{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Det var dog utroligt!!! ALENE HJEMME {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Har nu trænet i 3 uger, starter på min 4 uge nu med alene hjemmetræning af min hvalp på nu 11 uger...
(Det drejer sig om en chihuahua)

- Jeg har fulgt jeres gode råd herinde, med at gå ud og ind af døre og lukke døre efter mig 500.000.000 gange om dagen, hvilket jeg har gjort... måske 600.000.000 gange om dagen...
Og så var jeg væk i 10 minutter da jeg skulle ned at stemme..
og optog ham så, og alle 10 minutter var der skrig og piv, når jeg siger skrig lyder det virkelig voldsomt smiley ..

og der havde jeg altså trænet super meget med ham, det er som om han slet ikke kan lære det, han er MEGET mors dreng, og går mig gerne i hælene.... har købt en hjertebamse til ham, dem der har et hjerte der slår, der sover han hele tiden på når han er træt, men det virker ikke når jeg går, heller ikke at give ham et marvben, hverken med marv, eller med leverposteg han elsker dem når jeg er der, men så snart jeg ikke er der er de ligegyldige...

Har nok glemt at skrive noget, men er bare så ked og fustrreret over jeg kun har en uge nu, og han ikke kan bare en time smiley

Har virkelig fuldt jeres råd hvad dælen gør jeg?

Negative kommentar bedes holdes væk, da dette virkelig er er problem og super synd for min hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var dog utroligt!!! ALENE HJEMME
  • #1   26. sep 2011 Hvordan gør du med ham når i er sammen? har du ham meget i hænder og pussenusse osv?

• #2   26. sep 2011 Kan han være i et rum uden du er i samme rum?

• #3   26. sep 2011 Har du prøvet dap ?

• #4   26. sep 2011 Molly - Jeg har ham på gulvet som andre hunde, ja selfølge når vi leger på gulvet må han da godt pusse nusse hos mig smiley men ellers er han på gulvet.. også når vi går ture hvilket han er voldsom god til...

Stella- Nej det er jo det der er problemet? han kan måske være der højest 1 minut uden piv... og har prøvet gå ind INDEN Han piver , og til tider har jeg ikke nået det.. fordi han pev før han normal gjorde...

DKK snob - Nej ikke endnu.. money money, han skal til dyrelæge...

• #5   26. sep 2011 Jeg følger lige lidt med her, jeg har fået samme problem med vores Ego, så skal lige se om det kommer noget vi ikke har prøvet endnu smiley

• #6   26. sep 2011 søde.. syns du skal prøve det jeg sagde i går...

• #7   26. sep 2011 Mia - I kan heller ikke gå?

uha hvor er det altså træls smiley han er helt panisk hvis jeg er væk for længe..

Kristine - Ih hvad for noget af det søtte? smiley kan self ikke huske lige nu smiley

• #8   26. sep 2011 Min veninde havde samme problem med sin hund. Den kunne heller ikke være i et rum alene. Hun fik det råd af en adfærdsbehandler at hunden ikke måtte være i sofaen sammen med hende mere og at den ikke måtte sove i soveværelset sammen med hende. Hun brugte vist DAP samtidig. Hunden måtte heller ikke være alene medmindre hun trænede den i at være alene. Derfor passede hendes mor den hver dag. Hvis du har et babygitter kunne det måske være en fordel at starte med at lære ham at det er ok at være i et andet rum end det du er i.

• #9   26. sep 2011 Har du prøvet at ignorere ham lidt mere når i er hjemme?
    altså ikke at du skal ignorere ham hele tiden, men at du gør det på en sådan vis at han måske bliver lidt mere selvstændig?

• #10   26. sep 2011 Dap er ikke så dyrt igen smiley Prøv at tænde radio for ham ?

• #11   26. sep 2011 Men ja tror os du skal gøre ham lidt mere selvstændig og ikke pussenusse om ham osv.

• #12   26. sep 2011 Maja M - Nej det er kun mig der ikke kan gå fra ham, han er ligeglad med om min mand og datter går, men jeg må ikke gå fra ham, det er noget helt nyt han er begyndt på her for 3 uger siden ( vi genoptog alene hjemme træning med det samme) men han hyler og bider ting i stykker så snart jeg er væk, også selvom jeg bare er ude med skraldet smiley og jeg skal begynde på job på mandag og er total nervæs for at få klager over ham, han har jo aldrig gjort det før smiley men helt ening, det er VIRKELIg træl!! smiley

• #13   26. sep 2011 Stella - Det har jeg slet ikke tid til at lære ham, så mister jeg min kontanthjælp..
    har en uge tlbage ud af 4 uger.. Og nej, han skal forblive oppe i sengen hos mig, det er det eneste tidspunkt han er rigtig hos mig, så det bliver sidste løsning, han må kunne lære det ligesom alle andre hunde.. smiley Det er ikke ondt ment stella er super glad for dit råd, og vil lige kopiere det og gemme det..

Molly - Ja jeg har.. Når jeg går på wc f.eks så piver han sjældent nu, det er som om han ved derfra kommer jeg tilbage... men hvorfor dælen lære han det ikke ved hovededøren , har så skåret det ned til han kun har soveværelset, og så prøver jeg det nu og det træner vi så nu! smiley

Er der nogle der har et godt råd omkring hvordan jeg køre ham mentalt træt?
    Fysisk gør vi ved en stille gåtur, men hvad gør jeg mentalt? smiley må ikke koste en bondegård.. smiley

• #14   26. sep 2011 DKK snob- nej men dyrt nok hvis du hellere vil ha mad smiley kontanthjælp bliver du ikke rig på, slet ikke når du har en hund der skal til dyrelæge :o) Så den må vente til efter d. 30...
    Han er utrolig selvstændig efterhånden, bare ikke når det handler om at være alene.. Han leger ligenu inde i stuen og jeg sidder i soveværelset ved min computer..

• #15   26. sep 2011 Mia J - Ejjjjj smiley Det er virkelig træls, stakkels vuffer og dig.. Det var dog træls.. håber virkelig i kan få kontrol over det igen smiley

• #16   26. sep 2011 Maja M - det som Nu som medløber DKK snob. .skriver kan muligvis hjælpe, det gjorde vi da vi øvede alene hjemme første gang.. tænd den mens du stadig er hjemme og går og laver et eller andet ( så hunden ikke forbinder radioen med at den skal være alene) men hør lidt musik, tøm opper'en et eller andet, gør dig så klar som du plejer og lad radioen køre.. til sidst behøvede vi kun radioen og et par hapsere på gulvet ( indtil nu altså) Men prøv det, hvis du ikke allerede har prøvet det, den virkede for os smiley

• #17   26. sep 2011 Ps. Pusse nusser altså ikke om ham.. det er ikke en selfølge bare fordi han er lille :o)

• #18   26. sep 2011 Mia - Alt det du skriver der det gør jeg, den køre på en radio med snak.. så alle de ting gør jeg..

• #19   26. sep 2011 Det er helt ok. Det er jo dit valg. Min hund sover også i sengen smiley

• #20   26. sep 2011 Stella - men vil klart prøve det hvis det ikke snart kommer , det er jo fandme synd for ham.. men har det også sådan kan ikke passe en hund ikke engang må sove i samme rum eller være i samme rum som mig, så er det ikke en hund jeg ønsker mere, så er det jo ikke sjovt at have hund hivs man knap nok på klappe dyret smiley
    Så bliver sidste løsning..

• #21   26. sep 2011 Maja M - til det med det mentale, har du prøvet en foderbold med kiks eller hans foder i? smiley den plejer at virke for de fleste.. smiley Er selv igang med at finde noget Diego kan bruge sin energi på når han skal være alene.. men han har desværre en eller anden evne til at kunne ødelægge ALT, så vi skal have fat i noget der er lavet af Titanium.. smiley *G*

• #23   26. sep 2011 Maja M - Okay, så han lyder temmelig gligeglad med alting, han vil bare have sin mor!! stakkels dreng.. smiley

• #25   26. sep 2011 Det os fair nok, mente bare det ikke koster sådan mange mange penge smiley Men det kan være en god hjælp til ham.

• #26   26. sep 2011 Cathrine og mia det gør jeg, han bliver ikke træt nok smiley

Kigger lige Maj.Britt

• #27   26. sep 2011 Min er sgu lidt dum og ville ikke finde ud af den din bruger xD

er der et link til begyndere på disse spil=

• #28   26. sep 2011 Det er jo ikke fordi man ikke må være sammen med sin hund. Min venindes hund var bare så morsyg, at den skulle lære at den ikke behøvede at ligge op af hende og være i røven af hende hele tiden. Det er jo også kun en periode det drejer sig om indtil hunden har lært det.

• #29   26. sep 2011 Du skal i gang med at gøre hunden mere selvstændig og give den mere selvtillid :o)

Der er flere gode råd i tråden.

Problemløsende opgaver er altid en god måde til at give hunden mere selvtillid :o)

• #30   26. sep 2011 Du kan også starte med en plastflaske (de hårde!) og så lave huller i og kommer foder deri

• #31   26. sep 2011 Han er egenlig ude i stuen tit uden mig, så snart han så ser jeg går i et andet rum bag lukkede dør, står han og venter på mig udenfor...

sys han er selvstændig på nogle punkter smiley
    en uge er bare ikke lang tid til at lære ham at det er ok at være alene smiley

• #32   26. sep 2011 Det er sgu en sej lille én du har fået dig der må jeg sige.. han ved hvad han vil her i verden!! smiley

• #34   26. sep 2011 Nu kan det godt ske at jeg gentager andre råd i tråden, så må I lige bære over med mig:)
    Først tænker jeg, hvad du laver med ham i løbet af en dag?:) Træner I, ser han andre hunde?:) Han er jo ikke så stor, så tror også at noget mental stimulering er en god løsning. Og der er jo mange forslag:

- Foder på græsplænen/eller indenfor
    - Foder pakket ind i et viskestykke
    - Foder gemt under plastiskbøtter
    - Spor
    - Spil hvor de skal tænke
    - Almindelig lydighedstræning
    - Aktivitetsbolde
    - Kong med leverpostej (frosset)
    - Flaske med foder

Jeg har også brugt Zylkene med RIGTIG god effekt:) DAP'en virkede ikke for os:)

Og så tænker jeg lidt at self må han sove hos dig:) Som jeg skrev igår så er hunde flokdyr:) Men ja, lad ham komme til dig ellers:)

Held & lykke:)

• #35   26. sep 2011 Alle opgaver du giver hunden er med til at gøre hunden mental træt og afbalanceret. At give hunden en kommando er også en opgave. At lære hunden at sitte, dække og stå er også mental træning..

Her er en artikel med flere bud..
    http://www.naturlig-hund.dk/traening/artikler/aktivering.htm

• #36   26. sep 2011 du sku prøve det med at din mor tog ham, og så sku hun prøve at gå fra ham og se om det er det samme

• #37   26. sep 2011 Vi var MEGET obs på netop det med at være alene og startede efter 4 dage fra vi fik Benzo. Men der havde den ene af os også fået fri i 3 uger, så det hjalp lidt på det.

Vi gjorde det meget slavisk hver dag mere eller mindre. Startede med 5 sekunder, 10, 15 30 osv osv, så vi til sidst sad uden for på opgangen i 1,5 time uden han pev eller gøede. Vi bor lige pt i lejlighed så det var vigtigt for os at han intet sagde.

Han havde på dette tidspunkt sin kurv inde i stuen, hvilket betød at når han hvilede sig, så var vi der som regel. Når han var alene hjemme havde han kun entreen og køkkenet og ikke hele lejligheden.

Anyways, da vi så endelig skulle lade ham være alene så pev og gøede han det meste af dagen, så jeg måtte hente ham og tage ham med på arbejde. Vi gjorde efterfølgende det at sætte hans kurv ud i entreen, så hver gang han skulle sove eller hvile sig, så lagde han sig derud. Han blev derved tryk ved at være i sin kurv i entreen, og forbandt det med at sove/slappe af når han var der.... Det lyder vildt, men fra dag 1 hvor vi satte hans kurv derud permanent forsvandt ALT, og vi har 7-9-13 ikke haft problemer siden. Naboerne troede det var løgn at det kunne skifte fra den ene dag til den anden.

Jeg VED ikke om det kunne hjælpe eller give lidt inspiration.. Men det kan være han ikke føler sig tryg der hvor han er når han er alene? Hvis han har hele lejligheden, så prøv evt. at afgrænse ham lidt?

• #38   26. sep 2011 *Diva AKA Muldvarpen* P - Jamen fra morgen af får han en daglig gåtur, og så spreder jeg maden ud på gulvet, hvor noget kommer til at gemme sig bag nogle ting jeg har lagt og sat op som han skal puffe væk! smiley

og har ingen stor voldsom kontakt med ham 30 minutter før jeg går, ingen vilde lege.. eller sådan noget.. gør som jeg har fået fortalt smiley ! Mere sker der ikke om morgen, igennem dagen øver vi tusind gange jeg bare går ud og ind af døren med sekunder inden jeg kommer ind igen smiley Så faktisk bare ud & ind igen..

så går vi en lille tur igen da han ikke rigtig kan holde til mere, og så når vi kommer hjem leger vi ... og når han engang bliver træt. så går jeg ud og ind igen. osv osv osv! smiley Tak for dine råd, vil lige prøve viskestykket, bruger det med at fryse leverposteg, og han elsker det men er ligeglad når jeg går med den, skal han have den MENS jeg er her? smiley og blive træt på den måde.. ?

TUUUSIND tak, vil forsøge dine råd .. håber du kan svare på om jeg skal give ham den med leverposteg mens jeg er her smiley for at køre ham træt på den måde.

• #39   26. sep 2011 Kristine - Åh ja, vil jeg også prøve! smiley

Louise, tusind tak! smiley kigger lige på den.

Benzo - Wauuuuw, sikken en historie det var dog utrolig dejligt for jer det bare lykkedes!

jamen han er meget tryg når vi er her.. Problemet med det i gjorde for mig er så, jeg ville ALDRIG kunne få ham til at slappe af et andet sted en jeg er, fordi han er så meget "mor"s dreng.. ( har prøvet at træne med at bære ham ud tyve gange.. )

Jeg har begrænset det til kun mit soveværelse nu, og det er her han slapper af, når han leger er det i stuen (uden mig, jubii) så måske det er lidt det samme, dog hyler han stadigvæk her smiley men må prøve og gå ud og ind tyvetusinde gange.. smiley

• #40   26. sep 2011 har du prøvet en "Kong" hvor du propper leverpostej og opblødt foder i, og smider den i fryseren.. den kan du så give ham når du går,så kan han bruge noget tid på at få det slikket ud....

• #41   26. sep 2011 Altså jeg plejer at lave den aftenen inden jeg vi skal sove. Så tager jeg den op lige inden jeg går:) Så er hun dejligt beskræftiget:) Men det kan være rigtig hårdt med alene hjemme træningen, det kender jeg kun alt for godt til. Diva har heldigvis lært det så nogenlunde:) Jeg ved godt det er P**** frustrerende, men træk vejret dybt og husk på at han ikke er så gammel endnu:)

• #42   26. sep 2011 MIchelle - Han er glad for den når jeg er der, så snart jeg er væk røre han den ikke, så står han og kigger på døren og hyler.. hvis jeg er væk i mere end et minut.

DogByHeart . - Har sendt dig en PB smiley

Til alle i tråden også, tusind tak for nogle gode råd, vil prøve! smiley

TIl ALLE jer der har sendt mig en PB hold dog op nogle gode råd, vil påbegynde allerede nu her hvor han er træt . Lyder suuuuper godt og tror det hjælper ham hurtigt! smiley jubii .. prøver prøver.

• #43   26. sep 2011 DIVA - Ja smiley dybe vejrtrækninger smiley

men, skal han have den mens jeg er hjemme ? eller først når jeg går..
    For får han den først når jeg går er han pisse ligeglad med den..

• #44   26. sep 2011 Hvis du ved at han er ligeglad hvis du først gir ham den der, så prøv at gi den 10 min før:) Er det til gene at han hyler når du ikke er hjemme? altså tænker på naboer?:)

• #45   26. sep 2011 Diva - Ja tror de kan høre ham ovenpå! smiley men kun dem der kan, og ved ikke om de kan, men han skriger nogengange og det kan jeg høre helt ud smiley så det er ikke smart han gør det nemlig..

okay giver ham det 10 minutter før så! smiley

• #46   26. sep 2011 Prøv at snak med dem:) spørg dem om hvor slemt det egentlig er?:) Og så sig at de lige må bære over med jer, da I øver alene hjemme:) Det kan os være at problemet ikke er så stort som du tror:)

• #47   26. sep 2011 Diva - Har optaget 37 minutter hvor jeg handlede med skrig & opkast og hyl. og jo tro mig det er slemt, direkte dyreplageri at efterlade ham, fik så dårlig samvittighed.. da jeg så vidoen altså.

MGMGB - Tv'et er tændt, Problemet er selvom jeg ligger hans yndlings madder frem, røre ham dem ikke før jeg er hjemme, de ligger præcis samme sted som jeg efterlod dem.. smiley han er ligeglad med alt andet end døren og venter på den går op igen.. smiley

• #48   26. sep 2011 Nej, det er ikke sjovt:( Hvor er han når du ikke er hjemme?:)

• #49   26. sep 2011 Ligenu sover han på hans hjerte bamse ved siden af mig på gulvet smiley !
    men han er god til at lege i stuen hvor jeg til tider må ud og kigge efter ham smiley

• #50   26. sep 2011 puha, en uge er sørme ikke meget, når du har en hund der har så seperationsangst.

Nøglen til at lære hunden at det er ok at være alene er, at den ikke på noget tidspunkt må blive utryg ved ens fravær. Det er desværre for længst for sent med jer. Derfor er du NØDT til at starte helt forfra. Og han må ikke lades alene på noget tidspunkt udover i træningssammenhæng.

- Det lyder til, at han bliver utryg så snart du lukker døren bag dig?
    Derfor synes jeg du skal starte med at sætte et babygitter imellem, så han stadig kan se dig. Men proceduren er den samme, ud på den anden side af gitteret og tilbage igen. osv osv..

- nu skriver du så, at pengene er en begrænsende faktor, så du får måske ikke købt sådan et babygitter (eller andet lignende). Men så ville jeg gå tilbage til at vente med at gå ud af døren. Til en start så gå hen til døren og stå ved den. Når han ikke længere reagerer på det, så tag i håndtaget. Når han ikke reagerer på det, så åben døren... dernæst gå ud uden at lukke.... luk halvt osv osv. Men gå endelig ikke frem i træningen før han slet ikke gider løfte hovedet og se efter dig.

og så tilslutter jeg mig alle de gode forslag om aktivering. Foderet eller evt et stykke legetøj kan du også sagtens gemme indenfor, gem højt også.

Håber det lykkes for jer. Mine to har selv haft sep.angst, fordi jeg gik for hutigt frem - det er IKKE sjovt smiley Men der er ikke andet for end at starte forfra.

• #51   26. sep 2011 Vibe R - Har jo været der 4 uger nu, så ikke kun 1 uge, har bare kun en uge tilbage. har trænet i 3 uger nu, 4 når denne uge er slut...
    Har ingen babygitter dims der er lille nok han kan kravle igennem .. eller hoppe over .. Jamen nu er han vågen og render rundt hvor han IKKE kan se mig, så tror først han er utryg når jeg er helt væk..

- jamen han flytter hovede så snart jeg tager 1 skridt. og det gør han altid og det er bare fordi han er opmærksom er han også når han går udenfor med mig.. Og det vil jeg da ikke fjerne fra ham, men selfølgelig skal han blive liggende, men kender altså flere hunde uden de problemer der kigger efter ejeren når vedkommende går... ?

men har fået 2 PB jeg vil følge, og derefter prøver jeg disse råd herinde, for dem i PB er geniale ! og er jeres også herinde. tusind tak for jeres tid, og din tid Vibe! smiley

• #52   26. sep 2011 Maja: Gør det:) Følg din mavefornemmelse:)

• #53   26. sep 2011 De råd du har fået i P, vil du ikke sende dem til mig?

tror min hvalp blir lidt på samme måde

• #54   26. sep 2011 Ihh.. Kryds lige fingere for os, han skal være alle en halv time nu, radie køre og han ligger pt stille og roligt på trods af at jeg har gjort mig klar til at gå.. kødben + flaske med kiks i venter også.. Ihh håber det går godt, opdatere når jeg er hjemme igen smiley XXXXX please!! smiley

• #55   26. sep 2011 dumme tastatur!!'

• #56   26. sep 2011
    King Of Heaven - Dem har jeg fået over flere mails, så lidt svært at kopirere.. desværre smiley

Mia - KRYDSER FINGRE smiley

Suzy - Så kan han ikke se mig fordi han er så lille....
    Problemet er så hvis jeg gemmer ting, det siger ham intet når jeg er væk, om jeg så ligger det ved døren eller i hans hule, han er hamre ligeglad med uanset hvad det lækreste i verden er, når jeg er ude af døren.. Kan bare håbe på det kommer HELT af sig selv på et tidspunkt hvis jeg forsætter træning stille og rolig.. Men skal starte næste mandag. ellers ryger min kontanthjælp.

• #57   26. sep 2011 Helloow.. smiley
    lige en update.. Det blev så lige til 4½ time i stdet for en halv og det er gået okay.. jeg havde selvfølgelig glemt at lukke dør til badeværelset, så han havde taget et af hendes bade dyr, men kun et og så igen kun den ene af min mand såler smiley n enkelt sofapude var også kommet med ned i kurven den var dog stadig hele smiley
    Mens han var alene havde han tændt radio, 2 tyggepinde, en flaske med lidt kiks i og hans kæp fra haven.. smiley Er MEGA stolt af ham!!

• #58   26. sep 2011 WUHUUU smiley sådan Mia. små fremskridt er bedere end ingen fremskridt, det var da flot! smiley

• #59   26. sep 2011 Maja M - Det er SUPER flot!! Ihh. mors dreng! Lige præcis håber bare ikke det var et enkelt stående tilfælde.. Så skal vi bare finde ud af hvad der virker på Anton smiley

• #60   26. sep 2011 Mia - INTET smiley må håbe han vokser fra det xD

• #61   26. sep 2011 smiley Jarh, han er jo heller ikke så gammel.. så måske ikke så underligt han har lidt svært ved at nye mor går når han "næsten" lige er tage fra gamle mor.. men så er det måske en ok ide med at han kunne være hos din mor mens du er på job..? Hende har han jo også set før ( i gues ) Så tager han det måske ikke så tungt igen.. smiley

• #62   26. sep 2011 hun har altså os arbejde smiley

• #63   26. sep 2011 altså han piver stadig meget når hun passer ham. men stopper efter 2-3 minutter.. og forsætter ikke flere timer. men hun har altså også arbejde hun skal passe.

• #64   26. sep 2011 Sorry så misforstod jeg bare hvad Kristine M dig skrev længere oppe.. smiley Kender du så ikke en anden han kunne være hos måske? smiley

• #65   26. sep 2011 Du må hellere give ham til mig for han er da bare ALT for dejlig!!!! Nurh!

Nå, men har desværre ingen gode råd, andet end at du godt må sende ham herhen med pakkeposten, tror endda du kan nøjes med enkelt frimærke smiley

• #66   26. sep 2011 Mia - Nej ikke nogle han er trygge nok ved eller jeg er trygge nok ved, de har selv hunde og arbejder også...

- Indfør forbud mod sex med dyr nu ! - Haahaha smiley ja lær du ham bare det og giv mig ham igen smiley ...haha, ja tror du har ret, han fylder dælme ikke meget smiley
    hihi 800 gram vejer han nu smiley

• #67   26. sep 2011 Maja M

Jeg ser et KÆMPE problem i din alene hjemme træning!
    Du belønner ham faktisk for at pive og gø.

du skiver selv at går du ud for en dør går der ikke mere en 30 sek så piver han, og så kommer du ind igen, så stopper han. så går du ud og han piver, men du prøver at nå ind før han piver, men det er ikke altid det lykkes, dvs at du faktisk igen kommer ind når han piver. det er det samme som at belønne ham for at pive.

du siger ubevidst til ham, mor kommer ind når du piver, OG DET VED HAN! du giver ham simpelthen det han gerne vil have. hunde er simpelthen så kloge!

Et ex. mine piger sover aldrig i sengen (dine må gerne, det er nemlig ikke det det handler om smiley ) men må gerne være i sengen når vi tager dem op så vi kan putte, mine piger brummer og piver, og puffer let til sengen med forpoterne når de gerne vil op. men pt er det blevet en ond cirkel, dvs de vækker os kl lort om morgenen, og om natten fordi de gerne vil op og putte, de ved at de bare skal puffe og brumme så kommer de op. nu er vi simpelthen blevet nød til at tage en kold tyrker med sengen. de har ikke været i sengen på trods af at de brummede osv i 3 dage,. og nu er de stoppet. for nu har de simpelthen fundet ud af at deres brummeri ikke hjælper mere. og det samme skal du gøre med din basse, du skal vise ham at det ikke nytter noget at gø og hyle, for lige meget hvor meget han gør det så kommer du ikke ind før han tiger stille.

en anden ting vi også har gjort er at konsekvent sige NEJ fra dag 1 af vi fik dem, hvergang de brummer, piver, hyler i det hele taget siger en lyd, UANSET hvornår det er, om det er alvor, leg eller noget andet, bliver der sagt NEJ. for de skal lære fra start af at bare fordi de hyler får de ikke deres vilje. så hvis han ikke ved at han ikke må hyle, så kan han heller ikke vide at det er forkert at hyle når du ikke er der!

vi kigger på hunden siger nej i et bestemt tonefald og roser når de ikke siger noget, hvor efter vi går. jeg synes helt sikkert at du skal prøve noget af det jeg har skrevet, smiley

• #68   26. sep 2011 Selina P - Læser dit indlæg imorgen når jeg er mere vågen, læste lige starten smiley TROR du skal læse igen, for jeg går aboslut ikke ind til min hund når han piver eller hyler, og har aldrig gjort det, venter til han har været stille i 5-10 sekunder og så går jeg ind. Går sgu ikke ind før han holder mund, så bekræfter jeg ham jo bare i jeg kommer når han hyler og så ville han forsætte :o) tror du skal læse igen...

• #69   26. sep 2011 Læste det lige alligvel.. Du tager altså helt fejl..

har aldrig gået ind når han har pevet eller hølet, så dit super gode indlæg kan jeg ikke bruge til en dyt :o) for alt det gør jeg i forvejen, har ALDRIG bekræftet ham i at hylen hjælper noget... bliver også på wc indtil han stopper, måtte engang stå derude i 20 minutter før der var en pause på 10 sekunder før jeg kunne gå ud :o)
    Så ved ikke hvor du har læst jeg går ind når han piver...

• #70   26. sep 2011 Ps. Han hyler gør eller andet ALDRIG når jeg er her, så det er noget der opstår når jeg er væk i mere end et minut.

• #71   27. sep 2011 Maja M - Hej Maja.. Jeg har tænkt lidt over det her med Anton ikk'.. Nu kender jeg ikke din holdning til bure, min er selv lidt bob bob, men vi overvejer det stadig til Diego' jeg har snakket med en del herinden som kun har gode erfaringer med det.. tænkte at han måske kunne bruge sådan et altså som trygheds-hule eller måske sådan en her, den er da også lidt huleagtig ( den tredje nederste seng på siden) smiley
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/mest_populaere?gclid=COP37MnsvKsCFcMXzQod9VGVvA

Ved ikke om det kunne være værd at prøve? smiley

• #72   27. sep 2011 Mia J - Åh tusind tak, men han har sådan et stof bur som er åben som er hans hule, det har ingen virkning smiley og har ikke i sinde at træne ham til det skal være lukket når jeg er væk..

Går og tænker lidt om jeg skal lade ham blive i soveværelset eller om ham forsat skal have vores LILLE stue/køkken som hænger sammen + lille soveværelse..
    syntes der er forskellige råd omkring det så er faktisk lidt i tvivl om hvad der er bedst for netop min hund... Kan sgu ikke rigtig vudere det, har trænet stue / køkken og værelse længst tid, men uden resultater.. ved ikke hva jeg skal gøre smiley ih

• #73   27. sep 2011 Maja M - Jamne selv tak, vi skal jo hjælpe hinanden så godt vi kan med vores vapser ikk' smiley Men nej, der er jo nogen der mener at de bliver for stresset af at have for meget plads.. problemet ligger jo vel også i at du skal starte på job om et par dage og han stadig er så ung, det lille pus.. jeg tror altså i sidste ende at han nok skal vokse fra det.. men kan godt se problemet i at han bliver ked, jeg har jo det samme her..

• #74   27. sep 2011 åh håber sådan du har ret med han vokser fra det! :')
    - træner træner og træner.. vi må krydse fingre for hinanden....

Mia hvor bor du egenlig henne ?

• #75   27. sep 2011 Ja men mon ikke at ha gør det? 11 uger er jo ikke meget også skal være alene i så mange timer vel.. Vi krydser alt hvad vi har her smiley

Jamne jeg bor I Gørlev på Sjælland smiley hvorfor da? smiley
    HVa med dig?

• #76   27. sep 2011 Åh Okay smiley .. Bor selv i jylland ..
    Blev bare lige nyss.
    - Ja kryds endelig fingre smiley ... så gør jeg det samme..

• #77   27. sep 2011 OKay.. det skal man også have lov til at være smiley
    Det kan du tro vi gør.. og vil da gerne lige opdateres med hvordan det går med ham, hvis det er? smiley

• #78   27. sep 2011 Mia - Skal nok opdatere løbene hvis der er fremskridt..

VAR PÅ WC IDAG smiley og sætte hår, og da jeg kommer ud stod han ikke udenfor og rystede, nej han var i stuen i solen smiley JUBII
    glemte helt at fortælle smiley

• #79   27. sep 2011 Maja M - FREMSKRIDT!!!! det er det vi vil ha Anton! så gør du mor glad smiley ej, hvor lækkert! så kan han jo godt.. havde han et ben eller noget han hyggede med elelr?

• #80   27. sep 2011 Mia - INTET smiley kun hans legetøj som ligger på gulvet, så han kom hen til døren ( skygge ) og så gik han igen efter at ha snust.. som om han ved jeg kommer igen når jeg er derude..
    så mangler vi bare han ved jeg kommer igen ved hovededøren smiley

• #81   27. sep 2011 Ej Maja, det er jo mega godt!! han skal nok lære det.. du må have lidt tålmodighed med ham.. tror nu nok han ved hvad der foregår, han prøver dig måske også lidt af for at se hvor meget han kan sno dig om poten? de er jo snu, er de smiley

• #82   27. sep 2011 Det er de ! smiley
    Jubii mega fremskridt idag, han leger utrolig meget uden mig, og på gåture tør han godt gå lidt længere væk fra mig nu, men stadig MEGET opmærksom kigger tit op :o) det er jo kun godt..

• #83   28. sep 2011 Maja M - Det er bare så godt maja!! Han skal nok komme efter det, det lyder som om at selvtilliden er ved at blive større og man kan jo ikke fortænke ham i at blive tæt på mor, han er jo en meget lille chi, i en MEGET stor verden ikk' smiley

• #84   28. sep 2011 det hjælper at han er sammen med sin kæreste smiley

• #85   29. sep 2011 Kristine - JA smiley

• #86   7. dec 2011 Jeg ved denne tråd er lidt gammel, men tænker at andre kunne have gavn af mit input - og så håber jeg, at det har udvikligt sig positivt hjemme hos dig smiley

Vi fik hvalp for en uge siden, og jeg kan fortælle dig lidt om, hvad vi gør herhjemme, som virker godt (7-9-13).

Det skal lige siges, at vores går sammen med en anden hund, så det har muligvis været en fordel i forhold til alene-hjemme-træningen. Plus at hun lader til, at være en psykisk meget stærk hvalp.

Når Saga er alene, er hun i et rum på 2,5 x 3 meter - hun har en kurv og madbold + tyggepind (men ikke andet legetøj - da det kunne give uro). Der er et børnegitter mellem hende og vores anden hund.

- Vi startede med, at gøre det til det bedste i verden, at være i kurven - det var her man slappede af og fik tyggepinde og kong med fyld - ting der tog lang tid og gav ro.

- Hun startede med at have et tæppe, der lugtede af mor, som så over et par dage blev skiftet ud med vores brugte dyne- og pudebetræk.

- De første 2 nætter sov min kæreste og jeg skiftevis på en madras ved hendes kurv. Imens brugte vi anden dagen til at gå op ad vores trappe mens hun var optaget af et tyggeben eller lignende, og komme ned igen inden hun begyndte at hyle.

- Hyler hun, kommer vi først når der er ro, hun kan godt pive et lille stykke tid, men derefter kan vi f.eks. høre hende spise - eller vi kan lure på hende fra reposen, og se hun er gået i kurven og sove.

- Hundene hører desuden radio når der skal slappes af i kurven.

- Hun sov alene (med vores anden hund) fra 3. nat (vi stod på midt nat for at tisse og så i kurven igen - det gør vi stadig med udvider intervallet med 30 minutter hver 3. dag)

- I skrivende stund har hun, for anden gang i dag, været alene i sin kurv i en lille time - og vi udvider hele tiden tidsintervallet.

- Når vi går ned til hende igen, går vi ind i rummet uden at kigge på hende eller tale til hende, vi går lidt rundt i rummet og piller ved forskellige ting, til sidst sætter vi os ned og hilser på hende.

Jeg håber, det kan give nogle ideer til hvordan man eventuelt kan gøre smiley

Kommentér på:
Det var dog utroligt!!! ALENE HJEMME

Annonce