra DKK... Men på nuværende tidspunkt har de ikke lov at lave DKK hvalpe...

• #14   22. mar 2012 Det er nok nemmest du kontakter DKK eller Politiet i midt og vest sjælland - Så får du nok det bedste svar.

Som der skrives ovenfor, vedkommende kan ikke lave hvalpe med DKK tavle - grunden er vel i princippet lige gyldig. Hvis du har planer om at anskaffe dig en SBT skal du finde dig en anden opdrætter smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #15   22. mar 2012 Det er vil helt lige meget at ringe og spørge
    Hvis man ønsker sig en DKK hvalp, er det ikke muligt fra pågældene sted, på nuværende tidspunkt, om det så bliver ændret, kan ingen af os pt vide...

• #16   22. mar 2012 nææ

der sker ingenting når jeg prøver at komme ind på staffens side på terrierklubbens side

kan desværre ikke smide link til opdrætterlisten så

• #17   22. mar 2012 Michael er i Tyskland og arbejde så kan ikke lige gøre noget ang racesiden, er der ikke en af jer SBT`er der kan kontakte jeres racerep.. Jo en side der om noget er vigtig at have oppe, så man kan henvise til DKK opdrættere...

• #19   22. mar 2012 Jeg kontakter Racerep. ASAP

Nu havde jeg også lige skrevet til MB LOL

• #20   22. mar 2012 :o))
    Christina, ja det får du ikke meget ud af:o))

Godt du har kontaktet Racerep. :o)) Også ham der har lavet noget med den vil jeg tro, det er jo racereps, der selv skal stå for racesider nu :o))

• #21   22. mar 2012 vi holder vores opdrætter og info meget hemmeligt...

men om altid er, så er der mere end 2 i dk og mere end 1 her på sjælland

indtil siden kommer op, kan man altid kontakte og høre mere om racen og få navn og link til opdrættere her

Racerepræsentant:

Jan Erik Laursen

Tlf.: 61 40 42 17

Mail: Laursen@kabelmail.dk

• #22   22. mar 2012 Staffy-Love's Christina Hansen Nandrupsvej 9, St. Tv. 2000 Frederiksberg 60686980 Staffordshire Bull Terrier

Carestaff Katrine Askou Lybækgade 10, 5. 2300 København S Staffordshire Bull Terrier

20222022
    Staff Only Jesper Dahlsgaard Jepsen C. F. Møllers Allé 50, St.Mf 2300 København S 27125216 Staffordshire Bull Terrier

Jeanty's Staff Johnny Jacobsen Mose Allé 12 2610 Rødovre 20939673 Staffordshire Bull Terrier

J'aime Staff's Janne Hansen Morbærhaven 7 -6 2620 Albertslund 27472824 Staffordshire Bull Terrier

Wenk Staff's Bettina Frederiksen Lindelundsvej 2 2650 Hvidovre Staffordshire Bull Terrier

26186942
    Amazing Staffs Christina Dibbern Larsen Lillegårds Alle 32 2730 Herlev 27815316 Staffordshire Bull Terrier

Just Staffmania Ulla Rasmussen Signalvej 103 2860 Søborg 48714478 Staffordshire Bull Terrier
    Petit Brabancon

Angelic Staff Alissa J.W. Bech Møngevej 25 3210 Vejby 60605562 Staffordshire Bull Terrier

Point Of View Johnny Hartmann Kolibrivænget 9 4060 Kirke Såby 46462224 Staffordshire Bull Terrier
    Belinda Hartmann 30956363

West Lund Michael West Kehler Markvangen 14, Assenløse 4130 Viby Sjælland 22183838 Staffordshire Bull Terrier

Ellingsgaard's Eva Ellingsgaard Skovvej 73 4220 Korsør 58351029 Staffordshire Bull Terrier

Silot's Charlotte Frederichsen Vandværksvej 50, Sdr. Bjerge 4261 Dalmose 55563340 Staffordshire Bull Terrier
    60893340 Fransk Bulldog
    Engelsk Bulldog
    Grand Danois
    Hesselvad's Helle Høegh Frederiksen Munk Hesselvad 5 4420 Regstrup 53472218 Staffordshire Bull Terrier
    Stig Munk Rottweiler

Staffmaker's Per Andersen Knudsensvej 2 4440 Mørkøv 30684892 Staffordshire Bull Terrier

Staff-Felucca Bonnie Schneider Jernbanegade 23, St.Th 4700 Næstved 28109735 Staffordshire Bull Terrier

Bonzai-Staff Marie Hansen Burrevænget 14, Kostræde Banker 4750 Lundby 55763322 Staffordshire Bull Terrier
    28765392

Staff Royals Dan Gerth Trædholm Middelfartvej 454, Lilleubberud 5491 Blommenslyst 28710843 Staffordshire Bull Terrier

Tolina Staffs Tina Tolstrup Kirsebærgrenen 28, 1. 5500 Middelfart 28712478 Staffordshire Bull Terrier
    27212478

Battle Peak Jette S. Nielsen Bues Gyde 2 5592 Ejby 64462210 Staffordshire Bull Terrier
    Bubbel Engelsk Bulldog

Belila's Bente Pedersen Bobjergvej 20 5771 Stenstrup Staffordshire Bull Terrier
    Fransk Bulldog
    50304810
    Baccys Jens Lund Andersen Kirkevej 17 6880 Tarm 97372519 Staffordshire Bull Terrier
    21834150

Pentagon's Tillie Meldgaard Andersen Herningvej 108 6950 Ringkøbing 97172553 Staffordshire Bull Terrier
    Velling 61123693 Bullmastiff

Hvalpely's Miriam Diemer Petersen Mejslingvej 86, Ammitsbøl 7100 Vejle 75864101 Staffordshire Bull Terrier
    22112418 Fransk Bulldog
    Jack Russell Terrier
    Aarslev Jens Aarslev Agerskovvej 24, Hammerum 7400 Herning 97144703 Staffordshire Bull Terrier

Staffy Galore Bettina Daugaard Jacobsen Kærshovedgård 6 7430 Ikast 22186106 Staffordshire Bull Terrier
    René Jacobsen 30264958

Deestaff. Dorthe Møller Jakobsen Elmevej 1, Glyngøre 7870 Roslev 301639291 Staffordshire Bull Terrier

Stakstons Silje Stakston Støvringgårdvej 7, Mellerup 8930 Randers Nø Staffordshire Bull Terrier

26162711
    Wannabe Champions Peter Martin Rebildparken 94 9220 Aalborg Øst Staffordshire Bull Terrier

51895482
    Norden's Star Ann-Cristin Olsen Ravnkildevej 54, St. Tv 9220 Aalborg Øst 82437013 Staffordshire Bull Terrier
    Amerikansk Staffordshire Terrier

Enodden's Søren Jæger Enoddenvej 13, Agersted 9330 Dronninglund 61714276 Bull Terrier
    Bull Terrier, Miniature
    Staffordshire Bull Terrier
    Eclipse De Luna's Michael G. Jensen Nejsthaven 4 9850 Hirtshals Staffordshire Bull Terrier

Scharf Allan Andersen Rævskærvej 5, Tornby 9850 Hirtshals 98977287 Staffordshire Bull Terrier
    Lone Christensen 40454287 Schæferhund,stockhåret

Fancystaff Marie Jacobsen Liljevej 7, Åbyen 9850 Hirtshals 24904506 Staffordshire Bull Terrier
    Mads Bruun

Ghalad Jan-Erik Laursen Thomas Laubs Vej 14 9900 Frederikshavn 98434362 Staffordshire Bull Terrier
    61404217

• #23   22. mar 2012 Dette er listen med alle registret opdrætter under SBT - Direkte copy pastet fra Hundeweb - En del er ikke aktive længere

• #24   22. mar 2012 Skulle lige til at skrive at den vidst ikke er helt opdateret:o))

• #25   22. mar 2012 J'aime Staff's er ikke aktiv, kan jeg så lige skynde mig at skrive smiley

• #27   22. mar 2012 C C

Min erfaring har vist at det ofte er Ikke DKKér der ikke skriver hvilken klub...

Vi har selv logo fra vores klubber samt forbund på forsiden, så er der ikke noget at tage fejl af.. Det kunne jo være en opfordring til alle :o))

Og Mange har jo opdrætter udddannelsen og har dette logo på forsiden

• #28   22. mar 2012 den liste Christina har smidt har alle kennelmærke i dkk, så der kan du være sikker på at deres er stambogsført i dkk

• #29   22. mar 2012 På de fleste opdrætters sider står der f.eks hvalpen leveres med DKK stamtavle, eller som skrevet ovenfor står der vi er medlem af osv osv

Finder du en opdrætter du kan lide men vil gerne lige have tjekket vedkommende en ekstra gang, så kan man godt tillade sig at spørge om man kan få referencer fra andre der har købt hund hos vedkommende, man er også altid velkommen til at ringe til DKK eller racens racerepræsentant. Derudover kan man finde ud af rigtig mange ting ved at søge på kennel navnet på google.

• #31   22. mar 2012 Og husk der er en rigtig FCI og en copycat.. Som skrives sådan:F.C.I

• #32   22. mar 2012 Folk kan jo lyve på deres hjemmeside, det er desværre set.

Jeg ville vælge at skrive til opdrætteren og spørge som du gør her. Ellers er du altid velkommen til at skrive til mig så skal jeg tjekke hvad jeg kan på hundeweb.

Hvis jeg var dig ville jeg finde et par kenneler du syntes var interessante, tjekke på nettet hvad du kan, ringe til DKK og sikre sig de er medlem, og så er du 100% sikker på at alt er i orden smiley

• #33   22. mar 2012 Enig med Christina..

Eller gør som Janne siger, tag forbi udstillinger, de fleste har somregel også visitkort, så spørg efter det, eller en hjemmeside adr.

• #35   24. mar 2012 Hej alle. Tusind tak for jeres svar. Grunden til at jeg spørger herinde, er at man jo nogle gange får et mere ærligt svar, end hos den/de omtalte (siger ikke at det er tilfældet her).

Jeg har fundet et par kenneler jeg vil kigge lidt nærmere på. Jeg er ret vild med Purestaff's hunde og de virker enormt engageret i deres hunde og opdræt, og derfor var de faktisk mit "førstevalg" af kennel, som jeg ville besøge. Jeg har dog også et par andre i kikkerten, så jeg er ikke i tvivl om at jeg nok skal finde en god opdrætter:-)

Janne H> Er det kun udstilling for SBT eller???

• #36   24. mar 2012 Christina> Tusinde tak, for listen:-) Jeg har prøvet at finde sådan en liste flere gange, men uden resultat:-/

• #37   24. mar 2012 Hårlev er terrier klubben, Roskilde er alle racer

Purestaff laver som sagt ikke hunde med dkk tavler

• #38   24. mar 2012 Janne H> Okay. Ihh, så skal jeg på udstilling!! Tak for info:-)

Nej, det kan de vel ikke, når/hvis de ikke længere er medlem af DKK. Men på deres hjemmeside, står der bare at de venter hvalpe. Det er derfor jeg er lidt forvirret:-S

• #39   24. mar 2012 det var så lidt

der plejer at være mellem 20-40 staffer på udstilling, så der er nok at kigge på og mennesker at snakke med, bare ikke hive fat i folk lige inden de skal i ringen, men bagefter kan man sagtens

• #40   24. mar 2012 Janne H> Okay. Ved du hvad det koster at komme som tilskuer? Og er der Staffer begge dage??

• #41   24. mar 2012 mener det er 30 kr i Hårlev, men hæng mig ikke op på det

når tiden nærmer sig kan man læse mere på hjemmesiden

og ja staffer begge dage

• #42   24. mar 2012 Det koster 50 kr for indgangen smiley

Kig forbi, jeg tror vi bliver mange den dag smiley

• #43   25. mar 2012 Okay. Tak for info:-) Det glæder jeg mig rigtig meget til:-) Christina og Janne H., er i opdrættere?

• #45   25. mar 2012 Christina er opdrætter

jeg har kennelmærke, men ingen hund for tiden *S*

• #46   25. mar 2012 Team> Ja, det der det der for mig virker lidt underligt. Men jeg er ikke så meget inde i DKK og deres regler osv. Og så kunne det jo godt ha været at de havde fået lov til at opdrætte igen.

• #48   25. mar 2012 Bente fra" Belila" på Fyn venter hvalpe i disse dage.

• #49   25. mar 2012
    Oden-staff.se

De har lige fået nogle slønne hvalpe hos denne kennel i Sverige.

http://oden-staff.se/6a69ada0-9385-487d-84d6-1d4eb1e01e80.aspx

• #50   26. mar 2012 Jeg kan helt anbefale Enodden.. Super dejlige mennesker og über skønne hunde.. Min fætter og hans kone har en helt fantastisk SBT derfra.. smiley

• #51   26. mar 2012 B.J og Carina> Søger en kennel på sjælland:-) Men ellers tak.

Tror i øvrigt at jeg har fundet et par stykker jeg vil besøge:-)

• #52   30. mar 2012 Hej.
    Det er mig der er KENNEL PURESTAFF'S og jeg synes bestemt du skulle ringe og tale med mig direkte og ikke høre på de rygter som spredes her på nettet.
    Sandheden om alt kender KUN vi.
    En kedelig debat man kan læse her. Skrevet og debateret af "gamle" såkaldte venner.
    Misundelse er en grim ting. Godt vi ved hvem vi er og hvad vi står for. Det kan ingen ændre på.
    Men jeg synes bestemt i skulle forsøge at holde jer til sandheden og det i med sikkerhed ved. En gang i december blev der skrevet noget offentligt på en kendt hjemmeside om os. Det blev fjernet og sådan er det jo.
    Hvad der siden er sket ved vist kun VI...
    Så alle jer der har så travlt har jeg kun en kommentar... STAKKELS jer. I må have et sørgeligt liv.
    Til alle jer andre. Ring så vi kan få en hygge snak og du er velkommen til at komme og besøge os så du kan se vores dejlige sunde staffer.
    Vi har intet at skjule.
    Rigtig god fredag...

Hilsen
    Sanne
    Kennel Purestaffs

• #53   30. mar 2012 PS:
    Det er bestemt ikke på udstillingerne du ser racen bedst. Besøg dem som avler og mød de hunde de har.
    Se hvordan de bor og hvordan de har deres hunde.
    Spørg ind til deres sundhed og hvad de tester for.
    Det er jo trods alt ikke et garanti at man avler gode hunde fordi man udstiller.

Også må man jo ikke glemme at der er andre stambogsførende organisationer her i Danmark og verden som helt sikkert også avler gode Staffordshire Bull Terrier.

DKK er bestemt ikke de eneste.

DKK har som det helt nyeste fjernet en masse krav på netop vores race. Blandt andet at man ikke skal avlsgodkendes på en udstilling. Så nu kan enhver. også dem med IKKE-Racetypiske staffer avle.

Man må også avle på D og E hofter samt 3 på albuerne. HVIS man synes man kan tilføje racen noget godt.

HMMMMM ja det går sku i den rigtige retning eller???????

• #54   30. mar 2012 Her er pressemeddelsen DKK udsendte tilbage i december - eller kontakt de involverede

Information !
    Dansk Kennel Klub har konstateret, at en Staffordshire Bull Terrier opdrætter (og tidligere ansat i vor regnskabsafdeling/senest ansat som vikar) har skaffet sig uberettiget adgang til Dansk Kennel Klubs database, og der rettet i sundhedsoplysninger.

Den pågældende er meldt til politiet og med omgående virkning frataget samtlige medlemsrettigheder i Dansk Kennel Klub og tilknyttede specialklubber.

• #55   1. apr 2012 Hej Lars M

Sjovt nok at du sætter den tekst på når DKK har fjernet den i december måned.
    Du sætter DKK i en meget dårlig situation er du klar over det?

• #57   1. apr 2012 Det er da ikke at sætte DKK i en dårlig situation, de har da selv skrevet det. Jeres hunde står jo også stadigvæk med avlsforbud på hundweb.

• #58   1. apr 2012 Sanne
    Frem for alt det hemligheds kræmmeri, hvorfor oplyser du ikke bare os alle om det i så, ifølge dig er uskyldige i, disse tråde vil jo dukke op igen og igen..Og ville da spare mange misforståelser fremover :o)

Nu er der ingen der skriver at det er for at se racen bedst, at man skal møde op på en udstilling, men for at få nogle kontakter denne vej, og møde flere IRL....

Er uforstående over for at du bringer andre klubber ind i dette, da du jo siger der intet er galt hos jer og DKK er gal på den, og vi andre løber med rygter der ikke har noget på sig ergo må i jo stadig lave hvalpe i DKK, ikke ??

Eller er den egentlige grund til at du vil have folk til at ringe dig op, så du kan overtale dem til at købe hvalp hos jer, men nu i anden klub..

Ja, du må undskylde, men dette hemligheds kræmmeri, fremmer bestemt ikke jeres sag, men giver grobund til om der ligger mere "lusk" bag...

Som gammel ansat hos DKK,samt opdrætter under samme kan det undre mig at du ikke er klar over at ligger der en kendt HD status, på hunden, og denne er D eller derover, kan hunden IKKE bruges i avl... HD krav på racen eller ej...

• #60   1. apr 2012 Team Talkative - Du kan jo nok også kontakte DKK selv- det er jo ikke forbudt hvis man er i tvivl om man bliver tilstrækkelig oplyst. Hvis ikke de må oplyse noget, så gør de det jo ikke.

• #63   2. apr 2012 En ting kan i vel forstå.
    Dkk satte en tekst på deres offentlige hjemmeside den 7 december 2011. Den blev fjernet af DKK en uge efter.
    Når man som i gør sætter teksten på offentlige steder så hænger i DKK ud. Der er jo en grund til at teksten er fjernet fra deres hjemmeside.
    Men jeg forslår at dem som sætter teksten på og i virkeligeheden citere DKK for noget som de ikke åbenbart mener på nuværende tidspunkt. At man kontakter DKK for at få lov og tilladelse til at offentligegøre noget i deres navn.
    Man skal huske at når man sætter en gammel tekst på så bliver det jo en ny tekst. Og det er jo ikke det DKK mener i dag.
    Man kontakt DKK og hør om hvorfor de selv har fjernet det fra deres hjemmeside.

• #64   2. apr 2012 Jeg synes det er sjovt som rygter og spekulationerne drøner af sted her på dette forum.
    Nu taler i om vi opdrætter hvalpe uden tavler og i taler om at vi opdrætter i andre klubber. Hvad fanden sker der hos jer.
    Har i så vild en fantasi at i kan få alt muligt og umuligt udtænkt.

Endnu et tydeligt tegn på i ikke ved hvad i taler om. Nu er det så M&R jeg hentyder til.
    Dette stod i sidste uge på SBT hjemmeside
    Beslutning på BE mødet 31. januar 2012

For racer, hvor der ved forhandlingerne træffes beslutning om, at HD og/eller AD status skal være kendt, indføres følgende generelle bestemmelse:

HD-krav

"En hund med HD grad D eller E kan undtagelsesvis benyttes i avl, hvis opdrætteren vurderer, at hundens samlede bidrag til racen vil være positivt. Avlspartneren skal i så tilfælde altid være HD fri (grad A eller B)"

AD-krav

"En hund med AD grad 3 kan undtagelsesvis benyttes i avl, hvis opdrætteren vurderer, at hundens samlede bidrag til racen vil være positivt. Avlspartneren skal i så tilfælde altid være AD fri (grad 0)"

Med venlig hilsen

Dansk Kennel Klub

• #65   2. apr 2012 Så det er vel helt ok at jeg er lidt skeptisk ved DKK for tiden. Er det ok at hunde med D og E anvendes i avlen??
    Og hunde med 3 på albuer... hmmmmm
    NU er det op til opdrætter at afgøre om hunden skal bruges i avlen.

FINT må man sige.

Det er min personlige holdning. Hvorfor skal man teste sine hunde og have krav på racen om kendt status når man frit og uden problemer kan avle på E hofter feks.

Så kære M&R Læs og lær

• #66   2. apr 2012 Om PURESTAFFS har jeg kun at sige..

Kontakt DKK...

Jeg kan desværre ikke oplyse noget her. De hvalpe vi får i fremtiden vil helt klart have DKK stamtavle..

• #67   2. apr 2012 Sanne

Nu skriver jeg ikke at i opdrætter uden tavle eller i anden klub... Prøv engang at læse igen hvad jeg skriver, så vil du også kunne komme frem til dette....!!

Ang HD. det beklager jeg så, mig bekendt var dette ikke trådt i kraft, men kun i forslag, men det er det så ifølge det du smider ind?

Du skriver det har været på SBT´s hjemmside, skal da ærligt indrømme at det ikke er en side jeg kommer på:o)

Og der er jeg skam enig, finder det ikke ok at kunne bruge D og E samt 3 i albuer...

Og lige en anden ting, du behøver skam ikke blive nedladene og spydig, det er jeg ikke over for dig, stiller mig undrende, samme ville du, hvis det havde været alle andre end dig selv, denne sag handlede om, det kan du vel godt erkende ;o)

Godt for jer, at i fremover kan opdrætte hunde med DKK tavler, sikke en brøler DKK så må ha´ lavet.... :o/

• #68   3. apr 2012 Jeg undskylder klart hvis jeg har været spydig og nedledene. Det var ikke min mening. Jeg er bare så drøn træt af denne usavlige debat. Det er klart jeg selv havde været på mærkerne hvis det havde hændt andre i racen men jeg ville klart have taget det fact at DKK fjernede teksten så hurtigt som et klart signal på at noget var galt eller man havde foretaget en stor fejl.

Hvis teksten fortsat var på hjemmesiden hos DKK så ville jeg helt sikkert grave i sagen som i gør det. Og måske kaste lidt med mudder hvis det var en anden. Men i dette tilfælde hvor alt fra DKKs side er væk synes jeg klart at man gør mere skade i vores race end nødvendigt.
    Dem der har set teksten i de 6 dage det stod på hjemmesiden har set det og alle de andre aner jo intet. Om man så skal lave det ene forum efter det andet med mudder kastning og usande spekulationer synes jeg er over alt kritik.
    Ja det er sandt at det stod der i december men det er mere sandt at det er væk nu.
    Man hænger DKK ud for injuier og ærekrængelse hver eneste gang man sætter den tekst på. Man må kunne forstå at der er en vis jura i dette land og man må IKKE citere andre for noget uden at have deres accept. Sådan ligger landet. Også for disse forum og andre steder.
    Dem som har sat den tekst på deres facebook profiler efter DKK fjernede den har gjort noget ulovligt og sådan er det.
    Man kan sætte en tekst på selv og selv stå til regnskab for dette men man kan ikke hænge Danmarks største stambogsførende klub ud for noget som de skulle mene nu.
    HUSK lige det og det er det som pisser mig så voldsomt af.
    Ingen af jer ved hvad der er hændt i denne sag og vi må jo alle erkende at kun DKK og vi ved sandheden.
    Alt andet er usagligt og grimt.
    Når folk henvender sig til os så skal vi nok selv gøre opmærksom på det vi ved og hvordan landet ligger med fremtiden og vores hvalpe.
    Jeg ved du ikke er tabt en vogn RIKKE men jeg synes bestemt ikke jeg skal stå til regnskab overfor andre end dem jeg selv vælger at stå til regnskab overfor.
    Men bagvaskelse og rygter ved du om alle er grimt og væmmeligt.
    Vores racerepræsentant for racen udtaler til enhver der spørg at vi er lukket for evigt og ingen kan købe hvalpe nogensinde hos os.
    Det får han en sag på nakken for og det er jo usandt at udtale sig på andres vegne.

Til det du skriver med HD og AD så er det jo en officiel udmelding fra DKK. Det er ikke kun på SBT siden man kan erfare dette.
    Men alle hunde i landet som KUN skal have kendt status på hd og ad har fremadrettet den mulighed at opdrætteren selv må afgøre om hunden skal indgå i avlen.
    En skandale hvis man spørg mig og vi vil fortsat teste vores hunde og kun sætte dem sammen der har sunde hofter. Vi skal så absolut ikke bruge syge dyr i vores opdræt.
    Men nu er det jo kun min personlige mening. DKK har nok en fornuftig forklaring der ligger til grund til deres beslutning. Jeg har jo selv været ansat i DKK og kender de procedure der ligger til grund for beslutninger. Så jeg er ikke i tvivl om vi måske på sigt får en fornuftigt forklaring som måske giver mening for enhver.
    Den tid den glæde.
    Nu er det så op til hvalpekøberne at finde hoved og hale i sundheden på de forskellige hvalpe der er til salg. Må håber de stakkels hvalpe køber sætter sig godt ind i tingene.

Som du skrev Rikke kommer der helt sikkert flere og flere af disse anklager og rygter om os og det kan vi så ikke gøre noget ved.
    Man må kunne forstå at vi ikke kan udtale os om sagen fra december da vi har en advokat der har lukket vores mund.
    Sådan er jura. Sådan er det og hvis man vil vide noget om os så kontakt os direkte. Vi bider ikke. Ellers kontakt DKK.

Vi er ærlige mennesker og har til dato lavet super lækre racetypiske sunde staffer og det bliver vi ved med. Vi elsker den race og har kæmpet for den. Det bliver vi ved med.
    Enhver der har mødt os ved vi er indbegrebet af kærlighed og ærlighed. Man får det man ser og vi lever for vores venner familie og vores dyr.

Rigtig god påske til jer alle.

• #71   10. apr 2012 Hej Sanne. Det var på ingen måde min hensigt at hænge jer ud eller noget i den dur. Jeg er bare én af dem der har hørt en masse rygter om at i ikke længere måtte/ville opdrætte staffer og har ikke oprettet tråden, for at høre en masse om din/jeres kennel.

Jeg har endnu ikke kontaktet nogle opdrættere, da jeg vil tage på udstillingen i Hårlev her d.21-22 april og lure de forskellige opdrættere af, inden jeg tager kontakt til nogen.

Jeg troede egentlig at jeg havde gjort mit, ved at bede brugerne herinde om IKKE at udtale sig om deres holdning til jeres kennel.

Du kan lige skrive til mig, hvis jeg skal slette tråden, så gør jeg gerne det, da jeg har fået de informationer jeg søgte.

• #72   11. apr 2012 Vi deltager ikke i Hårlev men jeg vil hermed invitere dig til at komme forbi os i vores hjem så du kan se vores staffer samt få en snak.

Du er velkommen til at ringe til mig eller sende mig en mail.
    mobil 61650074
    mail purestaffs@gmail.com

Om du vil slette tråden er helt op til dig. Men det gavner bestemt ikke vores race som helhed med rygter og sladder.

Tak for dit besked. Jeg forstår godt du ville høre men det er nu det bedste i verden at gå direkte til dem det drejer sig om istedet for at høre på hvad uforstående mener.

De eneste der kender virkeligheden er os og DKK.

Knus og hav en god dag

Kommentér på:
DKK SBT-opdrættere?

Annonce