{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Spøgelse?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Ja nu tænker i nok jeg er gak gak, men hunde fornemmer vel "ting" som vi andre ikke kan se og fornemme på samme måde. Igår sad jeg med min store datter og så sidste afsnit af Lykke. Vores hvalp på 6 mndr sad i sofaen sammen med os. Vi sad i den inderste stue og kunne se ud i vores lille spisestue, hvor jeg godt nok havde slukket lyset, pludselig rejser lille Hansen (hunden) op og knurer, jeg beroliger ham, men han stirrer på et fast punkt ude i den anden stue og knurer ind imellem, det fortsætter til vi går i seng. Skal da siges at jeg lige er inde i stuen og tjekke om der er noget galt, men der er intet.
Har selv haft oplevelsen af ikke at være alene, men ellers ikke oplevet noget grimt.
Har haft en grim oplevelse i mine helt unge dage, da jeg boede sammen med en tidligere kæreste ude på landet. Den sidder nok stadig i kroppen, det var mærkelige lyde og føddr på trappen, kulminerede med at min daværende kærestes hund (schæfer) fik et stort lag prygl ude i vores gang (vi sad i stuen og hørte slag og hunden skreg og pev) den løb ind til os og gemte sig under bordet og vi var begge meget bange for at tjekke op på det. Der var selfølgelig ingenting derude, men vi havde en hund der var meget skræmt når den nærmede sig gangen.
Nå men det er mange år siden og nu sidder vi i et andet hus, som vi købte af en enke, hendes mand døde i huset og nu sidder jeg jo og bliver nervøs for at komme til at opleve noget lignende igen.
Hørte P3 idag og så havde de sgu også "spøgelser" på programmet. Det er som om noget er ved at gentage sig, eller også er jeg bare en super paranoid bangebuks smiley
Er der nogen af jeg der har oplevet noget, eller hvor jeres dyr opfanger "ting" i ikke kan se ???
Håber ikke det er mig der er ved at miste forstanden smiley
Mvh Anne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spøgelse??
  • #1   12. mar 2012 Det lyder uhyggeligt, særligt det med schæferen der blev "banket" :s

Jeg oplever tit at Inca ser noget jeg ikke kan se. Så kigger hun på et bestemt punkt og knurrer som om der stod en indbrudstyv lige foran hende :s Ligesom du beskriver det..

Der var også en aften for ikke så længe siden, hvor min kæreste og jeg lå i sengen og prøvede at falde i søvn, ganske som vi plejer. Pludselig rejser Inca sig op i sengen, og begynder at gø og knurre mens hun kigger ind i stuen :s Synes virkelig det var ubehageligt og fik min kæreste til at lukke døren derind til, og så stoppede det. Synes virkelig det er uhyggeligt nogle gange smiley

• #2   12. mar 2012 Jeg tror på ånder til et hvis punkt, og tror også at dyr fornemmer dem bedre end vi gør.
    Jeg ville personligt forsøge at finde fred i tanken om, at der er noget i huset, men så længe der ikke sker noget, og hunden er okay med det (en smule knurren er der ingen der dør af), ville jeg ikke gøre mere ved det...
    Jeg synes sådan noget er vildt spændende, men også rigtig skræmmende!

Har aldrig selv haft paranormale oplevelser, selvom der er én episode, som bekymrer mig meget.
    Min kæreste og jeg var alene hjemme med hundene, og var egentlig gået i seng. Vi slukker tv'et og kan så tydeligt høre to mandestemmer nedenunder, der snakker sammen... Vi går pænt meget i panik, og ringer til politiet (vi var sikre på, at der ikke var nogen hjemme udover os) - men da politiet dukker op, er der ingen, og ingen tegn på indbrud. Vi er begge HELT sikre på, at der var stemmer nedenunder, men hundene reagerede overhovedet ikke...

Og så har jeg en radiator, der "hvisler" så det lyder som munke der messer... Det er lidt klamt, men ved jo det bare er dén - og den er på mit værelse. smiley

• #3   12. mar 2012 Claudia J

Ej ad hvor ulækkert...!
    Hvis der er noget i mit hus, så har mine hunde fundet sig til rette med det... De reagerer i hvert fald ikke på det.

Når ja, det skal lige siges at jeg ofte har følelsen af at blive forfulgt... eller at jeg lige pludselig når jeg kommer ud af badet føler mig meget blufærdig... Kan ikke rigtig forklare det, men for satan hvor er det klamt! og har altid haft det sådan... Det er værst i mit gamle værelse, som min far sover i nu... Men han kan ikke mærke noget. :s

• #4   12. mar 2012 Jeg har ikke oplevet det med mine hunde, men med mine katte.

De lå og halvsov rundt om i stuen, da de alle lige pludselig rejste sig op og hvæsede med strittende pels, men de stirrede ud i gangen

• #5   12. mar 2012 jeg ved der er mere mellem himmel og jord.. og dyr er mere fint følende end vi er smiley
    vi har en gl fodermester til at holde øje her hjemme smiley
    han forholder sig roligt, så længe alle dyr har det godt og bliver passet ordentligt *G* .. han var hysterisk aktiv lige da min han kat blev syg, der blev gået frem og tilbage i gangen ( hvor foder gangen var før ) pillet ved lys og generelt smide kulde rundt..
    da katten blev aflivet faldt der ro på igen..

Hunden kan nogen gange blive træt af ham, og lige små knurre inden hun går i seng... han holder som regel til ved trappen foran vores soveværelse, så kan da godt forså hun vil have ro smiley

hvis du føler dig utryg, kan du bede vedkommende om at gå væk..

• #6   12. mar 2012 Når jo for fanden (kæft jeg skriver mange beskeder i tråden, se lige bort fra min glemsomhed xD), min moster var overbevist om, at der var et-eller-andet i hendes lejlighed, da hun flyttede ud. Hun sagde ud i luften da hun kunne mærke der var nogen, at han/hun hjertens gerne måtte være der, men personen skulle venligst lade være med at dukke op foran hende eller et eller andet, for så ville hun dø af skræk...
    Nu er "ånden" væk, og vi har senere fundet ud af, at den tidligere beboer elskede den lejlighed, og var meget, meget gal da hun skulle på plejehjem. Så min mosters teori er, at hun ville sørge for at den nye ejer passede godt på lejligheden. smiley

• #7   12. mar 2012 Py ha; tak for respons Claudia og Ashley.
    Lyder da til jeres vapser også ser "ting". Det er nu heller ikke for at starte et emne op, men syntes lige der var så mange sammentræf og så kom mine oplevelser fra "bonde huset" lige frem igen smiley
    Vi har gået og spøgt med at "Bernhard" manden der døde i huset, stadig er der, men det har nu været i sjov. Vi har kun købt vores lille og ellers hyggelige hus, for en kort overgang, da vi er ved at lave et større hus i stand som vi skal flytte over i. Så vi købte huset af enken, fik hun lov at lade en masse af deres ting stå ( Bernhards værksted ude i garagen, står som da han brugte det) Så vi laver jokes med lige at kigge ud i hans værksted efter en ny el pære osv. Men det tror jeg stopper nu ;);)
    Bonde huset jeg boede i od de oplevelser vi havde der, ved jeg godt luder som en historie fra de varme lande smiley Især for alle dem der ikke tror på ånder osv. Men det skal siges at det gjorde jeg heller ikke før den oplevelse. Min daværende kæreste troede da SLET ikke på den slags, men det kom han godt nok til.
    Vi havde mange små oplevelser i huset, men syntes ikke at hunden reagerede på det dengang. En skygge kom lige forbi når vi sad og så tv, den gik altid samme vej, ud i gangen som ikke førte nogen steder hen. Fandt dog ud af at der før i tiden var en trappe derude, der førte op til første sal. Hørte fodtrin og knirken især når jeg var alene og så stoppede det hele efter hændelsen med hunden. Hunden var meget velopdraget og ikke bange for noget, en rigtig schæfer og jeg ved min daværende kæreste aldrig (som mig selv) kunne finde på at afstraffe hunden på nogen måde.
    Dem vi fortalte det til havde alle en naturlig forklaring på hvad der var sket, den må ha sovet under trappen og slået hovedet op den og blevet forskrækket.... Ja det kunne sagtens være det, men vi sad på den anden side af døren og kunne høre klask og slag, son hvis man klasker hånden hårdt ned i en klat dej. Det stod nok på i 20-30 sekunder, med føltes som meget længere og hunden kom stormende rystende og pivende ind under sofa bordet. Vi måtte da også sunde os lidt før vi turde gå ud i gangen (med hinanden i hånden og UDEN hunden) Den var meget skræmt længe efter. Men efter det skete der ikke mere.
    Det var virkeligt ulækkert og jeg var ikke alene i det hus efter det.
    Nå nok om det, hvis det bare er hyggelige Bernhard vi har besøg af, så går det nok, men han skal nok regne med at komme til at bidrage til huslejen, hvis han bliver, det er vel ikke mere end rimeligt ;);)
    Mvh Anne

• #8   12. mar 2012 Nu er din hund jo lige i spøgelses alderen så ikke sikkert der er mere i det.

• #9   12. mar 2012 Tja..
    Vaks har gjort det samme oppe ovenpå.
    Han har rejst sig op fra sengen og begyndt at gå og knurre af noget i gangen. Og det er jo ovenpå, og der er kun rum rundt om den gang.
    På et tidspunkt stirrede han stift på noget, som var højere end ham, mens han stod i min døråbning. Vi bad ham tie stille, men han bevægede end ikke ørerne.
    Til sidst var det som om, nogen bad ham om at lægge sig og slappe af, og først der kiggede han på os igen, og ørerne røg ned.

• #10   12. mar 2012 gå = gø, lol.

• #11   12. mar 2012 Jeg tror egentlig ikke på sådanne ting, men har selv oplevet noget nogle gange smiley
    Er dog ikke blevet bange for det nogen af gangene.

• #12   12. mar 2012 Py ha, staver da værre end en bakke æg idag ;);)
    Tak for råd alle smiley Vil prøve at be ham om at pakke sine ting (hvis det da overhovedet er ham;)
    Sikke oplevelser med ham fodermesteren også, idet mindste lyder han til at være glad for dyr smiley

• #14   12. mar 2012 Det lyder som en dame jeg også kunne finde på at kontakte, hvis der skulle ske mere i vores lille hus. Kathrine kunne du sende mig hendes nr pb ? Det kunne være dejligt at have hende i baghånden ;);)
    Så er der altså andre end mig der har oplevet mærkelige ting.
    Min oplevelse var altså mange år før det blev "moderne" med "Åndernes Magt" osv, så vi gik meget stille med vores oplevelser. Men tak for input, føler mig ikke helt så alene ;);)
    Mvh Anne

• #15   12. mar 2012 Jeg har også haft "besøg" i 2 af de huse jeg har boet i på landet. I det ene begyndte min Schæfer og katten at glo skiftevis ud på trappen og op på loftet mens jeg sad i sofaen, kattens pels stod ud til alle sider så han lignede et pindsvin og hunden begyndte at knurre og gø aggresivt og pludseligt kunne jeg selv høre fodtrin fra trappen og på loftet/førstesalen, som ikke havde noget "gulv" der lå kun glasuld overalt da huset var ved at blive isoleret, men anyway så lød det som om at det var en stor mand med træsko som gik med tunge/slæbende skridt frem og tilbage deroppe og op og ned af "trappen/hønsestigen" der gik op til loftet.
    Det havde været i brug små 100år tidligere dvs.der havde været et gulv engang, Men det var bare underligt at føre fodtrin fra et sted hvor man VED at lyden ville blive dæmpet pga.glasulden hvis der havde været nogen deroppe + at man kunne se at ingen havde gået på trappen pga.der ingen mærker var i "støvet".

I hus nr.2 som jeg købte af en gammel mand som skulle på samme plejehjem som det jeg jobbede på. Der var 3 vinduer i stuen som vendte ud til haven og manden sad altid ved det midterste vindue så rullegardinet blev aldrig trukket ned.
    Men jeg trak alle 3 rullegardiner ned hver aften og de blev der til jeg rullede dem op igen.
    14dage efter vi var flyttet ind skete det så at manden døde, og pludseligt fik det midterste rullegardin sit eget liv :o) når jeg rullede det ned så nåede jeg lige at vende mig så rullede det op igen, jeg prøvede at skifte ml de 5 gardiner der var i stuen, men hver gang jeg rullede ned for det midterste vindu så røg det op..
    Jeg blev enig med mig selv om at da manden døde så "flyttede" han hjem i huset igen for at kunne kigge ud af det vindue som han havde gjort de sidste 11år af hans liv "siden hans kone døde.

Men da ingen af mine ånder var aggresive lod jeg dem være, ok den gamle mand talte jeg ind imellem til, jeg havde trods alt passet ham på plejehjemmet+at jeg jo havde købt huset af ham og vi havde et dejligt "forhold" da han var i live, så han havde egenligt mere ret til at være der end mig og mit menageri af børn og utallige dyr...
    Men jeg syntes at det er spændende/interessandt at komme ind i et hjemsøgt hus.

• #16   13. mar 2012 Anita det lyder som om det mest er på landet det "sker" smiley Syntes nu jeg er mest tryg ved at det kun er min lille familie der bor i vores hus. Syntes jeg har hørt om før at det lige så stille kan tage til i styrke og blive væmmeligt. Har selv døjet med at være alene og mørket længe efter min oplevelse, så jeg har ikke rigtig mod på en gentagelse. Syntes nu også det er spændende og fulgte hver udsendelse af "Åndernes Magt" men det er kun spændende så længe de ikke flytter ind hos mig ;);)

• #17   13. mar 2012 Jeg tror at man opdager det lettere på landet netop fordi at hvis man høre en lyd så kan den KUN komme fra ens eget hus, og der ved man at man er alene så lyden/e kan kun komme fra "en anden" eller "Ånden" som man bare ikke kan se, men høre..OK ved ikke om hundene og kattene ser noget, men de reagere da kraftigt på "fænomenet"
    Bor man i byen er det let at tænke, nåee det er bare nabo,genbo`en el.lignende der laver lyde..
    Jeg har dog oplevet noget i den lejlighed jeg bor i nu, mine hunde reagerede pludseligt underligt en aften, få dage efter at min lille Chi måtte herfra, hvor de begge 2 rejste sig fra de steder de lå, og gik ind i soveværelset og kiggede på det sted hvor Chiki normalt lå og hyggede sig bl.a.når de havde fået godbider, men der hænger noger ned fra loftet som han legede med som ku svinge frem og tilbage når han slog hård nok til den, og da jeg kiggede på den så jeg at den bevægede sig nøjagtigt som når Chiki gav den en pote så den svingede som et pendul, og jeg er SÅ sikker på at jeg kunne se at han gik rundt på sit tæppe der stadigt lå i hans lænestol som stod under "hans boksebold" for folderne bevægede sig ..Ligesom når en hunde går rundt om sig selv før den lægger sig ned.. Så jeg tror altså også på dyreånder nu, før troede jeg kun på menneskelige "ånder/sjæle".

Men nu er jeg blevet sikker på at man GODT "Må ta hunden med op til/ I himmelen" kan self.ikke huske teksten nu hvor jeg skulle bruge den. ;o))

• #18   13. mar 2012 Hold da helt op, ja det har jeg aldrig hørt om, men tanken er da vildt tiltalende. Det lyder da til at din "regnbue"hund stadig er hos dig smiley den tanke kan jeg godt li smiley

• #19   13. mar 2012 Kato ligger tit og stirrer ind i mit soveværelse og knurrer.. Men der er ikke nogen derinde..
    Og når han gør det kan man slet ingen kontakt få til ham..

• #20   15. mar 2012 Det lyder til at der er mange "spøgelser" rundt omkring smiley Vi har heldigvis ikke mærket noget til "Bernhard" siden i søndags smiley

Kommentér på:
Spøgelse??

Annonce