"Halt" hvalp {{forumTopicSubject}}
Har en hvalp(sheltie) paa nu 10.5 uger, hun begyndte at halte i tirsdags. Jeg har ikke set noget ske, dog leger hun lidt vildt med min anden hund nogle gange.
Da hun stadig haltede efter et par timer ringede jeg til dyrlaegen som gerne lige ville see hende. Dyrlaegen kunne ikke rigtig finde noget galt, men syntes hun reagerede lidt naar dyrlaegen tykkede paa taaknoglerne.
Men hun konstaterede at der ikke var noget braekket (dog fik vi ikke tage roengten billeder) og dyrlaegen sagde at hun nok bare havde traadt forkert. Hvalpen fik saa en sproejte med anti-inflammatorisk og jeg fik besked paa at proeve at holde hende i ro.
Jeg har holdt hende rimelig i ro i bur, men hun har selvfoelgelig ogsaa vaeret ude at lege lidt.
Hun virker slet ikke selv til at have smerter og vil egentlig selv helst lege vildt. Men hun bliver stadig ved med at halte og det syntes jeg jo selvfoelgelig ikke er rart at see paa.
Hvad ville i goere i min situation? Dyrlaege igen? vente lidt og see om det gaar bedre?
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.146
Men jeg er også meeeget pylret.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
kan en hund ikke havde vokseværk? hvis ja....
og kan det føre til den halter? hvis nej...
hvordan kan man så se den har det?
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 11
Og for at svare paa dit sproegsmaal, saa ja, det kan godt foere til at hunde halter. Har en veninde med en 5 maaneders hvalp af stor race som har voksevaerk og han halter.
@ N-M- Jeg tror nu heller ikke der er noget braekket, for ville hun saa ikke selv have meget smerte i poten? Men jeg har nu godt nok taenkt paa om jeg skulle faa en roengten billede taget, for er nemlig ogsaa selv lidt pylret. Hvalpen er koebt som fremtids lydigheds og agility hund, saa hun skulle helst holde i mange aar endnu.
Det maerkelig er bare at nogle gange saa syntes jeg ikke hun halter mere, ogsaa en time senere saa er det tilbage. Meget maerkeligt.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 11
Dog gaar der jo bare de vaerste ideer igennem mit hovede og jeg haaber virkelig bare at det er noget smaat og at hun bare skal have ro lidt.
Har proevet igen at maerke paa benet, skulderen osv. ( det er forresten et forben hun er halt paa). Og hun siger slet ikke noget til at jeg roere, presser, straekker, boejer benet.
Man bliver jo helt bekrymret for den lille
"Halt" hvalp