Jeres hunds navn, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}
Jeg synes det er sjovt at sidde og "lege" med navne når man skal have et nyt medlem af familien.
Men bare af ren og skær nysgerrig - hvorfor hedder jeres hund det den gør og hvordan er i kommet frem til det?? Var det fordi i bare synes det var et flot navn, har i sammensat dele af forskellige ord som passede til den, er den bare en bølle eller en laban og kunne ikke hedde andet end et navn som passede så perfek, eller er den klumpet og derfor skulle hedde Klumpe fx???
Min gamle hund fik navnet Dina efter lidt snak frem og tilbage - Dina synes jeg er et utrolig flot navn og jeg elskede hende lige fra første sekund jeg fik hende og da Dina betyder "kærlighed" passede det jo perfekt - hun gik også hen og blev min helt store kærlighed så igen, passede det perfekt
Hende vi har nu hedder Gia - og der er enlig ikke en længere historie bag det andet end jeg synes godt om det, nemt at kalde og ikke noget alle andre hedder Vi havde også snakket om Kia men synes Gia var lidt mere specielt så det blev til det.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Qimmit er fra Nuuk, og hans navn betyder "Hund" på grønlandsk.
Aqui betyder "Her". Og det hedder han, fordi det sværeste i hele verden, er at lære en husky at komme, når man kalder
Vores gamle Punktums fulde navn var Bjeronis Punktum Finale - fordi hun var den eneste hvalp i det sidste kuld kennelen lavede
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Lystig - vores gamle broholmer - fordi hun var lystig - på ALLE måder
Sveske - var før min tid - men tror bare det var et øgenavn der blev til et navn
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Ailbhe (udtales Alva): Fordi det skulle være et irsk navn med A. og så betyder det noget der passer fint til hende :o)
Aiofe (udtales Aifi): Igen, fordi det skulle være et irsk navn med A... og så betyder det igen noget der passer fint til hende.
Waldemar: Ingen anelse, det tog min papmor sig af.
Milton: Skulle opkaldes efter en oldefar, som hed Milter...
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Kom lige til at tænke på en gammel ven hvis tæve fik hvalpe og da den ene hvalp var helt sort skulle den hedde Lakrids. En anden var helt brun og kom til at hedde Chocolade Resten husker jeg ikke lige.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Oprindeligt skulle hun have heddet Deedee, men det passede slet ikke til hende. Da jeg fik hende hjem, var hun så lille og jeg begyndte at lege med tanken om at navnet skulle passe hendes størrelse. Jeg tænkte på navne som Tiny og Mini - men det var alt for normalt og alt for kedeligt. Lille Lilly - 2 ord der ligger op af hinanden, men reelt betyder Lilly jo Lilje og havde intet med ordet lille at gøre.
Folk synes jeg var dum at kalde min hund noget som kun gamle damer hed - men jeg synes det er et smukt navn.
Silas skulle bestemt IKKE hedde Silas, som han hed på bogen og som opdrætter kaldte ham. Magen til fimset og homo navn skulle man lede længe efter. Mange navne kredsede i mit hoved i de 2 uger der gik fra jeg så ham første gang til jeg skulle hente ham. Lee Mai (lige meget) var et af de hotte, men det var et pigenavn. Og ellers havde jeg mange andre.
Da jeg så kom ned for at hente ham kunne han ikke hedde andet end Silas. Han var en fimsehund, så navnet var helt perfekt
Men jeg har den dag i dag, stadig ondt af drengebørn som får min hunds navn
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Der er ikke megen historie bag vores hundes navne... Hazel har vi ik selv 'døbt' - vi købte hende da hun var 14 uger og efter mange skriverier med opdrætter, som havde kaldt hende Hazel, kunne hun ik hedde andet.. Det passer så perfekt til hendes rødbrune farve
Asti hedder sådan fordi hun er fra et a-kuld, vi ka godt lide moscato d'asti og så synes vi det ligger godt i munden og er nemt at kalde
Først ville jeg gerne have fundet et belgisk ord der beskrev hende, da hun er en belgisk hyrdehund, men syntes det var umuligt....
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Bailaey - fordi hun er hvid med baige på ryggen.
Chloie - fordi hun mindede rigtig meget om chihuahuaén i den film.
Kida - fordi det navn var det eneste vi syntes passede til hende.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
Vores tidligere whippet hed Lotus.
Jeg foreslog at vi skulle blive i samme tema, da vi fik gravhund i huset igen, men der var desværre overhovedet ingen opbakning til navnet Lada, så hun beholdt sit navn fra opdrætter som er Xingu, navnet på en brasiliansk flod og indianerstamme.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Havde jeg selv skulle vælge var det ikke Rico.....
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Cassius - det var drønsvært at finde ud af hans navn. Det skulle gå stærkt, og vi granskede hjernerne... Det blev så Cassius Clay, der blev inspirator :o)
Coffey er opkaldt efter John Coffey i den grønne mil.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Trunte var min mors inden jeg fik hende, så det er min mor der har navngivet hende - jeg syntes hun skulle hedde Minnie
Fellow hedder Lassies American Fellow på stamtavlen, så det var nemt
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Det var tilpas fjollet, da det blev oversat til tysk - så "Du Da" (du der) blev det
Vores næste kerry, "Kiki" fik det navn da min mor kunne li' det og hunden var en fødselsdagsgave til hende
"Luna", dværgschnauzer, hed bare Luna da de gamle overtog hende og det navn synes de passede fint til hende.
Ved "Zilla" blev der foreslået en maaasse forskellige navne. Bla. "sille", som de mente var en tand for kedeligt, så "silla" - men for at det så mere specielt ud blev det med z til "zilla"
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Hun hed MAncha da vi købte hende, og det betyder plet på spansk og det passede egentlig også meget godt men vi faldt altså for Ginga ;0)
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 760
Thjasse (en ond jætte, (link fjernet) navngivet af opdrætter)
Balder (smuk og retfærdig gud, (link fjernet) opkaldt af mine forældre efter krav fra opdrætter og begyndelsebogstavet
Da jeg sad og kiggede i en gammel tyk bog med alle navne fra den nordiske mytologi, kiggede jeg efter ulve i den nordiske mytologi. Egentlig synes jeg det kunne have været sjovt at navngive ham efter enten ulven der jagter solen eller ulven der jagter månen, Skoll & Hate.
Men kunne i lige forestille jeg man kommer til hvalpetræning med sin lille nuttede isbjørn..? Den kan man jo ikke kalde hverken skoll eller Hate..
Nå men den sidste ulv i den nordiske mytologi er jo Fenrisulven. Og selvom vi har fået mange kommentarer om at den var ond er jeg glad for valget. (Fenris ulven blev først ond da den blev bundet/snydt) http://da.wikipedia.org/wiki/Fenrisulven_bindes
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Mille hedder Qupios Suprice Mille
Lady hedder Nosuch Bulldogues Sweet Lady Brad
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 118
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Tia har opdætteren fundet på. Hun hedder Work On Top Tia og jeg har valgt at beholde hendes navn Tia :o)
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 760
Vi overvejer også Einstein (ja man er vel lidt nørd), men synes også det passer meget godt til en langhåret hvid schæfer med alt det strit hår (forestiller mig en gal videnskabsmand)
Kaos er også på banen over mulige navne (hvis/når jeg engang får en sort schæfer), det bliver vist svært at undgå, det indtræffer de første par år..
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Mine forældres Bull terrier han hed Techno - det syntes jeg også var meget passende... Specielt når han fik et af sine mange bullerflip
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Magoo hed mikkel på stamtavlen men opdrætter kaldte ham makku og det blev så herhjemme til magoo
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Lupa kom til at hedde Lupa efter den romerske hunulv der opfostredde Romulus og Remus (Romulus blev Roms grundlægger), det eneste navn mig og eks'en kunne blive enige om...
Basco skulle rigtig hedde Charlie, men jeg blev talt fra det af min veninde der ikke syntes at man kunne give en hund fra et B-kuld et navn med C jeg var ude i mange forskellige navne med B, men endte med at beholde det navn opdrætteren havde valgt
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
1 GD'er ved navn Mugge- historie ukendt
2 GD'er ved navn Erna- historie ukendt
3 blandning ved navn Tøsen- hun var en meget fin lille tøs;0)
4 blandning ved navn Kylling- hun var bange for alt ukendt.
5 rottweiler bl. Ved navn Fisker- som hvalp havde hun rodet rundt i en værktøjskasse og så sad der en fiskekrog fast i snuden
6 Gordon setter ved navn Dot- så hun kunne kalde på hundene lauritz-dot-kom
7 staff ved navn Tante Marie- hun var bare en tante;0)
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Mine forældre har haft:
Engelsk Bullterier der hed Buller, fordi han er en bullterier og vi ikke ville kalde ham Bølle.
Grand danios (mange) som hed/hedder Tøsen, Jeg ved ikke hvor det stammer fra helt korrekt, men bliver kaldt det fordi, deres GD'er var Tøsser. De har haft en han GD'er som hed Chang, fordi han var mægtig at se på.
De har også en Sankt berner som hedder Fie, blot fordi hun er klumpet og Fie får hende til at lyde mindre klumpet
Vi har nogen navne som jeg ikke vil nævne på stående fod, til den kommende hund. Men navnet betyder noget fordi det er fra et land jeg holder af og betyder noget jeg holder af.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Rocco hedder Rocco fordi min mors gamle hund hed Ricco, samt vi synes det var et sejt navn til en stor hund i lille krop.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Lope, fransk bulldog, opdrætter havde valgt Penelope, men det passer bare ikke til en storbøvsende og pruttende buller...
Tommy, shih tzu, det hed han da vi fik ham....;0)
Malik, samojedemix. Det betyder "lille bølge" på grønlandsk.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 18
Aleu, var ungerne der bestemte, hun er opkaldt efter tegnefilmen Balto. Manden ville gerne ha haft hun skulle ha heddet Peanut
Og Freja var døbt da vi fik hende og grundet hendes alder vil vi ikke lave det om
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Polly er opkaldt efter en af mine yndlingssangerinde PJ (Polly Jean) Harvey. Navnet skulle gerne ende på i eller y og da hun bare var en lille Polsen-trold, ja så lå det lige for
dec 2008
Og Bøllemis er jo SÅ meget bedre end Eddie Spaghetti
dec 2008
Hm, ja det kan jeg godt se, så ER Bøllemis faktisk bedre
nov 2011
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 102
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Buddy hedder Buddy fordi vi håbede, at Luffe og ham ville blive kammersjukker...og det blev de heldigvis. Buddy var lidt "et impulskøb" - vi havde længe talt om hund nr. 2 - og da vi opdagede at Luffes opdrætter havde en hvalp på 5 måneder gående, slog vi til med det samme. Drønede fra Fyn til Sjælland søndag eftermiddag - og havde Buddy med hjem. Han hedder Kalle i stambogen, men blev kaldt baby hos opdrætter - og det blev så til Buddy...
Humle hedder Humle fordi ...tja, ingen grund egentlig, det var noget jeg fandt på. Han er Broholmer, og de har alle dansk/nordiske navne, og jeg synes Humle er sødt og passer perfekt til en Broholmer. Det mente opdrætter også - så han hedder Humle i stambogen også.
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.081
Caia er en forkortelse af Cassiopeia (et stjernebillede), så hun er også en stjerne (c:
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 20
Har endnu ikke mødt en eneste, som ikke synes, at navnet passer perfekt til den røde hoppebold af en betonklods.
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 20
min Chihuahua/shitzu hed Tøsen, fordi den jo bare var en lille tøs
Og min rottweiler hedder Emma, fordi folk dømmer hurtigt racen og derfor skal hendes navn ikke være et man forbinder med en voldlig hund.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 474
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.182
Flax - fordi jeg synes navnet er fedt, og passer så godt til en hund som ham
Jeres hunds navn, hvorfor??