tidligere "ejer".. Er i CHOK! :( {{forumTopicSubject}}
Jeg blir nødt til at dele det her med andre hundeejere, og høre Jeres mening.
Det blir nok lidt langt. Som jeg har skrevet herinde har vores hundehvalp på 5 mdr (vi har haft ham i to mdr) været i CT scanner og fået konstateret epilepsi. Ved undersøgelserne finder de en knæskade der kun kan være medfødt, som kræver en operation snarligt. Jeg ringer til hans "hundemor" og siger det som det er, dels fordi der var 5 andre hvalpe i det kuld, og dels så hun ikke avler på de samme to hunde igen...
Jeg siger til hende at vi ifølge købeloven har ret til at få noget af prisen tilbage og det vil hun så undersøge.
Jeg skriver til hende idag for at høre hvordan og hvorledes.Hun ringer så og siger hun har snakket med deres advokat, og de har følgende valg til os:
1) At aflevere viggo tilbage og få pengene tilbage for ham. De vil så aflive ham
2) Vi får ingenting
Jeg siger til hende at vi slet ikke vil have pengene tilbage, men blot lidt af dem tilbage til at dække en lille del af operationen. Men det vil hun ikke. Enten aflivning eller ingenting. Jeg måtte afbryde samtalen fordi jeg tudede sådan. Hvorfdan kan man som mennske gøre sådan??? Et er hvad loven og hendes advokat siger, men noget andet er da hvad man kan være bekendt som menneske! Hun spiller helt bevidst på vores følelser for Viggo fordi hun selvfølgelig godt ved, at vi ikke vil give ham tilbage, og det gør hun for at spare 3500 kr (plus aflivning oveni). Er det bare mig, eller er det en utrolig lav måde at være på???
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 89
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Desværre kan vi putte hende på lisen over dårlige opdrættere/avlere, desværre kan man ikke publicerer denne liste, synd det havde måske kunne lære dem noget om kundeservice og moral men man kan da håbe at hun læser denne tråd og at folk der skal købe FB lige tjekker med dig først Forøvrigt burde hun være lykkelig over at du ringede så hun ikke avler på samme forældre igen. Du burde få pengene igen for hunden.
God bedring med ham-
jul 2011
* Mamma del Culo Maculato * - jeg tror du har ret.. men det kan hurtigt blive meget dyrt, at få hjælp fra en advokat, som spørgsmålet er, om det vil kunne betale sig pengemæssigt... men hvis man vil sikre sig at opdrætteren får en lærestreg, så bør man helt sikkert gøre det..
dec 2011
Jeg tænker at hun da falder i kategorien hundehandler nærmest. Tænk hvis det er moren der har knæfejl og de bliver ved med at avle på hende Hun sagde i telefonen at hendes dyrlæge havde snakket med min og at min dyrlæge havde sagt at hun ikke synes det var et værdigt liv for en hund....
jul 2011
isabelle M - det er vist imod loven, at hænge folk ud på den måde desværre, ellers var jeg helt klart med på ideen!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg tror kun det er en trussel og tomme ord, for at skræmme jer. Jo, de kan godt bede jer om at aflevere ham tilbage og få pengene tilbage. Men som alternativ skal opdrætter kompensere jer i henhold til købelovens regler.
Selvom det ikke er en hund med stamtavle, så gælder købelovens regler trods alt. Er det DKK stamtavle, så henvend jer til DKK og få råd og vejledning.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 243
Desværre vinder de jo oftest på det, da de færreste har lyst til at få aflivet deres bedste ven..
Da vi købte vores lød kontrakten på at hvis der var noget galt med hunden fik vi enten hele beløbet retur, mod at de fik hunden tilbage, eller at vi fik halvdelen af købsprisen retur, og beholdte hunden, og sådan MENER jeg det er for alle... Held og lykke!
jan 2012
jeg tror at din sag er lidt anderledes end de link herinde, fordi hun har tilbud dig pengene retur, hvilket jeg godt ved ikke er det du vil og jeg forstår dig, man vil jo have sin hund, derfor kører hun på dine følelser.
Mht advokat der er i de fleste byer gratis advokat bistand ( råd ) prøv dem og tjek ogaå med din inbo forsikring den kan også dække en evt retssag.
dec 2011
Jeg har skrevet en besked til hende hvor jeg skriver at jeg synes det er usselt og umenneskeligt, og at det er virkelig lavt i forhold til den måde hun spiller på vores følelser for ham, samt at jeg fra start af har været 100% ærlig.
Og det værste er at vi slet ikke ønsker det skal vær emedfødt, vi er slet ikke ude efter penge, for hvis bare det ikke havde været medfødt, så ville vores forsikring dække 80%!!! Det er næsten det værste synes jeg. Det fortalte jeg hende også da jeg snakkede med hende første gang og fortalte det. At jeg vikrelig ville ønske dyrlægerne OG forsirkingsselvskabet havde sagt det ikke var 100% medfødt, for så ville vi få det dækket
dec 2011
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Jeg ville skrive/ringe til hende, og sige at du har kontaktet forbrugerrådet, som har oplyst dig at du iflg købeloven har ret til at få dækket en del af operationen da lidelsen er medfødt og hunden under ½ år, er hun ikke indforstået med dette vil du gå til advokat...
Så kan du jo se hvad hun siger... jeg tror hendes er bluf, og bluffer su lige så godt så tror jeg ikke hun går længere....
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
dec 2011
Og selvom vi tror det er bluff, hvad så hvis det ikke er? Men uanset hvad vilæ jeg kontakte forbrugeretellerandet imorgen og høre om jeg kan gøre noget...
dec 2011
Altså hans operation koster 6000 kr, vi ville bare gerne have et lille beløb, fordi den jo er medfødt så vores forsikring dækker ikke...
Og jeg vil jo ikke lade købet tilbage, vi elsker ham jo...
feb 2011
dec 2011
Det viulle jeg godt nok ikke! Hvis det var mig der havde haft hvalpe og den ene skulle opereres, pga en fejl den havde haft fra fødsel, så havde jeg helt sikkert tilbydet dem et beløb som plaster på såret! Det havde jeg gjort 100%, synes alt andet ville være fejt, utisk og umenneskeligt!!!!
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Deernæst vil jeg ringe til ret og råd eller et andet advokat firma med gratis mulighed for rådgivning...
eller skrive en mail til NGR - nettets gratis retshjælp
http://www.vinaa.dk/advokat/06-retshjaelp/ngr.html
Købeloven gælder uanset hvilken vare man køber i dk, men jeg ved ikke helt hvordan det står til med hunde der er købt som har fejl...
jeg har ikke haft en hund uden DKK tavle, netop fordi jeg ved at jeg der vil kunne få den fornødne hjælp i sager som denne...
Jeg håber for dig at det hele går op i den sidste ende, i en højere enhed... Men lov mig at tænke på din hund, og på hvordan hans liv vil være med epilepsi og dårligt knæ og operation..
jan 2012
Bluf tilbage , gør som flere her har forslået skriv et brev til hende sig at du har kontaktet en advokat og at du på baggrund af hans vuderinger overvejer sagsanlæg, selvom du måske ikke gør det, Du kan jo også bluffe.
Nete G, jeg købte en hest med en skjult fejl og da min forsikring dækkede aftalte jeg med sælger at hun betalte selvrisiko og genop træning hvis det blev nødvendigt, samt stal leje under sygsdom. men med heste handler det ofte om mange flere penge så det kan ikke helt sammenllignes. Sidst jo det er fair at hun skal tage ansvaret for hendes opdræt, på samme måde som du skal tage ansvar for de ting du gør.
jan 2012
dec 2011
Set i bakspejlet burde jeg jo ha bedt om navnet på deres advokat, og med det samme sagt at jeg ville kontakte vores advokat, så jeg "truede" hende tilbage, men det tænker man jo ikke over i sådan en situation Jeg har fri imorgen, så der vil jeg ringe rundt og undrsøge mine muligheder. Jeg synes hun er styg og skal straffes!
sep 2011
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
jeg håber du på en måde kan finde de andre hvalpe købere og advare dem
dec 2011
feb 2011
dec 2011
feb 2011
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Jeg ville - i dit sted - prøve at få noget gratis advokatrådgivning. Det kan simpelthen ikke passe, at opdrætter kan slippe af sted med det der... I hvert fald er det fuldkommen moralsk forkasteligt.
okt 2007
Hun får intet ud af at få hunden tilbage, altså udover den udgift hun har ved aflivningen, hvis hun virkelig vil gøre som hun siger...
Hun får heller ikke noget ud af at give penge tilbage, andet end en udgift...
Hvilken er for hende den billigste???
Hun virker jo ikke ligefrem interesseret i at forhandle om noget, så jeg tror den bliver rigtig svær... MEN... jeg tror tilgengæld også hun forsøger at fuppe...
Det finder du allerbedst ud af ved at få talt med din dyrlæge, for at høre om der har været kontakt med hendes dyrlæge...
Har der ikke det, så er hun fuld af løgn.... Og så ville jeg køre hårdt på..
Har der været kontakt, og er der blevet sagt som hun påstår, ja, så er der jo en årsag til at hun ikke vil lade hunden gennemgå den operation!!!
Så lige nu syntes jeg, at alt står og falder med denne viden.. Har eller har der ikke været den samtale!!??
dec 2011
dec 2011
dec 2011
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 118
okt 2007
Har du fået svar fra dyrlægen??
dec 2011
Ja der er lidt nyt, i fredags snakkede jeg med ´min dyrlæge, og hun blev meget chokeret over det, hundemoren påstod hun havde sagt- Dyrlægen sagde at de overhovedet ikke har snakket om et værdigt liv, eller aflivning! SLet slet ikke. Hun sagde at Viggos operation er simpel og at han nok skal få et godt liv. Så nu håber jeg endnu mere advokaten siger vi har en sag!!!! Hun er simpelthen en løgner!
okt 2007
og om du får hjælp til at betale operationen eller ej... det vigtigste er Viggo og hans helbred... og jeg tænker at sådan en sag der, kan trække i langdrag...håber at du gør hvad der kan gøres for Viggo indtil den sag er afsluttet, altså også får ham opereret på egen regning, og så må du slås for at få en del af beløbet ud af avler..
Avler er sådan et underligt ord.. men jeg har meget svært ved at bruge ordet opdrætter her....
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
DU og kun DU, kan vælge om:
- Prisnedslag
- Ombytning til anden hvalp
- Udbedring af manglen
- Ophævelse af købet
Dette er ifølge Købelovens § 78
jan 2012
feb 2011
er hun en ordentlig opdrætter så ved hun udemærket dette, men vil bare skræmme dig TS . . . så brug du Cocio´s viden mod hende og sig at hun er forpligtiget til at være med til at betale for denoperation.... kan ikke tro du er nødt til at køre advokat på så... er sikker på det er rigeligt at "true" med det samt den viden fra § 78
dec 2011
jan 2012
dec 2011
dec 2011
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Skal det ikke forståes på den måde at når de har tilbudt det som de har, så kan vi ikke kræve afslag??
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
dec 2011
jan 2012
dec 2011
jan 2012
dec 2011