1.249 visninger
|
Oprettet:
Det var dog utroligt.. {{forumTopicSubject}}
Tænk at folk aldrig bliver klogere..
Og så endda bare er åbne og lige glade omkring det?
http://www.dba.dk/amstaff-hund-4-aar-salgklar/id-81513732/
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Din besked derinde, gør ikke dig klogere end hende..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Finder man et andet hjem til den, så har den chancern for at overleve, i stedet for at blive aflivet. Så længe køber er klar over den chance man tager.
Jeg er imod man laver hvalpe på ulovlige hunde, eller prøver at bilde andre ind, at den hund man sælger er noget andet end den er.
Men hvis man er ærlig med det, og man af en eller anden grund ikke kan have den længere, så kan der ikke ske noget ved at finde et godt hjem til den. Man har så som minimum forlænget dens liv.
Jeg er lidt fanget imellem at overholde loven, og så aflive raske hunde som ikke fejler noget eller har gjort noget andet end at blive født.
Finder man en ansvarlig ejer til at tage sig af hunden, så er det ok med mig.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 315
Og hold kæft en flot tøs, derudover.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Ja jeg ved godt der kun er et lovligt alternativ.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Hvis de ikke kan beholde hunden, så skal den aflives, sådan er reglerne (de kan dog GODT forklares på en ordenlig måde )
Men regler er regler, og det gælder alle.
Hvis folk sælger hundene videre, så nytter loven jo ikke, og så længe folk ikk overholder loven, bliver den ikke ændret.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Vi kan gode være enig om, at det er ulovligt at overdrage/sælge en liste hund, men er det ulovligt at søge en ny ejer..?
Så længe man ikke har overdraget hunden, har man så brudt loven.
Går ikke ud fra, at politiet giver mig en bøde, fordi jeg har overvejet at køre for stærkt., men først gør det når jeg har kørt for stærkt.
Og omkring det at melde en hund som den her, det kunne jeg ikke drømme om. Jeg vil ikke have hunden liv på min samvittighed. Hunden er uskyldig, men er den der skal betale prisen.
Syntes man skal passe på med at være så hellig, og melde bare for at melde. Jeg ringer heller ikke til politiet, hvis jeg ser en køre uden lys på cykel, eller kører over for gult i et kryds.
Hvis ikke ejer/hund udgør nogen trussel eller ellers er et problem, så kan jeg ikke forstå folk har så travlt med at melde folk.
Der bor et par amerikanske bulldogs her i kvarteret, og de går altid i snor, men aldrig med mundkurv. Det er ulovligt, men kunne ikke drømme om at melde dem. Deres hunde opfører sig fint, og ikke så meget som kigger på andre. At det så kan være at gamble fra ejerens side, er en anden sag. Det er dog ikke det store problem her i Viborg, hvor politiet er ligeglad, så længe hundene ikke laver problemer. har endnu ikke set en liste hund med mundkurv her i Viborg.
Og for mig handler det ikke om det er ulovligt eller ej, for det er der ingen tvivl om det er. Jeg syntes mere det handler om, hvor små sko man går i, og om man vil melde bare for at melde.
Der er flere hunde her i kvarteret, som er et større problem end de 2 Ambulls. Bla. en sheltie der bliver lukket ud af ejeren og skal lufte sig selv på gaderne. En sur FB som ejeren har svært ved at holde på egen grund osv. Man må vælge sine kampe og principper når man melder noget, jeg vil dog ikke være skyld i, at en hund evt vil blive aflivet, selvom den aldrig har gjort noget......
jan 2012
jan 2012
Det var dog utroligt..