{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  får man svar med det samme ?
  • #1   22. feb 2012 Hvis ikke resultatet skal sendes ind til feks. DKK så fortæller dyrlægen med det samme hvordan det ser ud. Det gør min i hvert fald.

• #2   22. feb 2012 okay smiley Jamen det skal det nok ikke smiley .. men havde hunden været med dkk stamtavle så ville han ikke fortælle det ?

• #3   22. feb 2012 Jo for det er ikke så meget selve tavlen det kommer an på. Det er mere om resultatet skal registreres hos feks. DKK. Hvis det skal det så mener jeg ikke at dyrlægen MÅ udtale sig. Pga. eventuelle uenigheder om resultatet imellem dyrlæge og DKK.

• #4   22. feb 2012 okay , ja det bunder egentlig i at jeg ikke mente man altid fik svar med det samme , da jeg nemlig havde hørt nogle fortælle de ventede på svar fra deres klub .. men det mente en bekendt ikke var rigtigt , han mente man bestemt fik besked samme dag , når det ikke var en Penn-Hip skulle det sendes til udlandet .

• #5   22. feb 2012 Jeg kan så kun udtale mig om hvordan det foregår når det skal sendes til DKK. Om det er anderledes ved de andre klubber ved jeg ikke.

• #6   22. feb 2012 tak for svar smiley

• #8   22. feb 2012 når først man afleverer attesten man har indhentet fra DKK til dyrlægen, så skal han sende den ind lige meget hvad resultatet er.

Ellers giver det jo ikke mening.

• #10   23. feb 2012 Palle jeg er heller ikke SIKKER på det med om dyrlægen må udtale sig. Jeg har bare læst et sted her inde at de ikke må. Min egen gjorde det heller ikke da jeg fik Charlie tjekket.

• #11   23. feb 2012 Skal man have resultatet registreret hos DKK, må dyrlægen ikke udtale sig.

Dyrlægen har intet med bedømmelsen at gøre, det er DKK's panel, der står for det.

Dyrlægen skal være godkendt af DKK til at tage billederne, og der skal indhentes rekvisition - dette sikrer, at også dårlige resultater bliver registreret.

• #12   23. feb 2012 men så lige et lille side-spring: det er jo ikke alt som bliver tjekket hos DKKs panel. F.eks. undersøgelse af Patella.
    Men der kan man da ikke sige til sin dyrlæge at han ikke skal sende blanketten ind til DKK når han har fortalt hvad PL status er, og den f.eks. ikke er god.

Der får man resultatet at vide med det samme, men dyrlægen skal sende resultatet ind lige meget hvad ikke??

• #13   23. feb 2012 Det kan man heller ikke med HD, Karina. Det vil være bedrageri.

Er der indhentet rekvisition, så skal der også sendes ind. Og rekvisitionen afslører jo hvilken dyrlæge, der benyttes, så der er ikke så mange krumspring, man kan foretage.

Det er dyrlægen, der står for det - og jeg tror han ville komme i vanskeligheder, hvis han ikke gjorde hvad han er godkendt af DKK til at gøre.

• #14   23. feb 2012 tak for svar CH.
    Jeg var da bestemt også a den overbevisning at det var sådan det måtte være.
    Men kunne ikke læse om sådanne regler for revisitioner på DKKs hjemmeside, så blev da alligevel i tvivl.

Min dyrlæge sendte også blanketterne ind, uden at der var lagt op til andet på nogen vis.

• #21   24. feb 2012 Palle: DKKs er hellere ikke bedre til at bedømme status, de er "bare" upartiske.
    Det er derfor de bliver sendt ind.
    Det gør undersøgelser på hjertestatus eksempelvis også.

• #23   25. feb 2012 Bare fordi man har DKK hun så SKAL man altså ikke sende dem ind til DKK. Man kan da også bare vælge at få svaret og så er den skid slået.

Hvis man alligevel ikke skal avle eller lign, så er det da ligegyldigt om det ryger på hundeweb eller ej.

• #26   25. feb 2012 Selvfølgelig er der god grund til at sende ind til DKK, hvis man har en DKK hund - uanset om den skal bruges i avl eller ej. Det drejer sig jo ikke bare om den enkelte hund, men index og linier.

Det er ikke længere DKK der aflæser HD osv billederne - det er overgået til LIFE.

Dyrlægen må GERNE udtale sig til ejeren.. der skal bare krydes af på blanketten, at det er gjort - vores gør det hver gang og det passer ret så godt.

• #27   25. feb 2012 Synes nu det er en ret fornuftig gerning at indsende sit resultat. Det gavner både opdrætteren og det gavner avlen helt generelt.

Man ønsker jo at være så veloplyst som muligt, når man selv skal købe hund - og det er jo præcis indsendte resultater på så mange hunde som muligt, ikke kun avlsdyr, der giver de oplysninger, man skal bruge.

• #28   25. feb 2012 <i>Bare fordi man har DKK hun så SKAL man altså ikke sende dem ind til DKK. Man kan da også bare vælge at få svaret og så er den skid slået.

Hvis man alligevel ikke skal avle eller lign, så er det da ligegyldigt om det ryger på hundeweb eller ej</i>

Den kommentar pisser mig lidt af...FOR DET ER IKKE LIGEGYLTDIT OM DET KOMMER PÅ HUNDEWEB!!!!

Hvad vil man skjule ved IKKE at sende ind til DKK ??? det er åbenbart ikke noget godt !!! hvis man ikke vil lade det registrere ved DKK.!!!

hvis man har bestilt rekvition så kan man se at der mangler et resultat hvis det ikke er sendt ind...... Og så tænker jeg mit!!

Selv om man ikke skal avle eller ligne.... så er ens hunds resultat... med til at påvirke forældre søskende og andre hund der er i familie med dennes index og sikkerheds tal.... så selv om ens hund ikke skal bruges i avl vil dens HD status påvirker forældre søskende og andre hund der er i familie med... SOM GÅR I AVL - så det kan give er lidt forvrænget billedet af hundenes index...

• #30   25. feb 2012 Lige for at være helt sikker på hvad Angel, Michael og Palle mener;
    Mener I at man slet ikke bestiller attester fra DKK men går til Dr. Dyr og år tjekket og så er det det?

Det jeg mener er, at så snart man har bestilt rekisitationer hos DKK til en undersøgelse, så skal dyrlægen sende dem ind. Man kan ikke sige til dyrlægen at han alligevel ikke skal bruge dem.

Og så lige en ps: jeg er enig med Erica, CH og Platugler omkring at det giver meget, meget god mening at sende resultatet ind når man nu får lavet undersøgelsen.
    Ens hund er jo en brik af et meget større puslespil.

Og derudover koster selve rekvisitationen altså ikke særlig meget!!! Det er jo selve undersøgelsen der koster, og den har man jo valgt at betale, så kan de sidste 100kr altså ikke gøre den store forskel.

• #31   25. feb 2012 Karina - Ja jeg mener at man slet ikke bestiller attester fra DKK.. Det er muligt det gavner opdrætter osv, men det gider jeg ikke betale for, når mine hunde ikke skal bruges i avl.

• #32   25. feb 2012 The Angel: så de sølle små 300 kr en rekvisitation koster hos DKK, det er for meget for dig, at betale, så man kan få størst mulig viden om sundheden i din race? det var dælme ikke den store kærlighed... det kunne jo komme dig til gode, næste gang du skal købe hund...

• #33   25. feb 2012 Platugler - Ja jeg er ikke født med en guldske i røven, så 300 kr er MEGET for mig.

• #34   25. feb 2012 en gang i hundens liv, at skulle spare op til 300 kr, har vist intet med en guldske at gøre. Det er jo lykkes dig at spare sammen til en hund med tavle, så jeg tror mere det handler om prioritering... og der ser vi jo forskelligt på det.

• #35   25. feb 2012 Nå ok, så fordi jeg har en hund med tavle, så har jeg også råd til en bil... Javel ja..

• #36   25. feb 2012 igen er jeg helt enig med Platugler.
    Det er 170kr for DKK medlemmer 240kr for ikke-medlemmer...
    og jeg ser bestemt heller ikke let på penge, men det er en prioritering.
    Og når man først har valgt at bruge penge på at få selve undersøgelsen lavet, som jo er det der er det dyreste, så er det ikke mange kroner set i forhold til hvad de informationer kan hjælpe andre opdrættere, sig selv ved køb af ny hund, kuldsøskendes ejere der også er interesseret i de andre hunde fra samme kuld sundhed, forskning i race-sundhed osv osv.

• #37   25. feb 2012 wouw... hvor kan jeg købe en bil til 170kr???
    giv gerne link!

• #38   25. feb 2012 Karina - Nu kostede min hund 9000 kr, og jeg kan sagtens finde dig nogle biler der koster 9000 kr og mindre.

Hun siger jo at jeg havde råd til hund med tavle, så har jeg jo også råd til at sende resultaterne ind til DKK.

• #39   25. feb 2012 Men det er også ligegyldigt. Jeg har hverken lyst eller råd til at sende dem ind til DKK. Længere er den ikke.

• #40   25. feb 2012 Altså.... jeg kan sagtens se det fra opdrætternes side...
    Og havde situationen været en anden med Athos, havde vi da muligvis også sendt det ind....
    I dette tilfælde, havde han været med til at forbedre index.... men....
    nu var det ikke bare "det gider vi sq ikke"... der var en del faktorer der spillede ind, da vi fik fotograferet Athos....

Og så kan jeg måske godt forstå folk, der ikke har så mange penge.... 300 kr kan være mange penge, når man ikke har ret meget... og selvom i siger, at de sidste 300 ikke gør den store forskel, når man alligevel har punget ud til billederne... ja så kan det jo være at de 300 måske er halvdelen af, hvad man har tilbage at leve for....

man skal jo huske at uheldet kan ramme alle, og fordi man har et godt job og tjener godt når man køber sin hund, er det ikke ensbetydende med at situationen er ligesådan 3 år efter, når ens hund bliver syg, og man sender den i røntgen (bare et eksempel)

• #41   25. feb 2012 For lige at dreje den ind på sporet igen:
    Jeg synes jo det er herligt at nogle mennesker, som f.eks. dig, har valgt at købe en hund med stamtavle, "selvom den ikke skal bruges i avl".
    Det er jo én af de store hurdler i stambogsklubberne, nemlig at stamtavlen hovedsageligt er til brug i avls-øjemed.

Når man så har en holdning til, at det bestemt ikke kun er det stamtavlen er til, men at den, og hele Hundeweb, som linker stamtavler, har en meget, meget større funktion for mange racer, så forstår jeg ikke at 170kr er mange penge for at give endnu en værdifuld brik til det store puslespil.

Jeg synes det er lidt modsigende.

• #42   25. feb 2012 Karina - Jeg er altså ikke medlem af DKK smiley

• #43   25. feb 2012 T&M: ork, jeg ved udemærket godt værdien af en krone.
    Jeg har selv siddet meget, MEGET stramt i det.

Men lige meget hvor hårdt det end har været i perioder, så er det altså altid et spørgsmål om prioritering.

Jeg spiste lidt ekstra hos mine forældre og tog resterne med hjem.
    Jeg har valgt ikke at have tv og derfor inden tv-abonnement.
    Jeg cykler i stedet for at tage bussen diverse steder hen.
    Jamen jeg kunne blive ved... og jeg har da got nok, i de hårde perioder, sparret langt mere op end 240kr ved at prioritere.

Men selvfølgelig er det jo ikke hvad man gør, hvis det ikke er sådan man prioriterer... jeg undrer mig bare. Faktisk forstår jeg det slet ikke.
    Netop begrundet med tanken omkring at sundhedsoplysninger jo ikke kun er til avls-brug. Ligesom stamtavlen heller ikke er det.

• #44   25. feb 2012 kan som sagt sagtens se pointen, når det kommer til index....

• #45   25. feb 2012 Karina - vi er helt enige i, at stamtavlen er meget mere end det....
    og som jeg skrev.... havde situationen set anderledes ud, da vi fik Athos fotograferet, var det nok også blevet sendt ind..... smiley

• #46   25. feb 2012 hov... og det var nu ikke af økonomiske årsager, at vi ikke gjorde det smiley

den med økonomien var mere fordi, at jeg synes det var lidt... øhhm... naivt at gå ud fra at ALLE har 300 kr ekstra til at sende ind til DKK smiley
    prioritering? helt sikkert.... men var jeg VIRKELIG på røven, ville jeg nok prioritere mad til hunden og jeg højere end DKK.... ihvertfald lige i den situation smiley

• #47   25. feb 2012 T&M: så havde du nok slet ikke taget billedet... det er jo ikke 300 kr hver år eller hvert måned.. men en gang i hundens liv.. er det ikke lige penge den måned, så vent da med billederne en måed eller 2

• #48   25. feb 2012 The Angle: hvor er det lige jeg nævner en bil ??

• #50   26. feb 2012 Plaugler- jeg er ikke ligeglad.... og havde skam også pengene til at sende ind (postede en DEL penge i ham lige på det tidspunkt)
    men nu var det sådan, at Athos blev HD og AA fotograferet i forbindelse med sygdom...... og der var tiden/overskuddet ikke lige til at tænke DKK rekvisitioner....
    de 170 var uendeligt ligegyldige på det tidspunkt

• #51   26. feb 2012 *synes godt om* Palles indlæg.
    Men ved ikke med DDH hvordan sundhedsoplysningerne kan bruges. DKK er jo de eneste med hundeweb, ingen andre klubber har denne form for informationssamling.

Og vil lige for god ordens skyld sige, at lige ad/hd rekvisitonerne er nemme at "få fingrene i"
    Logger bare ind på DKKs medlemsside, betaler med sit betalingskort og ikke lang tid efter tikker blanketten ind på ens e-mail som man så printer ud. Og det var det...

Mere besværligt synes jeg det er med de rekvisitioner der skal bestilles via specialklubberne. Men det er en anden snak. smiley

• #52   26. feb 2012 det er ikke kun de 300 kr der afholder hvalpe køber fra at få deres hunde hd og ad foto det er den pris hvores Dyrelæher forlanger for de billeder de tager ,priserne er ligger fra 1500 kr og op til 3000 kr for hd foto og ad foto .vil holde med i at det er blevet dyrt ,har selv lige fådet 3 hd og ad pris over 6000 kr

• #53   26. feb 2012 Laika: det er det jo ikke... for det vi debatere her, er jo folk der får taget billederne, men som i vil bruge de sidste 300 kr for at sende dem i - de har jo allerede betalt dyrlægen for billederne

Kommentér på:
får man svar med det samme ?

Annonce