{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

"Halt" hvalp {{forumTopicSubject}}

Har en hvalp(sheltie) paa nu 10.5 uger, hun begyndte at halte i tirsdags. Jeg har ikke set noget ske, dog leger hun lidt vildt med min anden hund nogle gange.
Da hun stadig haltede efter et par timer ringede jeg til dyrlaegen som gerne lige ville see hende. Dyrlaegen kunne ikke rigtig finde noget galt, men syntes hun reagerede lidt naar dyrlaegen tykkede paa taaknoglerne.
Men hun konstaterede at der ikke var noget braekket (dog fik vi ikke tage roengten billeder) og dyrlaegen sagde at hun nok bare havde traadt forkert. Hvalpen fik saa en sproejte med anti-inflammatorisk og jeg fik besked paa at proeve at holde hende i ro.
Jeg har holdt hende rimelig i ro i bur, men hun har selvfoelgelig ogsaa vaeret ude at lege lidt.

Hun virker slet ikke selv til at have smerter og vil egentlig selv helst lege vildt. Men hun bliver stadig ved med at halte og det syntes jeg jo selvfoelgelig ikke er rart at see paa.

Hvad ville i goere i min situation? Dyrlaege igen? vente lidt og see om det gaar bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Halt" hvalp
  • #1   15. mar 2012 Jeg ville nok lige ringe til dyrlægen igen - og nok bede om røngten.

Men jeg er også meeeget pylret.

• #2   15. mar 2012 Bare tanker, der lige føre til et par spørgsmål ;o)
    kan en hund ikke havde vokseværk? hvis ja....
    og kan det føre til den halter? hvis nej...
    hvordan kan man så se den har det?

• #3   15. mar 2012 @ Aino K- Jo jeg har ogsaa taenkt om det kunne vaere voksevaerk, men nu er det jo en lille race og de lider som regel ikke af voksevaerk. Det er mest de store racer.
    Og for at svare paa dit sproegsmaal, saa ja, det kan godt foere til at hunde halter. Har en veninde med en 5 maaneders hvalp af stor race som har voksevaerk og han halter.

@ N-M- Jeg tror nu heller ikke der er noget braekket, for ville hun saa ikke selv have meget smerte i poten? Men jeg har nu godt nok taenkt paa om jeg skulle faa en roengten billede taget, for er nemlig ogsaa selv lidt pylret. Hvalpen er koebt som fremtids lydigheds og agility hund, saa hun skulle helst holde i mange aar endnu.

Det maerkelig er bare at nogle gange saa syntes jeg ikke hun halter mere, ogsaa en time senere saa er det tilbage. Meget maerkeligt.

• #4   15. mar 2012 Riga begyndte også pludselig at halte. Havde ikke set noget ske, og det blev værre og værre. Dr dyr sagde vi skulle holde ham i ro i en uge hvilket var rigtig svært. Da det ikke blev bedre fik vi taget røngent og de mente han måske havde løse ledbånd men ville sende røngent billedet vidre til en reumatolog. Vi var så nervøse for hvilken fremtid Riga ville få. Vi synes ikke et liv uden vild leg og dejlige gåture var et godt hundeliv for Riga, så vi var helt nede! Men reumatologen sagde vokseværk!!! Vi skulle holde ham fuldstændig i ro i en måned. Ingen gå ture og ingen vild leg. Så han lærte alle mulige skøre triks den måned og brugte sin næse rigtig meget i rolige søge opgaver. Puha. Men det var væk efter en måned og har intet været siden. Synes helt klart du skal snakke med dyrlægen igen. Især når hun vokser. Hvis der er en lille skade er det vigtigt den bliver opdaget. Bare min meming:) rigtig god bedring med hende.

• #6   16. mar 2012 Har haft ringet til dyrlaegen igen idag og forklarede dem situation. De sagde at jeg skulle vente og se over weekenden ogsaa ringe tilbage paa mandag og hvis det ikke er bedre der, saa vil de gerne se hvalpen igen, saa evt. til roengten.

Dog gaar der jo bare de vaerste ideer igennem mit hovede og jeg haaber virkelig bare at det er noget smaat og at hun bare skal have ro lidt.

Har proevet igen at maerke paa benet, skulderen osv. ( det er forresten et forben hun er halt paa). Og hun siger slet ikke noget til at jeg roere, presser, straekker, boejer benet.

Man bliver jo helt bekrymret for den lille

Kommentér på:
"Halt" hvalp

Annonce