{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Jeres hunds navn, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det er sjovt at sidde og "lege" med navne når man skal have et nyt medlem af familien.

Men bare af ren og skær nysgerrig - hvorfor hedder jeres hund det den gør og hvordan er i kommet frem til det?? Var det fordi i bare synes det var et flot navn, har i sammensat dele af forskellige ord som passede til den, er den bare en bølle eller en laban og kunne ikke hedde andet end et navn som passede så perfek, eller er den klumpet og derfor skulle hedde Klumpe fx??? smiley

Min gamle hund fik navnet Dina efter lidt snak frem og tilbage - Dina synes jeg er et utrolig flot navn og jeg elskede hende lige fra første sekund jeg fik hende og da Dina betyder "kærlighed" passede det jo perfekt - hun gik også hen og blev min helt store kærlighed så igen, passede det perfekt smiley

Hende vi har nu hedder Gia - og der er enlig ikke en længere historie bag det andet end jeg synes godt om det, nemt at kalde og ikke noget alle andre hedder smiley Vi havde også snakket om Kia men synes Gia var lidt mere specielt så det blev til det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hunds navn, hvorfor??
  • #1   27. feb 2012 Lanka hedder Lanka, fordi hun er fra Sri Lanka.
    Qimmit er fra Nuuk, og hans navn betyder "Hund" på grønlandsk.
    Aqui betyder "Her". Og det hedder han, fordi det sværeste i hele verden, er at lære en husky at komme, når man kalder smiley

Vores gamle Punktums fulde navn var Bjeronis Punktum Finale - fordi hun var den eneste hvalp i det sidste kuld kennelen lavede smiley

• #3   27. feb 2012 Zoe - betyder Liv og Eksistens - og det er hvad hun giver mig - et godt liv og en eksistens med grundlag :))

Lystig - vores gamle broholmer - fordi hun var lystig - på ALLE måder

Sveske - var før min tid - men tror bare det var et øgenavn der blev til et navn smiley

• #4   27. feb 2012 Yana (udtales Jarna): Skulle være et navn med y, og det var det vi bedst kunne lide og mindede mest om hende. smiley
    Ailbhe (udtales Alva): Fordi det skulle være et irsk navn med A. og så betyder det noget der passer fint til hende :o)
    Aiofe (udtales Aifi): Igen, fordi det skulle være et irsk navn med A... og så betyder det igen noget der passer fint til hende. smiley
    Waldemar: Ingen anelse, det tog min papmor sig af.
    Milton: Skulle opkaldes efter en oldefar, som hed Milter...

• #5   27. feb 2012 Hahaha, gode navne og godt fundet på. Især med "Aqui" ... og "punktum" er også ret sjovt fundet på smiley
    Kom lige til at tænke på en gammel ven hvis tæve fik hvalpe og da den ene hvalp var helt sort skulle den hedde Lakrids. En anden var helt brun og kom til at hedde Chocolade smiley Resten husker jeg ikke lige.

• #6   27. feb 2012 Lilly hedder Lilly fordi hun er lille smiley
    Oprindeligt skulle hun have heddet Deedee, men det passede slet ikke til hende. Da jeg fik hende hjem, var hun så lille og jeg begyndte at lege med tanken om at navnet skulle passe hendes størrelse. Jeg tænkte på navne som Tiny og Mini - men det var alt for normalt og alt for kedeligt. Lille Lilly - 2 ord der ligger op af hinanden, men reelt betyder Lilly jo Lilje og havde intet med ordet lille at gøre.
    Folk synes jeg var dum at kalde min hund noget som kun gamle damer hed - men jeg synes det er et smukt navn.

Silas skulle bestemt IKKE hedde Silas, som han hed på bogen og som opdrætter kaldte ham. Magen til fimset og homo navn skulle man lede længe efter. Mange navne kredsede i mit hoved i de 2 uger der gik fra jeg så ham første gang til jeg skulle hente ham. Lee Mai (lige meget) var et af de hotte, men det var et pigenavn. Og ellers havde jeg mange andre.
    Da jeg så kom ned for at hente ham kunne han ikke hedde andet end Silas. Han var en fimsehund, så navnet var helt perfekt smiley
    Men jeg har den dag i dag, stadig ondt af drengebørn som får min hunds navn smiley

• #7   27. feb 2012 Vores hedder Loke, da hans mor og far har nordiske gud navne. Han mor hed Freja og hans far hedder Odin.

• #8   27. feb 2012 Super navne Karina smiley

Der er ikke megen historie bag vores hundes navne... Hazel har vi ik selv 'døbt' - vi købte hende da hun var 14 uger og efter mange skriverier med opdrætter, som havde kaldt hende Hazel, kunne hun ik hedde andet.. Det passer så perfekt til hendes rødbrune farve smiley

Asti hedder sådan fordi hun er fra et a-kuld, vi ka godt lide moscato d'asti og så synes vi det ligger godt i munden og er nemt at kalde smiley
    Først ville jeg gerne have fundet et belgisk ord der beskrev hende, da hun er en belgisk hyrdehund, men syntes det var umuligt....

• #9   27. feb 2012 Lanka hedder faktisk "Komma" til mellemnavn for at passe til Punktum. Og vores gamle Nuuk-hund (Nuuk-Nuuk) hed Kolon til efternavn smiley

• #10   27. feb 2012 Petri har manden valgt navn til, opkaldt efter den sølle flyvende øgle fra Landet for længe siden ;o)

• #11   27. feb 2012 Vores hunds første familie kalde ham Johnny, men hans anden familie ændrede det til Nino, og da vi fik ham ville vi ikke lave om på det, da det er super sødt til ham smiley

• #12   27. feb 2012 Zambo - hans opdrætter navngav ham og ønsker/ønskede ikke at ændre det.
    Bailaey - fordi hun er hvid med baige på ryggen.
    Chloie - fordi hun mindede rigtig meget om chihuahuaén i den film.
    Kida - fordi det navn var det eneste vi syntes passede til hende.

• #13   27. feb 2012 Alfa (romeo) , lambor(Ghini) , Når familien foruden mig består af min mand og 3 sønner, må navnene til fimsehundene være noget de kan forholde sig til smiley
    Vores tidligere whippet hed Lotus.

Jeg foreslog at vi skulle blive i samme tema, da vi fik gravhund i huset igen, men der var desværre overhovedet ingen opbakning til navnet Lada, så hun beholdt sit navn fra opdrætter som er Xingu, navnet på en brasiliansk flod og indianerstamme.

• #14   27. feb 2012 Rico hedder Rico, fordi han hed det da jeg købte ham. Han var 3 år og jeg ville ikke ændre navnet på sådan en "gammel" hund smiley

Havde jeg selv skulle vælge var det ikke Rico.....

• #15   27. feb 2012 Meck fik navnet efter en schæfer, der deltog i et hundeprogram med Poul Thomsen for en milliard år siden.

Cassius - det var drønsvært at finde ud af hans navn. Det skulle gå stærkt, og vi granskede hjernerne... Det blev så Cassius Clay, der blev inspirator :o)

Coffey er opkaldt efter John Coffey i den grønne mil.

• #16   27. feb 2012 Simba hedder Simba fordi jeg var og er meget betaget af Disney, vores kat hedder Belle, så da jeg fik Simba stod det mellem Simba og Mufasa smiley

Trunte var min mors inden jeg fik hende, så det er min mor der har navngivet hende - jeg syntes hun skulle hedde Minnie smiley

Fellow hedder Lassies American Fellow på stamtavlen, så det var nemt smiley

• #18   27. feb 2012 Vores første hund, en kerry blue terrier, hed "Du Da". Der var snak om mange navne, og forskellige forsøg på at finde frem til et. Min fatter sagde til sidst, at han da ligeså godt kunne hedde "du der", det ville folk jo ende med at kalde ham.
    Det var tilpas fjollet, da det blev oversat til tysk - så "Du Da" (du der) blev det smiley

Vores næste kerry, "Kiki" fik det navn da min mor kunne li' det og hunden var en fødselsdagsgave til hende smiley

"Luna", dværgschnauzer, hed bare Luna da de gamle overtog hende og det navn synes de passede fint til hende.

Ved "Zilla" blev der foreslået en maaasse forskellige navne. Bla. "sille", som de mente var en tand for kedeligt, så "silla" - men for at det så mere specielt ud blev det med z til "zilla" smiley

• #19   27. feb 2012 Ginga hedder Ginga for vi godt kunne lige Ginger (ingefær på engelsk) og så gav vi det bare en lille twist;0)

Hun hed MAncha da vi købte hende, og det betyder plet på spansk og det passede egentlig også meget godt men vi faldt altså for Ginga ;0)

• #20   27. feb 2012 Mine forældres sidste to gravhunde er opkaldt efter den nordiske mytologi;

Thjasse (en ond jætte, (link fjernet) navngivet af opdrætter)

Balder (smuk og retfærdig gud, (link fjernet) opkaldt af mine forældre efter krav fra opdrætter og begyndelsebogstavet smiley

Da jeg sad og kiggede i en gammel tyk bog med alle navne fra den nordiske mytologi, kiggede jeg efter ulve i den nordiske mytologi. Egentlig synes jeg det kunne have været sjovt at navngive ham efter enten ulven der jagter solen eller ulven der jagter månen, Skoll & Hate.
    Men kunne i lige forestille jeg man kommer til hvalpetræning med sin lille nuttede isbjørn..? Den kan man jo ikke kalde hverken skoll eller Hate..

Nå men den sidste ulv i den nordiske mytologi er jo Fenrisulven. Og selvom vi har fået mange kommentarer om at den var ond er jeg glad for valget. (Fenris ulven blev først ond da den blev bundet/snydt) http://da.wikipedia.org/wiki/Fenrisulven_bindes

• #22   27. feb 2012 Måde Mille og Lady er navngivet af deres opdrættere, for det er en del af deres stambogs navn, og vi syntes a tde navne passede meget godt til dem.

Mille hedder Qupios Suprice Mille
    Lady hedder Nosuch Bulldogues Sweet Lady Brad

• #24   27. feb 2012 Jeg har været mange navne igennem og det sku være noget der var nemt at kalde på og bad venner vælge mellem dem jeg bedst kunne lide. Til sidst stod det mellem viktoria, Nanna eller maggi. De fleste sagde maggi og Nanna, men min kæreste sagde at Nanna sku det hvertfald ikke være fordi han kendte en kælling der hed det. Og en af mine venner sagde maggi fordi han var sikker på at da jeg så hende opstod der magi i luften og det havde han jo ret i. Så min lille vaps kom til at hedde Maggi smiley

• #25   27. feb 2012 Daisy hedder ikke Daisy af nogen speciel grund. Synes bae det var et sødt navn til hende :o)
    Tia har opdætteren fundet på. Hun hedder Work On Top Tia og jeg har valgt at beholde hendes navn Tia :o)

• #26   27. feb 2012 den næste hund skal måske hedde velcro, hvis den bliver bare halvt så klistrende som Fenris vil det nemlig passe meget godt.. smiley
    Vi overvejer også Einstein (ja man er vel lidt nørd), men synes også det passer meget godt til en langhåret hvid schæfer med alt det strit hår (forestiller mig en gal videnskabsmand)
    Kaos er også på banen over mulige navne (hvis/når jeg engang får en sort schæfer), det bliver vist svært at undgå, det indtræffer de første par år.. smiley

• #28   27. feb 2012 Når vi engang ska have en mini-Bull han han hedde Loco, som betyder skør på spansk... Det passer ret godt til sådan en størrelse smiley

Mine forældres Bull terrier han hed Techno - det syntes jeg også var meget passende... Specielt når han fik et af sine mange bullerflip smiley

• #30   27. feb 2012 Link har min ældste søn fundet på og det er hovedpersonen i et computerspil der hedder zelda

Magoo hed mikkel på stamtavlen men opdrætter kaldte ham makku og det blev så herhjemme til magoo

• #31   27. feb 2012 Min hund, Tirith, er opkaldt efter Kongernes By, Minas Tirith, fra Ringenes Herre. Eneste grund er, at hun skulle have et specielt navn, som kun få hunde hedder.

• #32   27. feb 2012 Ian hed Ian da min eks og jeg fik ham, og da han var syv år synes jeg ikke man kunne ændre det -selvom det er det mest åndssvage hundenavn smiley

Lupa kom til at hedde Lupa efter den romerske hunulv der opfostredde Romulus og Remus (Romulus blev Roms grundlægger), det eneste navn mig og eks'en kunne blive enige om...

Basco skulle rigtig hedde Charlie, men jeg blev talt fra det af min veninde der ikke syntes at man kunne give en hund fra et B-kuld et navn med C smiley jeg var ude i mange forskellige navne med B, men endte med at beholde det navn opdrætteren havde valgt smiley

• #33   27. feb 2012 Min mor har haft mange hunde igennem årene desværre kender jeg ikke historien bag dem alle..

1 GD'er ved navn Mugge- historie ukendt
    2 GD'er ved navn Erna- historie ukendt
    3 blandning ved navn Tøsen- hun var en meget fin lille tøs;0)
    4 blandning ved navn Kylling- hun var bange for alt ukendt.
    5 rottweiler bl. Ved navn Fisker- som hvalp havde hun rodet rundt i en værktøjskasse og så sad der en fiskekrog fast i snuden
    6 Gordon setter ved navn Dot- så hun kunne kalde på hundene lauritz-dot-kom
    7 staff ved navn Tante Marie- hun var bare en tante;0)

• #35   27. feb 2012 Jeg har ikke selv hund men..

Mine forældre har haft:

Engelsk Bullterier der hed Buller, fordi han er en bullterier og vi ikke ville kalde ham Bølle. smiley

Grand danios (mange) som hed/hedder Tøsen, Jeg ved ikke hvor det stammer fra helt korrekt, men bliver kaldt det fordi, deres GD'er var Tøsser. De har haft en han GD'er som hed Chang, fordi han var mægtig at se på.

De har også en Sankt berner som hedder Fie, blot fordi hun er klumpet og Fie får hende til at lyde mindre klumpet smiley

Vi har nogen navne som jeg ikke vil nævne på stående fod, til den kommende hund. Men navnet betyder noget fordi det er fra et land jeg holder af og betyder noget jeg holder af. smiley

• #36   27. feb 2012 Chelsy hed Chelsy fra opdrætteren, det passede bare til hende.
    Rocco hedder Rocco fordi min mors gamle hund hed Ricco, samt vi synes det var et sejt navn til en stor hund i lille krop.

• #37   27. feb 2012 Falli, finsk hyrdehunf, er finsk og betyder "hurtig". Hun hedder det også på tavlen...
    Lope, fransk bulldog, opdrætter havde valgt Penelope, men det passer bare ikke til en storbøvsende og pruttende buller...
    Tommy, shih tzu, det hed han da vi fik ham....;0)
    Malik, samojedemix. Det betyder "lille bølge" på grønlandsk.

• #38   27. feb 2012 Lulu hedder Lulu fordi hun hed det, da vi købte hende. Jeg ville ALDRIG selv have valgt det, men tiden gik jo, og jeg havde svært ved at finde på et andet.

• #39   27. feb 2012 Cherie hed Moniqe da jeg købte hende, men hun er min skat og Cherie på fransk betyder jo skat..

Aleu, var ungerne der bestemte, hun er opkaldt efter tegnefilmen Balto. Manden ville gerne ha haft hun skulle ha heddet Peanut

Og Freja var døbt da vi fik hende og grundet hendes alder vil vi ikke lave det om

• #41   27. feb 2012 Disens navn fandt jeg, da jeg sad og kiggede navne på nettet. Jeg endte så på en side med gudindenavne og faldt over Diserne, nogle beskyttergudinder i nordisk mytologi. Da hun jo kun er én, ja så blev det til Disen. Kæresten er computernørd, så vi var ellers inde over et eller andet småt computeragtigt som Pixel og Bærbar

Polly er opkaldt efter en af mine yndlingssangerinde PJ (Polly Jean) Harvey. Navnet skulle gerne ende på i eller y og da hun bare var en lille Polsen-trold, ja så lå det lige for smiley

• #42   27. feb 2012 Allergisk
    Og Bøllemis er jo SÅ meget bedre end Eddie Spaghetti smiley

• #44   27. feb 2012 Allergisk
    Hm, ja det kan jeg godt se, så ER Bøllemis faktisk bedre smiley

• #45   27. feb 2012 Inca hedder Inca fordi jeg er meget historie interesseret. Så Inca = Inka-riget :o) Samtidig er hendes pels gylden, og inkaerne elskede guld smiley Og så synes min kæreste og jeg at det skulle være med C, fordi vi begge har C i vores egne navne smiley

• #47   27. feb 2012 Mine har almindelige navne smiley

• #48   27. feb 2012 Vores ældste hund hedder Luffe - der er absolut ingen historie eller betydning bag, det var vores børn, der valgte navnet til ham. Luffe hedder Jokke på stamtavlen.

Buddy hedder Buddy fordi vi håbede, at Luffe og ham ville blive kammersjukker...og det blev de heldigvis. Buddy var lidt "et impulskøb" - vi havde længe talt om hund nr. 2 - og da vi opdagede at Luffes opdrætter havde en hvalp på 5 måneder gående, slog vi til med det samme. Drønede fra Fyn til Sjælland søndag eftermiddag - og havde Buddy med hjem. Han hedder Kalle i stambogen, men blev kaldt baby hos opdrætter - og det blev så til Buddy...

Humle hedder Humle fordi ...tja, ingen grund egentlig, det var noget jeg fandt på. Han er Broholmer, og de har alle dansk/nordiske navne, og jeg synes Humle er sødt og passer perfekt til en Broholmer. Det mente opdrætter også - så han hedder Humle i stambogen også.

• #50   27. feb 2012 Vega hedder Vega fordi hun er en stjerne (Vega er en stjerne i Lyren)
    Caia er en forkortelse af Cassiopeia (et stjernebillede), så hun er også en stjerne (c:

• #51   27. feb 2012 Cirkus - fordi han som de fleste bullere er den fødte klovn ... havde overvejet Frank Hvam, men Cirkus var alligevel lidt bedre at kalde smiley
    Har endnu ikke mødt en eneste, som ikke synes, at navnet passer perfekt til den røde hoppebold af en betonklods.

• #52   29. feb 2012 Min labrador hed Nala, opkaldt efter hende fra løvernes konge. RIP

min Chihuahua/shitzu hed Tøsen, fordi den jo bare var en lille tøs

Og min rottweiler hedder Emma, fordi folk dømmer hurtigt racen og derfor skal hendes navn ikke være et man forbinder med en voldlig hund.

• #53   29. feb 2012 Carsten hedder Carsten fordi han hed det da vi købte ham. Faktisk hedder han Carsten Mølby, opkaldt efter en af "figurene" fra drengende fra Angora, fordi de har samme krøller.

• #54   29. feb 2012 Iroc fordi jeg havde en hed affære med en top-lækker fyr for en masse år siden, der havde en rotweiler, der hed Iroc.

Flax - fordi jeg synes navnet er fedt, og passer så godt til en hund som ham smiley

Kommentér på:
Jeres hunds navn, hvorfor??

Annonce