{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.323 visninger | Oprettet:

Hunhund "parrer" hunhund? {{forumTopicSubject}}

Vi passer hus hos min mor, der har en labradortæve på ca. 2 år. Vi har Vega med, der er i sin første løbetid. Nellie (min mors hund) er meget interesseret i Vegas nedre regioner og har et par gange lavet parringsbevægelser henover Vega. Og så er mit spørgsmål: hvorfor Søren gør hun dog det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunhund "parrer" hunhund?
  • #1   4. mar 2012 Hormoner...
    Det er ganske normalt, men bliver det for meget så stop dem - det kan være stressende...

• #2   4. mar 2012 Instinkt....Mine tæver gør det samme når de er i løbetid, og KUN i løbetiden.
    Jeg stopper dem hvis jeg ser det:)

• #3   4. mar 2012 Tæver bliver også "forstyrrede" af andre tævers lugt af feromoner, å de ter sig ligesom man forventer at kun hanhunde gør, men det er ganskae naturligt.
    Mine 2 snart 8årige søstre humper hinanden hver gang een af dem er ved at komme i, eller er i løb.

Sker det udenfor løbetiderne så er det alm."dominans" = den ene vil bestemme over den anden.
    Håber at det hjalp lidt på forståelsen. :o))
    PS. Det er åbenbart begge unge tæver så de skal lige lære hvordan man opfører sig overfor andre af samme køn.

• #4   4. mar 2012 Enig med jer andre, jeg stopper også altid mine hvis de ikke selv gør det meget hurtigt.
    Og som du Lise også skriver så gør mine det også kun i forbindelse med løbetid.
    Hov det havde jeg nævnt før. ;o)) Sorry jeg er længe om at vågne.

• #5   4. mar 2012 De bliver stoppet når det sker, og det har kun været to gange smiley Vega aner ikke hvad Nellie har gang i og når hun bliver bedt om at stoppe, stopper hun med det samme og de leger normalt videre, så tror ikke det er stressende smiley
    Tak for jeres svar smiley

• #6   4. mar 2012 Jeg har lige haft 4 i løbetid samtidig.
    Det er deres natur - hormoner.
    De leger netop en del i den periode - jeg blander mig sjældent... det er immervæk dyr smiley

• #7   4. mar 2012 Min sterile tæve gør det hver gang den anden er i løb..

Min den lille som ikke er steril, freder også om munden og opføre sig som en hand hund når andre tæver i løb..

• #8   5. mar 2012 Enig Fætter Karin, De er kun dyr, men hvis de ikke selv kan finde ud af at stoppe så må man jo guide dem lidt på vej ind imellem ikk? :o) heldigvis så stopper de fleste heldigvis når den ene af dem siger " nu er det nok" også leger de bare vidre som intet har været hændt.
    Men jeg misunder dig at dine 4 kommer i løb samtidigt ;o)) med mine 3 der starter den ene så ca.16dg-1md.efter hun er færdig kommer den næste i løb og sådan går det faktisk hele året, for der altid er een af tøserne som "dufter" af løbetid.... SNØFT er det ikke synd for mig..*Ggg*
    Nu heg har jo ellers altid haft hanner "i omk.30år", inden jeg fik de 3 piger jeg har nu, så jeg vidste heller ikke tidligere at tæver blev SÅ påvirkede af løbetiderne, men man ser det jo heller ikke når/hvis man kun har en tæve i flokken.

• #9   5. mar 2012 Anita

Det er så kun 2. gang det er sket de toppede samtidig.
    Er du gal her osede af hormoner! Men ok - så er det overstået.
    Det er træls når de spreder det ud over hele året smiley

Kommentér på:
Hunhund "parrer" hunhund?

Annonce